Wij zitten met onze handen in het haar wat S.amara betreft. Ik weet niet wat ze heeft de laatste paar weken maar mijn geduld begint aardig op te raken. Ze is zo ontzettend aan het uitdagen, negatieve aandacht aan het vragen, D.janel slaan, op de muren aan het tekenen met stift en nog vee meer dingen die gewoon niet kunnen.
Ik ken haar niet zo, ik snap ook niet waar het vandaan komt. Ze luistert niet meer en ik word gek van dat gegil als madam haar zin niet krijg.
Het lijkt hier momenteel wel zo’n huis als wat je ziet in de Nanny…
Ze gaat het strafstoeltje op als ze iets doet en dat doet ze ook wel maar zodra ze eraf is begint ze weer.
Is dit gedrag voor iemand herkenbaar en gaat dit over??
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Hier nog zo’n meisje, de ene dag rustig, de andere dag een draakje…
ik sprak een buurvrouw en die vertelde dat haar dochter precies hetzelfde had ± half jaar voor de kleuterschool.
Met andere woorden: ze zijn toe aan school!
Daar houd ik het dan maar op en hopelijk is het een fase.
Succes in ieder geval.
wanneer wordt ze 4?
28 juni
ik herken het van as, vooral het laatste half jaar voor de basisschool. Ze vallen overal tussen, te jong of te oud. Vandaar dat ik dat vroeg.
Hier een mannetje dat net zo is, de ene dag gaat het heel goed en de andere dag vraag ik mij af waar onze super-nanny is
Gisteren midden in de winkel in de rij van de kassa een gillend kind schppend en slaann proberen vast ze zetten in de buggy omdat hij voor geen meter luisterde.
Iedereen keek ons aan, maar dat boeit mij echt voor geen meter, dat soort gedrag ben ik niet van gediend, ongeacht waar ik ben.
Ik heb hem dan ook ferm maar kalm toe gesproken dat ik hem al 3x gewaarschuwd had (is al vaker als normaal maar ja dan ben je dus in een winkel) en dat hij niet luisterde en dat mama hem daarom vast zette.
Uiteindelijk na een bult gegil ga hij de strijd op :roll:
Ook hier merk ik dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging, wil ook niet meer naar het kdv, huilen bij het afscheid, hij wil thuis spelen. Nou zijn er in onze gezinssituatie heel veel nare dingen gebeurd mbt zijn zusje en daar heeft hij ook een “klap” van mee gekregen, maar ik heb echt het idee dat hij toe is aan school.
Officieel start hij per 1 nov maar omdat er 10 wenochtenden zijn mag hij na de grote vakantie al beginnen met wennen voor 1 dagdeel in de week.
Dan zal dat het zijn… ik vroeg me al af waarom ze zo aan het draaken is maar dat ze toe is aan de basisschool klinkt wel heel logisch ja. Dan nog even wat maanden uitzingen. Bedankt meiden :-*
Ik hoop met alles dat dat het inderdaad is…
Ook M.ateo is hondsbrutaal (al vanaf november ongeveer), luisterd niet, is stout etc. Hij gaat sinds 2 dagen naar school 8)
Ik hoop snel verbetering te zien eerlijk gezegd…
:hug: voor jou tama
Hier nog eentje met dezelfde kuren. Om helemaal gek van te worden…
Voor je gevoel ben je de hele dag boos op hem. Na de zomervakantie gaat hij naar school en ik hoop ook heel erg dat het dan beter wordt.
Ben wel “blij” om te lezen dat er meer leeftijdsgenootjes last van hebben.
@Heleentje wrote:
Ben wel “blij” om te lezen dat er meer leeftijdsgenootjes last van hebben.
Hier nog een Heleen, soms ga ik denken dat het aan mij ligt…
Hier ook 1 om gek van te worden :? . Hij wil niet meer naar de gastouder (echt drama’s). De peuterspeelzaal begint ook al een stuk minder leuk te worden.
Gelukkig mag die van mij ook meteen na de zomervakantie naar school (hij gaat meteen na de zomervakantie beginnen met 3 jaar en 10 maanden en zonder wenochtenden).
Helemaal tigo toen hij 3,5 was!
Precies wat Lydia al zegt… ze is aan school toe…
Het ligt dus echt niet aan jou (tis gewoon de leeftijd)
@Sandra(chapati) wrote:
@Heleentje wrote:Ben wel “blij” om te lezen dat er meer leeftijdsgenootjes last van hebben.
Hier nog een Heleen, soms ga ik denken dat het aan mij ligt…
Ja, inderdaad. Maar zo te lezen kunnen we rustig ademhalen en is dat het niet

Maar wanneer is het klaar dan?
Mat.eo is net 4 jaar, en is net naar school, maar is nog steeds een draak
Of moet ik nog wat maanden geduld hebben?
oh gelukki , hier nog een draakje… is dus toe aan de basisschool
Hier nog eentje. Het zal wel aan de leeftijd liggen maar makkelijk is het niet.
Toen zijn zusje was geboren was hij heel erg. Na een tijdje is het helemaal goedgekomen en nu sinds een aantal weken is het weer erg.
Inderdaad negatieve aandacht vragen. Stoute dingen doen waarvan ik denk, hoe kom je daar nou op?
Geen tips helaas, wel een :hug: .
Hoi,
Heel herkenbaar, Sam was ook een super draakje toen hij 3 1/2 was (ik vond die leeftijd veel moeilijker dan de ’ ik ben 2 en ik zeg nee-fase).
Sam wordt nu 5 in juni, maar er zijn nog steeds dagen dat hij onuitstaanbaar kan zijn. We zitten hier op moment ook weer in zo’n periode…
Ik las laatst ergens dat ze rond 4 1/2 zich kunnen gedragen als een lastige 4 jarige, maar dat je steeds meer een rustige 5 jarige zult zien. Ik heb mijn hoop dus op 5 jaar gevestigd…
groetjes Shams
Zo wat een reacties zeg! Het is dus vrij herkenbaar voor jullie… Ik dacht namelijk echt dat ik iets fout deed hoor. Ik probeer haar toch echt zo positief mogelijk aan te pakken terwijl ik haar soms het liefste achter het behang wil plakken.
Vandaag weer he, Djanel slaan en vissticks op de koelkast uitsmeren. Ik ben maar weggelopen, kon het even niet meer.
Weet dus echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Voor iedereen die een moeilijke peuter/kleuter even een :hug:
---- zucht
heeeeel herkenbaar, alleen is het bij ons alleen maar erger geworden nu ze naar school gaat. Voor haar verjaardag (januari) was het al niet zo gezellig, maar nu ze naar school gaat (bijna 2 mndn nu) is het nog veel erger geworden...
Ook hier zoals de nanny, rustig en kalm gebleven, strafplek ingesteld en zo consequent mogelijk gebleven, maar het lijkt allemaal averechts te werken. Vandaag totaal dieptepunt want ze heeft me gewoon geschopt! (en hard!!!!)
Ik wil je dus niet teveel hoop geven dat het als ze naar school gaat ineens over is... het kan dus ook nog even erger worden. Ik herken mijn meisje ook niet meer op zulke momenten.... bah... ben er gewoon nog naar van!
gr
muts
Oh gelukkig, er zijn nog meer kindjes die het ‘ik ben aan de basisschool toe syndroom’ hebben mennnnnnnnnn wat een drama’s soms, ik begon echt al te denken dat het aan mij lag!!
Gelukkig (voor Sytze en voor mij :mrgreen: ) mag hij na de zomervakantie naar de basisschool toe.