Ja Samara mag ook na de Zomervakantie maar ik heb dus nu niet de hoop dat het dan over is…
@muts99 wrote:
heeeeel herkenbaar, alleen is het bij ons alleen maar erger geworden nu ze naar school gaat.
Hier precies hetzelfde. En laatste maanden op het KDV waren te saai. En nu op de basisschool denk ik dat het gewoon intensief is. Vermoeiend (en vermoeide draakjes zijn de ergste draakjes

Wij laten haar regelmatig uitrazen en proberen haar steeds met een rustige aan te spreken. Sinds een tijdje gaat ze regelmatig zelf even naar haar kamer omdat ze er dan behoefte aan heeft om even alleen zijn en op haar eigen plekje. Dan is het ook eigenlijk het snelst over.
Zo herkenbaar!
Hier dagen dat het allemaal super loopt en Laura zich voorbeeldig gedraagt, maar ook dagen dat we echt niet onderdoen voor zo’n gezin als bij de ‘nanny’. Gillen, schoppen, en gewoon echt lopen uitdagen, uitproberen hoe ver ze kan gaan…
Natuurlijk probeer ik rustig te blijven, consequent te zijn, etcetera, maar het lijkt wel of het haar allemaal niet uitmaakt.
Vandaag heb ik haar echt van de kinderboerderij weg moeten dragen - ze had geen zin om te vertrekken, dus het was een hele klus om haar te pakken te krijgen en mee terug de auto in te slepen. Ik voelde me echt een slechte moeder hoor, dat ze niet gewoon luistert en ik bijna met grof geweld voor elkaar moet krijgen dat ze doet wat ze moet doen.
Bij thuiskomst heb ik haar eerst even op de gang gezet, daarna hebben we erover gepraat, ze heeft sorry gezegd… tja, wat moet je nog meer?
Maar goed, gelukkig zijn er ook genoeg goede dagen dat het wel lekker loopt allemaal, en ik ben echt blij om dit topic hier te lezen, en te weten dat ik niet de enige ben!