Wat ik nou toch tegenkwam op MP...

Oeh… wat apart…

Vind die ‘grote’ poppen die hier geplaatst zijn niet zo bijzonder, maar die baby poppen van MP zien er wel heel erg echt uit.

Moet zeggen dat ik het ergens wel heel erg mooi en knap vind dat mensen dit zo kunnen maken.

Maar anderzijds vind ik het ook wel een heel gek idee dat er mensen zijn die dit verzamelen en er zoveel geld voor over hebben.

Ik was de advertenties op MP eens aan het doorkijken, en dan lees je dat de pop nog helemaal ‘nieuw’ is omdat deze alleen maar op de ‘poppenkamer’ heeft gelegen… :shifty:

En er word een prachtige jongens baby pop aangeboden (die vond ik het meest echt lijken, ook het meest mooi en daarbij ook het meest ‘eng’ denk ik) en die verkoper geeft aan dat de pop word verkocht omdat ze meer een ‘meisjes baby pop moeder’ is. :eh:

Ook valt me op dat op de verschillende foto’s de poppen andere kleding aan heeft, in slaaphouding ligt, en dan weer met een knuffel of met een speen.

Er word dus ook wel echt iets mee gedaan ipv alleen maar voor de sier neergezet.

Ook het gewicht is gelijk aan een echt baby.

Vind het wel een beetje een vreemde hobby…

@Anneke wrote:

Oeh… wat apart…

Vind die ‘grote’ poppen die hier geplaatst zijn niet zo bijzonder, maar die baby poppen van MP zien er wel heel erg echt uit.

Moet zeggen dat ik het ergens wel heel erg mooi en knap vind dat mensen dit zo kunnen maken.

Maar anderzijds vind ik het ook wel een heel gek idee dat er mensen zijn die dit verzamelen en er zoveel geld voor over hebben.

Ik was de advertenties op MP eens aan het doorkijken, en dan lees je dat de pop nog helemaal ‘nieuw’ is omdat deze alleen maar op de ‘poppenkamer’ heeft gelegen… :shifty:

En er word een prachtige jongens baby pop aangeboden (die vond ik het meest echt lijken, ook het meest mooi en daarbij ook het meest ‘eng’ denk ik) en die verkoper geeft aan dat de pop word verkocht omdat ze meer een ‘meisjes baby pop moeder’ is. :eh:

Ook valt me op dat op de verschillende foto’s de poppen andere kleding aan heeft, in slaaphouding ligt, en dan weer met een knuffel of met een speen.

Er word dus ook wel echt iets mee gedaan ipv alleen maar voor de sier neergezet.

Ook het gewicht is gelijk aan een echt baby.

Vind het wel een beetje een vreemde hobby…

ja dat las ik ook niet dat hij niet mooi is :roll:

maar ben meer een meisjes moeder

als je een echt kind hebt ruil je dat dan ook om :think:

Een pop of voorwerp is natuurlijk totaal anders dan een eigen kind.

Maar het is gewoon het idee, ik vind dat er best ver word gegaan met betrekking tot die hobby als je je ook kan definiëren als een meisjes poppen moeder, en geen jongens poppen moeder.

Maar waarschijnlijk zal er ook een voorkeur zijn voor haar- of oogkleur, etc, dus misschien is het toch niet zo gek.

Alleen als je de hele hobby op zich niet begrijpt waarschijnlijk.

Zo heb ik ook nooit begrepen dat mensen het leuk vinden om van die poppen in de tuin of op het balkon te zetten die dan door het raam lijken te kijken.

Kort samengevat heb ik eigenlijk helemaal niets met poppen.

Heb ze vroeger ook nooit gehad. Wel Barbie’s, maar dat vind ik toch net wat anders. :wink:

Tja iedereen zijn of haar hobby zou ik zeggen, ik heb wel vreemdere hobbies gezien of van gehoort.

Om mensen nou meteen als gek te bestempelen, vind ik dan weer een beetje gek.

Zolang je er niemand kwaad mee doet, of last van heeft maakt dat toch niets uit.

Ik ben absoluut geen poppenmoeder, vroeger ook nooit een poppenkind geweest.

Ik ben wel een babymamma, vandaar ook mijn fascinatie naar de reborns, maar zo als ik al eerder schreef enkel wil ik alleen de poppen naar mijn eigen babies gemaakt, kleertjes heb ik dan natuurlijk ook al, hun eerste pakjes :inlove:

Maar eerst maar eens de loterij winnen ofzo. Denk dat je voor 3 custom made poppen toch snel zo’n 2000 euro kwijt bent, dus voorlopig gaan ze er echt nog niet komen, maar misschien over 20 jaar misschien wel als de kinderen groot volwassen en het huis uit zijn.

Ik zou ook van het maken van zulke poppen nooit mijn hobby kunnen maken, ten eerste kan ik dat niet (ben niet zo handig) en dat trekt mij gewoon niet.

maar om in het gekke hoekje te blijven,

Iedere gek zijn gebrek, toch? :wink:

eehm, ik weet niet wat mijn mening hierin is geloof ik :think:

Ik vind het nogal weird om als volwassene een levensechte babypop te behandelen als een echte baby…

Maar aan de andere kant kan het wel erg mooi zijn om zo’n pop te laten maken van je eigen kinderen…

Ik weet gewoon niet wat ik ervan vind geloof ik…ha, dat komt niet vaak voor trouwens 8)

Hierbij dan de foto’s van mijn poppen.

Het zijn geen poppen van Donna Wels en daar lijken ze ook niet op.

De eerste is degene die ik gekocht heb…

Close-up van het gezichtje :

Deze heb ik zelf gemaakt op de cursus :

Close- up van het gezichtje :

Mag ik vragen waarom ze zo’n ontzettende grote neus hebben,

of is dit een kenmerk van deze poppen?

Die met de tuinbroek aan valt in het echt wel mee, dan is de neus niet zo groot.

Die met het roze pakje is zelf gemaakt, was de eerste keer, dus ja waarom heeft die een grote neus :shifty: Ik weet het eerlijk gezegd niet…

Ik ben weleens mee geweest naar een verzamelaarsbeurs voor Barbies en daar liep dus iemand rond met zo’n babypop in een draagdoek. Dat vond ik toch wel ehm richting het ziekelijke eerlijk gezegd.

@Lune wrote:

Ik ben weleens mee geweest naar een verzamelaarsbeurs voor Barbies en daar liep dus iemand rond met zo’n babypop in een draagdoek. Dat vond ik toch wel ehm richting het ziekelijke eerlijk gezegd.

Dat zei ik ook en keer over iemand die zijn hond in een kinderwagen rond reed, ze nam het me niet in dank af :shifty: :wink: :lol: