Ik word gek :?
Er zitten nu ongeveer 45 bulten op mijn lijf (en toen wilde ik niet meer tellen uit frustratie)
En vooral die krengen die op je voeten, knokkels, wenkbrauwen en enkels zitten jeuken zo gruwelijk. Nu hebben we echt al die smeerseltjes in huis maar niks helpt.
Maar nu zijn die bulten dus gevuld met vocht (zoals waterpokken) en ik heb erg de neiging om ze door te prikken.
Wel of niet doen?
niet doen !!
verspreid het zich meer over je huid en dan nog meer jeuk…
azijn in huis?
geen prikweg in huis?
Niet doen.
Dat heb ik ooit ook eens gedaan . Zat een week later bij de HA met een infectie die naar binnen geslagen was. Sindsdien krijg ik wel van elke beet de meest rare plekken :?
Bij mij helpt koelen en 1% steroidecreme. Gewoon ijs erop. Of koud douchen.
sterkte
@lydia wrote:
Nu hebben we echt al die smeerseltjes in huis maar niks helpt.
;-)
nestocyl. azaron. prrrikweg. nog iets maar daar kan ik niet op komen.
azijn gehad. Zelfs een geknakte klimop-blad en srl-gelei.
en het leuke is dat ik alleen maar zzzzzzzzzzz om me heen hoor.
ik heb laatst iets van prikweg.azaron gehaald maar dan speciaal voor kinderen
was een witte tube
weet zo het merk niet meer
maar die helpt goed !!!
(ook al ben ik dan geen kind meer hihi)
1% steroide creme dat helpt echt goed. NIet zo goed voor je vel daarentegen
rescue-creme werkt hier heel goed… smeer het er op en een halve dag later is de jeuk grotendeels weg… Werkt overigens ook voor kleine brandwondjes… wat dikker erop smeren en even een pleister erop… (ik gebruik dat spul echt OVERAL voor)
Niet kapot prikken of krabben…had ik wel gedaan op mijn voet met gevolg dat het is gaan ontsteken en bloedvergiftiging erbij!
Heeft dan ook 3 weken geduurd voor het wondje genezen was :shifty:
Pijn overheerst jeuk.
Dus als ik veel jeuk heb duw ik even heel gemeen m’n nagel in m’n vel (niet tot bloedens toe of dat het kapot gaat :D) op die plek dan dan is de jeuk weg. Help heel goed vind ik. :thumbup:
Pijn overheerst jeuk.
Dus als ik veel jeuk heb duw ik even heel gemeen m’n nagel in m’n vel (niet toe bloedentoe of dat het kapot gaat :D) op die plek dan dan is de jeuk weg. Help heel goed vind ik. :thumbup:
Ik heb vaak enorme plekken van muggenbulten.
(zie foto, 1e foto 'smiddags, 2e foto 's avonds (plek alweer groter geworden)
Soms valt het mee en heb ik hooguit wat jeuk, maar een paar keer per jaar worden de bulten echt grote plekken. Dan werkt Allerfree goed.
Van de huisarts de tip gekregen om Reactine of Allerfree te gebruiken.
Dat gaat de overgevoeligheidsreactie tegen van binnenuit.
@hedwich wrote:
ik heb laatst iets van prikweg.azaron gehaald maar dan speciaal voor kinderen
was een witte tube
weet zo het merk niet meer
maar die helpt goed !!!
(ook al ben ik dan geen kind meer hihi)
:think: afterbite misschien?
Hebben we hier ook voor Deanne gehaald:

Bij mij helpt dat spul dus weer wel…
Weet iemand ook DE oplossing om muggenbulten te voorkomen? Zouden citroenplantjes in huis echt helpen?
@Jiska wrote:
Weet iemand ook DE oplossing om muggenbulten te voorkomen? Zouden citroenplantjes in huis echt helpen?
Als je ze water geef misschien, hier hielpen ze niet, maar dat kwam dus vnl door vochttekort 8)
HET middeltje tegen muggenbulten is hier PREP, Maar dit nemen we mee uit Italie. Al heb ik heb het ooit een keer hier bij de apotheek gezien.
@Jiska wrote:
ik heb op de boven verdieping overal anti muggen stekkers in de stopkontacten gedaan , die maken een hele hoge piep die wij wel horen maar die zorgt dat de muggen niet komen , in het begin vond ik het super irritant maar met een week hoorde ik het nog niet meer , en deze zijn ook toegestaan op kinderkamers , en zijn du sniet gevaarlijk zoals de stekkers die een spul bevatten waar je navullingen voor kopen moet
en die van mij bij bij de kruitvat gekocht en waren geloof ik iets van 1,99 per stuk
ik deed bij een muggenbult meestal een kruisje met mijn nagel er midden in zsetten en dan met de afterbite of azijn er over heen en nestocyl wil ook met een kruisje in de muggenbult nog wel helpen als noodoplossing
tegen de muggen helpt hier bye-bites heel goed. Daan stond laatst helemaal onder, toen die byebites gekocht, ruikt heel fris en lekker… en werkt wel… (en is een van de weinige middeltjes wat je mag gebruiken bij een dreumes)
Tandpasta op je muggebult smeren en onder een klamboe slapen, en zorgen dat je altijd een beetje tocht heb daar houden muggen ook niet van.
ben je de nacht een beetje doorgekomen Lydia? mijn hemel… 45 bulten and counting… ze moeten je wel hebben zeg… :shock:
(oja, en die je hoort zoemen dat zijn de mannetjes, die steken niet, waar je bang voor moet zijn is die je niet hoort… de vrouwtjes…) maar goed, je hebt er niets aan…
ik heb helaas geen nieuwe tips voor je, wil je wel een dikke :hug: geven…
Tandpasta met flink wat menthol erop smeren helpt bij mij het beste. Als ik net ben gestoken gebruik ik altijd zo’n uitzuigpompje en dat scheelt uiteindelijk ook wel in de jeuk.
Hormoonzalf :thumbup: wat LK al schreef.