deppen met azijn op een gaasje…
ik vind zelf de prikweg zalf van VSM ook goed helpen, maar die heb je misschien al thuis?
Tijgerbalsem erop smeren, helpt erg goed!
Jaico muggenmelk, schijnt dat muggen dat vinden stinken… (de deet erin)
@hedwich wrote:
ik heb laatst iets van prikweg.azaron gehaald maar dan speciaal voor kinderen
was een witte tube
weet zo het merk niet meer
maar die helpt goed !!!
(ook al ben ik dan geen kind meer hihi)
Ja die gebruik ik ook, helpt goed :thumbup:
Ik gebruik geen smeerseltjes.
Ik zet er altijd even een kruisje in.
Zodra je een bult ziet of voelt meteen met je nagel een kruisje erop drukken.
Wel even een paar seconden goed drukken.
De bult zit er dan nog wel, maar de jeuk gaat weg.
Ze zeggen dat je op deze manier het gif in e bloedbaan drukt en dat je er dan op een gegeven moment imuun voor word.
NERTSOLIE!!!
werk wonderen!!!
hier ook tandpasta tegen de jeuk :mrgreen: :thumbup: werkt prima!
het enige nadeel is dat er bij mij dus echt niks werkt wat ze weghoudt dus sochtends ben ik een poosje aan het smeren met tandpasta om de jeuk weer weg te krijgen :lol: (en het ziet er niet echt charmant uit ofzo :roll: )
after bite werkt bij mij als een tierelier
Tandpasta en dan 45 bulten hahaha
Maak eens een foto!!! :mrgreen:
@Juf_Essie wrote:
Ik gebruik geen smeerseltjes.
Ik zet er altijd even een kruisje in.
Zodra je een bult ziet of voelt meteen met je nagel een kruisje erop drukken.
Wel even een paar seconden goed drukken.
De bult zit er dan nog wel, maar de jeuk gaat weg.
Ze zeggen dat je op deze manier het gif in e bloedbaan drukt en dat je er dan op een gegeven moment imuun voor word.
als ik daar een kruisje in zet even in spoiler want ranzig
dan spuit het vocht eruit :sick:
tip van mijn collega’s:
- weegbree
- klimopblad
- ammoniak (en dat hielp dus wel redelijk)
- azijn
ik las op internet idd ook tandpasta.
Ik gebruik hier zelf nestocyl, dat werkt ook goed. Gaat ook de allergische reactie tegen schijnt :thumbup:
Je kan trouwens in plaats van tandpasta ook dampo of wat ook al werd verteld tijgerbalsem gebruiken zolang er maar menthol inzit.
De laatste 2 zorgen ervoor dat je er niet als een witgestippelde paddestoel uitziet :lol:
@Jiska wrote:
Weet iemand ook DE oplossing om muggenbulten te voorkomen? Zouden citroenplantjes in huis echt helpen?
Ik heb bij mijn zoontje nu een stekker met een flesje eronder wat citroengeur verspreid - sinds een paar dagen en nog geen nieuwe bulten bij hem gezien wel bij mij en Nena die in een andere kamer liggen.
Mijn vriend vind het te erg stinken en zegt dat het iig helpt hem weg te jagen :lol:
Nicje - wat een plekken zeg.
Lasse was een keer op vakantie meer dan 20 keer in gezicht geprikt ineens op een nacht en hij krijgt best wel dikke bulten - hij leek wel een of andere ziekte te hebben. WE werden op straat echt nagekeken.