wat helpt écht tegen pijn?

vanmorgen tandarts geweest,

wortelkanaalbehandeling afgemaakt

vorige keer zat er een zware ontsteking, dus die voelde ik wel

maar nu zit er niks, hij moet alleen worden afgewerkt.

(volgende week nog een keer)



maar nu is de verdoving uitgewerkt en hij doet zeer…!

ga vanmiddag wel ff langs de kruidvat als tygo wakker is,

maar wat kan ik halen tegen de pijn?



heb al paracetamol ingenomen en een ibuprofen

maar het helpt niet



wat helpt wel?

Bij mij helpt altijd ibuprofen (de zware) wel



Maar anders misschien Naproxennatrium?? 220 mg is dat. Ook van de kruidvat, is ook tegen kiespijn! :thumbup: Heb ik er ook wel eens voor gehad! Werkt volgens mij idd beter dan para of ibu…



Succes en sterkte! :hug:

denk dat mijn lichaam gewend is om ibruus te slikken (met migraine)

dat het daarom niks meer doet…



ik ga het ff opschrijven

(wat een naam zeg… ook leuk voor galgje…)

tnx

Misschien even een receptje bij de huisarts vragen voor paracetamol codeine of nog iets zwaarder spul?

Succes en beterschap.

dat heb ik hier ook liggen :mrgreen: :oops: :mrgreen:

Naproxennatrium wordt onder de merknaam Aleve verkocht. Werkt bij mij als een speer. Ik heb ze ook wel eens op recept gehad, ze zijn dan 250 mg, de Aleve is 220, net wat Annaatje zegt. Neem ze niet op een lege maag!



Sterkte.

kee tnx, aleve is makkelijker te onthouden :mrgreen:

En tis een blauw vierkant doossie met gele letters.







:-*

Je hebt ze ook in de kruidvat variant, die gaat wel op naam van Naproxennatrium… :thumbup:

ik kreeg laatst toen ze mikjn verstandskiezen trokken Ibuprofen 600mg(!!!) nou die werkten zelfs bij mij(en ik slikte toen pijnstillers als snopjes-hoofdpijn)

en is een stuk goedkoper…



De huisarts had me zelfs verteld dat als je aleve pakt(of naproxen) dat je er dan ook een paracetamol bij mag nemen, dat versterkt elkaar, maar kan geen kwaad… Ik combineerde hier dus af en toe me helemaal suf… maar nu gelukkig niet meer, de laatste rotte appels(tanden) zijn er nu uit… over vijf weken frame aanmeten joepie!!!

@Annaatje wrote:

Je hebt ze ook in de kruidvat variant, die gaat wel op naam van Naproxennatrium… :thumbup:


Oh dat wist ik niet. Goeie tip. :thumbup: Zal in de centjes wel schelen zeker. Aleve is niet goedkoop!

Ik heb altijd neurofen 400



topspul!

overigens… spidifen 400 is ook toppie, is eigenlijk ook ibuprofen, maar er is een stofje aan toegevoegd(vraag me niet welke) waardoor het supersnel werkt…



(o wat heerlijk is dit om te zeggen) toen ik heel veel last van ontstekingen had, werkte dit prima, en ik heb toch ook onderhand een tolerantie opgebouwd tegen alle soorten pijnstillers(er zijn dagen bijgeweest dat ik ruim 1600 mg ibu, 4000 mg paracetamol en daarbij ook nog eens 880 mg naproxen slikte, totaal dan he… en dan nog pijn hebben :wall: )



mocht de pijn nu echt aanhouden, dan toch even je tandarts bellen hoor, dan kan die het opnieuw openmaken, dat zal aanzienlijk schelen in de pijn…

Sterkte in elk geval… :hug: :-*

@mv2kids wrote:

(o wat heerlijk is dit om te zeggen) toen ik heel veel last van ontstekingen had, werkte dit prima, en ik heb toch ook onderhand een tolerantie opgebouwd tegen alle soorten pijnstillers(er zijn dagen bijgeweest dat ik ruim 1600 mg ibu, 4000 mg paracetamol en daarbij ook nog eens 880 mg naproxen slikte, totaal dan he… en dan nog pijn hebben :wall: )


:shock: :shock: :shock:

Volgens mij heet dit overdosering…



Dat is ècht veel! Dat mocht ik nog niet slikken toen ik necrotische pijn in mijn (inmiddels geamputeerde) middelvinger had. Ik heb ook alles geslikt wat los en vast zat. Van paracetamol tot morfine…



Ziet hoe is het met de pijn?

ben net pas terug,

moet het niet op nuchtere maag innemen, dus ik ga eerst ff wat eten.



over opnieuw open maken: moet volgende week terug voor die kies, dan wordt ie verder afgemaakt.

@Sisil wrote:

@mv2kids wrote:
(o wat heerlijk is dit om te zeggen) toen ik heel veel last van ontstekingen had, werkte dit prima, en ik heb toch ook onderhand een tolerantie opgebouwd tegen alle soorten pijnstillers(er zijn dagen bijgeweest dat ik ruim 1600 mg ibu, 4000 mg paracetamol en daarbij ook nog eens 880 mg naproxen slikte, totaal dan he… en dan nog pijn hebben :wall: )


:shock: :shock: :shock:

Volgens mij heet dit overdosering…



Dat is ècht veel! Dat mocht ik nog niet slikken toen ik necrotische pijn in mijn (inmiddels geamputeerde) middelvinger had. Ik heb ook alles geslikt wat los en vast zat. Van paracetamol tot morfine…



Ziet hoe is het met de pijn?




Dat was het ook, maar als je pijn hebt(en onstekingspijn in je kaak is echt auw!! net als overigens necrotiseringspijn, al ken ik het niet, maar kan het me heel goed voorstellen)… en sja, na heel dat arsenaal was de pijn redelijk draagbaar :oops: Ik doe het goddank ook niet meer hoor…

@Ziet wrote:

ben net pas terug,

moet het niet op nuchtere maag innemen, dus ik ga eerst ff wat eten.



over opnieuw open maken: moet volgende week terug voor die kies, dan wordt ie verder afgemaakt.




meis, als het echt heel zeer blijft doen, niet een week mee blijven rondlopen , maar eerder bellen hoor!!!

Geen idee wat helpt, kom hier alleen even een :hug: geven!

mv2kids: ik ben een muts hoor, wat tandartsen betereft… gewoon een trauma opgelopen een keer, dus een weekje is niks.

loop rustig een half jaar met een ontsteking (zoals deze kies)

als ik maar niet naar een tandarts hoef…

en ja, dat moet je vanzelf wel natuurlijk

dus ben met pasen naar een nooddtandarts geweest.

die man heeft me vreslijk pijn gedaan, maar het was niet meer te houden…

hij had niet verteld dat ik nog langs mijn eigen tandarts moest om het af te maken

dus toen ik lekker op vakantie was, kreeg ik daar wéér een ontsteking.

slikte liever para’s met codeïne, als ik maar niet naar de tandarts hoefde…

ze hebben toen een tandarts gebeld daar voor me, die ging (gelukkig :mrgreen: ) zelf op vakantie en ik durfde niet naar een andere.

dus gewoon maar lekker doorgeslikt tot ik naar mijn eigen tandarts kon.

ondertussen deed het allang geen pijn meer, als ik er maar niet mee at.



vandaag ging mario mee en die mocht niet eerder weg voor het klaar was.

volgende week precies dezelfde behandeling. gelukkig weet mijn tandarts dat ik niets wil voelen, dus die is een kei in het v erdoven.

maar volgende week ga ik en niet eerder.

en dan gaat mario weer lekker met me mee :mrgreen: