wat helpt écht tegen pijn?

Toch knap dat je gewoon gegaan bent meid! :-



Nog een weekje :hug: :-

meis ik weet o zo goed wat je voelt hoor… ik ga ook nergens anders heen als naar mijn eigen tandarts…(vrouw)… Niemand anders mag in mijn mond komen… Ooit heeft haar baas/compagnon een tand gerepareerd bij me, en dat was werkelijk een crime… sindsdien wacht ik liever nog 6 weken, dan dat ik eerder bij hem kan.



Ik ben ook als een kind zo blij dat ik nu eindelijk erdoorheen ben… maar o dat heeft wat slapeloze nachten gekost… ik ben namelijk niet zo zeer bang voor een tandarts… dan wel voor de verdoving!!! Je kunt me de hele praktijk doorjagen met zo’n injectienaald… Als het dan eenmaal verdoofd is ben ik ook zo klaar… maar eer ze die spuit mag zetten, zijn we al een kwartiertje(ruim) verder :oops:

oh daar heb ik dan weer geen last van :mrgreen:

die man staat al klaar met zijn spuit bij een controle (bij wijze van dan he)

ik onderga ook alles heel stoer

maar ga daarna altijd bijna gestrekt vanwege de spanning die ik de hele tijd inhoud, en dáár ben ik dus bang voor.

ben ooit echt flauwgevallen na de tandarts, ga dus nooit alleen sinds die tijd.

oh bah vreselijk, de tandarts…

heb ook vreselijk nare dingen mee gemaakt en vooral heel pijnlijk!! :roll:



een keer ben ik in denemarken behandeld, kreeg daar een pilletje, daar werd je bekant stoned van, maar pijn was nergens te bekennen!! geen idee hoe het heten overigens :think:



voortaan vraag ik pijnstillers op recept aan de tandarts. dan schrijft hij net wat zwaarders voior dan je in de drogist kan kopen.



Overigens heb ik het meestal tijdens mijn zwangerschap en kan ik niks gebruiken :evil:

als het nu weer zo werdt gaat de kies er gewoon uit, ben het zo zat!!

Toevallig ben ik er dit weekend achter gekomen dat ik al een hele tijd pijnstillers slik die niet werken (vond al dat de klachten niet echt minder waren :? ). Nu heb ik wat anders (zelfs minder zware pijnstiller) gebruikt en nergens last van. VOlgens mij ligt het er dus ook aan hoe je lichaam reageert. Ik zou wel advies vragen bij apotheek of drogist en niet zomaar wat gaan gebruiken.

nou, vandaag deed het nog meer zeer…

codeïne paracetamols lijken nog het beste te werken,

dan voel ik het alleen als ik er op bijt, maar kloppen doet ie dan niet meer.

Hoop dat de pijn gauw over is meid! :hug:

Dagen op codeïne para is ook niet echt goed!

Ziet:



Pijnstiller bij uitstek voor kies- en aanverwante pijnen (en geloof mij dat ik veel en vaak en erge wortelkanaalontstekingen heb gehad) is de Brufen 600. Alleen verkrijgbaar op recept bij de apotheek… of… als je NU in de auto stapt … in Rotterdam (bij mij dus…).



Dit zijn zakjes die je moet oplossen en werken… gegarandeerd…

heb geen auto, preggie

die brufen dingen heb ik toen ook gehad (hielpen eigenlijk niet… :roll: )





ik probeer het nog wel ff vol te houden met het idee, dat ie gewoon ‘gevoelig’ is nu vanwege die behandeling…

maar zie erg op tegen volgende week…

zal ie dan weer zo’n pijn doen erna?

@Ziet wrote:



ik probeer het nog wel ff vol te houden met het idee, dat ie gewoon ‘gevoelig’ is nu vanwege die behandeling…

maar zie erg op tegen volgende week…

zal ie dan weer zo’n pijn doen erna?




nouwwwwwww… wat me verontrust is dat je nog steeds “contactpijn” hebt… Want na-pijn kan… maar dat is geen contactpijn volgens mij en niet meer zo lang na de behandeling… nou ja… als het begint te kloppen dan zou ik toch zsm weer gaan om het open te laten maken, zodat de druk eraf is.



maar ben eerlijk gezegd even het draadje kwijt of je nou wel of geen kloppende pijn hebt zonder pijnstillers… want dan moet je echt niet “volhouden”… maar gaan, de ontsteking zal dan nl. alleen maar meer druk op gaan bouwen… met een betrekkelijk klein ingreepje (ff een klein gaatje erin en open laten een week) heb je dan veeeeeel minder pijn.



Sterkte hoor…

mja… klein ingreepje…

pfff :frowning:



vanmiddag was ie aan het kloppen ja

maar na de pijnstillers niet meer

moet er alleen niet op kauwen nu



dit is dezelfde pijn als tijdens de vakantie…

ik had per ongeluk gegeten aan die kant

gevoel dat die kies ‘hoger’ ligt dan de rest

kloppen, bonzen



tis al bijna dinsdag…

volgens mij is het vandaag iets minder :dance:

(kan ook zijn omdat ik geen tijd had om erover na te denken vandaag, want moest ‘alleen’ werken)

ook zonder pijnstiller gedaan,

tot vanavond.

nu voel ik er niet veel van, tis alleen wat gevoelig.