Hallo,
Nou, de titel zegt het al. Wat doen jullie je kindjes aan op de fiets met deze kou? Niet als ze zelf fietsen, maar als ze voorop / achterop zitten.
De mijn gewone kleren, wel dikke jas + sjaal + muts en handschoenen.
Maar is dat niet te koud? (tien inuutjes fietsen).
Groetjes,
LaBruja
Mijn monster is 14 maanden en zit elke ochtend op de fiets als ik mijn gastkindjes naar school breng.
Zij heeft een winterbroek aan (gevoerd dus), sjaal/kolletje in 1 en dunne wantjes. Een muts wil ze niet op, maar met capuchon achter het windscherm vind ik dat ook wel kunnen.
Oh ja, en een jas natuurlijk :oops:
Ik kleed trouwens niet dik, maar wel laagjes. Romper met lange mouwen, shirtje en dan nog het jurkje / vestje / bolero’tje erover. Ze moet zich wel kunnen blijven bewegen!
Ja het is natuurlijk kouder op de fiets, maar ja dat is het voor jezelf ook. Ik kleed de kinderen op de fiets niet anders dan als we lopen of als ze gewoon buiten spelen met deze kou…dus winterjas, handschoenen, sjaal en muts. En natuurlijk de kleding eronder passend bij de temperatuur buiten…
He dank voor jullie antwoorden!
Maar als ze buitenspelen bewegen ze en blijven ze dus veel beter warm, toch? Op de fiets of in de wagen zitten ze stil, dat lijkt me veel kouder…
Groetjes,
LaBruja
@LaBruja wrote:
He dank voor jullie antwoorden!
Maar als ze buitenspelen bewegen ze en blijven ze dus veel beter warm, toch? Op de fiets of in de wagen zitten ze stil, dat lijkt me veel kouder…
Groetjes,
LaBruja
Klopt, ik doe in iedergeval als het heel koud is…een muts op. Is het bv niet heel erg koud, dan hebben ze met lopen en spelen bv geen muts op en dat zou ik dan wel doen als ze zitten (buggy of fiets). Maar als het dus echt heel koud is dan hebben ze hier de muts, sjaal en handschoenen altijd aan.
ik had eerst de gewone winterkleren bij ze aan.
Ze hebben nu ook hun snowboots aan.
De jongste klaagde over kou, die heeft nu een legging en een broek aan.
En dan natuurlijk winterjas, muts en sjaal.
Handschoenen willen ze niet.
Hier gewoon de normale winterkleding en dan winterjas, muts, sjaal en handschoenen.
Ik zit lang op de fiets en mijn kinderen dragen een wollen hemd met lange mouwen en legging onder hun gewone kleding, en dochter die achterop zit soms als het echt koud is een skibroek en sneeuwlaarzen. Verder gewoon dikke jas, muts, sjaal en handschoenen, maar dat heeft ook iedereen.
Voor tien minuutjes lijkt het me prima wat je doet.
Ik vind een wollen legging/maillot nu wel echt lekker voor ze, de meeste broeken (zeker voor jongens) zijn echt bestwel dun.
Met dit weer hebben MArit en Nienke zeker een mailloit of leggin aan onder hun broek…2 paar sokken en moonboots aan. Muts om, handschoenen en een lekkere dikke sjaal…
Ik zelf houd rekening met het feit of Riley zelf loopt (of gaat lopen), of dat hij stilzit.
Voornamelijk zit hij in de buggy, omdat hij sneeuw eng vind… 8)
Hier zijn de kinderen vanmorgen naar school gegaan met boxershort met iets langere pijpen en kniekousen onder de spijkerbroek (Peter krijg je echt niet in maillot) Een hemd, een shirt met lange mouw en een t- shirt erover.
Handschoenen, sjaal, winterjas, muts en snowboots aan.
Hij vond het prima, heb hem niet gehoord over kou.
Aniek had vanmorgen een gevoerde winterbroek aan, ze heeft op maandag en dinsdag gym, dus dan houd ik rekening met dat ze het zelf aan en uit moet kunnen doen, maillot krijgt ze nog niet goed voor elkaar, dus dat doen we morgen wel.
Ook zij een hemd, shirt en spencertuniek zeg maar.
Mies is 2 en veel kleiner, hij zit dan op de fiets en was van de week met dezelfde kleding gewoon echt koud… huilen geen gebrek.
Dus hij had vandaag naar school en weer terug een skibroek aan, die doen we dan op school wel uit.
Nu vond hij het dus geweldig! :inlove:
wow… wat een koukleumen heb ik dan zeg…
Die hadden een wollen hemd met lange mouwen aan, daarover een longsleeve en daarover een gebreid vest/dikke wollen trui :shifty: En de oudste nog klagen dat ie het koud had!
@Lune wrote:
wow… wat een koukleumen heb ik dan zeg…
Die hadden een wollen hemd met lange mouwen aan, daarover een longsleeve en daarover een gebreid vest/dikke wollen trui :shifty: En de oudste nog klagen dat ie het koud had!
Wow zeg dat wel, wat zal dat binnen ook warm zijn…
Hier beginnen we niet te snel met mailot onder de broek enzo…ja met schaatsen en spelen in de sneeuw.
ze hebben nu beiden een maillot onder hun broek aan, Elise heeft sinds gister dus d’r muts, sjaal en handschoentjes en jesse alleen sjaal en muts. Dit is dan niet op de fiets, maar gewoon lopend of in wandelwagen… fiets durf ik nu zelf niet echt aan :shock:
Maar lopen jullie kinderen dan binnen ook met die mailot onder hun broek ? Dat lijkt me warm voor ze hoor, zo’n dag op school met een mailot onder je broek…
Die wollen leggings dragen ze ook pas sinds gister hoor
Maar binnen hebben ze het dus ook niet te warm, oudste klaagt zelfs over kou nog, middelste trekt soms vest wel uit.
Denk ook dat je kinderen er aan wennen, als je ze bij de eerste kou meteen als zo warm kleed.
Vast wel, ik kleed ze alleen niet zo warm bij de eerste kou.
Zodra kinderen zitten te bibberen van de kou kleed ik ze wel warmer aan ja.
En een hemdje van wol/zijde is niet perse heel warm (wol reguleert temp goed), maar wel lekker omhullend, het klinkt ws warmer als dat het is.
@Lune wrote:
Vast wel, ik kleed ze alleen niet zo warm bij de eerste kou.
En een hemdje van wol/zijde is niet perse heel warm (wol reguleert temp goed), maar wel lekker omhullend, het klinkt ws warmer als dat het is.
En gelukkig kunnen ze praten en het je zeggen als ze het te warm hebben.

@ollie wrote:
@Lune wrote:Vast wel, ik kleed ze alleen niet zo warm bij de eerste kou.
En gelukkig kunnen ze praten en het je zeggen als ze het te warm hebben.![]()
Dat is een goeide opmerking!

Alleen bedoel ik natuurlijk kinderen van jongs af wennen…en tot een bepaalde leeftijd kunnen kinderen niet praten