Maar wat zou jij dan doen, met een kind met blauwe lippen, bibberend van de kou? Zeggen jammer joh, het vriest nog niet je krijgt net als andere kindjes alleen een longsleeve aan :?
Ik kleed ze gewoon niet te warm en heb dat ook nooit gedaan, ze hebben het gewoon snel koud.
@Lune wrote:
Maar wat zou jij dan doen, met een kind met blauwe lippen, bibberend van de kou? Zeggen jammer joh, het vriest nog niet je krijgt net als andere kindjes alleen een longsleeve aan :?
Ik kleed ze gewoon niet te warm en heb dat ook nooit gedaan, ze hebben het gewoon snel koud.
Dan zou ik ze idd ook warmer kleden.
Ik heb je dan denk ik verkeerd begrepen, dacht dat je ze gewoon direct al zo warm kleden bij de eerste koude dag. Tenminsten zo begreep ik je post. Sorry.
Maar idd als een kind aangeeft het koud te hebben en blauwe lippen heeft ja dan kleed je ze meer aan.
@janet76 wrote:
@Lune wrote:Maar wat zou jij dan doen, met een kind met blauwe lippen, bibberend van de kou? Zeggen jammer joh, het vriest nog niet je krijgt net als andere kindjes alleen een longsleeve aan :?
Dan zou ik ze idd ook warmer kleden.
Ik heb je dan denk ik verkeerd begrepen, dacht dat je ze gewoon direct al zo warm kleden bij de eerste koude dag. Tenminsten zo begreep ik je post. Sorry.
Maar idd als een kind aangeeft het koud te hebben en blauwe lippen heeft ja dan kleed je ze meer aan.
Als een kind blauwe lippen heeft?
Dan ga je er toch niet op uit, blijf dan lekker binnen.
ehm, het ene is toch niet perse beter dan het andere? Lijkt me van het kind / de temperatuur / de lengte van de fietstocht / de mening van de moeder afhangen.
Ik vroeg alleen maar wat jullie kindjes aan hadden op de fiets, niet wat je er van vindt wat de kindjes van een ander aan hebben…
Maar dank voor jullie antwoorden, misschien dat ik ook maar maillots / leggings ga aanschaffen voor de langere wandelingen / fietstochten…
Groetjes,
LaBruja
pyama broek bij de jongens werkt ook Dat wil zelfs Peet nog wel.
Pyamabroek van onderen even glad trekken en dubbelflappen om de enkel, sok erover en dan broek aan.
Heerlijk warm :thumbup:
Ik kan moeilijk elk jaar een paar maanden binnen blijven omdat ze het gauw koud hebben Rooike, dan kan je ze beter warmer kleden En dat doe ik dus.
@Lune wrote:
Ik kan moeilijk elk jaar een paar maanden binnen blijven omdat ze het gauw koud hebben Rooike, dan kan je ze beter warmer kledenEn dat doe ik dus.
Ja dat snap, dat zou ik ook doen, maar als een kind blauwe lippen krijgt van de kou, dat kan toch niet goed zijn? :think:
(vraag ik me dan af he?)
Schijnt geen kwaad te kunnen, maar prettig is het natuurlijk niet. Hoewel het de ene keer wel gepaard gaat met klappertanden en bibberen en soms ook helemaal niet, dan vraag ik heb je het koud en zeggen ze zelfs nee.
Ik heb het eens gevraagd aan kinderarts omdat het ook standaard zo is met zwemmen en ik me afvroeg of ik dat dan nog wel moest doen, volgens hem gewoon warm kleden, kop thee geven na de zwemles en niet te lang. Ze zijn ook erg licht (zowel gewicht als huidskleur), dus daar heeft het ook mee te maken.
Lijkt me wel sneu, die blauwe lipjes en kouwkleumpjes…
Ik zou me rot schrikken als ik het zou zien. :oops:
haha nou ik ben het van mezelf en broer/zussen gewend dus ook de eerste keer schrok ik niet
@Cell wrote:
pyama broek bij de jongens werkt ookDat wil zelfs Peet nog wel.
Pyamabroek van onderen even glad trekken en dubbelflappen om de enkel, sok erover en dan broek aan.
Heerlijk warm :thumbup:
:thumbup: Hebben wij vandaag gedaan (Ik woon dichtbij het strand, en er is hier onwijs veel wind), dus het was echt kooouud!!!
Beentjes waren lekker warm toen hij thuis kwam… (hij liep zelf)
@Lune wrote:
Schijnt geen kwaad te kunnen, maar prettig is het natuurlijk niet. Hoewel het de ene keer wel gepaard gaat met klappertanden en bibberen en soms ook helemaal niet, dan vraag ik heb je het koud en zeggen ze zelfs nee.
Ik heb het eens gevraagd aan kinderarts omdat het ook standaard zo is met zwemmen en ik me afvroeg of ik dat dan nog wel moest doen, volgens hem gewoon warm kleden, kop thee geven na de zwemles en niet te lang. Ze zijn ook erg licht (zowel gewicht als huidskleur), dus daar heeft het ook mee te maken.
Hier ook een tenger meisje met een hele lichte huid, wist niet dat het daar mee te maken heeft, maar idd ze heeft ook snel blauwe lippen als ze het koud heeft. Kan volgens mij ook geen kwaad.
Hier is het tot nog toe gewoon de kleren en dan winterjas, muts + sjaal + handschoenen/wanten wat ze dragen.
Als het nog kouder wordt gaat idd de maillot of pyjamabroek onder de spijkerbroek :thumbup:
Vorig jaar had ik zelf ook afentoe pyjamabroek onder mijn broek aan… onder mijn pos.broeken gaat dat nooit werken, dus ik ga mezelf binnenkort ‘trakteren’ op een stel goeie (ski)sokken/kniekousen :lol:
Met name onze jongste krijgt ook ontzettend snel zo’n rode kouneus en de middelste blauwe lippen… trekt gelukkig ook wel weer weg.
Ik ken het idd van mezelf en mijn broertje (ook nogal lichte huid/ blonde kindjes en toevallig is de enige bij ons die er niet last van heeft de enige niet blonde!). Zag toevallig laatst weer foto van mijn broertje na het behalen van zijn zwemdiploma. Helemaal trots MET blauwe lippen.
Aha, pyamabroek is ook een goed idee, vooral als het hier straks -8 met harde wind gaat worden :-s
Groetjes,
LaBruja
hier gewoon broek, shirt met lange mouwen, hemd er onder en een jas muts handschoenen en sjaal… 1 paar sokken en gewone schoenen! Manoël een blouse met shirt er onder een romper, een broek, sokjes, een winterjas, muts, 1 dekentje en lakentje… (en dan ligt ie te zweten :roll: )