Wat hebben jullie kindjes aan bij het slapen?

Myrthe ligt in een rompertje met lange mouwen onder het dunste zomerdekbedje dat er is. Ze wil geen pyjama aan (ze trekt 'm gewoon weer uit), maar misschien moeten we toch eens kijken naar een dikker dekbedje. :think: Ze is wel altijd warm als ze wakker wordt. Behalve als ze er onderuit is gekropen. :roll:

Het is nu 16 graden meestal op haar kamer.

Peter en Aniek beiden slapen momenteel in een flanellen pyama onder een dekbed.

Het is meestal 14 graden op hun kamers, wij stoken namelijk niet boven.

Peter wil nog wel eens draaien in bed, maar is dan wel zo slim om het dekbed mee te draaien :mrgreen: Hij had zo door dat de warmte daarvan kwam en is erg kien op zijn “dekbjed”



Van alle pyama’s die ze hebben zijn ze het gekst op hun flanellen exemplaren.

O.K. :mrgreen:

oh enne wat de maat betreft.



Hij kreeg een dekbed met 1 jaar en 7 maanden en een peuterbedje van Ikea met 1 jaar en 10 maand.

Het staat in de kleinste maat in zijn kamer (85x 140) dacht ik zo en hij heeft er gewoon zijn ledikant dekbedje op.

Past precies :thumbup:

@Trying wrote:

Ik lees dat veel kindjes hier onder een dekbed of deken slapen… Arwen draait 's nachts door het hele bed heen en ligt 's morgens vaak ondersteboven… blijven jullie kindjes stil liggen? :think:




Ik zei het ook al ergens anders:

Maar sinds ze weer dekens/dekbed heeft en geen slaapzak meer blijft ze liggen!

Ze had ook een combisleeper.

Maar ik denk dat ze een beetje in de knoop zat met dat ding.

Want sinds ze lekker beweginsvrijheid heeft heeft ze niet de behoefte om te gaan draaien.

En ze doet de dekens (nu dekbed) netjes weer over :inlove: . (en dat had ze echt binnen een paar dagen door hoor!).



Nu dus gewoon een piama en een dekbed. En de verwarming op één.

@Trying wrote:

Ik zit alleen ff met de maat, want Arwen slaapt nu nog in een ledikantje… dan koop ik nu misschien een dekbed, terwijl ze over een half jaar of zo in een groot bed gaat, en dan natuurlijk ook een groter dekbed nodig heeft… :think:




Ik had nog niet alles gelezen :wink: .

Maar hier een peuterdekbedje in het ledikant. Past prima en kan straks mooi op haar peuterbedje :wink: .

:mrgreen: Thanx allemaal! Ik ga eens met hubbie overleggen, maar ik neig nu idd wel heel erg naar een dekbedje! :thumbup:



Hebben jullie peuters ook een kussentje dan?

Wij hebben ook een peuterdekbedje(Ikea)in zijn ledikant.



Mariano heeft wel een kussen maar hij ligt er niet op,mischien als hij iets ouder is.



:-*

jip heeft een plat kussentje (en een dekbed) en vindt het geweldig. Die dekbedovertrekken hebben vaak een leuke kussensloop (jip had er met paarden, maar vandaag van mijn moeder nog een met helikopters gekregen) Jip ging vol trots op het helikopterkussen liggen, pakt dat dan ook met beide armpies stevig beet en duwt zijn neus er helemaal in…zo schattig :inlove: :inlove: :inlove:

Kes slaapt in romper en pyjama onder een dekbed met plat kussen (in een juniorbed). Het is denk ik zo’n 16 graden op zijn kamer. Ik hou niet van stoken op slaapkamers en hij kruipt weer lekker onder zijn dekbed als het fris is.

Ik las al Ikea, maar waar krijg je nog een peuterdekbed? :think:

Prenatal misschien :think:

Hema volgens mij ook :think:

O.K. Thanx! :-*

Luuk slaapt in een meegroeibed van Ikea in een pyama onder een dekbed.

Ik ben helemaal verbaasd…wij hebben kennelijk nogal een warmbloedig typje…



Bo slaapt in haar pyama en fleece-slaapzak. Da’s alles. O ja, sokken. Want d’r voeten zijn dus het enige die wèl koud worden!



Er ligt wel een deken in haar bed, maar da’s eigenlijk alleen maar voor de show :mrgreen:

Sara slaapt vanaf 1 jaar en 9 mnd in een groot (lees normaal 1 persoons) bed. Toen was het nog warm genoeg voor alleen een pyama en de dekbedhoes. Na een maand hebben we het dekbed erop gedaan. Gaat prima! Sara laat zich overigens wel graag bedienen en roept deken over als ze haar deken kwijt is :mrgreen: Ze heeft nog geen kussen. Ik leg meestal wel de sloop neer, dat vindt ze leuk om op te slapen.

We hebben vandaag een peuterbed voor Arwen gekocht! En een matras, 4 seizoenen-dekbed, overtrekken, hoeslakens, moltons… KA-CHING! :lol: Er is een levertijd op het bed van 6 Ã 8 weken, maar ik ga het dekbed wel al gebruiken in haar ledikant. Ff de overtrekken wassen (want dat ruikt altijd zo :sick: als het nieuw is) en dan gaat het dekbed er morgenmiddag in! Ik heb al een kussentje voor haar gekocht, dus dat gaan we nu ook gebruiken. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt :inlove:! We hebben trouwens voor een peuterbed gekozen, uit dezelfde lijn als haar slaapkamer, omdat die t.z.t. dan naar nummer 2 kan (als het ons gegeven is dat we een 2e krijgen :pray:). Arwen krijgt dan een groot bed. Kan mooi qua doorgroeitijd…



Nog een vraagje trouwens: hoe stevig stoppen jullie het dekbed in? Met name voor de mama’s die dit al in het ledikant gebruiken… alleen de onderkant of ook de zijkanten? :think: Ik zal hier ook een apart topic voor aan maken… dan krijg ik ws sneller reactie als bij een al bestaand topic :wink:!

Hier hebben de kinderen beiden een dikke pyama aan. Ian heeft daar ook nog een dikke slaapzak overheen. Komt ook omdat hij zijn dekbed nogal is afschopt.

Matthijs heeft een pyama aan en dan onder het dekbed!!



Het is hier wel erg koud boven (denk zo’'n 15 graden of minder)

Toch voelt hij nooit koud aan en heeft meestal een lekker warm zweetkoppie!!!



Daarom trek ik hem ook geen slaapzak meer aan, vanwege het zweten!!