Wat hebben jullie kindjes aan bij het slapen?

Arwen heeft een pyama aan en slaapt in de buitenste zak van de combisleeper. De temp op haar kamer is 18 Ã 19 graden. Zelf hebben we ook alleen de herfstvariant van het 4 seizoenendekbed op liggen, dus nog niet de dubbele. Ze voelt ook wel warm genoeg aan, maar de nachten worden nu toch flink kouder… dus wanneer doe ik die binnenzak erbij?



Wat hebben jullie peuters aan 's nachts? :think:

Mik slaapt in een pyama, winterslaapzak met mouwen en een dekentje.



Als hij in de combisleeper slaapt dat zowel buiten als binnenzak met pyama maar dan zonder dekentje.



Het is hier wel kouder boven, denk een graad of 15.



Liefs B.

tyg slaapt in een pyama onder een dekbed.

stein slaapt (met ondergoed) in een badstof pyama onder een dekbed :mrgreen:

Thanx sweeties :-*!



Het raam staat bij Arwen altijd open totdat ze naar bed gaat, maar het wordt niet koeler. Gek wel, want op onze slaapkamer, die aan de andere kant van het huis ligt, staat tot die tijd ook het raam open en daar bevries je compleet als je de kamer op komt :think:. Ons raam is wel groter qua openening, maar dan nog… Zal ook wel met de wind of zo te maken hebben :think:.



Anyway, misschien morgen toch maar de binnenzak erin gaan doen… :think:

Luna slaapt in een slaapzak en dan onder een dekbed en heeft een pyama aan

als ze het te warm heeft trekt ze zelf haar slaapzak uit

maar haar kamer is niet extreem koud ofzo

:lol: Slimme meid, zelf haar slaapzak uittrekken!

Arwen voelde vanmorgen gewoon lekker warm aan, maar ik vond het vannacht zelf ook fris, dus ik heb net de binnenzak erin gedaan. Eens kijken hoe het vannacht gaat…

het is bij ons boven zo’n 17 graden.

Merijn slaapt in pyama onder een dekbedje.

Hij is een warme slaper gelukkig… heeftie van zijn vader…

Bij ons is het een 16-17 graden op de slaapkamers. Anne slaapt in een badstof pyama onder een dekbed (1 deel in de hoes, en 1 deel los zodat ik dat bij kan leggen als ze het koud heeft)

Marano slaapt met een winterslaapzak langemouwen en een pyama onder de deken :mrgreen:

Ik lees dat veel kindjes hier onder een dekbed of deken slapen… Arwen draait 's nachts door het hele bed heen en ligt 's morgens vaak ondersteboven… blijven jullie kindjes stil liggen? :think:

euhh Nee!, maar hij heeft geleerd het dekbedje weer lekker over zich heen te trekken :thumbup:



Joost slaapt in een pyamajasje onder zijn winterdekbed. Meneer wil zijn pyamabroek niet aan in bed. :roll:

:lol: Lekker eigenwijs dus!

Hier is het niet zo heel erg wamr in Lucas zijn kamer. geen idee eigenlijk van de temperatuur.

Maar hij slaapt dus met winterpyjama, slaapzak met lange mouwen, dekbed en dekentje.

Als hij t ewarm krijgt dan gooit ie dekentje eraf en kruipt ie uit zijn slaapzak.

Maar de laatste dagen, nu het zo koud is, kruipt hij helemaal onder zijn dekbed, enkel oogjes en beetje hoofdje zijn te zien. :mrgreen:

@Trying wrote:

Ik lees dat veel kindjes hier onder een dekbed of deken slapen… Arwen draait 's nachts door het hele bed heen en ligt 's morgens vaak ondersteboven… blijven jullie kindjes stil liggen? :think:




Anne deed dat ook…ze heeft ook lang in een slaapzak geslapen daardoor, omdat ik dus bang was. Toen ze een tijd terug haar ‘grote’ bed kreeg ging ze onder een dekbed. Eerst even wennen voor haar en voor ons en inmiddels draaite ze niet meer, blijft mooi op haar matras liggen en trekt zelf dekens over haar heen of slaat ze af.

Ik denk even proberen en zo zie je dat ze er best aan wennen om met dekens te slapen.

:think: Ik wou eigenlijk nieuwe winterzakken gaan kopen, als reserve, maar ms moet ik toch maar eens denken aan een dekbedje, ja…

Ik heb mijn zoontje toen hij twee was onder een dekbed gelegd met hemd, onderbroek en pyjama. Hij had zo door hoe hij lekker onder het dekbed kon kruipen en tot nu toe geen problemen meer gehad. Ik zat vorig jaar ook te ploeteren met enkele zak, dubbele zak etc., maar bedacht dat ze met 2 jaar onder een dekbed mogen en ik ben blij dat we dat gedaan hebben.

Op Mika’s kamertje is het zo’n 17 graden nu. Hij slaapt in een pyama en een dikke slaapzak zonder mouwen.

Ik zit alleen ff met de maat, want Arwen slaapt nu nog in een ledikantje… dan koop ik nu misschien een dekbed, terwijl ze over een half jaar of zo in een groot bed gaat, en dan natuurlijk ook een groter dekbed nodig heeft… :think:

Ik zou dan gewoon wachten en haar nu nog in en slaapzak laten slapen.



Mika krijgt trouwens wel een dekbed als hij naar een ander bed gaat.