Zoals de titel het al zegt.
Ik ben ineens zo aan het twijfelen.
1 pakje voor de kleine? Ik heb maar een reserve pakje erin gedaan…
schoonondergoed voor mijzelf…
en dan??
What else? :mrgreen:
Ik had juist het eerste, speciale pakje erin, daarnaast wel ook nog een reservepakje.
Verder zou ik ietsjes meer pakken, altijd fijn om dingetjes die je echt graag hebt en je man wellicht niet zo makkelijk kan vinden (de mijne niet iig ) te hebben als je een dagje extra moet blijven. En is dat niet nodig, dan staat het maar georganiseerd klaar
Nou, ik ben dit keer niet aan een vluchttas toegekomen :shifty:, maar normaal gesproken had ik er het volgende nog extra in gedaan:
- verzekeringspapieren
- fototoestel
- toiletartikelen voor jezelf (tandenpoetsen na een bevalling is zaaaaalig :mrgreen: )
- schone kleren voor jezelf (joggingbroek/sokken/schoon shirt)
enne rompertjes niet vergeten :mrgreen:. Ik had wel kleertjes voor Isa, maar het rompertje was ik even totaal vergeten :oops:
lippenbalsem, ik zweer erbij. de lucht in het ziekenhuis is zooooo droog.
En idd het kan handig zijn om een pyama ofzo er in te doen voor het geval dat je moet blijven.
Hier zwangershaps kaart, + ponskaartje ziekenhuis. (1 OF 2 EURO voor het rolstoel karretje
2 pakjes voor de beeb en rompers, en sokjes en jasje
2 jogging broeken voor mij, 2 paar sokken voor mij paar shirtjes.
een stapel met onderbroeken mooi pyjama
toilet shampoo badschuim tandenborstel ( ik heb in de nacht met weeen wel tig x me tanden gepoetst :lol: en het eerste wat ik deed toen ik mocht douchen was tanden poetsen en plassen :oops: )
uhm ook nog AA drink, sultana, dextro.
(tas uiteindelijk niet hoeven mee nemen, maar wel de hele inhoud gebruikt tijdens en na de bevalling )
o wij hadden ook in de auto een vuilnis zak klaar liggen zodat ik daar op kon zitten :roll:
Ik loop bij de gyn dus heb geen kaart meer. En een ponskaartje??
Ik heb dat niet???
Ik heb een afspraak kaart met stickers is denk ik hetzelfde!
Zal gelijk even wat muntjes verzamelen… :mrgreen:
lippenbalsem - check
joggingsbroek - check
sokken -check…
en ga nu de toiletspullen erin doen! :thumbup:
Haha ben gewoon helemaal blanco…
:mrgreen:
owja vuilnniszak! Goeie :thumbup: Het is dat ik de enige ben met een rijbewijs en zal niet meer gaan autorijden vanaf nu… ( manlief heeft geen rijbewijs )
Ohh voor mijn gevoel gaat het nu pas beginnen haha
Mobiele telefoon en eventueel oplader???
Extra shirts voor jezelf is ook erg prettig. Je kunt beter teveel bij je hebben dan te weinig.
Eventueel een badjas??? Als je lekker hebt gedouched en je bent wat vergeten. Soms lig je met meerdere vrouwen (en bezoek) op een kamer.
Leesvoer is ook wel lekker.
ter aanvulling
flesje water met zo’n zuigdop, zodat je niet uit een bekertje hoeft te drinken.
een lekkere omslagdoek voor de kleine.
oplader van de foon
pakjes in maat 50 en maat 56
mutsje (hier waren alle mutsjes in kleinste maat toch te groot waardoor ze alsnog als een reclame-zuil van de kraamzorg door het leven ging…)
Pfff, ik had 2 pakjes haha :D, mutsje, rompertjes, (sokjes was ik vergeten :doh: ), schoon ondergoed voor mezelf, borstel, verzorgingsspul, de camera :mrgreen: :mrgreen: , een shirtje/ iets om in te slapen (aangezien ik savonds heel laat ben bevallen, wist ik van te voren niet zat er wel in), ik had ook luiers meegenomen niet nodig gehad… Zat wat drinken in, kauwgompies en de oplader van de telefoon.
Verzekeringspasje of hadden we dat niet nodig :think: :think:
schone kleren, shirt, badjas en slippers om naar de douche te lopen. Shampoo, de eerste keer douchen en haren wassen na de bevalling waren beide keren heerlijk! Wat te eten en te drinken voor jullie allebei voor na de bevalling als je op je ontslag ligt te wachten. Nr. van het kraambureau in je mobiele telefoon zetten. Jasje voor de baby en maxi-cosi in de auto doen.
Extra batterijen voor je fototoestel!!!
Iets lekkers te snaaien voor na de bevalling.
Vergeet het nummer van de kraamzorg niet mee te nemen, dan kun je ze gelijk bellen wanneer jullie naar huis mogen.
I-pod oid met wat muziek erop.
Mischien niet voor tijdens de bevalling maar als je na de tijd nog eventjes moet blijven, kan het even ontspannend zijn.
@Marieke_5000 wrote:
@Sennapen wrote:Verzekeringspasje of hadden we dat niet nodig :think: :think:
Wel je ponsplaatje!!
Maar ik heb geen ponsplaatje??
Als ik ga moet ik altijd stickers laten maken… Dat zal wel hetzelfde zijn toch? :think:
nu ik nadenk ik had het ook niet bij de eerste toen ik in het ZH terecht kwam… :shifty: :think:
Als je maar iets als een id bij je hebt is een ponsplaathe zo genaakt hoor niet te druk om maken
Bij ons in het ziekenhuis op de poli werken ze niet meer met ponsplaatjes. Zou dat bij een opname anders zijn :think:
En niet vergeten: maxicosi :mrgreen:
een jasje voor de baby.