Wat heb jij in je vensterbank staan?

Sinds 2 weken hebben we nieuwe rolgordijnen in de vensterbank hangen. En omdat we daardoor nu een extra zee aan ruimte erin hebben en het nu nog kaal is wil ik de vensterbank opfleuren.

Maar…ik ben geloof ik een beetje inspiratieloos.



Althans…Ik zie soms ontzettend leuke (hoge) potten bij sommigen. Nu moeten wij ook echt iets hoogs hebben. Ik wil namelijk niet de hele dag mijn gordijn dichthebben (we hebben luxaflex shilouette rolgordijnen, dus of hij nou open of dicht is, het is wel altijd licht).



Maar goed…ik wil dus geen kapitaal uitgeven.



Wie heeft er leuke tips?!



(foto’s zijn welkom :wink:)

Als je eenmalig iets meer uitgeeft aan 2 hoge vazen dan kun je daarna er van alles indoen. Lekker met de seizoenen mee. Nu paastakken met eitjes, met de kerstdagen diezelfde takken met kerstballen en wat lampjes. Buiten die 2 dingen om kun je er prima bollen inzetten desnoods in losse potten die erin passen (of inpakken in folie zodat je het zand niet ziet). Je kunt er ook orchideeën indoen. En voor de prijs, zou ik zeker eens gaan neuzen bij de Action. Daar hebben ze best veel keuze (vooral glas dat blijft echt heel lang mooi) voor zachte prijsjes. :wink:

En nee helaas heb geen foto’s voor je want ik heb in het hele huis geen vensterbanken. :mrgreen: Ow wacht ik lieg ik heb nu een kleine vensterbank in de keuken maar daar passen net wat hyacintbolletjes in glas in. :lol: Die zijn nu overigens uitgebloeid dus dat ziet er niet meer uit. :shifty:

Ow mocht je ook iets niet planterigs willen; ik ben ooit bij de Ikea geslaagt voor ons trouwen voor de kadootjes voor de getuigen. Ze hebben allemaal een ‘bronzen’ beeld gekregen. En we zijn best budget getrouwd dus ook de kado’s waren budget. :angel: Wel erg mooi en ze staan bij alle getuigen nog zover ik kan nagaan. 8)

Ik heb voor mijn doen wel een kapitaal uitgegeven aan de vazen en windlicht die ik mooi vond.

Je koopt het maar 1 keer en de inhoud wissel je gemakkelijk af.



Je kijkt er de hele dag naar, kan het maar beter iets zijn wat je echt mooi vind.

2 grote vazen, een hoge buitenpot met klimop, groepje kaarsen, fotoalbumpje, stapel tijdschriften met een lampje en een groot hoofd van beton. Maar dat is dan ook 5 meter raam :smiley:



Vooral die buitenpot met klimop is voor de inkijk.

ik vind een mooi windlicht in de vensterbank ook erg leuk. Ik heb al van alles gehad… mooie siervazen (leeg, dus zonder bloemen oid), nu planten (maar die zijn erg gevoelig voor de hitte van de zon, dus niet alle planten zijn houdbaar), verder wil ik graag zelf nog een mooie boedha voor het raam,… of wat Rhiannon zegt een mooie grote vaas met seizoensdingen erin (kerstballen, takjes, paasdingen, blaadjes, mooie stenen)



kaarsen hebben ook wat de neiging om zacht te worden in de zon… dus als het een raam is waar veel zon op staat, is dat ook iets waar je over moet nadenken…

Het moet natuurlijk ook bij de rest van de inrichting passen. Maar ik vind enkele dezelfde mooie grote windlichten met “zilveren” rand ook erg mooi staan. Laatst bij de Aldi helemaal niet duur. Bijvoorbeeld in groepjes van 2 bij elkaar zetten. (weet niet hoe groot de vensterbank is) Je hebt ook erg mooie kunstplanten. Is wel wat duurder maar wel blijvend. Of gewoon een mooie grote houten knoest die je in het bos vind, kan ook heel decoratief zijn. En rietstengels zijn nu ook overal te vinden. Een grote rechte bos in mooie rechte glazen vazen met een mooi lint erom ofzo.

Eerst had ik dit voor de ramen:





Maar zat allemaal witte schimmel in de planten. Paar keer behandeld maar bleef terug komen, weg ermee dus.



En heb het nu zo:





Maar mis wel die grote potten want mensen loeren zo vreselijk naar binnen :roll: .

Wij hebben een vensterbank van 3,5 meter breed. Ik heb net iets rechts van het midden 2 hoge witte potten, met op beiden een grijs rieten krans en een boeketje met witte nepbloemen erin. En helemaal links een schemerlamp, met hetzelfde riet als kapje.

echte planten overleven hier nooit, dus daar begin ik niet aan. Heb al van alles in de potten gehad, maar uiteindelijk toch wat meer geld uitgegeven aan die nepbloemen, en nu is het helemaal naar mijn zin, en dood gaat het niet :smiley:

Dat wisselt. maar vooral GEEN 2 van alles… afschuwelijke nieuwe trend die je in ELK raam ziet :shifty: Ik heb een brocante luik, een lampje in een dienblad met rozenblaadjes en kiezels, een grote plantenpot met een plant en dan zo’n zelfde plant in een veeeel kleinere brede pot (wel 2 planten dus, geen 2 dezelfde potten) een riverdale windlicht met kunst pioenrozen erin, 2 sloophouten kistjes in verschillende maten op elkaar, een lijstje met een foto, een kannetje… eigelijk van alles brocante, maar vooral geen 2exact hetzelfde en 2 aan 2 naast elkaar… aan die trend doe ik pertinent niet mee… :angel:

haha grappig cell, bij mij MOET het 2 gelijke zijn

heb echt een hekel aan geen symmetrie

maar het is wel echt een tik geloof ik hier :smiley:

bv 2 dezelfde lampen op dressoir met daartussen 2 waxinebakjes

met daartussen 2 hartenlijstjes :wink:





op mijn vensterbank staan 2 grote potten met krans en nepbloemen

op de andere vensterbank staan 2 potten met een plantje en daarnaast

aan beide kant een klein windlicht

Wij hebben 2 hele grote glimmende zwarte potten met deze planten erin.

Ook hier is veel inkijk omdat we een raam hebben van 3 meter breed.



Wij hebben ook rolgordijnen en deze laat ik altijd een derde van het raam naar beneden hangen.



Tussen de potten hebben we een houten beeld staan.



Voorbeeldje van de plant hieronder alleen dan groot!

En ik wil juist wel 2 van elk hebben staan maar het mogen en ook gerust 3 zijn.

Ik vind die rommelige vensterbanken met van alles en nog wat heel onrustig.

3 vind ik weer wel prima… maar dan zet ik ze dus met 3 in 1 groepje en aan de andere kant iets totaal anders :angel: Vooral dat symetrische vind ik eh… eh… niks… engig ook… zeker omdat wij in nieuwbouw wonen en je dus bij 9 op de 10 huizen eenzelfde soort potten en planten ziet staan en alles is 2 aan 2… brrrrrrrrrrrrrrrr… daar ben ik dus echt emotioneel allergisch voor…jaiks… :shifty: Zal straks een foto maken van onze vensterbank… vinden anderen vast ook niks… of de drang om 2 aan 2 te groeperen komt boven… :mrgreen:

ik heb 2 grote glazen vazen in de vensterbank met daartussen een lantaarn zonder kaarsjes maar met 2 vaasjes erin.

dus ook 2 aan 2, alleen de lantaarn zelf is ‘alleen’…



en dan houden we de doorkijk-gordijnen een beetje dicht voor de inkijk, ons raam is bijna 4 meter breed en men kijkt hier ook graag naar binnen :roll: :wink:

ben blij dat onze woonkamer aan de achterkant ligt en we dus geen last hebben van langslopende inkijkers… maar vind het toch grappig om te zien/ lezen dat die grote ramen/vensterbanken volgepropt worden met spullen.



Heb je lekker veel licht en lucht bouw je het dicht zodat je geen inkijk hebt.



Klopt, maar je hebt dan ook geen uitkijk :wink: .



@Cell, ik snap je denk ik wel.

Maar die neiging tot symetrie schijn ik als kind al gehad te hebben gehad. Dus veel dingen zijn hier wel per 2/3. Alhoewel op de piano 4 waxinelichtjeshouders… met een blokwit geblokt stofje met een hartje eruit. Symbool voor onze 4 jongens :inlove: .

Ik moet juist van alles twee hebben anders vind ik het geen potje. Dan voelt het niet af ofzo en word ik helemaal kriegelig.

Als er dan ook 1 plantje van de twee dood gaat, kijk ik eerst of ik nog hetzelfde plantje terug kan kopen anders gaat die andere ook weg.

Ach, als iedereen er zelf maar happy mee is toch… Ik ben gewoon erg creatief, dat durf ik best van mezelf te zeggen. Zoek dus altijd naar compositie en voor mij symboliseert 2 aan 2 een bepaalde saaiheid, conformeren aan… en dat is iets waar ik echt verschrikkelijk recalcitrant van word. Het kost meer moeite om van verschillende dingen iets te maken wat samenhang heeft en eruitziet of het bij elkaar hoort en daar kan ik dus mijn creativiteit in kwijt. Dat zie je bij ons thuis overal terug… ik zal ook nooit naar een interieurwinkel gaan ala de otak ofzo om dan uit 1 meubelserie alle meubels nodig te bestellen. Daar zit voor mij gewoon niks creatiefs in… juist het sneupen naar dat ene gekke ding wat dan een plaatsje krijgt in huis en waardoor mensen zeggen… leuk, knap hoe je alles bij elkaar weet te passen. Dat is helemaal mijn ding. Ik houd ook erg van brocante en vintage spullen en die vind je zelden in paren… elk stuk is uniek… :wink:



En druk, ja ons huis is vrij druk ingericht, maar dat past ook wel bij mij… hahaha… Roodharig, pittig van karakter, add-er en groot gezin. Een strak ingericht interieur met 2 potjes hier en daar en 2 dezelfde kussen op elke bank… owww… de horror… :shifty: Maar ik snap het wel hoor… denk eerder dat ik afwijk dan jullie… hahahah… mijn vriendinnen staan ook altijd zo :shock: als ik gewoon 1 kussen koop van wat ik leuk vind. Waarom niet 2? Waarom wel 2? vraag ik dan en als reden is het dan vaak “dat hoort zo” voor mij extra reden het juist niet te doen… Jaaaaa, ben best wel obstinaat hahahaha

Maar reageert P daar niet extra op? Op al die prikkels? hub dus wel en daarom zo weinig mogelijke frutsels en een opgeruimd huis.

ik heb niks in de vensterbank staan, omdat de kat altijd op de vensterbank zit en ik bang ben dat ze bijvoorbeeld van die grote glazen windlichten zou omgooien…ook ben ik bang dat de kleine misschien alles van de vensterbank gooit als hij naar buiten kijkt… :shifty:



Maar ik wel binnenkort denk ik wel wat dingen gaan kopen voor op de vensterbank om te kijken hoe het gaat…dus ik lees/kijk hier even mee :mrgreen: