Wat geven jullie...

…die jongens van de krantjes? Er stond er net één voor m’n neus, maar hij wist niet hoe gauw hij moest wegkomen! Bedacht me dat ik geen idee heb, hoeveel die jongens te geven? :think:

huis aan huis krantjes 50 cent en reclamefolder 1 euro…

Ik had vorige week ook een jongen aan de deur met de krant, hij wenste me prettige feestdagen, ik heb hem het zelfde gewenst en de deur dicht gedaan, ik geef die jongens niets, ook omdat ik niet goed weet wat te geven, maar eigenlijk ook wel een beetje omdat ik het niet wil, vind het een beetje vreemd, snap de bedoeling er niet goed van, ze verdienen toch om die kranten rond te brengen waarom dan nog extra geven…

Toen ik puber was heb ik ook met een krantewijk gelopen, en heb nooit aangebeld drukte gewoon de krant door de bus en ging verder.

Sommige krijgen niks als ze aan de deur komen,moeten ze eerst maar elke week de krant gaan bezorgen!(die hebben we nu al 4 maanden niet meer gehad!) :shock: :wall:

De jeugd van de folders krijgen dus 50 cent.

Net waar ik zin in heb, en nog belangrijker: wat ik in m’n portemonnee

heb :mrgreen:

Meestal 50 cent of een euro…

Ze lopen hier de hele dag de deur al plat, heb ze allemaal moeten

afwijzen, heb helemaal niks in huis.

Komen ze een andere keer maar terug :wink:

50 cent :slight_smile:

Hier kwamen ze van de week ook, maar had geen kleingeld, ja 80 cent dus als we hem van de week nog zien dan krijgt ie nog wat van ons.

Normaal gesproken geven we ze 2 euro ofzo.

Niks geven vindt ik niet kunnen, die jongens brengen netjes het hele jaar je foldertjes en krantjes voor een schijntje door weer en wind.

Dan verdienen ze toch wel een fooitje toch?

Als je uit de taxi, horeca of kapper komt geef je ze toch ook een fooitje.

Hier in ieder geval wel.

Ik weet nog van vroeger toen mijn broertje de krant liep dat ze allemaal uitkeken naar de decembermaand, want dan hadden ze een lekker extraatje :thumbup: .

Moet er nog wel even bij zeggen dat we netjes iedere week 2 kranten en 2 keer folders krijgen, dus ze verdienen het gewoon.

Daarbij verdien je geen reet met het brengen van krantjes…Ik heb het ook gedaan en het was geen vetbot. Was altijd blij met de extra’s rond kerst. Krantbezorgers moeten door weer en wind.

Niets geven vind ik dus ook not-done…

Als je maanden geen krant hebt gehad, ok, dan zou ik ook niets geven.

Nee, niks geven vind ik ook niets… Zo’n halve tot hele euro zo’n beetje, dus?

ik geef ook niets. ik vind dat de werkgever van de krantenjongens maar met een kerstpakket moeten komen. Ik ga toch ook niet bij onze klanten langs voor extra geld :think:

jeffrey loopt dus ook elke week trouw folders, en is erg blij met het extraatje.

hier krijgt hij gemiddeld zo een 2 euro. dat is best veel. zelfs bij sommige 5 euro :o hij blij :mrgreen: maar ook bij sommige 25 cent :lol: niet iedereen is thuis, dus hij heeft tot nu toe 50 euro opgehaald :thumbup:

en per keer dat hij loopt krijgt hij gemiddeld 6euro per keer. naja, beter iets dan niets :wink: en door weer en wind, hitte of kou :thumbup:

verder krijgt er niemand bij ons aan de deur iets, want sinds 2 weken hebben we weer ineens het krantje, en een aantal andere folders :thumbdown:

bij sommige jobs ‘hoort’ gewoon fooi. zoals in de horeca, taxi en zo ook de folder en krantenbezorgers. en de werkgevers zien het brengen van de kerstwensen aan de deur als een kerstpakket.

Ik denk dat ik een rijtje euro’s klaarleg voor wie aanbelt als we thuis zijn. Zo maar even wisselen bij de Plus als ik toch brood ga halen.

De krantenjongen durft niet denk ik 8)

Hij heeft de krant zo slecht bezorgd het afgelopen jaar, dat op een gegeven moment iedere week wel een keer kon bellen…

@crien wrote:

Ik denk dat ik een rijtje euro’s klaarleg voor wie aanbelt als we thuis zijn. Zo maar even wisselen bij de Plus als ik toch brood ga halen.

wel opassen dat je geen dubbelganger geeft :mrgreen: dus goed kijken welk kaartje je al hebt gegeven :wink:

@maria74 wrote:

@crien wrote:

wel opassen dat je geen dubbelganger geeft :mrgreen: dus goed kijken welk kaartje je al hebt gegeven :wink:

:o Gebeurt dat ook al?!

2 euro krijgen ze…ze bezorgen altijd netjes de folders door weer en wind :thumbup:

Een krant hebben we niet…

@crien wrote:

@maria74 wrote:
@crien wrote:

:o Gebeurt dat ook al?!

oo, al lang! altans hier dan…

vorig jaar kon jef de folders bezorgen, met het kerstwenskaartje in de folders. en een extra kaart erbij omzichzelf te ‘bewijzen’ dat hij de folderbezorger is.

De bezorger van de ochtendkrant heeft vanmorgen zijn pakketje gekregen.

Wij krijgen echt al jaren elke dag de krant, alleen als er bij PCM zelf een storing is komt er niks.

Daar zijn we echt blij mee :thumbup:

Dus vanmorgen stond er op de mat een glaasje rum (tegen de kou ;-), kerstkransjes, schuimpjes, chocolademunten en een envelop met vijftien euro.

Die jongen loopt dag in dag uit, voor zes uur, weer of geen weer, en doet zijn best. Dat belonen we gewoon graag.

De foldermensen en de huis-aan-huisbladen krijgen 50 cent of een euro, net wat er toevallig ligt of in mijn zakken zit.

@lydia wrote:

Dus vanmorgen stond er op de mat een glaasje rum (tegen de kou ;-), kerstkransjes, schuimpjes, chocolademunten en een envelop met vijftien euro.

wat ontzettend attent :inlove: :inlove: :thumbup: