wat geven jullie met vaderdag?

Mijn zoon heeft op het kdv iets gemaakt. Een tijdje terug heeft hij van mij een nieuwe rugtas voor op de motor gekregen, die wilde hij graag voor vaderdag krijgen, maar had hij al nodig. Nu wil ik namens ons ongeboren kindje nog wel iets simpels kopen, een luchtje ofzo.

Voor mijn vader en schoonvader koop ik ook altijd iets, maar dit jaar heb ik geen inspiratie en geen zin om stad en land af te lopen voor iets leuks, dus is het voor beiden een pakketje met douchefris enzo geworden. Het gaat maar om het gebaar, al vind ik het vaak wel een sport om iets te bedenken wat ze echt leuk zullen vinden (maar daar heb ik met een dikke buik even geen zin in, wie weet wordt hun kleinkind en mijn mans kind wel zondag geboren, dan heb ik een onbetaalbaar cadeautje voor ze :mrgreen: )

Hier van de kinderen knutsels van psz en school :inlove: en verder niks :wink: Wij hebben dit 2 jaar geleden afgeschaft, vanwege de commercie :lol: Als we iets willen dan kopen we het zo en het leukste met dit soort dagen is juist de zelfgemaakte knutsels van je kinderen :inlove: :inlove: Mijn eigen vader zit nu (met mijn moeder) in Frankrijk, dus die krijgt niks en mijn schoonouders doen er ook niks aan. We doen wel altijd even een bakkie op vader- en moederdag bij beide ouders maar nemen niets mee, dat hebben we ook een paar jaar geleden afgeschaft :thumbup:

Van beide een knutsel gemaakt op school/KDV.



En ik heb nog Hugo Boss Orange gekocht, en hij wilde een extra controller voor de PSP3.

Dus hebben ze beide ook nog een cadeau om te geven.







Wij hebben ook een tijdje de ‘gebruikelijke’ dingen gegeven, zo heb ik ooit een lamp voor de wc gekregen omdat we die nodig hadden.

Maar op een gegeven moment hebben we afgesproken dit niet meer te doen en iets speciaals voor elkaar te zoeken (ook met verjaardagen).

Wij vinden het toch meer bijzonder om je ogen en oren goed open te houden het hele jaar en ook iets speciaals voor de ander te doen.

En dat hoeft niet persé geld te kosten overigens, iets maken kan ook.



Maar we zijn dus afgestapt van de ‘o, we hebben nog een verfroller nodig, dus die krijgt mama voor moederdag’ traditie. :mrgreen:

@Anneke wrote:

Maar we zijn dus afgestapt van de ‘o, we hebben nog een verfroller nodig, dus die krijgt mama voor moederdag’ traditie. :mrgreen:




Dat heb ik dus nooit gesnapt :mrgreen:

Van thuis uit ook echt meegekregen dat je met verjaardagen met een cadeau komt waar je echt over na hebt gedacht.

Ik had echt niet moeten proberen om met een strijkijzer aan te komen :lol:

mijn vader krijgt een doos bonbons… hij is gek op chocolade… hier kan ik hem een plezier mee doen…

Kinderdagverblijf is vergeten de vaderdagkado’s van de jongens mee te geven door een ongelukje met Steven gisteren. Dus ik zit me te piekeren de hele ochtend, maar ik weet het, ik hoop dat ze bij de blokker een houten dienblad hebben, dan maak ik daar met de jongens een hand en voetafdrukje van op het dienblad en dan aflakken, kan daar meteen het ontbijtje op. Zo krijgt hij toch nog wat.

Papa krijgt knutsels van de kids en onze vaders … nog geen idee eigenlijk. mischien mijn vader een grote zak tumtum, daar is hij gek op :mrgreen:

Heeft hij altijd stiekem in de auto liggen :mrgreen:



groetjes, Petri

Vaderdag,.

Pat krijgt van de kids knutsels



(Sem zijn tekening is al deels kapot…want hij had hem verstopt onder zijn kussen) :inlove:

en van alle kids een rvs fotolijst met foto van hun erin,.

heb laatst een sessie gemaakt,en daar 4 zwart/wit kiekjes apart gehouden.



Mijn Pap’s krijgt een bloemetje op t graf

en sávonds gaan we bbq en met schoonvader

Damian heeft op de kdv een soort rond tegeltje gemaakt met een handafdruk erop. Wij doen voor de rest niks met vader- en moederdag. Net als valentijnsdag, alleen maar commercieel.



Knutsels van de kids is veel leuker.

@victoria wrote:

@Anneke wrote:
Maar we zijn dus afgestapt van de ‘o, we hebben nog een verfroller nodig, dus die krijgt mama voor moederdag’ traditie. :mrgreen:




Dat heb ik dus nooit gesnapt :mrgreen:

Van thuis uit ook echt meegekregen dat je met verjaardagen met een cadeau komt waar je echt over na hebt gedacht.

Ik had echt niet moeten proberen om met een strijkijzer aan te komen :lol:




Nou, om eerlijk te zijn hadden we het daar gewoon altijd te druk voor en namen we de moeite gewoon niet.

Dat hebben we zo een jaar of 2 gedaan totdat ik het eigenlijk wel vervelend begon te vinden.



Dus hebben we afgesproken dat we dat toch echt anders moesten doen.







En het werpt zijn vruchten af, met moederdag had ik een mooie fles Chanel. :inlove:

Het is ook wat je van thuis uit hebt meegekregen.

Bij Sas gaven ze thuis ook dingen die ze nodig hadden of kochten wat de ander vroeg.

Ik zie dat als ruilen. Kun je net zó goed niet aan cadeau’s doen.



Bij mij thuis zijn wij geleerd dat je altijd moeite doet voor een cadeau.

Geen tijd, daar hoefde je bij ons echt niet mee aan te komen en nu nog niet :oops:

Je weet immers de hele jaar door wanneer iemand jarig is.

Ook niet komen, omdat je weg moet/gaat … dan moet het echt een reden hebben, want je weet precies wanneer iemand jarig is.



Wij gaan graag bij elkaar op visite en zijn altijd benieuwd wat iemand voor je heeft uitgezocht.

Zó is een cadeau geven en krijgen altijd leuk (verrassing)

Ik hoop dat mijn kinderen ook mee te geven. Het bedrag is niet belangrijk, als het maar uit je hart komt :inlove:

Papa krijgt van I een zelfgemaakte sleutelhanger en van M een bol klei, geverfd, waar een potlood in staat. :inlove: En van mij krijgt hij een mooi polo-shirt (omdat hij dat fijn vindt om te krijgen en een hekel heeft om zelf te kopen)



De (o)pa’s krijgen bloemen op het graf :? met een papieren bloem van de kids :inlove:

Hier krijgt papa een mooie placemat met foto’s van Fleur en een fotolijstje met een foto van Fleur voor op zijn bureau.



Mijn eigen vader krijgt een luchtje.

Mijn schoonvader is helaas overleden.

Elise en Jesse hebben allebei iets gemaakt op het KDV van steen, kan niet zien wat want het is ingepakt :wink: Ik probeer altijd wel iets leuks vanuit de kids te bedenken, dit jaar helaas niet zo heel creatief… 2 jaar geleden had hub een in glas gebrande foto van Elise gehad en vorig jaar heb ik een lijst met 4 vakken gekocht met daarin 2 foto’s van de kids en de voeten van de kids in verf. Verder versierd met nog Elise dr handafdruk ( van Jesse lukte toen nog niet ) Hij siert nog steeds de woonkamer :inlove: Ben er zelf erg blij mee en trots op :wink: Dit jaar wat minder origineel; ik dacht aan 4 placemats met foto’s van de kids voor op de eettafel maar had niet veel inspiratie in teksten voor op de placemats dus is nu een muismat geworden met een gedichtje erop en foto van de kids natuurlijk en vaderdag 2011.



Hub vind iets krijgen altijd al leuk en tja… zelf is hij dan voor de praktische dingen, maar dat vind ik zelf niet zo :think: kreeg afgelopen jaar doucheschuim pakket en jaar ervoor geloof ik een gourmetstel… :eh: Tja, lief bedoeld dus een kusje en dank je, maar ik vind iets bedacht uit het hart leuker :wink:

@victoria wrote:

Het is ook wat je van thuis uit hebt meegekregen.

Bij Sas gaven ze thuis ook dingen die ze nodig hadden of kochten wat de ander vroeg.

Ik zie dat als ruilen. Kun je net zó goed niet aan cadeau’s doen.



Bij mij thuis zijn wij geleerd dat je altijd moeite doet voor een cadeau.

Geen tijd, daar hoefde je bij ons echt niet mee aan te komen en nu nog niet :oops:

Je weet immers de hele jaar door wanneer iemand jarig is.

Ook niet komen, omdat je weg moet/gaat … dan moet het echt een reden hebben, want je weet precies wanneer iemand jarig is.



Wij gaan graag bij elkaar op visite en zijn altijd benieuwd wat iemand voor je heeft uitgezocht.

Zó is een cadeau geven en krijgen altijd leuk (verrassing)

Ik hoop dat mijn kinderen ook mee te geven. Het bedrag is niet belangrijk, als het maar uit je hart komt :inlove:




Hier is het juist andersom, schoonfamilie gaat op zoek naar een cadeau en vraagt bij voorkeur niet wat de jarige wil hebben. In mijn familie vragen we wat iemand graag wil hebben. Ik zie dat zeker niet als ruilen, hoor. Ik vind het nl. retezonde als mijn man iets krijgt van zijn ouders wat hij al 2x in de kast heeft liggen (is echt al eens gebeurd) Of dat ik van mijn schoonzus een heel uitgebreid badpakket krijg. Heel mooi, maar ik ga vrijwel nooit in bad. :? Zonde dus, het heeft een paar maanden in de badkamer gestaan en toen heb ik het maar in de kliko gemikt. Want het is ook nog de gewoonte om niet te zeggen dat je het al hebt. En dus staan hier nog al eens cadeaus in de kast te verstoffen of belandt het uiteindelijk in de kliko. Ik vind dat superzonde. Dan krijg ik liever iets wat ik echt graag wil hebben, en dus veel plezier van heb.



Ondertussen weet mijn schoonmoeder dat ik zo in elkaar steek, en vraagt inmiddels wel wat ik graag wil hebben.



Enne on topic…manlief krijgt knutsels van de kinderen, die al een week lang verstopt liggen, want ze hebben deze week vakantie gehad. En toevallig hadden de school en de psz dit jaar precies hetzelfde idee…dus krijgt pappa 2 keien (voor een kei van een vader) En hij heeft er al 2 liggen, hahaha! Maar hij gaat er weer ontzettend blij mee zijn, heerlijk toch dat die meiden er druk mee geweest zijn!



Ik had de gewoonte om er ook altijd nog een kadootje bij te kopen. Maar we zijn nu juist bezig om onze financien een beetje onder controle te krijgen (het liep een beetje uit de hand :oops: ) dus dat doe ik niet.

de zelfgemaakte cadeautjes van de kids en een ontbijtje op bed.

Hier krijgt hij cadeautjes van de kinderen, gemaakt op het kdv.

Voor mij is vader,moeder dag een commerciele dag die ik van geen waarde vind, buiten de cadeautjes van de kinderen.

Daarbij is elk zorgvuldig voor papa of mama gemaakt cadeau waardevol, ook is dat niet op die dag gegeven.

Ik schaf dus ook niet echt iets bijzonders



Buiten dat kan ik me goed vinden in de mening van victoria.







Ik vind het regelrechte onzin, opa en oma dag, valentijnsdag, secretaressedag,dag van de zorg…en enz. Ik baal ook altijd ontzettend van die dagen. We moeten wel naar de opa’s omdat mijn man dat perse wil. Vooral mijn schoonouders maken er een hele gewichtige dag van met hapjes en gebak. De rest van het jaar zie je ze niet behalve als ze hun kommer en kwel kunnen laten oplossen.

Mijn ouders geven en ook niet om, maar om alles even rechtvaardig te laten verlopen doen we daar ook even een bakkie koffie.



Als ik de moed heb schaf ik ze dus helemaal af.



matteo geeft een versierde prullenbak :mrgreen: Milan een plankje om sleutels aan te hangen… en we hebben net 4 heerlijke flesjes bier met een glas uitgezocht en een zak m&m’s… :mrgreen:



voor mijn vader ga ik samen met Milan sprookjesboom-muffins bakken :mrgreen: hij wil toch niks hebben eigenlijk… en zo nemen we toch wat mee :mrgreen:

Hier geven de beide meiden een knutselkadootje en hebben samen een mok met I love papa gekocht en een boekje over vaders.

Riley heeft een kei gemaakt! :inlove:

Voor Luna moet ik nog ff aan de slag.