Wat geef jij met Sint Maarten?

Ik moet nog even inkopen doen voor morgenavond…

Wat ik vaak leuk vind om te geven zijn bijv. knakworstjes die warm zijn zodat ze die meteen op kunnen eten, maar niet elk kind eet vlees en bovendien hebben we daar morgen geen tijd voor.

Dus ik ga maar voor simpel en voor verpakt.

(zit nu ineens te denken of ik kaasstengels zal bakken en in een zakje zal doen…)

Het wordt altijd een plakzooi in die tasjes anders…

Pakjes drinken is ook wel leuk misschien?

Suggesties?

en noem geen mandarijnen :angel:

De enige die een mandarijn pakt is mijn eigen dochter :wall:

Wij gaan ook voor verpakt snoep, wat weet ik nog niet want dat moet ik nog halen.

Al het snoep wat niet verpakt is moet hier in de kliko

hier ben ik voor makkelijk en ongezond gegaan; verpakte reepjes (mars e.d.)

hier kwamen vorig jaar 70 kinderen aan de deur, dus daar zelf iets voor maken is me te gek

Hier gaat alles wat niet voorverpakt is de prullenbak in.

Ik moet ook nog halen denk gewoon van alles wat :mrgreen: maar wel snoep hihihihi komen hier toch niet veel kids aan de deur.

wij zijn dit jaar niet thuis, de jongesn wilden lopen bij opa&oma en aangezien het vrijdag is kan dat prima natuurlijk :thumbup: .

Maar anders heb ik sowieso altijd rozijntjes voor de jongste lopertjes, een handvol mandarijen voor de uitzonderingen op de regel die dat wel kiezen (zoals onze eigen 2e :lol: ) en verder lekker makkelijk idd iets van smarties of marsjes oid.

Vorig jaar waren die zakjes van Haribo in de aanbieding en hadden we die gekocht.

heb maandag samen met mijn dochter een paar zakken haribo gekocht en dat is volgens mij allemaal verpakt snoep

o ja we hebben ook nog wat doosjes rozijntjes liggen in de kast, die kan ik ook wel in de bak doen

Warme chocomelk :wink:

Oh doosjes rozijntjes voor de kleintjes, das een goeie.

Wij hebben vrijdagmiddag altijd ‘ouderwetse knutselmiddag’ dus gaan we mini muffintjes bakken en versieren en dan in een zakje met een lintje er om.

De jaren hiervoor altijd minimarsjes oid. Lustte ik zelf tenminste ook, als er wat overbleef. Ik haal nu ook nog even een reserve zak, mochten er toch meer dan 20 kindjes komen…

Groetjes,

LaBruja

2 weken geleden bij de aldi een zak met vruchtentoffesticks (wat een woord!!) en een zak voorverpakte lollies, snoepkettingen, rolletjes kleine snoepjes enzovoorts gehaald.

Het is hier altijd behoorlijk druk met lopers, en voor de kindjes die dit niet mógen hebben of niet lusten regel ik altijd een stuk fruit of een blokje kaas of worst om direct op te snoepen

@marloes vip wrote:

Helaas heeft mijn man die gevonden dus nu heb ik nog maar één zak minireepjes.

>.< :mrgreen: :inlove:

Hahahaha!! Hier ook! Ik koop een zak extra om rekening te houden met het feit dan manlief altijd een zak leegeet (en dan klagen dat ie niets afvalt :wall: ) En ik heb ook minimarsjes e.d. Als er iets overblijft wil ik het zelf op kunnen eten. Anders wordt het op den duur toch weggegooid en dat vind ik zonde.

Ik heb wel eens bedacht dat ik toch eigenlijk iets gezonders weg zou moeten geven, maar ik heb als criterium dat ik het zelf ook lusten moet en dat het ook niet te gek duur worden mag. Daarbij idd; voorverpakt! Dan valt er al een hoop af…

ik heb elk jaar wat klaar liggen, maar hier is nog nooit de bel gegaan. nu woon ik vier straten verderop, heb ik niks in huis, zul je zien dat er morgen wel opeens 40 kinderen aanbellen…

Ik heb nog nooit kinderen aan de deur gehad, maar goed, woon ook in een stad waar het niet echt wordt gevierd.

Mochten er toch buurkinderen zijn die er ineens wel aan doen, heb ik nog wel een zak mini kit-kats liggen hoor :angel:

Meestal zijn we zelf lopen,maar als we vroeg thuis zijn dan deel ik mandarijntjes en kleine appeltjes uit.

Ze krijgen al genoeg snaaiwerk mee.

Wij hebben rozijntjes, mini lange jans, mini candybars, mini rolletjes winegums en jawel… een net mandarijnen gekocht.

Ben benieuwd hoeveel er nu langskomen.

Had vorig jaar (eerste keer sint maarten) zakjes kruidnotenmix gemaakt, dacht met 25 zakjes klaar te zijn, kwamen er 60 kinderen langs… Nu worden er 60-100 verwacht. Aangezien er ook kids van een jaar of 3 langskwamen samen met papa/mama heb ik dit jaar niet meer voor kruidnootjes gekozen, maar voor mandarijnen en rozijntjes voor de kleinsten. :thumbup:

Mini-ontbijtkoekjes

mandarijntjes

rozijntjes

spekjes

Wij kwamen altijd bij een huis waar ze stuivers gaven (wij natuurlijk meerdere keren op een avond langs hihi)

Kan natuurlijk ook met euro-stuivers of dubbeltjes, aan snoep ben je hetzelfde kwijt :wink:

@irry-me wrote:

Meestal zijn we zelf lopen,maar als we vroeg thuis zijn dan deel ik mandarijntjes en kleine appeltjes uit.

Ze krijgen al genoeg snaaiwerk mee.

en op bepaald moment denk ik iedereen dat en komen ze met de halve groeteboer thuis :wink: .

Hier gaat het snoep aan het eind van de avond op de grote hoop, mogen ze een aantal dingen uitzoeken voor in een ‘eigen bakje’ en de rest gaat in de grote pot met ‘snoep’ erop.

Papa neemt nog weleens wat mee naar het werk en mama eet ook weleens wat op :angel: .

Mandarijnen ed gaan op de fruitschaal en komt dus ook wel op :thumbup: .

hier komen meestal maar 4 kinderen aan de deur, goed dat dit topic er is ga ik morgen nog wat verpakt snoep halen.

Ik heb een hele grote snoepbak en daar gooi ik af en toe weer wat nieuws in. Nu is die bak halfvol met toffee’s ( nog over van de vakantie afgelopen zomer), lollies en ander klein snoep. Ieder jaar maak ik de bak leeg met st maarten. Dit jaar is het veel klein snoep, dus ga ik boterhamzakjes vullen. Voor de zekerheid heb ik net bij de appie een voordeelzak met haribo gekocht. Voor het geval ik niet genoeg heb en anders weer een nieuwe lading voor de snoepbox. ( ps alles is nog fris en fruitig hoor! Niet kleverig en over de datum, ofzo)

Dit jaar geen mini marsjes, etc. Ik ben aan het lijnen en dan ga ik zeker voor de bijl :hand:

Dit jaar doe ik eens niet mee. Ik heb geen zin om de hele avond half in de kou 200-300 kindjes te verwelkomen. Normaal geen probleem om een avond voor de deur te staan, maar nu ik zwanger ben en 's avonds gewoon bekaf ben heb ik het er dit jaar niet voor over.

Bespaart me toch weer even 20-25 euro aan snoep :wink: