Dé grote hit hier: koetjesreep!
Wordt er altijd als eerste uitgehaald.
Hier altijd verpakte mini-reepjes. Mars,twix e.d. Die zijn altijd in de week van Sint Maarten in de aanbieding hier.
Heel eerlijk vrijwel al het echte snoep wat de jongens ophalen, ligt na een jaar nog in de bak. Het zijn niet echt snoep-snoepers. Een paar dingen wel,maar hele bergen werken ze niet weg, ook niet in delen.
Die mini dingen geef je ook makkelijk weg,dan heb je geen gezeur met kids die aan de deur eerst iets uit willen zoeken. Gewoon reep in de tas en doorlopen,haha.
Nu lopen wij zelf,dus er zal bij ons niet veel komen. Hooguit de eerste als wij nog niet weg zijn. Er blijft altijd flink over.
ik wilde ontbijtkoek gaan halen
mini marsjes en kitkat twix e.d
losse snoep gooien we dus direct weg… de buurvrouw hoe lief ook die heeft allemaal los snoep in een zakje speciaal voor esmay heel lief alleen ze rookt als een ketter en heeft allemaal beesten in huis ze is niet de schoonste dus ik durf het niet aan… :oops:
@Mutsie86 wrote:
Dit jaar doe ik eens niet mee. Ik heb geen zin om de hele avond half in de kou 200-300 kindjes te verwelkomen. Normaal geen probleem om een avond voor de deur te staan, maar nu ik zwanger ben en 's avonds gewoon bekaf ben heb ik het er dit jaar niet voor over.
Bespaart me toch weer even 20-25 euro aan snoep![]()
Zoveel kids joh allemaggies…vond hier vorig jaar rond de 60 Ã 70 al genoeg…
@riki79 wrote:
@Mutsie86 wrote:Dit jaar doe ik eens niet mee. Ik heb geen zin om de hele avond half in de kou 200-300 kindjes te verwelkomen. Normaal geen probleem om een avond voor de deur te staan, maar nu ik zwanger ben en 's avonds gewoon bekaf ben heb ik het er dit jaar niet voor over.
Bespaart me toch weer even 20-25 euro aan snoep![]()
Zoveel kids joh allemaggies…vond hier vorig jaar rond de 60 Ã 70 al genoeg…
Als ik er maar zo weinig had, had ik wel aan de deur gestaan :lol: Ik woon aan de weg naar de winkels en ja daar komen de meeste kindjes langs.
Ligt ook wel aan het weer trouwens, vorig jaar in de regen gestaan en er waren duidelijk veel minder kinderen.
Maar goed volgend jaar weer een jaar.
wow ik vond 60 al veel maar 200
ik denk dat ik hier aan 10 kinderen kom.
hier komen nooit zoveel kindjes.
Wij zitten net op een knik in de straat en veel steken net voor ons huis over naar de andere kant.
De kinderen die ons kennen komen sowieso, maar wij en onze buren net voorbij de knik hebben denk ik max. 10 koppeltjes aan de deur, verderop in de straat loop je zeker 50 keer naar je deur.
Het eerste jaar dat we hier woonde kende ik het niet echt, en kwamen er dus kindjes aan de deur en helaas ik had niks in huis. Jaar daarop spul gheaald maar kwam er niemand, en de laatste jaren is het wat wisselnd maar gemiddeld 10 kinderen.
200-300 :shock: pff, ik geloof dat ik dan elk jaar met sintmaarten even niet thuis zou zijn :oops: .
hier word het ook niet echt gevierd maar zorg wel elk jaar dat ik iets in huis heb voor het geval dat.
dit jaar van die schatkistjes
we hebben hier heel ongezond maar wel lekker en met sintmaarten zet ik altijd eenmalig… alll mijn snoepprincipes over boord…
Dus Haribo snoepzakjes en mentos mini rolletjes… we krijgen meestal tussen de 30 en 50 kinderen aan de deur en naarmate we meer mensen kennen, komen er jaarlijks meer aan de deur.
Dit jaar gaan we met zijn allen lopen en dus zetten we alles in een mand buiten klaar.
Lantaarns erbij aan en huppa… :thumbup:
Misschien een domme vraag: maar waarom gooien veel van jullie niet verpakt snoep weg?
@mallivy wrote:
Het eerste jaar dat we hier woonde kende ik het niet echt, en kwamen er dus kindjes aan de deur en helaas ik had niks in huis. Jaar daarop spul gheaald maar kwam er niemand, en de laatste jaren is het wat wisselnd maar gemiddeld 10 kinderen.
200-300 :shock: pff, ik geloof dat ik dan elk jaar met sintmaarten even niet thuis zou zijn :oops: .
Nou dit jaar waren we voor het eerst eventjes toevallig niet thuis en dat beviel wel :oops:
@meisje1974 wrote:
Misschien een domme vraag: maar waarom gooien veel van jullie niet verpakt snoep weg?
Wie weet hoe lang het al open ligt en wie er met de vingers aan heeft gezeten…
Hier is niemand geweest, zit ik dan met al dat snoep :wall:
@Mutsie86 wrote:
@meisje1974 wrote:Misschien een domme vraag: maar waarom gooien veel van jullie niet verpakt snoep weg?
Ik heb niet bepaald de illusie dat mijn kind slechts steriele etenswaren tot zich neemt. Hij likt wel eens de glijbaan schoon, die snoepjes zonder verpakking maken het verschil niet, wat mij betreft. 8)
Ontopic: Wij zijn steeds niet thuis omdat we zelf gaan lopen, ik haal dus niets in huis.

@D. wrote:
@Mutsie86 wrote:@meisje1974 wrote:Misschien een domme vraag: maar waarom gooien veel van jullie niet verpakt snoep weg?
Ik heb niet bepaald de illusie dat mijn kind slechts steriele etenswaren tot zich neemt. Hij likt wel eens de glijbaan schoon, die snoepjes zonder verpakking maken het verschil niet, wat mij betreft. 8)
Ontopic: Wij zijn steeds niet thuis omdat we zelf gaan lopen, ik haal dus niets in huis.![]()
zoon heeft echt wel wat onverpakt snoep meegenomen.
Mijn grootste bezwaar betreft niet het steriele

Ik vind gewoon dat geplak in de tas niet fijn 8)
Overigens was het antwoord op mijn eigen vraag:
fruitella, mentos, dummy’s, salmiaklollie’s en rozijntjes.
Moest wel lachen toen ik de boodschappen deed, in een supermarkt bij een center parcs vestiging.
De snoepjes liggen daar sint maarten-klaar in een speciaal schap en zijn dan stukken goedkoper.
Een mevrouw die hoorbaar niet uit deze omgeving kwam: “Nou moet je eens kijken joh, zelfs het snoep is goedkoper in Drenthe”
Overigens, we hebben een emmer vol met snoepgoed, er zit geen enkel onverpakt snoepje tussen. Men geeft dat ook niet snel weg blijkbaar.
Nou moe, vorig jaar had ik veel te weinig (op 25 kinderen gerekend, was de eerste keer, kwamen 60 kinderen uiteindelijk)… Dit jaar zouden er tussen de 60-100 kinderen komen, hebben we van alles en nog wat in huis gehaald, en slechts 40 kids… :roll: Zitten we dan met al dat snoep
Nou ja, gaat sowieso een onaangebroken zak langejans de ZH-koffer in…
Selena: alle kinderen waren in het makadocentrum :lol: :lol:
Wat was het daar druk! :shock: