wat geef jij mee naar school?

een klasgenootje van jan had laatst een boterham mee.

dat wilde hij ook wel een keer.

en ontbijtkkoek is hij ineens verslaafd aan/

hefet nu en een banaan en plakje ontbijtkoek mee.

ben benieuwd wat er mee naar huis komt

Mijn kleuters krijgen een lekkere boterham mee. Heel soms een eierkoek (mijn zoon).

En als we pizza hebben gegeten en er is nog over, dan krijgen ze de volgende ochtend een punt mee in hun blikje

een enorme traktatie vinden ze dat!



In hun beker wat limonade of melk.

Geen pakjes (al dat afval), die zijn voor feestelijkheden hier.

Mijn oudste krijgt 's ochtends (08.45-12.00) alleen een grote beker limonade mee (lust geen melk), maar wij ontdekten onlangs dat andere kinderen koek (Liga, kapitein koek e.d.) mee hadden. Hij heeft er 1 dag om gezeurd, maar daarna niet meer, dus we hebben het er niet meer over. Ik stond er al van te kijken dat ie drinken mee moest/mocht nemen. Onder de middag komt ie weer thuis te eten en drinken en 's middags (13.15-15.30) krijgt ie niks mee.



Op de peuterspeelzaal hier neemt iedereen een stuk fruit mee, die de juffen schillen en de kinderen daarna mogen kiezen wat ze willen.

Ik gaf eerder wel steeds koekjes mee, lekker makkelijk :stuck_out_tongue: Maar nu geef ik meestal appel mee, hij lust geen banaan :roll: en koop ook geen koekjes meer, gaf alleen maar gezeur van 's ochtends 7 tot 's avonds 7 :evil:



Oja en in z’n beker, ranja of diksap

jan wil ineens geen kiwi meer,…

het is nu vnl appel of ontbijtkoek.

af en toe banaan.

banaan heb ik weinig in huis daar jan snel last heeft van verstopping

Mijn kleuter is zomaar sinds een jaar ook geen bananenfan meer. Hoe geef je de appel dan mee?

Ongeschild en moet ie hem dan afhappen?

Geschild, wordt ie dan niet bruin? Dan moet die pietlut van mij 'm ook niet meer, vrees ik.

meestal snij ik de appel in stukken, klokhuis eruit en schil er om heen. soms vraagt hij of de schil er af mag.

ik gaf het mee in zo’n kinderluncj doosje zeg maar.

en nee dat bruine valt mee hoor.

ik schil rond 8 uur en volgens rond half 10/10 uur hebben ze fruit pauze.

ik hoor hem er ieg nooit over

Misschien als je ze luchtdicht verpakt? Ik heb er ook wel eens een heel geschild mee gegeven… Was ik weer wat aan de late kant 's ochtends.



Kiwi lust Arvid ook niet, hij heeft eens kiwi gehad toen hij ziek was en moest direct erna kotsen.



Banaan heeft hij nooit gelust, als hij het nu aanraakt dan loopt ie dramatisch te doen… ieiieeiiei ebah eeeuwwhhh bah bah… DOEKJEEEEE!!!



Aardbeien en Druiven dat lust Koning Arvid wel… Maar ze zijn zo duur en niet het hele jaar te krijgen…

jan is dus gek op bananen en appel.

kiwi vond hij lekker (ik vind ze :sick: )

meloen is ie gek op, maar dat geef je zo moeilijk mee he

Dan snij je dat toch ook in stukjes, in een bakje misschien een vorkje erbij… :wink:

Hoi,



Ik geef Chey-Ann meestal 2 boterhammen mee en 2 pakjes Wicky.

Fruit is meestal op de woensdag, dan gaan we langs de groenteboer voor een bakje gemixt fruit (vers gesneden).



Af en toe krijgt ze liga of evergreen mee, heb gemerkt doordat ik dat te vaak mee gaf dat de stoelgang niet zo wilde vlotten. Dus heb dat snel weer gestopt die liga en evergreen…





Verder klaagt ze nooit dat ze koek wil, ja thuis :dance: :lol:

maar niet op school.



en traktaties dat is voor mij altijd weer een kunst om er iets van te maken dat gezond en niet te zoet is…





gr vicky

Hoi,



Ik geef de jongens altijd fruit en een beker roosvicee mee naar de speelzaal. Onze oudste gaat na de vakantie naar de basisschool en hoe het daar gaat weet ik nog niet. Zie het vanzelf. Maar als het even kan dan fruit. Snoep en koekjes krijgen ze al genoeg vind ik.



Liefs Chantal

O ja en bij het afscheid van Bart op de speelzaal heb ik van brood kleine muisjes gemaakt. Was een groot succes. De kinderen hebben er heerlijk van gesmuld.

Hier gaat er bij mijn oudste altijd fruit mee hoor, al zijn er nog zo veel kinderen die koeken mee nemen hij krijgt iedere dag fruit mee hoor!

Chantal wat een super traktatie erg leuk.

hoi,



ik heb dan nog geen kinderen, laat staan schoolgaande, maar toch heb ik nog een leuke traktatietip voor jullie die gezond, niet duur en niet moeilijk te maken is.

soepstengels en dan van die medicijnbakjes gevuld met smeerkaas. elk kind krijgt zijn iegen bakje. Vinden ze echt leuk.





groetjes Suzanne

Wauw, wat een handige moeder ben jij Chantal!

wat leuk chantal !!!

maarre, de oortjes, wat heb je daar voor gebruikt dan ?

Voor de oortjes heb ik chocolaatjes gebruikt. Het lijfje is een minipuntje, de ogen zijn rozijntjes en de snorharen en de staart heb ik gemaakt van dropveters. Is erg leuk om te doen en qua werk valt het eigenlijk wel mee. Alleen de oortjes vond ik wat lastiger, omdat ik de chocolaatjes wat kleiner moest maken en de kans groot was dat ze zouden breken. Maar het is uiteindelijk gelukt. :smiley: