wat geef jij mee naar school?

de school van jan verzoekt ouders fruit mee te geven.
vind ik een prima verzoek hoor.
traktatie is ook vaal al zoet, en koekjes eten ze thuis ook al.
dus ik vind het prima.
ik ben wel van plan om hem dat mee te blijven geven, van groep 1 t/m 8
of jan daar zo blij mee is, en wat andere ouders gaan doen, is afwachten.
wat geef jij mee, fruit of koekjes?

Op de psz moest ik eigenlijk fruit meegeven dus gaf ik altijd een banaan ofzo mee.
maar ik zag al die kids daar koekjes meenemen dus toen gaf ik mijn kids ook maar plop koekjes ofzo mee met een beker siroop

Ik geef fruit en een beker melk of diksap! De andere kindjes hebben vaak koekjes en zoete drankjes als wicky of chocomel bij zich. Daar ben ik niet zo’n fan van, je ziet niet voor niets zoveel dikke kinderen lopen! Maro is nu natuurlijk nog klein, maar ik denk niet al te veel problemen te krijgen als hij ouder wordt, hij is namelijk verzot op fruit en melk!! Gelukkig!! :smiley:

'S ochtends 2 plakken ontbijtkoek en een beker ijsthee of sap en 's middags fruit.

Jelle krijgt de ene dag koekjes mee (kapitein Koek, eierkoek of zo), en de andere dag fruit. Drinken varieert; pakje wicky, sapje, limonadesiroop of zo.
Op de dag dat Jelle koek mee krijgt naar school, krijgt hij na schooltijd fruit, en andersom dus na schooltijd koek. Werkt hier prima!
Daarnaast is er één moment op een dag dat Jelle een snoepje krijgt, en verder gewoon ontbijt, lunch en avondeten met een toetje.
O ja, nog even over dat drinken; laatst las ik dat kinderen haast geen kraanwater meer drinken, maar alleen maar water uit flesjes. ::slight_smile:
Jelle mag altijd twee keer drinken buiten de maaltijden om en voor de rest drinkt hij veel water.

als drinken krijgt jan limo mee.
maar zeer verdund, vind ie ook prima.
als ik het een keer zoeter maak, is dat voor hem ook een feestje.
water uit de kraan drinkt hij vaak, bij het warm eten hoort water, en dat vind ie prima.

het is echt verschillend,op de Bavinckschool hadden ze een gruiten project,d.w.z: op maandag,woensdag en vrijdag fruit van school en de rest van de week zelf mee geven…beker drinken mee,en schoolmelk mits ze overbleef…nu zit ze op het MKD,daar krijgen ze ALLES daar,hoeft niks mee te geven(jammer,had net een spongebob trommeltje gekocht)maar ik zie haar wel groeien,maandag warm,frites tösti’s,of soep…en de rest van de week gewoon brood…ff afwachten wat ze op haar nieuwe basisschool voor regels hebben…

hier krijgen ze ook 9 vna de 10x fruit mee. Soms een liga mikebreak maar onze dochter mag dat niet. Zij krijgt dan ligafruitkick.


mariska

Zolang ik mijn Calvin (17-08-00) nog van de snoep af kan houden doe ik dat. Hij krijgt eigenlijk elke dag een appel mee en als ik erg lui ben een banaan. En van zoette drankjes hou ik al helemaal niet. Zolang hij nog sap drinkt hou ik dat zo. En dan nog wat kosten die pakjes wel niet. ;D

Even wat tussendoor wie kan mij vertellen hoe ik het embryo onder mijn aanmeld naam in kleuter kan vervangen. :’(

Embryo wordt vanzelf foetus baby etc geloof ik naarmate je meer berichtjes hebt gepost :wink:

Ik geef Brend altijd liga of evergreen mee naar school. Er is wel verzocht om geen koekjes met chocola ofzo mee te geven. En soms geef ik hem rozijntjes mee of sultana of ontbijtkoek. Fruit eet meestal smiddags thuis.
En drinken is het vaak limonadesiroop of appelsap ofzo.

ik geef drinken mee in een beker.
pakjes gebruik ik alleen voor na het zwemmen of als ik weet dat we een heel eind ga rijden.
of voor het geval dat ik geen limo of sap meer in huis heb

ik vind liga, evergreen, milkbreak of fruitkick eigenlijk niet onder koek vallen.Koek vind ik van die plop koekjes of samson en Gert dingen of van die K3 choco koek. die dingen krijgen ze hier echt niet mee. Ik heb het niet eens in huis ;).


maris

Heykes,
Ikzelf heb nog geen kleuter of peuter rond lopen, maar ben wel kleuterleidster (in België). Heb dus best wel ervaring met die koekjes en al het lekkers.
Jaja eigenlijk zorgt de media voor al dat lekkers en de strijd tussen de kleuters om plop koeken te eten op school.
Ik zie dat er velen onder jullie nog fruit mee geven in plaats van koekjes. Awel proficiat, probeer dat zo maar te houden. Want van die andere koeken worden ze vaak vlug vol (dan hebben ze 's middags bijna geen zin meer in eten).
Leuk om d ekleuters te zien met hun plastiek doosje en daarin een lekker geschilde appel.
Tijdens mijn vorige interim hangde er een leuke affiche in de klas met fruit erop en dan alle namen van de kleuters. Wanneer ze een stukje fruit mee hadden in plaat svan een koek mochten ze een streepje zetten bij hun naam. Deze affiche werkte best wel stimulerend voor de kleuters. Maar de keuze ligt natuurlijk nog altijd bij de ouders.

Vele groetjes Ilse

Mijn jongste krijgt inderdaad alleen fruit mee.
mn jongens krijgen beiden omdat ze op speciaal onderwijs zitten… s ochtends eten ze een koekje s middags fruit…

Sinds deze week gaat Milou wennen op de basisschool.

Ze krijgt van mij een beker melk mee, want water mag daar onbeperkt tijdens de les uit de kraan worden gedronken.
En voor de ochtendpauze krijgt ze fruit mee (geschild appeltje en een appel met schil zonder kroos)
Voor de middagmaaltijd vragen ze ook geen koek enzo mee te geven, maar gewoon boterhammen, met eventueel ontbijtkoek ofzo. Dus dat doen we dan!

Bij mijn zoontje op de kleuterschool mogen ze als 10 uurtje alleen maar fruit of een boterhammetje meenemen. Bij iets afwijkends wordt de ouder hierop aangesproken, het werkt goed! Wel jammer vind ik dat tractaties wel snoep mag zijn, en vaak is het dan niet 1 snoepje maar een snoepzak! Dat krijgt Mauro normaal nog niet in één week! dat toch 24x in het jaar batekend bijna wekelijks een zoete tractaties, ik ga weer creatief bedenken wat ik kan maken want ik doe er niet aan mee.

groetjes…

onze pacey krijgt altijd een boterham en/of een stukje fruit mee(ligt er net aan óf hij s’ochtends heeft gegeten of niet en dan krijgt hij een boterhammetje erbij)

hij heeft er ook altijd een grote beker melk bij,ik heb hem nog nooit koek meegegev,ik vind het onzinnig,ik geef hem dan liever iets voedzaams,hij snoept thuis al genoeg en als hij zo druk op school in de weer is,moet ie wel gezond eten vind ik…eigenlijk heb ik er nog nooit over nagedacht,zo ging het ook bij mij thuis,ik kreeg eigenlijk geen junk food of ander snoep mee naar school,gewoon normaal eten’fruit en noem maar op…thuis heb ik altijd meer dan genoeg snoep en koek gegeten hoor :wink: werd ook nooit moeilijk over gedaan,want dát vind ik tegenwoordig toch zo frustrerend :x dat men op het consultatiebureau wel even uit maakt óf jij je kind snoep geeft of niet bleh…nee dat maken wij zélf wel uit :wink:

Wij geven fruit mee en vaak een plakje ontbijtkoek of een boterham. Ze mag zelf kiezen. Meestal komt ze met 1 van de 2 weer thuis en eet dan het overgeblevene thuis op. Snoep of koekjes geef ik nooit mee. Volgens mij mag dat hier ook niet, maar ik vind het ook onzinnig.

Drinken mag ze kiezen. Meestal een melkproduct, maar vandaag koos ze sinasappelsap.



Dat heb ik ook. Er wordt hier niet veel gesnoept, maar we doen er ook beslist niet moeilijk over. Het is gewoon lekker en zolang het met mate is geen probleem. En een ander hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet geef. Maar naar school geen snoep! Ik heb er ook een hekel aan dat ze met verjaardagen soms een hele zak snoep mee krijgen. Dat komt hier niet eens op :slight_smile: .