Wat geef je aan de leidster als ze jarig is?

Oh, ik ben zo’n kneus hiermee. De leidster is jarig en nu word ik kennelijk geacht een kadootje mee te nemen. Ben hier helemaal nieuw in, dus wat geef je?

Groetjes, Carenza

Standaard kadootjes: bloemetje, wat snoep/chocolade. Geloof dat iets van badzeep of iets dergelijks ook redelijk vaak gegeven word.

Maar je kan ook je kind een mooie tekening of een knutselwerkje laten maken en achterop een leuke foto met een felicitatie erop plakken…

Moet je Lissa natuurlijk wel een beetje mee helpen :mrgreen: :inlove:

Oh ik ken dat helemaal niet, cadeautjes e.d. voor de leidster

van het KDV :think: Ik weet ook heel niet wanneer ze jarig zijn.

(ja achteraf, als ze naar huis gaan met een cadeautje van de juf

omdat de juf jarig was)

Bij snoepwinkels heb je van die chocorepen met een wikkel waarop staat:

“Gefeliciteerd Juf”

mischa zijn 2 juffen zijn bijna tegelijk jarig, en dit jaar hadden hun op een kleinigheidje getracteerd.

Ik heb mischa toen 2 tekeningen laten maken, en 2 repen gekocht met idd een wikkel met iets over juf in de tekst.

bij ons doen ze niet aan cadeautjes bij verjaardagen.

ja als je zelf jarig bent, dan trakteer je.

de leidsters hebben leidsterdag, dan zijn ze allemaal een beetje jarig en wordt er vanuit de oudercommissie het een en ander geregeld, bijvoorbeeld een kleine bijdrage voor een bon, en dit jaar hadden ze gevraagd of elk kind thuis met zijn ouders een bloem kon knutselen, met foto in het hart, zodat er een megagrote bloementaart stond toen ze binnenkwamen die ochtend, erg leuk idee.

Meestal geef ik wel een cadeautje als ze weggaan. Of als Tyg straks weg gaat

Ik ben ook leidster en ik vind het altijd super als je iets zelfgemaakt krijgt, met een leuke foto van het kindje erbij.

Ik ben ook leidster en toen ik begin September jarig was heb ik heel veel tekeningen gehad :inlove: Ze hadden met de andere leidster een schilderij geknutseld met de woorden: Een hele fijne verjaardag toegewenst, namens ons allemaal :inlove: :inlove:

Dat vind ik al zo leuk! Ook heb ik badspul gekregen, maar ik ben allergisch voor al dat spul maar heb het met veel plezier aangenomen. Ruikt hub straks naar rozen :wink: :lol:

ik werk ook bij een kdv. wij krijgen gewoon een cadeau van de baas die de kindjes mogen geven en een knutselwerkje dat op de groep is gemaakt. vind ook niet dat het meer hoeft te zijn hoor.

Groooooooooote kado’s, ik werk zelf op een kdv!

Haha, nee hoor, bij ons is het niet eens gebruikelijk dat kinderen wat meenemen, iets zelfgemaaktst met een collega is leuk!

Ik had laatst met lente toevallig van brooddeeg waxinelichthoudertjes gemaakt en geverft, dus die zijn naar de juf gegaan (2 stuks), ze vind ze vast vreselijk en kiepert ze mss na 1 keer in de vuilnisbak, maar het gaat om het idee. En ik zag lente groeien van trots toen ze ze gaf :inlove:

@#puk# wrote:

Ik had laatst met lente toevallig van brooddeeg waxinelichthoudertjes gemaakt en geverft, dus die zijn naar de juf gegaan (2 stuks), ze vind ze vast vreselijk en kiepert ze mss na 1 keer in de vuilnisbak, maar het gaat om het idee. En ik zag lente groeien van trots toen ze ze gaf :inlove:

Oooh ik zou zoiets echt bewaren, wat lief!

Ik ben ook leidster en niet gewend dat ouders/kids een kadootje meenemen hoor :eh: Soms wel een knutselwerkje/tekening en dat vind ik ook wel genoeg. Idd is leidsterdag echt een verwendag voor de kdv-juffies :inlove:

De juffen van Mayra hebben hun verjaardagen ook samen gevierd. Mayra heeft toen boekenleggers gemaakt; een stuk papier volgekrijt met vetkrijt. (mooi fel van kleur) Uit de mooiste stukken heb ik repen geknipt. Achterop geschreven: voor mijn jarige juffie, kus van Mayra en die vervolgens geplastificeerd. Een paar kersenbonbons erbij en in folie met cadeaulint. KLAAR! En het zag er toch leuk uit!

EDIT: Heb foto gevonden:

Hadden wij ook gedaan: mooi geplakt met van alles en mooi getekend op een stuk zwart papier (zag er echt gaaf uit) en achterop een mooie foto met tekst. Vond het ook wel handig dat het ‘plat’ was. En verder ook wat Verkade koffiechocoladereepjes, wat badspul van Kneipp en op internet wat sudoku puzzeltjes uitgeprint. Dat platte is toch makkelijker voor een juf te bewaren. Het was bij ons trouwens omdat EN Mirte na de zomervakantie naar een andere psz ging EN dat beide juffen ermee gingen stoppen…

Wat creatief allemaal! Super! Bedankt voor de ideeën, hier kan ik zeker wat mee. Lissa is nog geen 1, dus tekenen zal nog niet gaan, dus dit jaar hou ik het nog simpel, maar volgend jaar zal ze beter ‘uit de verf’ komen.

Wat hebben jullie je kind laten trakteren toen hij/zij 1 werd?

Toen Mayra 1 werd zat ze nog (net) niet op het kdv en heeft ze dus ook niet uitgedeeld.

Ian wel; die zit bij de lieveheersbeestjes en ik had een rood bekertje gevuld met een autootje en nijntjekoekjes. OP het bekertje had ik geschreven:

VROEM VROEM Wat gaat de tijd toch vlug

dit lieveheersbeetstje heeft alweer één stipje op zijn rug!

Toen Mayra 2 werd, zat ze bij de Rupsjes en deelde ze appels uit waarop ik een rupsje had gemaakt (met een muizentrapje) en een zakje beertjes eronder (dan bleven de appels ook beter staan! :lol: )

En vandaag deelt ze uit voor haar derde verjaardag: Een Dorataart met toetjes en een zakje met een cadeautje voor thuis.

mischa heeft getracteerd op baddiertjes… elk kindje 1 (eendje, dolfijn enz enz) niet deur, en elk kindje heeft er wat aan vond ik.Leuk voor onder de douche en voor in bad. En mischa speelt er gewoon ook wel eens mee.

@marijke79 wrote:

mischa heeft getracteerd op baddiertjes… elk kindje 1 (eendje, dolfijn enz enz) niet deur, en elk kindje heeft er wat aan vond ik.Leuk voor onder de douche en voor in bad. En mischa speelt er gewoon ook wel eens mee.
Ja, daar hebben ze wat aan. Ian heeft er ook aan paar gekregen en speelt er vaak mee! Ze gaan mee in bad of worden in de auto’s geladen (of afgekloven :mrgreen: )

@alyt wrote:

Groooooooooote kado’s, ik werk zelf op een kdv!

Haha, nee hoor, bij ons is het niet eens gebruikelijk dat kinderen wat meenemen, iets zelfgemaaktst met een collega is leuk!

Uhhu…was machines, droog trommels, brood machines, ijs machines, magimixers.

:lol: :lol:

Bij ons wordt er door de ouderwerkgroep (ik ben lid) een briefje uitgedeeld aan de ouders met de vraag of ze 50 cent willen bijdragen aan een cadeau namens de kinderen.