als leidster vind ik het leuk als de kids iets gemaakt hebben…
( met hulp van papa of mama)
hier doen we altijd een muts voor de leidster ( gemaakt door collega’s :mrgreen:
:mrgreen: )
en de juffies geven elkaar iets…van baas uit een kleinigheidje…
de ouders die het opgemerkt hebben ( gezien de muts :mrgreen: )
en iets willen doen doen dat…anders niet…
we wilden dit jaar ook een leidster dag doen…maar vanwege de verhuizing ed is hij verschoven naar volgend jaar…
Dit is toch wel een handig topic om inspiratie op te doen. Sam binnenkort jarig en ik heb geen flauw idee hoe en wat ie moet gaan trakteren. Maar dat badbeestjes idee vind ik wel wat! :thumbup:
Merk trouwens wel dat er enorm veel werk van gemaakt wordt, is dat overal zo? Jeetje…gewoon gewoon kan niet meer? :shifty:
soms krijgen de kindjes hele creatieve dingen…soms simpel…is maar net hoeveel tijd de ouders er in willen steken…
toen ik nog leidster op een KDV was vondt ik het inderdaad ook heel erg leuk om iets zelf gemaakt van de kinderen te krijgen.
Vaak waren ze er nog reuze trots op ook :mrgreen:
Ik heb zelfs alles tekeningen en zelf gemaakte frutsels die ik van kinderen heb gehad nog steeds netjes bewaard boven in een speciaale doos liggen :mrgreen:
Soms kijk ik er nog wel eens in en dan kan ik me weer precies het kind voor met halen…
Ouders denken vaak veel te ingewikkeld en te duur
@Mip wrote:
Dit is toch wel een handig topic om inspiratie op te doen. Sam binnenkort jarig en ik heb geen flauw idee hoe en wat ie moet gaan trakteren. Maar dat badbeestjes idee vind ik wel wat! :thumbup:
Merk trouwens wel dat er enorm veel werk van gemaakt wordt, is dat overal zo? Jeetje…gewoon gewoon kan niet meer? :shifty:
Ik weet nog dat wij vroeger op “Gerritjes” trakteerden; een kaasblokje met een stukje augurk of een zilveruitje erop en een prikker erdoor. Dat was het. Ieder jaar weer, tot en met de zesde klas (voor de jongere generatie, groep 8). Wat ik nu allemaal voorbij zie komen… ik vind het jammer, want we hebben al zo kort tijd en vroeger was mijn verjaardag er echt niet minder leuk om.
ja wij deden een manderijntje die we omtoverden tot popje…
en voor de juffies een stol
( dec en jan kids en ons pap was toen nog bakker…)
ik heb geen id wanneer Luna haar juffen jarig zijn :think:
ze zit er al bijna een jaar dus ze zullen vast al een keer jarig geweest zijn ook :lol:
Bij ons deden ze er ook niet echt aan, met leidsterdag werd er wel wat vanuit de oudderraad geregeld en mochtend e kids thuis iets van een bloem ofzo maken.
Toen Rick naar de BSO ging heb ik voor de leidsters theeglazen gekocht (gewoon van 6 voor 1 euro ofzo) en daar een merci chocolaatje en 2 theezakjes ingedaan folie erom en kaartje eraan. De juffies hadden ook echt 2,5 jaar voor hem klaar gestaan
@Nefarious wrote:
@alyt wrote:Groooooooooote kado’s, ik werk zelf op een kdv!
Haha, nee hoor, bij ons is het niet eens gebruikelijk dat kinderen wat meenemen, iets zelfgemaaktst met een collega is leuk!
Uhhu…was machines, droog trommels, brood machines, ijs machines, magimixers.
:lol: :lol:
Jij hebt hem door!