Wat eten we vandaag???

gisteren hutspot met griekse yoghurt en koriander. vandaag een ovenschotel met rijst een groente.

Iets met worteltjes. Maar ik wil iets heeeeeeel lekkers. En dat lukt me niet met worteltjes. Moeilijk dus.

@D. wrote:

Iets met worteltjes. Maar ik wil iets heeeeeeel lekkers. En dat lukt me niet met worteltjes. Moeilijk dus.

maak een lekkere worteltaart :mrgreen:

@D. wrote:

wortel couscous soep?

ingrediënten

1 grote prei, fijngesneden

2 eetlepels zonnebloemolie

1 verse rode peper, fijngesneden

2 theelepels komijnzaadjes

2 blokjes groentebouillon

500 g winterpeen of grote wortels, in kleine stukjes

een handvol verse koriander, fijngesneden

100 g couscous

1 eetlepel kurkuma

150 ml volle yoghurt

75 ml melk

bereiden Bak de prei even aan in de olie met de rode peper en het komijnzaad. Breng 1½ liter water aan de kook met de blokjes groentebouillon en 1 theelepel zout en voeg de wortels toe. Laat dit ongeveer een kwartier koken. Voeg hier het preimengsel aan toe en pureer dit met een keukenmachine of staafmixer. Voeg de koriander aan de soep toe, samen met de ongekookte couscous en de kurkuma. Kook alles nog eens 10 minuten. Doe yoghurt en melk samen in een aparte schaal. Meng voorzichtig steeds een beetje warme soep door dit mengsel, zodat het niet gaat schiften doordat de yoghurt te plotseling wordt verwarmd. Zodra het een dunne, gelijkmatige vloeistof is geworden, kun je het toevoegen aan de warme soep, die je dan nog even op temperatuur brengt. Serveer de wortelsoep met verse koriander.

met naanbrood een volledige maaltijd

Bronvermelding

De kleine vegetarische keuken © Uitgeverij Becht

@knipoogje1983 wrote:

@D. wrote:

ik had met z’s verjaardag echt een uberlekkere worteltaart gemaakt, met walnoten en rozijnen en mascarpone. viel erg in de smaak. die mop heeft de reputatie van de worteltjestaart geen goed gedaan, maar hij vecht terug 8)

@fiep klophout wrote:

@knipoogje1983 wrote:
@D. wrote:

ik had met z’s verjaardag echt een uberlekkere worteltaart gemaakt, met walnoten en rozijnen en mascarpone. viel erg in de smaak. die mop heeft de reputatie van de worteltjestaart geen goed gedaan, maar hij vecht terug 8)

ik heb hem ook staan in mijn bakboekje, maar meot hem nog een keer maken. maar hij klinkt zoooo lekker :drool:

Spruitjes , quorn en een stukje aardappel, voor R.oan spruitjes met appelmoes en piepers.

bruinebonensoep…

Zelfgemaakte (door opa) dikke erwtensoep met pannenkoeken.

We eten dus bij opa en oma :smiley:

roerbakmie

lekkere wok met mangold (familie paksoi), rode ui, paprika, champignons en rode peper. aangemaakt met kip en sojasaus

suzanne

@Mutsie86 wrote:

roerbakmie

roerbakmie, roerbakmie??? Wat maakt dat uit??? Je hebt gewoon opeens een banner!!! Gefeliciteerd!!!

:mrgreen:

hier spinazie/feta Quesadillas en reuzebonen in auberginesaus.

en ik zie nu pas de geboortedatum. Dat is een PRACHTIGE datum! (zie onderste banner :wink: maar ook zonder die onderste banner, ik ben dol op mooie data, en 2-2 ís een mooie datum![/i]

@fiep klophout wrote:

@Mutsie86 wrote:
roerbakmie

roerbakmie, roerbakmie??? Wat maakt dat uit??? Je hebt gewoon opeens een banner!!! Gefeliciteerd!!!

:mrgreen:

hier spinazie/feta Quesadillas en reuzebonen in auberginesaus.

Banner, banner?? Check die foto! :inlove:

Ik eet wortelsoep. :angel:

Kipstoofschotel met tomaten… Ben erg benieuwd! :thumbup:

Thaise groene curry met rijst :drool:

Uit de vriezer… Lekker dus! (anders vriezen we het niet in 8))

Een soort van boerenomelet met allemaal lekkere verse groenten, jam jam!!! :mrgreen:

@Sennapen wrote:

Een soort van boerenomelet met allemaal lekkere verse groenten, jam jam!!! :mrgreen:

Het is uiteindelijk met champignons, ui, tomaat klein beetje aardappel en knoflook, provencaalse kruiden, ienieminie beetje zout en beetje knoflook geworden. Jammie… Al miste ik wel de ham of de kaas, mja goed dat mag nu nog niet :mrgreen:

Stoofpeertjes