wat een zeikerd!!!

@Femmieke wrote:

@ruud wrote:
Maar dan wel pas na het eten vind ik. Consequent zijn lijkt mij altijd verstandig. :wink:




:clap: :clap:



@Karin: Ik weet het niet. Ik zou het niet leuk vinden als iemand wildvreemd mijn kind een opmerking maakt. Ik heb dan liever dat ze het bij mij bespreken zodat ik er wat van kan zeggen en kan ingrijpen indien nodig. :think:

Ik weet natuurlijk ook niet hoe oud het nichtje is. :wink:




het komt dan ook over dat jíj als ouder je taak niet goed doet en niet in de gaten zou hebben dat je kind kliert, of totaal niet oplet… (even overdreven gezegd)…



en die meneer bleef tegen haar doorgaan met haar te zeggen dat het niet meer mocht terwijl ik er al even bovenop stond… dus ik moest ook echt aan die meneer vragen maar wat is er dan? want ik dacht die heeft lopen schreeuwen of meppen of zo… ga dan niet door tegen haar als ik er naast sta…



ze is net 3 geworden…

@Snoesje wrote:





maar ik zal de eerste zijn die zegt, ja dat is terecht wat die meneer doet… En ja, ik spreek andere kindjes ook wel eens aan, maar alleen als ze echt iets doen wat niet mag, of gemeen zijn tegen onze kindjes…




Ik spreek ook wel eens kids aan die niet perse iets doen wat niet mag of gemeen is maar omdat het stoort. Je maakt gewoon wel eens mee (bij de mac of terrasje of waar ook) dat een kind steeds bij je tafel komt staan of zich overal mee bemoeit. Dan stuur ik het kind gewoon weg. Want andersom let ik er ook op dat mijn kinderen zoiets niet doen.



Maar in jou verhaal klinkt het ook wel wat overdreven van die man.

@Rivella wrote:

@Bagheera wrote:
Maar wat ik me dan afvraag: waarom heb jij er zelf niks van gezegd toen je nichtje de hele tijd achterstevoren op dr stoel tegen die andere kinderen zo bezig was?




Ja, dat zou ik ook bij voorbaat al niet accepteren van mijn kinderen.




omdat ik zelf net kwam aanlopen. Mijn zusje was in gesprek met mijn vriendinnetje, die zat aan een 4 p. tafeltje, daartussen zat een schotje en daarnaast weer een 2 per. tafeltje…



mijn nichtje kan ook best klierig zijn, maar we hebben haar absoluut niet gehoord… het schot achteronze tafel was ook helemaal dicht tot aan het plafond. dus hebben het ook niet gezien dat ze juist bij die tafel om het hoekje zat… Ze liep de hele tijd rond, van t raam om de vliegtuigjes te kijken… en ja, zo nu en dan kijk je even of het allemaal goed gaat



hebben jullie dat niet dan? is toch ook allemaal zo gebeurd?

DIe man moest eens weten wat hij los heeft gemaakt :mrgreen: Maar wellicht zat hij niet zo lekker in zijn vel.



En over kinderen direct aanspreken of eerst de ouder - ik boodschappen mogen altijd direct.



Zo van je staat op mijn tenen, wil je daar ajb vanaf gaan. Lijkt me niet dat iemand dan eerst naar mij toe moet komen om Lasse van zijn tenen te krijgen.



Mijn kids mogen best weten dat andere mensen van bepaalde dingen niet gediend zijn. Kijk echt uitfoeteren of uitvaren dan ben ik denk ik wel liever op de hoogte van wat er aan de hand is maar dat is hier nog niet aan de orde geweest.

@Snoesje wrote:

@Femmieke wrote:
@ruud wrote:
Maar dan wel pas na het eten vind ik. Consequent zijn lijkt mij altijd verstandig. :wink:




:clap: :clap:



@Karin: Ik weet het niet. Ik zou het niet leuk vinden als iemand wildvreemd mijn kind een opmerking maakt. Ik heb dan liever dat ze het bij mij bespreken zodat ik er wat van kan zeggen en kan ingrijpen indien nodig. :think:

Ik weet natuurlijk ook niet hoe oud het nichtje is. :wink:




het komt dan ook over dat jíj als ouder je taak niet goed doet en niet in de gaten zou hebben dat je kind kliert, of totaal niet oplet… (even overdreven gezegd)…



en die meneer bleef tegen haar doorgaan met haar te zeggen dat het niet meer mocht terwijl ik er al even bovenop stond… dus ik moest ook echt aan die meneer vragen maar wat is er dan? want ik dacht die heeft lopen schreeuwen of meppen of zo… ga dan niet door tegen haar als ik er naast sta…



ze is net 3 geworden…




Neen sorry dat vind ik te klein om door iemand wildvreemd aangesproken te worden. Ze is net peuter af…

Moest ze nu een jaar of acht geweest zijn dan zou ik het ergens nog hebben kunnen begrijpen maar drie is te klein in mijn ogen.

8 - dat vind ik wel heel groot hoor.



Lasse is 3,5 en gaat nu af en toe ook een beetje buitenspelen (nog erg in het vizier van moeders) maar ok 4 dan - buiten spelen, naar kleuterschool.



Nou dan doe je weleens dingen die niet mogen of waar een ander niet van gediend is en dan geeft die ander dat aan.



Ik zou het fijn vinden als ik kinderen die buiten spelen ergens op zou mogen wijzen (van sloop die boom niet, of liever geen steentjes op mijn auto) dan als ze pas 8 zijn.

zijn eigen kinderen waren dus vanaf 5 tm 11 (3 stuks) denk ik… en idd… dan zou ik eerder zelf zoiets hebben van, joh, laat dat kind lekker, eten we eerst ons eigen eten op… na een tijdje is de lol er af en houdt ze wel op…



Dat zeggen mijn buren ook toen de schutting er nog niet was… en mijn kids over de rand hingen om met ze te kletsen (julian dan) ik voel me dan heel snel bezwaard, maar je houdt het soms echt niet tegen… buuf zei ook, ‘nou, ik weet op een gegeven moment niets meer te zeggen, dus zeg ik maar niets en lees ik verder… dan houdt hij wel snel op’ nou, prima toch…

Nou dan doe je weleens dingen die niet mogen of waar een ander niet van gediend is en dan geeft die ander dat aan.


Volledig mee akkoord maar niet als jij er als opvoeder/ouder bijstaat!
Bespreek het dan met hen, kleine moeite.

psies…



haha en volgens mij is mijn titel ook wel heel drastisch gekozen… heat of the moment… :mrgreen: :wink:

Ik kan me er in vinden dat die meneer er wat van zei omdat hij het vervelend vond maar ben van mening dat hij dat tegen de volwassenen had moeten zeggen en niet tegen je nichtje. Dan had je haar zelf erop aan kunnen spreken.