wat een zeikerd!!!

Vanavond ging ik met zuslief en 3 kindjes even naar de McDonalds… de mannen waren de hort op…dus kom…



Wij zitten aan een tafeltje aan het raam, en achter ons een muurtje met twee kijkgaten en daar achter weer een tafel met een gezin met 3 kinderen waar van de jongste denk ik 5 was.



Die meneer had zich omgedraaid om mijn nichtje even toe te spreken, dat ze iets niet meer mocht doen want dat vond die meneer en de kinderen niet leuk…



dus ik vraag maar aan m goh, heeft ze iets gedaan dan?

nou, ze is steeds boe aan het roepen om het muurtje heen en mijn kinderen doen dan mee en eten dan niet meer :shock: :shock: :shock:



ik was zo met stomheid geslagen om iets adrems terug te zetten… ik dacht op zijn minst mijn nichtje had zit te meppen of zo…



eh… nou dan moet je vooral uit eten gaan… en naar deMc donalds… dan kun je dit verwachten!!!



en dan later, nadat ze al hun eten ophadden, naar de balie toe omdat ze een ander Happymeal speeltje wilden hebben…



hebben wij weer hoor…

rare kwibus…

Haha, een hele rare kwibus, zou hem heel vriendelijk gezegd hebben, als je er zo veel last van hebt ga je maar ergens anders zitten, en wil je dat niet, dan moet je niet zeuren :stuck_out_tongue: :mrgreen:

Nou ik zie er eigenlijk niets raars in, als ik ergens ga eten, of dat nu Mac is of een degelijk restaurant, dan verwacht ik eigenlijk dat ik gewoon kan eten.

En ik weet dat het kinderen zijn maar als het hem echt dusdanig stoorde dat zijn kinderen niet aten (zo heb ik er ook een paar :roll: :wink: ) dan kan ik me voorstellen dat hij er wat van zegt.



Misschien had hij jullie zelf aan moeten spreken, of iets milder tegen je nichtje moeten zijn, maar als anderen echt last hebben van een voor hun vreemd kind dan mogen ze daar toch wat van zeggen lijkt me.

Zolang ze niet gaan vuilbekken of fisiek worden oid en gewoon rustig en beleefd blijven, mogen ze mijn kids iig best aanspreken op storend gedrag, zelfs als ik dat zelf niet zo zie.



Persoonlijk zie ik dus eigenlijk niets verkeerds in zijn reactie :oops:

Ach ja, je hebt mensen en fietsbellen :?

Ik vind het persoonlijk ook erg vervelend als ik ergens zit te eten en andere kinderen zitten te klieren (dat is imo wel een beetje aan de hand als een kind steeds door een gaatje in de muur boe zit te roepen).

Hij heeft het toch gewoon netjes gezegd. Niets aan de hand?



En het speeltje omruilen… dat doe ik ook vaak. helemaal als ze beide iets anders hebben gekregen oid.





Maar het zal wel de manier waarop geweest zijn denk ik dat je het zo vervelend vond.

Je kunt tegenwoordig beter niks meer zeggen tegen anderen als er last van hebt :think:



Gelukkig hebben ze die dingen bij ons weggehaalt hier bij de mac. Maar mariano deed het ook en 1x vind ik niet erg maar hij moet niet de hele tijd andere mensen storen dus daar zei ik dan ook wat van.



Ik vind eerlijk gezegt niet dat die man een zeikerd is.

Het klinkt als goed bedoelt van de meneer hoor, ik vind het wel netjes dat hij zijn kinderen bij je weg houdt. Niet iedereen is er van gediend namelijk en als jij had gezegd dat je het niet erg vond, dan was er ws niets aan meer de hand geweest.

Ik roep onze kinderen ook tot de orde als ze zitten te ouwehoeren bij andere mensen die zitten te eten, ik maak geen onderscheid in wat voor restaurant ik zit.



En het speeltje omruilen, ja dat zou ik zelf ook niet doen maar het kan wel gewoon bij de Mac. Dus als het kan, waarom dan niet he ?

Ik zou het zelf al vervelend vinden als Anne telkens bij andere mensen aan tafel BOE aan het roepen is (of iets anders). Anne is een te erg spontane meid en die moeten we echt bij houden anders staat ze aan elke tafel te kletsen. Dus ik kan de opmerking van meneer goed voorstellen, bij de MAC of bij een chiq restaurant, ik wil dat mijn kind dat niet doet en ik verwacht dat andere ook erop toezien dat hun kinderen dat niet doen. Kijk een keer is niet erg, of even kort een praatje maken, maar het moet niet te gek worden. En dan heeft deze meneer het nog netjes opgelost vind ik. Anne mag van ons ook door vreemden aangesproken worden op verkeerd gedrag, en juist vind ik het fijn als ze het (netjes ) tegen het kind zelf zeggen, als er dan niet geluisterd wordt kunnen ze altijd nog bij mij terecht als ik het niet in de gaten heb.

Jeetje… als je anderen al niet meer mag aanspreken op hun gedrag…



Ik vind deze man geen zeikerd. Ik was er niet bij, dus misschien dat zijn toon niet zo vriendelijk was (?) maar als hij last heeft van andermans kinderen, moet hij dat toch kunnen zeggen? Of je dan in de mac bent of in een vijfsterren-restaurant doet er voor mij niet toe.



Mijn zoon laat zich ook snel afleiden tijdens het eten, dus ik heb ook wel eens kindjes vriendelijk gevraagd of ze willen wachten met spelen tot ná het eten. Thuis wordt er namelijk ook niet gespeeld tijdens het eten.

hier is tygo ook zo gezellig

als hij de kans krijgt dan gaat ie bij een wild vreemde aan tafel zitten kletsen (deed ik vroeger ook als kind)

dus houd hem altijd in de smiezen want ik wil gewoon dat mensen ongestoord hun kop koffie kunnen drinken of hun eten kunnen eten

kijk als diegene het aangeeft dat hij/zij het niet erg vind dan laat ik hem gaan maar anders…

nee ik vind de man geen zijkerd… maar misschien was de manier waarop niet zo leuk, daar was ik niet bij natuurlijk.



had het overgens pas nog bij ouwehand dierenpark

we waren bij de ravot apia … gezellig wat eten en drinken en we waren daar met tygo en zijn neefje…

dus ik zeg even wat tegen zijn neefje en tygo sneekt naar de buren en zie hem in ene een koekje krijgen…

had hij stiekum zitten biedsen hahaahaha… ze vonden het wel schattig en hun kinderen vonden de koekjes niet lekker dus ze waren blij dat iemand ze wel lekker vond

was overgens wel nieuw uit de verpakking

we hebben er om gelachen… maar had het me ook kunnen voorstellen als die mensen anders hadden kunnen reageren

Ik vind eigenlijk ook dat die man zoals jij het formuleerd niets verkeerds heeft gedaan. En dus eigenlijk ook geen zeikerd.



Ik heb ook twee jongens en 1 daarvan kan ok snel afgeleid zijn tijdens het eten, dus als ik in meneer zijn schoenen had gestaan had ik er ook wel wat van gezegd(wel vriendelijk natuurlijk zoals bijvoorbeeld ‘Ze mogen zo gaan spelen met je maar eerst moeten ze hun eten op eten’.



Vind het soms wel jammer dat als je iemand al is het een kind aanspreekt(op een normale manier) dat je dan direct een zeikerd bent.



Ook over een speeltje die ruil ik zo vaak om als ik er ben. De jongens krijgen vaak genoeg iets dat voor een meisje is bedoeld of ze krijgen allebei iets wat ze al hebben gehad…Lijkt me ook geen probleem toch :smiley:

Ik dacht hetzelfde, je meot het toch gewoon kunnen zeggen als een kind je stoort? Na 1 keer is misschien overdreven, maar na meerdere keren zoals jij omschrijft, vind ik het heel logisch…Ik vind het raar dat jij dat abnormaal vind…

Draai de situatie even om. Stel nu dat iemand jouw nichtje stoort en je nichtje niet meer wil eten. Ik neem aan dat je dit ook niet prettig zou vinden? :wink:

Persoonlijk zou ik er ook niet mee zijn opgezet geweest zijn, spelen kan en mag maar eerst eten.

Ik denk trouwens niet dat ik het kind er persoonlijk had op aangesproken, eerder de ouders. :think:

@Femmieke wrote:

Draai de situatie even om. Stel nu dat iemand jouw nichtje stoort en je nichtje niet meer wil eten. Ik neem aan dat je dit ook niet prettig zou vinden? :wink:

Persoonlijk zou ik er ook niet mee zijn opgezet geweest zijn, spelen kan en mag maar eerst eten.

Ik denk trouwens niet dat ik het kind er persoonlijk had op aangesproken, eerder de ouders. :think:




Haar nichtje wilde best eten hoor, alleen de kinderen van de meneer niet. En ik vind het dan heel logisch dat de meneer het meiske even aanspreekt, zou ik ook doen hoor. Als je het gewoon vraagt/zegt, dan is daar toch niets mis mee ? Waarom moeten de ouders perse aangesproken worden ipv het meisje ? Omdat ze het niet begrijpen zou ? Omdat ze ervan schrikken kan ? :think:

@Karin2 wrote:

@Femmieke wrote:
Draai de situatie even om. Stel nu dat iemand jouw nichtje stoort en je nichtje niet meer wil eten. Ik neem aan dat je dit ook niet prettig zou vinden? :wink:

Persoonlijk zou ik er ook niet mee zijn opgezet geweest zijn, spelen kan en mag maar eerst eten.

Ik denk trouwens niet dat ik het kind er persoonlijk had op aangesproken, eerder de ouders. :think:




Haar nichtje wilde best eten hoor, alleen de kinderen van de meneer niet. En ik vind het dan heel logisch dat de meneer het meiske even aanspreekt, zou ik ook doen hoor. Als je het gewoon vraagt/zegt, dan is daar toch niets mis mee ? Waarom moeten de ouders perse aangesproken worden ipv het meisje ? Omdat ze het niet begrijpen zou ? Omdat ze ervan schrikken kan ? :think:




Jullie bedoelen echt allebei precies het zelfde volgens mij :mrgreen:

Nou…dan val ik buiten de boot met mijn reactie…



Je zit bij McDonalds. Niet bij een of ander duur restaurant waar je rustig zou kunnen eten.



Dat die meneer er wat van zegt is opzich niet zo heel gek, maar ik denk dat zijn verwachtingen wat te hoog lagen. Hij had er natuurlijk op kunnen rekenen dat zijn kids afgeleid zouden worden.



Vind dit echt een type dat op een regenachtige dag naar Ballorig gaat en dan klaagt dat zijn kids niet rustig in de ballenbak kunnen zitten, omdat andere steeds met ballen gooien :wink:

@Rivella wrote:

@Karin2 wrote:
@Femmieke wrote:
Draai de situatie even om. Stel nu dat iemand jouw nichtje stoort en je nichtje niet meer wil eten. Ik neem aan dat je dit ook niet prettig zou vinden? :wink:

Persoonlijk zou ik er ook niet mee zijn opgezet geweest zijn, spelen kan en mag maar eerst eten.

Ik denk trouwens niet dat ik het kind er persoonlijk had op aangesproken, eerder de ouders. :think:




Haar nichtje wilde best eten hoor, alleen de kinderen van de meneer niet. En ik vind het dan heel logisch dat de meneer het meiske even aanspreekt, zou ik ook doen hoor. Als je het gewoon vraagt/zegt, dan is daar toch niets mis mee ? Waarom moeten de ouders perse aangesproken worden ipv het meisje ? Omdat ze het niet begrijpen zou ? Omdat ze ervan schrikken kan ? :think:
Jullie bedoelen echt allebei precies het zelfde volgens mij :mrgreen:




Haha inderdaad! Zaterdagmorgenblues :wink:

@#puk# wrote:

Ik vind het persoonlijk ook erg vervelend als ik ergens zit te eten en andere kinderen zitten te klieren (dat is imo wel een beetje aan de hand als een kind steeds door een gaatje in de muur boe zit te roepen).

Hij heeft het toch gewoon netjes gezegd. Niets aan de hand?



En het speeltje omruilen… dat doe ik ook vaak. helemaal als ze beide iets anders hebben gekregen oid.





Maar het zal wel de manier waarop geweest zijn denk ik dat je het zo vervelend vond.




Ik sluit me hierbij aan…

@Becca wrote:

Nou…dan val ik buiten de boot met mijn reactie…



Je zit bij McDonalds. Niet bij een of ander duur restaurant waar je rustig zou kunnen eten.




Inderdaad daarom vind ik t ook raar, tis mc donalds en niet een of ander 4 sterren restaurant, juist bij mc donalds kunnen de kinderen zich effe goed uitleven :mrgreen:

Maar dan wel pas na het eten vind ik. Consequent zijn lijkt mij altijd verstandig. :wink: