wat een zeikerd!!!

@ruud wrote:

Maar dan wel pas na het eten vind ik. Consequent zijn lijkt mij altijd verstandig. :wink:




:clap: :clap:



@Karin: Ik weet het niet. Ik zou het niet leuk vinden als iemand wildvreemd mijn kind een opmerking maakt. Ik heb dan liever dat ze het bij mij bespreken zodat ik er wat van kan zeggen en kan ingrijpen indien nodig. :think:

Ik weet natuurlijk ook niet hoe oud het nichtje is. :wink:

@ruud wrote:

Maar dan wel pas na het eten vind ik. Consequent zijn lijkt mij altijd verstandig. :wink:




Bij ons is het ook eerst eten dan spelen en in de meeste gevallen ook wachten totdat iedereen klaar is met eten. Chique of Mac, maakt geen verschil, overal gelden dezelfde regels. Wel zo duidelijk.

Zo zou ik het ook bekijken inderdaad karin.



En er komen ook mensen zonder kinderen bij de mac en die willen misschien wel “ongestoord” van hun vette hap :sick: genieten.

dan ben ik ook een zeikerd. Maar we zijn ook wel eens met vrienden met kinderen en dan ga ik alleen over mijn eigen twee :wink:

Maar ik zal niemand erop aanspreken. Ik zorg dat die van mij zich redelijk gedragen en ik ga er maar vanuit dat anderen dat ook doen. Zo niet dan erger ik me maar…

@Rivella wrote:

Nou ik zie er eigenlijk niets raars in, als ik ergens ga eten, of dat nu Mac is of een degelijk restaurant, dan verwacht ik eigenlijk dat ik gewoon kan eten.

En ik weet dat het kinderen zijn maar als het hem echt dusdanig stoorde dat zijn kinderen niet aten (zo heb ik er ook een paar :roll: :wink: ) dan kan ik me voorstellen dat hij er wat van zegt.



Misschien had hij jullie zelf aan moeten spreken, of iets milder tegen je nichtje moeten zijn, maar als anderen echt last hebben van een voor hun vreemd kind dan mogen ze daar toch wat van zeggen lijkt me.

Zolang ze niet gaan vuilbekken of fisiek worden oid en gewoon rustig en beleefd blijven, mogen ze mijn kids iig best aanspreken op storend gedrag, zelfs als ik dat zelf niet zo zie.



Persoonlijk zie ik dus eigenlijk niets verkeerds in zijn reactie :oops:




Hier mee eens.

En ik vind het ook niet raar dat hij het rechtstreeks tegen je nichtje zegt.

Als ze oud genoeg is om het te begrijpen, hij heeft het toch netjes gezegd … geen probleem lijkt me.



Op de camping zie je dit ook vaak.

Moet je vaak ook tegen andere kinderen zeggen dat ze terug mogen komen als de kinderen klaar zijn met eten.

Kinderen raken nu eenmaal afgeleidt met andere kinderen om zich heen.

Ik vind er ook niks zeikerigs aan. Als mijn dochter helemaal niet eet omdat er een ander kind de hele tijd zit te vervelen, dan zou ik er ook iets van zeggen. Alleen is het op het moment te beoordelen of ik naar de ouders stap of dat ik het vriendelijk aan het kindje vraag.



En waarom is die man een zeikert omdattie het kado uit de Happy meal omwisseld? Ik krijg vaak voor ons meisje een jongens kado, ik ruil het dan ook om.

Mijn dochter speelt liever met een poppetje dan met een transformer o.i.d.



Maar wat ik me dan afvraag: waarom heb jij er zelf niks van gezegd toen je nichtje de hele tijd achterstevoren op dr stoel tegen die andere kinderen zo bezig was?

@Bagheera wrote:

Maar wat ik me dan afvraag: waarom heb jij er zelf niks van gezegd toen je nichtje de hele tijd achterstevoren op dr stoel tegen die andere kinderen zo bezig was?




Ja, dat zou ik ook bij voorbaat al niet accepteren van mijn kinderen.

Mac of sterren-restaurant…ik zou me ook gaan storen aan het feit dat ik nog niet eens m’n eten af kan maken omdat er een kindje achter me zit die maar niet ophoudt met kiekeboe (hoe schattig dan ook ;)) spelen. Heel lief uiteraard…een paar keer en daarna wil ik graag verder eten.



En achterstevoren zitten tijdens eten mag hier in ieder geval thuis ook niet. Eerst eten dan spelen. Dus buiten de deur doen we dat ook zo.



Haha Vic, zo werkt het inderdaad ook op de camping :lol:

(Nicky gaat dan gewoon vragen of ie mee mag eten met die mensen :oops: )

hahahhahaha :lol: :lol:

Ja kinderen snapen dat zelf nog niet, vandaar dat ik het niet erg vind, maar wel vriendelijk vraag of ze later terug kunnen komen, omdat wij eerst gaan eten.

Maar in een restaurant of Mac … verwacht ik eigenlijk dat de ouders zelf hun kinderen tot de orde roepen … en anders vind ik het normaal dat een ouder er iets van zegt.

@ruud wrote:

Maar dan wel pas na het eten vind ik. Consequent zijn lijkt mij altijd verstandig. :wink:
das hier ook de regel.

Stein mag spelen maar dan wel na het eten en in het daarvoor bestemde gedeelte van de mac.

En ik grijp in als hij andere mensen “lastig gaat vallen”

@Snoesje wrote:





dus ik vraag maar aan m goh, heeft ze iets gedaan dan?

nou, ze is steeds boe aan het roepen om het muurtje heen en mijn kinderen doen dan mee en eten dan niet meer :shock: :shock: :shock:




Ik zou dan tegen mijn kinderen zeggen dat ze die kindjes maar 'boe' moeten laten roepen maar hun eten op moeten eten.

Kijk, als Robin dat zou doen, en het andere kindje doet mee en ik heb niet het idee dat de andere ouders het vervelend vinden zou ik het hem niet verbieden.

Maar zodra er gegeten moet worden zou ik gewoon zeggen 'Robin, nu ophouden en gewoon netjes gaan eten'.
Als een ander kindje dan doorgaat zou ik tegen hem zeggen dat hij er niet op moet reageren.
Kindje druipt vanzelf af, of gaat door, maar zolang Robin eet heb ik daar niet echt last van denk ik.
Ik zou in ieder geval geen kind aanspreken, dan eerder even tegen de ouders zeggen maar in de Mac zou ik dat niet snel doen.

Ik vind die man wel een beetje een zeikerd.

Je kan ook iets (wat harder) zeggen in de trant van 'Jongens, leuk spelletje maar nu moet er even gegeten worden'.
Zo krijgen de 'andere' ouders ook de kans om hun kroost te laten ophouden.
En is het in mijn ogen nog vriendelijk.
Ik accepteer het namelijk niet dat een vreemde mijn kinderen toespreekt, als er een probleem is, dan komen ze naar mij.
En ik ben echt de beroerdste niet om hem terecht te wijzen als iemand anders mij wijst op wangedrag, maar dat wil ik wel graag zelf beoordelen, en het zelf doen aangezien ik bepaal hoe hij aangepakt word.

Ik kan het niet beter verwoorden Anneke! :thumbup:

@Anneke wrote:

Ik accepteer het namelijk niet dat een vreemde mijn kinderen toespreekt, als er een probleem is, dan komen ze naar mij.

En ik ben echt de beroerdste niet om hem terecht te wijzen als iemand anders mij wijst op wangedrag, maar dat wil ik wel graag zelf beoordelen, en het zelf doen aangezien ik bepaal hoe hij aangepakt word.




Weet wel dat jou kinderen dat snel in de gaten krijgen, dat niemand anders hun mag toespreken.

Dus jou ouders en schoonouders mogen ook niets zeggen?



Ik vind dat echt iets van deze generatie.

Waarom vindt jij dat vervelend?

Als die man het toch vervelend vindt, mag hij dat toch gewoon zeggen!

Ik vind het eigenlijk wel een normale reactie. Hij zegt het toch netjes en ook ik wil dat mijn kinderen rustig eten waar dan ook en als ze klaar zijn, mogen ze gaan kleuren of naar een speelhoekje, maar niet andere tafels lastig vallen. Dus ik snap zijn reactie wel.

@Anneke wrote:



Ik accepteer het namelijk niet dat een vreemde mijn kinderen toespreekt, als er een probleem is, dan komen ze naar mij.


Wow... dus als jouw kind die van mij lastig valt tijdens het eten, dan moet ik eerst gaan uitzoeken waar de ouders zijn ipv even tegen het kind zelf te zeggen dat het nu genoeg is geweest? Beetje omgekeerde wereld vind ik dan weer.

@victoria wrote:

@Anneke wrote:
Ik accepteer het namelijk niet dat een vreemde mijn kinderen toespreekt, als er een probleem is, dan komen ze naar mij.

En ik ben echt de beroerdste niet om hem terecht te wijzen als iemand anders mij wijst op wangedrag, maar dat wil ik wel graag zelf beoordelen, en het zelf doen aangezien ik bepaal hoe hij aangepakt word.




Weet wel dat jou kinderen dat snel in de gaten krijgen, dat niemand anders hun mag toespreken.

Dus jou ouders en schoonouders mogen ook niets zeggen?



Ik vind dat echt iets van deze generatie.

Waarom vindt jij dat vervelend?

Als die man het toch vervelend vindt, mag hij dat toch gewoon zeggen!




Tegen mij ja.



Ik had het ook specifiek over vreemden, dus bij mensen die ik ken heb ik daar minder moeite mee en dat gebeurt dus ook gewoon.

Mijn schoonzus zegt het tegen Robin als ze iets niet prettig vind en dat vind ik prima. Ik kan dat niet altijd inschatten namelijk dus vind het fijn dat ze dat aangeeft.

En aangezien ze zijn tante is mag ze dat tegen hem zelf doen, en dat doen ze allemaal ook heel netjes zoals wij het zelf ook zouden doen.

En dat telt voor iedereen van de famile/kennissen.



Maar van een veemde man in de Mac Donalds accepteer ik dat niet.

Daar gaan mijn nekharen van overeind staan en dan kies ik automatisch de kant van mijn kinderen, dus kun je beter mij er op aanspreken, dan ben ik bereid te luisteren en ook actie te ondernemen.







Maar vooral het stukje dat zijn kinderen meedoen stuit mij een beetje tegen de borst.

Ik zie 2 kinderen (of meer, maar in ieder geval kinderen van 2 tafeltjes) die een spelletje aan het doen zijn.

Spreek óf je eigen kinderen aan, óf alle kinderen in het algemeen óf ga even naar de ouders als dat niet helpt.

Echt ik sta ervan te kijken dat een volwassen man jou kinderen niet mag aanspreken :o

Net zoals Puk zegt, soms weet je niet wie de ouders zijn, moet iemand de halve Mac Donalds afstruinen … een beetje gek :think:

Maar je zult nog vaak boos worden (nekharen overeind) want er zal vaak genoeg iemand jou kinderen aanspreken.

@#puk# wrote:

@Anneke wrote:


Ik accepteer het namelijk niet dat een vreemde mijn kinderen toespreekt, als er een probleem is, dan komen ze naar mij.


Wow... dus als jouw kind die van mij lastig valt tijdens het eten, dan moet ik eerst gaan uitzoeken waar de ouders zijn ipv even tegen het kind zelf te zeggen dat het nu genoeg is geweest? Beetje omgekeerde wereld vind ik dan weer.


Dat zoeken valt wel mee als die aan het tafeltje langs je zitten.

Als er nergens een ouder te bekennen is en een kind maakt het te bont dan begrijp ik de redenatie, dan zou ik het kind ook netjes duidelijk maken dat ik iets niet prettig vind.

Maar om heel eerlijk te zijn hou ik mijn kinderen wat dat betreft heel goed in de gaten en zeker wat betreft het lastig vallen of storen van andere mensen dus deze situatie is sowieso niet echt op mij van toepassing.

@Anneke wrote:



Maar vooral het stukje dat zijn kinderen meedoen stuit mij een beetje tegen de borst.

Ik zie 2 kinderen (of meer, maar in ieder geval kinderen van 2 tafeltjes) die een spelletje aan het doen zijn.

Spreek óf je eigen kinderen aan, óf alle kinderen in het algemeen óf ga even naar de ouders als dat niet helpt.




Het verhaal vertelt niet of die meneer zijn eigen kinderen ook heeft aangesproken, dus dat weten we niet.

@victoria wrote:

Echt ik sta ervan te kijken dat een volwassen man jou kinderen niet mag aanspreken :o


En het verbaasd mij dat je dat gek vind.

Maar in deze situatie is het toch ook niet van toepassing dat je de ouders moet zoeken?
Ze zitten er gewoon bij.


Is Robin ergens anders aan het klieren (wat niet gebeurt) dan zeg ik oke, begrijp ik. Mits het gewoon netjes gebeurt en er niet een bullebak tegen een klein kind gaan staan te schreeuwen.
Zit ik er naast, nee dan spreek je mij maar aan.