Die verklaring komt er niet, dat weet ik wel zeker
Ben van mening dat we niet meer geld aan zo’n zieke gast moeten gaan besteden en hem maar direct aan moeten pakken
Het kinderdagverblijf komt ook niet meer open
De vrouw die is doodgestoken zouc de eigenaresse zijn geweest
Maar los daarvan denk ik dat je als medewerkster op die dag daar ook nooit meer terug zou kunnen komen zonder dat je het bloedbad voor je ziet
Verdachte Dendermonde geeft daad toe
Uitgegeven: 27 januari 2009 11:05
Laatst gewijzigd: 27 januari 2009 11:56
AMSTERDAM - Kim de G. kan zich van de steekpartij in de Belgische crèche Fabeltjesland niets herinneren, maar beseft desondanks dat hij iets ‘onmenselijks’ heeft gedaan. Dat heeft de verdachte van de moord op twee baby’s en een medewerker tegen zijn advocaat gezegd.
ANP
Kim de G.
Zo vertelde advocaat Jaak Haentjens dinsdag op een persconferentie. De 20-jarige De G. beseft dat hij iets ‘onmenselijks’ heeft gedaan, zei Haentjes. Hij ontkent echter elke betrokkenheid bij de moord op een 73-jarige vrouw, een week eerder.
Bij de steekpartij in de crèche raakten ook een groot aantal baby’s, peuters en verzorgers zwaar gewond. De recherche zegt aanwijzingen te hebben dat De G. ook aanvallen had gepland op twee andere kinderdagverblijven.
Na zijn aanhouding ontstond de verdenking dat hij tevens verantwoordelijk is voor de dood van de bejaarde vrouw, die werd vermoord op een afgelegen boerderij.
Motief
Over het motief zwijgt De G. ook tegen zijn advocaat in alle talen, meldt de Vlaamse krant De Standaard. “Ook voor mij is dat een raadsel. Ik wacht met spanning op het resultaat van het psychiatrisch onderzoek”, aldus Haentjes.
De verdachte zegt zich niets meer te herinneren van wat er vrijdag tijdens de moordpartij is gebeurd. “Hij weet niets meer van die drie, vier uur in Dendermonde”, zegt de advocaat.
Ouders
De advocaat vertelde verder dat de ouders van de verdachte een aantal jaren geleden gevraagd hebben hun zoon in een psychiatrische inrichting te laten opnemen omdat hij bizar gedrag vertoonde.
Dat gebeurde echter niet. “Een psychiater oordeelde dat gedwongen opname niet nodig was. Hij hoorde toen stemmen in zijn hoofd. Of dat op het moment van de gepleegde feiten ook zo was, heeft hij niet gezegd.”
“Er zijn aanwijzingen dat hij een geestesafwijking heeft, maar dat zal het psychiatrisch verslag moeten uitmaken. Op zijn vijftiende of zestiende heeft hij een zware depressie gehad.”
jah…hij beseft dat hij iets onmenselijks heeft gedaan,maar kan zich niet herrineren WAT hij dan heeft gedaan :eh: …tuurlijk :roll:
straks word meneer "ontoerekeningsvatbaar"verklaard en hoppa…loopt tie met een paar jaar weer “los”
Sorry dat ik hier zomaar binnen val maar ik kwam er ongeluk op deze site terecht. Ben een mama van drie kindjes (tweeling van 5 en één van 3). Ik woon in Dendermonde en ik wil iedereen hier bedanken voor hun medeleven. Ben (gelukkig) niet rechtstreeks betrokken bij het gebeuren maar ik ken mensen die dat wel zijn. Iedereen hier in onze stad kent wel iemand die het is. We zijn wel allemaal enorm aangeslagen. Zelf ben ik kleuterleidster en tijdens de pauzes komen we ongewild telkens terug op dat ene onderwerp. Na een week kleeft het nog steeds aan onze lijven: het laat ons niet los! Ik vraag me af of het ons hier ooit los gaat laten. Nogmaals dank aan jullie allen voor het medeleven met onze samenleving!
Kate, je kunt hier altijd je verhaal kwijt voor een luisterend oor, en een schouder krijgen om uit te huilen… :hug:
Kate, ik wil jou persoonlijk dan veel sterkte wensen in de komende tijd!
:kaars: Leon
:kaars: Korneel
:kaars: Marita
voor jullie
Kate, ik ben zelf van belgië en het gebeurde laat inderdaad niet los, ik ben dan wel niet van dendermonde,…
Het is voor ons al heel ingrijpend, laat staan voor een dorspgenoot/kennis/familie,… :hug: en uiteraard de ouders/broers/zussen van alle slachtoffertjes…
Hele dikke knuffel :hug: …
:kaars: Leon ::
:kaars: Korneel ::
:kaars: Marita :**:
Kate, heel veel sterkte en wanneer je behoefte hebt, kun je hier een luisterend oor vinden :hug: :hug: