Wat een mooie tandemstoot is dit!! hihi.. *foto*

@lena3 wrote:

moet je daarvoor bellen?

(ja ik weet dat de vraag niet aan mij gericht was :mrgreen: , maar dat vroeg ik me af, moet je bellen voor die uitslag?)

.

Bij ons moet je zelf bellen voor de uitslag.

maar ik bedoelde aan Bigsby of ze al gebeld heeft om een afspraak temaken voor het uitstrijkje zelf.

inkie, weet je dan al wat meer?

Over die borsten gesproken.

Lev drinkt dus alleen rechts. Mijn borst is nu helemaal sneu.

Vol blauwe plekken van het vasthouden, vol krasjes van het krabben, het ziet er niet uit en de boel begint ook te zakken.

Tijd voor een derde denk ik.

@inkie wrote:

@lena3 wrote:
moet je daarvoor bellen?

(ja ik weet dat de vraag niet aan mij gericht was :mrgreen: , maar dat vroeg ik me af, moet je bellen voor die uitslag?)

Ja als je niet zoals ik verrast wilt worden omdat er een brief op de mat ligt dat je vast al weet dat de uistlag niet helemaal goed is… en dat wist ik dus nog niet :shock:

o wat erg zeg, dat is schrikken!

is dat lang geleden?

valt het mee??

ooo Faizaa, we beginnen wel wat af te dwalen van je borstvoedingsstoottopic he? (wat een woord voor scrabble :mrgreen: )

hoop dat je dat niet erg vind…

nou ja zolang het nog met ons lijf of onze beebs en boobs te maken heeft… vind je het vast niet erg… :angel:

@lydia wrote:

Lev drinkt dus alleen rechts. Mijn borst is nu helemaal sneu.

Vol blauwe plekken van het vasthouden, vol krasjes van het krabben, het ziet er niet uit en de boel begint ook te zakken.

oooo arme borst :hug:

o ja, die krasjes, dat vind ik ook altijd heel zielig :mrgreen: .

hee inge, las een boek over gyneacologisch shit enzo. Daar stond in dat je 5 categoriën had. pap 1 is negatief, punt uit. pap 2 is negatief, maar wel afwijkingen die ws door andere dingen worden veroorzaakt, na 6 maanden nog eens kijken (in veel landen kijken ze sowieso iedere 6 maanden…), pap 3 is ‘voorlopig negatief’ maar nader onderzoek is gewenst, pap 4 is ‘vermoedelijk positief’ en pap 5 is pas gewoon positief, maar dan nog in de zin van ‘waarschijnlijk bmhk’.

Dus niet om het te bagaltelliseren, maar gewoon om je een beetje gerust te stellen: pap 2 is hoogstwaarschijnlijk drie keer niks :-* .

3 weken nu en de uitslag bleek een dag later bij de huisarts die ik natuurlijk direct om 8 uur gebeld heb de dag erna pap 2 te zijn. Wrs niks aan de hand dus, moet in december terug en opnieuw. :?

en ik las op die site dat het niet kan als je borstvoeding geeft, dan is het onbetrouwbaar. Maar de HA zei dat het niks uiitmaakte. Ook lekker…

Maar ik moet dus gaan bellen om te horen welke uitslag ik had?

Ik ben sowieso tegen uitstrijkjes eigenlijk, maar dat durf ik nauwelijks hardop te zeggen, want er is altijd wel iemand die iets vreselijks heeft meegemaakt…

ik dacht ook dat dat onderzoek onbetrouwbaar is als je bv geeft.

waarom moet je anders op die lijst invullen dat je bv geeft?

dat heeft anders toch ook geen zin.

wel naar dat je pap2 had.

maar pap 2 is meestal niks zeggen ze hier.

ik heb de mijne 8 weken geleden gehad maar ben nog vergeten te bellen… :shifty:

Het was mijn 1e uitstrijkje, ik heb er als een berg tegenop gezien, alleen al tegen het maken van de afspraak…

ben blij dat ik het achter de rug heb en het viel natuurlijk wel mee…

bv is op zich geen reden meer het uitstrijke uit te stellen, maar dat moet je er wel bij vermelden, want daar kunnen ze met de interpretatie rekening mee houden.

Het gaat nou wel, ben eerst flink geschrokken en nu wacht ik maar gewoon af…

Lena, waarom ben je tegen uitstrijkjes eigenlijk?

ik heb toen ook niet gebeld eerst…

Ik vond het al een heel feest, dat uitstrijkje en ik haat dat soort werk, maar goed, het moest he…

Wat ik stom vind is dat dat soort onderzoeken niet vaak worden gedaan en borstonderzoek gebeurt ook pas als je ouder bent. Toch :think:

@inkie wrote:

.

Het gaat nou wel, ben eerst flink geschrokken en nu wacht ik maar gewoon af…

?

ja dat kan ik me levendig voorstellen…

een mama in mijn oktobertopic heeft ook pap2 en haar arts had haar heel erg gerustgesteld dat ze zich echt geen zorgen hoeft te maken, dat het meestal niks is en dat ze over een half jaar weer moet komen.

sterkte :hug:

@lydia wrote:

Ik vond het al een heel feest, dat uitstrijkje en ik haat dat soort werk, maar goed, het moest he…

Wat ik stom vind is dat dat soort onderzoeken niet vaak worden gedaan en borstonderzoek gebeurt ook pas als je ouder bent. Toch :think:

ja borstonderzoek is vanaf je 50e.

elke 5 jaar dacht ik.

uitstrijkje vanaf je 30e, elke 5 jaar.

hoe bedoel je dat je het stom vind dat het niet vaak wordt gedaan.

bedoel je dat je het jaarlijks zou willen, dat 1x in de 5 jaar geen zin heeft?

@Esther28 wrote:

dat het meestal niks is

klopt mijn arts probeerde dat ook, maar ik ben best een piekeraar, en meestal niks betekend hetzelfde in mijn idee als soms is er wat… en als er helemaal niks is hoefde ik niet terug te komen denk ik dan.

Vind het dus ook erg vervelend dat je een half jaar moet wachten. Al snap ik die termijn wel.

Wil hierna zowiezo elk jaar een uitstrijkje door de arts laten maken op vrijwillige basis.

@Esther28 wrote:

@lydia wrote:

elke 5 jaar dacht ik.

dat borstonderzoek mag van mij veeeel eerder. Natuurlijk, je moet zelf ook checken, maar het lijkt me niet verkeerd.

@lydia wrote:

@Esther28 wrote:
@lydia wrote:

elke 5 jaar dacht ik.

dat borstonderzoek mag van mij veeeel eerder. Natuurlijk, je moet zelf ook checken, maar het lijkt me niet verkeerd.

O ja dat ben ik ook zeeeeker met je eens

hoe vaak hoor je dat wel niet onder de 50.

bah…

ik doe trouwens nooit zelfonderzoek, zeker nu niet, voel zoveel hobbels en bobbels, melkklieren enzo

geen idee wat ik allemaal voel en of het normaal is…

@inkie wrote:

@Esther28 wrote:
dat het meestal niks is

klopt mijn arts probeerde dat ook, maar ik ben best een piekeraar, en meestal niks betekend hetzelfde in mijn idee als soms is er wat… en als er helemaal niks is hoefde ik niet terug te komen denk ik dan.

Vind het dus ook erg vervelend dat je een half jaar moet wachten. Al snap ik die termijn wel.

Wil hierna zowiezo elk jaar een uitstrijkje door de arts laten maken op vrijwillige basis.

Ja dat kan ik me ook voorstellen, ik ben net zo.

iedereen kan me wel zeggen dat het vast niks is.

ik zou zeggen ja maar wat als…

maar goed, ik sluit me toch maar bij de artsen aan en zeg ook tegen jou: probeer je niet te druk te maken

zet het opzij en dan ishet half jaar zo om.

kan me wel voorstellen dat het moeilijk is om een half jaar te wachten hoor.

maar de samenstelling of hoe noem je dat van je baarmoeder is zo wisselend, dat het geen zin heeft om dat eerder te doen.

voor een goed beeld moet daar wat langer tussen zitten.

maar in tussentijd, sterkte met wachten

Hier moet ik in november weer voor het fijne uitstrijkje :? Heb op mijn 26e een PAP3A gehad en had al zeer onrustige cellen toen :thumbdown: Gelukkig niet zoveel en hetgeen wat er zat hebben ze gelukkig met de bioptie al weggehaald :thumbup: Sindsdien is het steeds PAP1 geweest en hoefde ik ook niet meer elk half jaar :dance: Maar na de geboorte van beebje mag je weer opkomen he :wink:

Sterkte Inkie, ook al is het wrs niks, het is idd toch stressie dat wachten :hug:

Hier moet je zelf bellen voor een afspraak, maar als de uitslag niet goed is bellen ze je zelf, dat doen ze niet per brief :hand: Heb een fijne gyn. en assistenten :thumbup:

Lydia, hier nu ook alleen een rechtsdrinker :lol: Uit links kwam al nooit veel, maar nu is het echt druppelwerk :roll: Leg hem wel aan voor de vorm, maar hij is het snel zat dat er weinig tot niks uitkomt :wink: Hoop dat Lev het een beetje rustiger aan gaat doen met die boob van je :hug: Goed nageltjes knippen :mrgreen: Dat deed ik van de week tijdens het voeden en precies bij het laatste nageltje… ja hoor, knipje in zijn duim :oops: :cry:

Hi hi, ja nou gaat een foto van een mooie tandemstoot uitlopen op een gesprek over uitstrijkjes hi hi :mrgreen: . Heel nuttig, dus ik doe gezellig mee als Faizaa het goed vindt :lol: .

waarom ik er tegen ben… beschouw het als ter uwer informatie, want ik heb gemerkt dat ik veel mensen er op de een of andere manier enorm mee tegen de haren instrijk als ik zeg dat ik tegen uitstrijkjes ben. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik ben ertegen omdat

1. vrouwen onnodig op de kast worden gejaagd en bang gemaakt. Baarmoederhalskanker is een zeer zeldzame ziekte waarvoor ook nog eens duidelijk risicogroepen aan te wijzen zijn. De kans dat je het hebt als je niet in zo’n risicogroep valt is gewoon heel klein. Veel kleiner dan de kans op een heleboel andere ziektes waar je niet op gecontroleerd wordt en waar niemand zich druk om maakt. Door iedereen te onderzoeken, wek je de indruk dat er best een aardige kans is dat je een dodelijke ziekte onder de leden hebt (waar je niks van merkt, dus je kunt ‘het’ altijd hebben, brrrr).
  2. vrouwen onnodig op de kast gejaagd en bang gemaakt worden. Je hebt een heel categoriënsysteem van uitslagen waarbij massa’s vrouwen die niks mankeren en bij wie ook eigenlijk geen gerede twijfel aan hun gezondheid zou hoeven bestaan, toch een ‘niet helemaal negatieve’ uitslag krijgen. Zie jezelf. Jij hebt gewoon drie keer niks, maar je zit wel met een heel gezin een half jaar in spanning (1000 excuses aan die bijna 600 vrouwen per jaar die het wel hebben) (maar die krijgen geen pap1). Zie ook kimmie, die vanwege een paar ‘onrustige cellen’ d’r leven lang in angst zit dat ze een ellendige ziekte zou kunnen hebben die ze niet heeft, niet gehad heeft en hoogstwaarschijnlijk ook nooit krijgen zal (met 1000 excuses aan de bijna 600 vrouwen per jaar die het wel hebben) (maar die krijgen geen pap3a). 5% van de vrouwen krijgt zo’n afwijkende uitslag en daarvan zijn er minder dan 600 werkelijk ziek. Mag jij uitrekenen hoeveel gezinnen er nodeloos een half jaar lang in de stress zitten.
  3. ik ook nog ergens een soort feministisch protest in me voel opborrelen dat gericht is tegen de medicalisering en problematisering van het vrouwelijk lichaam. Zwangerschap, bevalling, borsten, baarmoeders; vrouwen krijgen van alle kanten de boodschap dat het levensgevaarlijk is dit soort attributen aan je lijf aan te treffen. Dat kan nooit goedgaan zo’n vrouwenlijf; laten we het zaakje goed in de gaten houden, want iemand zomaar los laten rondlopen met een baarmoeder of tieten eraan, dat is vragen om moeilijkheden. En dan valt het in Nld nog mee, in andere landen loopt het helemaal uit de klauwen. Dat is niet de boodschap die ik mijn dochters wil meegeven :angel: .

Dat gezegd hebbende heb ik dus zelf ook een uitstrijkje laten maken. Want ik ben ook niet immuun voor de angst die gezaaid wordt. Je zult maar net eentje van die 600 zijn… Ik controleer immers ook altijd of ik misschien toch iets gewonnen heb in de staatsloterij :lol: .

Zoooooooo, ik doe ook even mee :mrgreen:

Ik zou elk jr wel check up willen, uitstrijkje en borstonderzoek…

Ik voel nl ook vanalles en niks… en 1x per jaar vind ik geruststellend op de 1 of andere manier… In Amerika doen ze volgens mij zelfs 1x per jaar een gehele check up… van je lichaam… top tot teen… ik ben ook best een pieker monster dus ja, zou wel fijn vinden…

Dat over de uitstrijkjes en de borstonderzoeken…

Nu over het gewicht…

Ik woog vroegah, rond de 60-62 kilo bij 1,74 lengte… bij stress eens afgezakt naar 58 maar das blijkbaar te mager (vonden mensen om mij heen) dus ik ga nu ook weer voor de 62… alleen snoep ik teveel… ik weet als ik ervoor ga, dat ik zo op die 62 zit… maar dan moet ik me houden aan een nieuw eetpatroon (wat inhoudt geen fris, geen tussendoortjes behalve fruit, 1x opscheppen en max 5 boterhammen per dag, na het eten 1 snoepje om mijn zoet behoefte ‘kalm’ te houden) als ik DAT doe, dan geef mij een maand, 2 maanden… zit ik zo op die 62… maarja, die cola en die milka en zooooo :mrgreen: Ik baal er soms wel van want icm die dikke boobs (75G) lijk je gewoon dikker dan je bent… Ik zag de voor en na foto bij Anne-marie die een borst verkleining heeft ondergaan en de oogt gewoon veel dunner… Tijdens beide zwangerschappen 32+ kilo bijgekomen… bij de ene zelfs 35 kilo en laatste 2wkn niet meer op de weegschaal durven staan :roll: Ben het allemaal kwijtgeraakt… alleen nu bij de 2e gaat het buikje niet weg… dat vind ik vreselijk… :frowning:

Dat over het gewicht… Nu over Bigsby… : 5 maanden is een MOOIE 5 maanden hoor meis… Die heeft ie gewoooooon even meegekregen… van zijn mama… das top hoor… :thumbup:

Nu nog even over het haar van Esther…

Komt misschien omdat ik ook niet op blond val… maarrrrrrrrrrrrrrrrrr… 100% ZEKERRRRRRRRRRRRRRRRR donker bij jou… dat maakt je zoveel mooier vind ik :oops:

Enne, idd wat een knappe kids heb je… :o :inlove: