Wat draag je op een rok?

Zucht een beetje vreemde vraag misschien, maar wat draag je op een rokje?



Vanavond personeelsfeestje van hubbie en ben aardig bezig met af te vallen en wat eindelijk aandacht aan mezelf te besteden enzo. Zou ik dus best gaaf vinden om in rokje te gaan (hubbie weet dan niet wat 'ie ziet, in 6 jaar is trouwjurk enige niet-broek geweest).



Maar ik ben een dummy wat rokjes betreft. Heb er eentje gekocht (weeeeken terug al). Zwart tot op de knie en daar een losser randje zeg maar. Heb lange laarzen met hak tot onder de knie.



Panty dan zwart of naturel?

En wat draag je erop? Een blouse? Een trui? Wat staat niet truttig? Het hoeft niks uitdagends te zijn, gewoon leuk en vlot maar ik heb GEEN IDEE.



Help?



8)

Zwarte panty, of een bewerkte, ligt eraan wat voor top je erop doet.



geen naturel panty…



En het ligt een beetje aan je postuur wat je er op doet…

@Marcella1975 wrote:

Zucht een beetje vreemde vraag misschien, maar wat draag je op een rokje?



Vanavond personeelsfeestje van hubbie en ben aardig bezig met af te vallen en wat eindelijk aandacht aan mezelf te besteden enzo. Zou ik dus best gaaf vinden om in rokje te gaan (hubbie weet dan niet wat 'ie ziet, in 6 jaar is trouwjurk enige niet-broek geweest).



Maar ik ben een dummy wat rokjes betreft. Heb er eentje gekocht (weeeeken terug al). Zwart tot op de knie en daar een losser randje zeg maar. Heb lange laarzen met hak tot onder de knie.



Panty dan zwart of naturel?

En wat draag je erop? Een blouse? Een trui? Wat staat niet truttig? Het hoeft niks uitdagends te zijn, gewoon leuk en vlot maar ik heb GEEN IDEE.



Help?



8)




Is een beetje moeilijk als ik niet in je kast kan kijkne maar iig een huidkleurige panty.



Ik zou een leuk shirtje erop dragen. Geen blouse want dan lijkt het snel alsof je daar serveerster bent.

Vestje kan maar is vaak een beetje tuttig.

En aan het soort rokje. Ik heb blouses, tops, vestjes, jasjes, sleeves, truitjes. Heb je een foto van de rok?

Een leuk vestje, zoals ze die nu veel bij hema verkopen en dan bijv een spaghetti topje erop.

Of als het wat casual mag, een leuk kort spijkerjack met shirtje eronder en dan een sjaaltje om je nek. Of een giletje…

Ik ben momenteel voor leuke basics fan van hema. Ze hebben ook leuk giletje hangen.

Ha leuk, weer een mode-topic 8) :lol:

Ik zou juist weer kiezen voor een huidkleurige panty

Zwarte rok en zwarte panty vind ik zelf niet zo heel mooi.

@joseetje wrote:

Ik zou juist weer kiezen voor een huidkleurige panty

Zwarte rok en zwarte panty vind ik zelf niet zo heel mooi.




Het hangt er helemaal af wat voor rok het is.

huidkleurig wordt ook snel ‘tuttig’ he. Ik zou dan niet helemaal zwart doen bij een zwarte rok, maar zilvergrijs/antraciet.

Maar nogmaals het hangt helemaal af van de combinatie 8)

Long sleeve shirt, met lage V-hals. Daaronder een topje/shirtje. Of eventueel blouse (ligt eraan hoe chique je het wil)



En eh…zwarte panty! Héél mooi.



Veel plezier

Zwarte pant/legging kan, maar je hebt ook leuke met werkjes en dan bijv. een paarsig streepje er door heen.

Maar dat is dan wel weer afhankelijk van wat voor kleur shirt/truitje draag je erbij.

Zelf draag ik er meestal een longsleeve shirt op.

Dan weer ronde hals, v-hals.

Of een korter truitje.

Niet een te lang shirt, maakt het minder charmant (naar mijn mening).

Ik zou voor een zelfde kleur panty als je shirtje/topje kiezen, om het

makkelijk te maken :mrgreen:

Ha ha, ik zou ook bijv een grijze panty doen en een mooi grijs shirt.

Lange mouwen of 3/4 en een laag decolote. Ergens een leuk werkje langs de hals of heel simpel houden met een mooie lange zwarte kralen ketting.

Ik ben helemaal niet van de vestjes/topjes/sjaaltjes/gilletjes etc. Dan zie je er vaak meteen zo “oud” uit vind ik.

@#puk# wrote:

Ha ha, ik zou ook bijv een grijze panty doen en een mooi grijs shirt.

Lange mouwen of 3/4 en een laag decolote. Ergens een leuk werkje langs de hals of heel simpel houden met een mooie lange zwarte kralen ketting.

Ik ben helemaal niet van de vestjes/topjes/sjaaltjes/gilletjes etc. Dan zie je er vaak meteen zo “oud” uit vind ik.




Maar alleen grijs maakt het ook snel wat saaier he.

Ik vind paars en petrolblauw nu ook erg mooi op zwart staan. Ecru kan ook prachtig gecombineerd met zwart staan & idd een bijpassende panty met een werkje erin kan het dan erg leuk opleuken.



Maargoed, lastig dat we niets weten over hoe de rok eruit ziet, stijl etc :wink:

Zo in dit seizoen zou ik niet snel iets heel lichtgekleurd (las ecru) boven een zwart rokje en zwarte laarzen doen. Zou ook eerder voor grijs of een andere donkere kleur gaan.



Ik doe zelf wel een zwarte panty aan in de winter. Vind dat wel stijlvol. Als je een mooie grijze bovenstuk bedenkt, dan is een grijze panty ook mooi, anders vind ik het persoonlijk niet zo.



Een coltruitje doet het ook altijd goed op een rokje vind ik, maar dat hangt ook erg van je postuur af.

[quote="#puk#"Ik ben helemaal niet van de vestjes/topjes/sjaaltjes/gilletjes etc. Dan zie je er vaak meteen zo “oud” uit vind ik.[/quote]



hmm als je er een lange rok bij draagt misschien :think: …



Ik word aankomende maand 32 en zie er verre van oud uit als ik een pittig rokje draag met een knalroze vestje en een sjaaltje erbij in de kleur paars van mijn shirtje en het roze van het vestje :lol:

Mooie gehakte laarzen eronder en klaar!

En ik krijg iedere keer weer complimenten over mijn kleding, of ik nu op kantoor kom of ergens op een feestje…

Dus het ligt er maar net aan hoe je de dingen combineert.



Ik reageer ff op jouw omdat ik diegene was die sjaaltjes en giletje enzo noemde…

Huidkleurig kan echt niet onder een zwart rokje. :naughty: Altijd in dezelfde tint blijven ZEKER als je zwarte laarzen gaat dragen.



Er op: longsleeve in dezelfde tint met mooie ketting

topje met leuk spijkerjasje

coltrui (beetje strak) met mooie sjaal…

@jet wrote:

@#puk# wrote:
Ik ben helemaal niet van de vestjes/topjes/sjaaltjes/gilletjes etc. Dan zie je er vaak meteen zo “oud” uit vind ik.








Ik word aankomende maand 32 en zie er verre van oud uit als ik een pittig rokje draag met een knalroze vestje en een sjaaltje erbij in de kleur paars van mijn shirtje en het roze van het vestje :lol:

En ik krijg iedere keer weer complimenten over mijn kleding, of ik nu op kantoor kom of ergens op een feestje…

Dus het ligt er maar net aan hoe je de dingen combineert.




Mee eens..
Ik draag het ook zo.. staat super!

@faizaa wrote:

@jet wrote:
@#puk# wrote:
Ik ben helemaal niet van de vestjes/topjes/sjaaltjes/gilletjes etc. Dan zie je er vaak meteen zo “oud” uit vind ik.








Ik word aankomende maand 32 en zie er verre van oud uit als ik een pittig rokje draag met een knalroze vestje en een sjaaltje erbij in de kleur paars van mijn shirtje en het roze van het vestje :lol:

En ik krijg iedere keer weer complimenten over mijn kleding, of ik nu op kantoor kom of ergens op een feestje…

Dus het ligt er maar net aan hoe je de dingen combineert.




Mee eens..
Ik draag het ook zo.. staat super!


Zoveel stijlen, zoveel vestjes, voor tops en sjaaltjes geldt dit idem.. 8)

En ik vind ecru juist mooi om i/d winter te combineren, zomers wit of ecru.
(off-white klinkt trouwens mooier :inlove: , vooral dat klassieke/romantische off-white :inlove: :inlove: )

@Elise wrote:

@faizaa wrote:
@jet wrote:
@#puk# wrote:
Ik ben helemaal niet van de vestjes/topjes/sjaaltjes/gilletjes etc. Dan zie je er vaak meteen zo “oud” uit vind ik.








Ik word aankomende maand 32 en zie er verre van oud uit als ik een pittig rokje draag met een knalroze vestje en een sjaaltje erbij in de kleur paars van mijn shirtje en het roze van het vestje :lol:

En ik krijg iedere keer weer complimenten over mijn kleding, of ik nu op kantoor kom of ergens op een feestje…

Dus het ligt er maar net aan hoe je de dingen combineert.




Mee eens..
Ik draag het ook zo.. staat super!


Zoveel stijlen, zoveel vestjes, voor tops en sjaaltjes geldt dit idem.. 8)

En ik vind ecru juist mooi om i/d winter te combineren, zomers wit of ecru.


Ik vind dat vooral mooi bij mensen die een beetje gekleurd zijn.. ik ben zo wit als sneeuw.. vind dat t me flets maakt..

@faizaa wrote:

@Elise wrote:
@faizaa wrote:
@jet wrote:
@#puk# wrote:
Ik ben helemaal niet van de vestjes/topjes/sjaaltjes/gilletjes etc. Dan zie je er vaak meteen zo “oud” uit vind ik.








Ik word aankomende maand 32 en zie er verre van oud uit als ik een pittig rokje draag met een knalroze vestje en een sjaaltje erbij in de kleur paars van mijn shirtje en het roze van het vestje :lol:

En ik krijg iedere keer weer complimenten over mijn kleding, of ik nu op kantoor kom of ergens op een feestje…

Dus het ligt er maar net aan hoe je de dingen combineert.




Mee eens..
Ik draag het ook zo.. staat super!


Zoveel stijlen, zoveel vestjes, voor tops en sjaaltjes geldt dit idem.. 8)

En ik vind ecru juist mooi om i/d winter te combineren, zomers wit of ecru.


Ik vind dat vooral mooi bij mensen die een beetje gekleurd zijn.. ik ben zo wit als sneeuw.. vind dat t me flets maakt..


Ja, maar eigenlijk is dat het lastige aan dit topic, want we weten bijna niets over de rok en (tenminste ik?) weten niet hoe de topicstartster eruit ziet, welk figuur ze ong heeft, van welke stijl ze houdt etc.
Dan zijn er wel 1000 combi's te noemen :lol: