Wat doe je met de kinderbijslag?

Gebruik je die ook echt voor de kinderen, of gaat het op de grote hoop? Heb je speciale dingen waar je het aan uitgeeft, die je dan met de KB bij elkaar spaart? Heb je de KB echt nodig, of zou het net zo goed zonder kunnen?



Ik heb een studieplan geopend voor Lara waar de KB heengaat, dus ik gebruik hem helemaal niet.



En jullie? Hebben jullie al plannen voor de KB van januari?

De kinderbijslag gaat hier eiegnlijk op de grote hoop, dit om verschillende redenen.

Op de grote hoop betekend voor onze meid ook uitgaven, zoals eten, drinken, maar ook kleding, luiers, speelgoe etc.

Daarnaast word er een gedeelte van gespaard en de rest word door een suikeroompje gespaard. Onze meid is ervan verzekerd dat zij als zze 18 is, ws meer centjes op de bank heeft als menigeen.

De kinderbijslag gaat gewoon ‘op’. Geen idee waaraan precies, hij gaat gewoon ‘op de grote hoop’ bij salarissen, belasting etc.

Hier gaat het ook op. Niet aan de kinderen dus. Maar dan toch ook weer wel. Omdat je kinderen er ook rpofijt van hebben natuurlijk. Ik spaar er dus van. Of we gaan ervan een midweekje weg.



Ik zou zeggen ik kan wel zonder. Maar aub ook weer niet. Het is wel lekker hoor. Die extra wat je hier hebt.

Soms aan de kinderen, soms op de hoop. Vorige keer heb ik er nieuw speelgoed voor gekocht. Nu wil ik het op een spaarrekening zetten, heb nl niks nodig deze maand :angel: :angel: (benieuwd hoe lang het er blijft, haha)

Wij verkeren gelukkig in de positie dat we het weg kunnen zetten op Emma haar spaarrekening. We sparen ook alle kleine geld op en dat gaat in haar spaarpotje… We hopen dat we er nooit aan hoeven komen zodat Emma tegen haar 18e een leuk bedrag heeft om te gebruiken voor bijvoorbeeld een studie of zo…

In tegenstelling tot Nl krijgen de Belgen maandelijks kinderbijslag. Ik lees dat dat bij jullie om het kwartaal is. Toch?



Bij ons komt het gewoon op de bankrekening van Rob en mezelf, net zoals de inkomsten van het loon van Rob.

Het komt dus “bij de rest” om het zo te zeggen.

Maar anderzijds hebben de kinderen een spaarrekening. Daar gaat maandelijks een vast bedrag heen. Daarbij nog zakgeld, kleding,… dus ja: eigenlijk gaat het toch naar de kids.



Vind het belangrijk dat we voor de kids ook sparen.



liefs

Gerda

ik gebruik het om eindjes aan elkaar te knopen… zo eens per drie maanden kan ik dan precies de drie maanden daarvoor ‘rechtbreien’ zodat ik weer redelijk bij verder kan…



Ik heb de luxe niet dat ik het kan sparen of gebruiken voor echt veel leuke dingen… Ja ik heb het dus echt nodig… zonder zou ik een groot probleem hebben!!

Kleding voor de kinderen voor volgend jaar… Ik heb voor mijn oudte een nieuwe winterjas nodig en die kan ik daar mooi vanaf pakken…Zo ook gewone kleding (uitverkoop!! jihoeoeoeo) en ik koop er ondergoed van, dat loopt met 3 kinderen ook aardig op zo 1 keer in het jaar…



Verder zal ik voor mijn jongste een autostoel gaan aanschaffen en de rest zal op de grote hoop gaan op mijn spaarrekening…



Tja, ik heb het niet nodig om de eindjes aan elkaar te knopen, maar het is wel heel erg welkom!!

Ik heb voor Jim een lopende rekening geopend waar het op gestort wordt. Ik betaal daarvan alle kledingaankopen voor Jim maar ook wel eens een kadootje voor hem. Wat aan het eind van het jaar overblijft gaat naar zijn spaarrekening, al gaat dat dit jaar niet op, nu wil ik het gebruiken om een kamertje voor hem van te kopen.

De helft gaat naar zijn spaar rekening,

de andere helft op de grote hoop,

maar meestal koop ik daarvan kleding en schoenen…

Gaat gelijk op dus…

Hier dus echt voor de kinderen, voor nieuwe kleren en nieuwe schoenen. Zodra de kinderbijslag er is, pin ik het hele bedrag en stop het in een enveloppe. Als ik dan wat nodig heb voor de kinderen haal ik het eruit.

Hier gaat het 1 Januari ook gelijk mijn portomonee in, en gebruik ik het voor Kevin …

Dan die week gelijk kleertjes kopen :mrgreen:

De helft wordt hier gebruikt voor het spaarplan voor de kids. En de andere helft zet ik altijd op een aparte rekening, daar haal ik het vanaf als ze nieuwe kledig nodig hebben of nieuwe schoenen.

Wij gebruiken het dus echt voor de kids.

Van de kinderbijslag koop ik Yeline haar verjaardagscadeau een peuterbedje, heb dr anders geen geld voor dus dat komt nu zeker goed uit :slight_smile:

Ik gebruik het voor kleding voor lasse en komende KB ook voor spulletjes voor beeb2.



Ik koop ook vaak in de uitverkoop vooruit. Dus ga nu ws op jacht voor maatje 104 winterkleding of ik koop nog wat dingen erbij die nu nodig zijn (zoals marjootje voor als eht weer koud wordt ofzo)



Heb de laatste keer wel wat er van gebruikt voor zwangerschapskleding.



Helasse verkeren wij niet in de positei om het te kunnen sparen ofzo. Maar gelukkig wel weer in die positie dat ik het echt kan gebruiken voor kleding en dat we er geen eten van hoeven te kopen enzo of eindjes van aan elkaar breien. Hoop wel straks met nr twee die kleding aankan van Lasse dat we op een gegeven moment wat over houden en er dan luiers van kan kopen want ons inkomen is tegenwoordig te hoog om nog kinderkorting te krijgen.





Gr Caroline

Nou toch allemaal goede doelen. Iedereen moet zelf weten wat ze met de kinderbijslag doen ja. Jullie besteden het goed.

Hier gaat de KB op de grote hoop.

Ik koop voor Mik de dingen tussendoor die hij nodig heeft en tevens sparen wij elke maand voor hem.



Wat er van over blijft aan het eind van de maand, gaat naar Mik zijn spaar rekening.



In principe zouden we wel zonder kunnen, maar vind het wel heel erg lekker om te krijgen.



Mik heeft de afgelopen maanden een compleet nieuwe garderobe gekregen en dus niet van de Kb dus nu hebben we weer even een extraatje.

Het gaat op de grote hoop volgens mij. We hebben hier geen kb-beleid.

Een studieplan is niet nodig, en kleding en schoenen koop ik als het nodig is. Dan schieten we het zelf voor eigenlijk :smiley:

Hier gaat de KB zodra we hem krijgen door naar de spaarrekeningen van de kinderen.

Wij zijn in de gelukkig omstandigheid dat we het niet nodig hebben (het is extra) en dus krijgen de kinderen het voor later.