Wat doe je met de kinderbijslag?

Nu er een baby op komst is wordt de KBS waarschijnlijk gebruikt voor een nieuwe maxicosi of iets dergelijks.



Matthijs is ook bijna toe aan een andere autostoel, dus misschien daarvoor wel!!





Hebben we niet zoiets groots nodig, dan verdwijnt het geld meestal op de grote hoop en hebben we niet echt zicht waar het aan op gaat.

(waarschijnlijk rekeningen…joepie… :liar: )

aankomende maand gaan we er het hout en benodigheden voor sil zijn kamer voor halen!



maar dat komt ook omdat dat echt moet en we door de kerstbonus de kb niet echt nodig zijn deze keer, normaal gaat het gewoon op de bult hoor

Grote hoop. Ik koop kledng en spullen voor mijn kinderen als ze iets nodig hebben, niet speciaal van de kB ofzo

hier gaat het ook op de grote hoop koop ook spullen als ze het nodig hebben.

en we sparen al voor ze iedere maand.

maar ja uiteindelik krijgen ze het dan toch wel

hier gaat het op de grote hoop en dan gaan we allemaal wat nieuws kopen wat we nodig hebben. een extratje voor ons allemaal.

in het nieuwe jaar gaan we zowie zo een nieuwe koelkast ervan kopen.

de kinderen krijgen zo wie zo wat ze nodig hebben, ethan moest zeil voor zijn kamer hebben nou dan ga ik ook niet wachten op de kb als het niet nodig is en zo is het zelfde met schoenen en kleding.

Hier gaat het op de grote hoop. We sparen voor beide meiden en toevallig is dat ongeveer zoveel aan als de kinderbijslag. Maar da’s niet bewust zo gegaan, ik zag dat later pas.

Wij sparen het voor Yvan.

Wij gebruiken het als inleg voor Arwen’s spaarplan. Dat bedrag wordt maandelijks van onze rekening afschreven, en de kb komt per kwartaal binnen op onze rekening. De bedragen die wij per maand betalen komt per kwartaal overeen met de kb. Op haar 18e heeft zij dan een mooi bedrag, waarvan ze bv. haar rijbewijs kan halen, kan gebruiken voor haar studie… Ik vind het wel fijn dat we de kb krijgen, want dat heb je dan toch mooi extra die maand. Het leven is al duur genoeg en sinds ik minder ben gaan werken omdat we Arwen hebben gekregen is het toch moeilijker de eindjes aan elkaar te knopen!

De helft gaat op Jorrit zijn spaarrekening en de andere helft deel ik door drie en wordt voor Jorrit dan per maand begroot ( voor kleding bv ).

Nu wordt de helft niet gedeeld maar bij een autostoel gelegd ( betekent niet dat hij geen kleding krijgt hoor :wink: ).

Het gaat wel altijd naar Jorrit en er wordt ook altijd de helft gespaard zodat hij later toch ook wat centjes heeft :mrgreen:



Groetjes Chico.

Wij kopen er in ieder geval een fiets en een autostoel van.

We sparen een gedeelte op haar eigen rekening en de rest gaat op de grote hoop erbij. Als Sarah kleertjes nodig heeft krijgt ze dat gewoon als het uitkomt die maand, anders moet ze eventjes wachten :slight_smile:

Hier gaat het op mijn “kledingrekening” dat is een rekening die ik enkel en alleen gebruik om kleding, schoenen en dergelijke voor het hele gezin te kopen.

Schoenen hadden ze NU al nodig en dus is die rekening weer zo goed als leeg.



Kleding hebben ze momenteel weinig nodig, dus het blijft staan want je zal altijd zien dat ze dan in februari ineens een groeispurt krijgen en dan ineens nieuwe kleren moeten hebben.

Ik probeer die rekening altijd wel een beetje op een vast bedrag te houden en de kb is daar altijd een mooie input van. :thumbup:

Op de grote hoop… als de kinderen iets nodig hebben koop ik het meteen, en niet specifiek van de kbs. Maar van de kbs van januari wordt ook altijd Dano’s verjaardag (kado, taart, tractaties enzovoort) betaald, want die is half januari jarig. Jody’s verjaardag in juli idem dito.

Wij sparen de kinderbijslag en hebben het niet nodig, maar het is wel heel fijn natuurlijk dat we wat achter de hand hebben voor eventueel mindere tijden en anders voor later.

Eerst spaarde ik dat zelf want ik deed alles voor Brandon van mijn uitkering en gebruikte het voor huis opknappen of iets duurzaams te kopen.

Maar merk nu met Caitlyn erbij dat ik het voor een deel toch echt voor de kids nodig ga hebben en een deel leg ik apart voor als ik het een x echt nodig heb.



sneeuwitje

hier gaat de kinderbijslag naar rekeningen, we hebben veel tegenslagen gehad die onverwachts kwamen. dus vindt het belangrijk dat die zo snel mogenlijk weg gewerkt zijn.



Mijn kids krijgen zo ook vaak zat kleding en schoenen waneer er leuke aanbiedingen zijn.



Zodra ik de kinderbijslag niet meer nodig heb voor de tegenslagen ga ik het op hun spaarekeningen storten

A.k januari word ie gebruikt om rekeningen mee te betalen helaas…

Als het goed is wordt het vandaag gestort !

Hier staat het al op de rekening…net gekeken.



sneeuwitje

Hier nog niet zag ik net.