wat doe je in de schoen?

hier schoen 1 *ooit :inlove: * 2 mini autootjes en een zakje chocomunten en strooipepernoten door de kamer heen met een reactie van de sint in knalrood krijt op zijn briefje aan piet en sint :lol:



rest moet ik nog verzinnen, mag 3x tot sint.



tom’s reactie :think: hij was BOOS dat zijn mandarijn weg was, hij was BOOS dat de sint aan zijn krijtjes had gezeten :naughty: :eh: :roll: :lol: , piet had maar ‘een troepje’ gemaakt door alle pepernoten te strooien :roll: :lol: :lol:, de chocomunten waren al snel op en de autootjes: dat was een meevaller: die wieltjes draaiden tenminste zodat ze echt konden rijden :roll: :lol:




  • hij had laatst een Wall E gekregen bij de tandarts…maar die was stijf ( banden bewogen niet- en dus geen drol aan :wink: 8)

Hier dit jaar voor t eerst, vind het wel heel leuk!



Ze hebben vanavond hun schoentje gezet en het mag elke zaterdag tot 5 december. Er gaan echt kleinigheidjes in. Vanavond een paar pepernootjes, elk een chocomuntje en een chocololly. Volgende week ipv de lolly een stickervelletje. De week erop weet ik nog niet :think:

hier ook 3x: op zaterdagavond

nu liggen er kleurboekjes van sinterklaas :inlove: , volgende week een chocoladepopje en de week erop krijgen ze samen 1 dvd. en natuurlijk wordt het geheel wat versierd met pepernoten :wink:

Ik vraag me af, waarom meerdere keren? :think:



Hier is vanavond het schoentje gezet en er ligt een cadeautje onder (paste er niet in) spelletje van winny de pooh en daarnaast kruidnoten/schuimpjes/ chocomunten e.d. De poes wordt maar opgesloten in de keuken voor een avondje want anders ligt er geen snoepgoed meer.

oh en domme piet heeft een zwarte handafdruk achtergelaten op de deur :lol:

@Maaike79 wrote:

Ik vraag me af, waarom meerdere keren? :think:

om de spanning erin te houden :wink:



Hier is vanavond het schoentje gezet en er ligt een cadeautje onder (paste er niet in) spelletje van winny de pooh en daarnaast kruidnoten/schuimpjes/ chocomunten e.d. De poes wordt maar opgesloten in de keuken voor een avondje want anders ligt er geen snoepgoed meer.

om die reden zorg ik dat ik morgen het eerste beneden ben en gauw wat pepernoten kna strooien



oh en domme piet heeft een zwarte handafdruk achtergelaten op de deur :lol:

:lol:

hier is het vandaag intocht volgende week sint van de chauffeursvereniging en de week erop van hubbies werk. elke keer zegt sint dat je die avond je schoen mag zetten dus vandaar de 3x bij ons

Anne krijgt 5 december het huis van sneeuwwitje en de 7 dwergen. Als schoenkadotjes krijgt van dus sneeuwwitje en 7 dwergjes, dus 8 keer de schoen zetten. Vrijdags is mn partner vrij dus begint ons weekend al, dus vanavond mocht ze haar schoen zetten en dan donderdag, vrijdag en zaterdag en zo door in het weekend, door de week niet. Ze krijgt wat kleins aansnoepgoed erbij, een paar rondgestrooide pepernoten, wat chocolade geld en een lolly. Volgende week weer iets anders aan snoepjes. Morgen heeft ze sneeuwwitje, en de rest wordt per keer een dwergje. Ze had trouwens heel mooi gezongen bij haar schoen nadat ze er vol trots een zelf uitgezochte wortel in had gedaan voor Americo :inlove:

Bas krijgt morgen een boekje van Bas en Els van de Action.

Had het er al in gedaan, wordt meneertje zojuist wakker met vette koorts en spugen. Dus ik als een háás werkelijk hem op bed gezet, terug gerend om kado weg en tekening terug te doen, schone spullen e.d. te pakken. Hij heeft niks gemerkt!

Jimmy mag zijn schoen zo vaak zetten als hij (elke dag dus :mrgreen: ) maar de Sint heeft het erg druk dus die komt niet zo vaak :wink:

Morgen is de intocht en dan mag hij dus morgenavond zijn schoen zetten.

Maar…perfecte moeder die ik ben :eh: :lol: ik heb dus niks in huis,hahaha. Dus zijn geduld wordt nog even op de proef gesteld.



Deze tijd van het jaar gaat altijd veels te snel voor mij, volgens mij wordt ik oud :mrgreen:

Nou, wat er dus in zit:



een paar chocoladepumps voor dochter in een schattig schoenendoosje.

Een babyflesje gevuld met van dat mannaspul voor Lev

Voor papa een marsepeinen hamburger

Voor mij een marsepeinen varkentje



En toen kwam papa met de geweldige opmerking dat ze morgen weer mogen zetten :wall: dat strookt weer niet met mijn plan.



Maar ik heb nog wel wat.

Ik heb ook een dilemma. Ik vond dat ze het elke zaterdag mochten doen tot 5 dec.



Maar toen dacht ik, 2 keer in de week is ook leuk. Ik bracht dat bij mijn man als feit…



FOUT, FOUT…Ik moet doen alsof het ZIJN idee is…Domme muts…



Dus hij helemaal over de zeik, dat hij ook mee wil beslissen en nu wil hij 3 keer in de week doen… :naughty: :naughty: :naughty:



Gaat er bij mij niet in…



Dusssssssssss



Gisteren schoen gezet: 2 boeken met herbruikbare stickers van de action en wat pepernoten.



Woensdag voor

M.ateo; tic-tac-toe

Mic.ah: Potloden



De volgende zaterdag en woensdag ben ik er niet, dus dan moet Mark wat verzinnen…BEn er nu al bang voor

:lol:



Ik denk dat ik morgen maar even naar de intertoys koop en van die mini-doosjes lego koop. M.ateo krijgt namelijk een ton lego van sklaas op 6 dec.

Hier zitten ze ook met z’n 2-en te spelen met de poppen die ze gekregen hebben (lang leve zeeman en action :mrgreen: :thumbup: )



Hier geen echt beleid, ze mogen de schoen zetten wanneer ze willen alleen sint kan niet altijd iets brengen :mrgreen: had ook zoiets van 1 keer in het weekend en 1 keer door de week maar misschien wel een keer 2 keer door de week er iets in :think: ach we zien wel, hangt er ook vanaf hoe goed ze slapen… 8)



L.ous, R krijgt ook een legoton en ik heb ook van die kleine doosjes lego gekocht voor in de schoen, tja je had het kunnen weten hè mannen moet je manipuleren :mrgreen: :-*

Ik denk dat we het alleen de zaterdagen tot 5 december doen…





Vandaag had hij chocolademunten gekregen en zijn kleine broertje een potje fruit voor binnenkort!!!



Denk volgende week dat ik er dan een speelgoedje in doe, een kleinigheidje!!!







Zetten jullie als paps en mams ook de schoen erbij??? Kan me niet herinneren of mijn moeder dat deed!!! :think: (wij hebben dat trouwens nu niet gedaan, heb ook niet de vraag gehad waarom wij niets hebben gekregen gelukkig)

@minniemouse wrote:

Ik denk dat we het alleen de zaterdagen tot 5 december doen…





Vandaag had hij chocolademunten gekregen en zijn kleine broertje een potje fruit voor binnenkort!!!



Denk volgende week dat ik er dan een speelgoedje in doe, een kleinigheidje!!!







Zetten jullie als paps en mams ook de schoen erbij??? Kan me niet herinneren of mijn moeder dat deed!!! :think: (wij hebben dat trouwens nu niet gedaan, heb ook niet de vraag gehad waarom wij niets hebben gekregen gelukkig)




Dat laatste is toch makkelijk uit te leggen: Sinterklaas is een kindervriend, alleen kinderen krijgen een kadotje van sinterklaas. In elk geval zo is het mij vroeger bijgebracht en zo leren wij het Anne ook.

Vroeger thuis deden mijn ouders zelf ook geen schoen, maar wij doen nu zelf ook onze schoen erbij.

Ik heb ook oudere kids, dus vandaag stonden er 6 schoenen :slight_smile:

chocoladelolly, muntjes en een vieze kikker zat erin. Met pepernoten erom heen.

En een briefje van de sint waarop staat welke dagen hier de schoen gezet mag worden.



De schoen laten zetten als ik weet dat er de volgende dag niets in zit, doe ik niet.

1 keer per week op de zaterdag , en dan 1 keer een cadeautje dat was dus vandaag en verder gewoon lekkers

Onze kinderen hadden vanmorgen een kleine Fiat 500 op schaal voor 3 euro en een doosje Playmobil van €2,49 :thumbup: En we hadden alle vier een kleine chocoladeletter á 35 cent van Baronie.



En papa heeft een Weber, dus die lijkt er wel op :smiley:


HIer dit jaar alleen t schoentje op de daadwerkelijke dag,



Geloof niet dat Savannah er nog intrapt :mrgreen: Ze is 13 haha.



En Jana is er nog te klein voor.



Maar ze krijgen wel alletwee wat in hun schoen hoor :clap:

Hier alleen de zaterdag en woensdag en dan vanaf gisteren tot pakjesavond.



Nu hadden ze beide een oldtimerclassic op schaal van 3 euro (wibra) en wat chocomunten en strooischuimpjes…



woensdag krijgen ze beide een minikleurblokje

zaterdag 22 een dvd, de 1 van little pony, de ander enjy benjy

woensdag dan een mini doosje playmobiel

zaterdag 29 krijgen ze beide een etui met wat tekenspul erin

woensdag 3 december krijgt Peter duplo en Aniek little petshop spul.



En dan pakjesavond.

Wij mochten thuis elke dag de schoen zetten, maar alleen in het weekend zat er een klein kadootje in.

Doordeweeks zat er dan bijvoorbeeld een boterhamzakje met wat pepernoten ( ook wij hadden zo’n “snoep” hond rond lopen), een chocoladekikker of -muis met smerige witte vulling, een mandarijntje, chocolademuntjes of chocolade sigaretjes en dat soort lekkernij in de schoen.



En dat doen we hier dus ook. En uiteraard in het weekend van Sinterklaas dan komen de kadootjes op tafel te staan.