Wat doe je aan?

Wat doe/had jij aan bij de bevalling?

Ik weet nog dat ik bij Nancy in een vreselijke oversized nachtpon ben bevallen. Met lange mouwen want het was koud… Maar nu weet ik dus niet meer of ik wel een onderbroek aan had en wat zat/lag er tussen mijn benen om alles op te vangen?! Had ontzettend koude voeten, maar ja sokken onder een nachtpon ziet er ook niet uit.

Weet dus ook niet meer hoe vies alles is geworden en wat ik daarna in het kraambed heb aan gehad. Van de foto’s wordt ik ook niet wijs want die zijn zo ongecensureerd dat je heel veel bloot ziet en weinig kleding! Nu zou ik namelijk heel graag in een pyjama willen liggen/lopen, maar is dat wel handig? En dan moet het er ook nog 1 zijn met voldoende knoopjes om je (.) eruit te kunnen floepen voor de bv. En hij moet natuurlijk wel een beetje netjes eruit zien…

Waar ene mens zich niet druk om kan maken he, maar vroeg het me echt af. Lijkt me veel handiger om in de zomer te bevallen maar ja helaas is dat weer niet gelukt :wink:

Wow, ga je je echt druk maken om sokken onder een nachtpon die er niet uit zien tijdens je bevalling…? :shock:

Lekker interessant joh! Het gaat er toch om wat prettig zit. En een nachthemd is wel zo makkelijk vind ik, loop je niet in je blote kont als je rondloopt en heeft de vk wel makkelijk eh toegang :lol:

Na de bevalling baby op je blote borst (hier iig altijd, ook in de winter) en daarna iets schoons/netters aan. Dan lijkt me een pyama met knoopjes weer meer geschikt.

Joh, ik had een gloednieuwe geweldig hippe nachtpon klaarliggen voor het moment supreme :mrgreen:

Uiteindelijk ben ik in een antieke roze nachtpon van pink panther, paars gestreepte sokken, onderbroek van manlief vol met kraamverband, lichtblauwe badslippers en een knalroze fleecevest per ambulance afgevoerd…kon me geen ruk schelen 8)

was alleen wel lastig toen ik naar huis mocht :angel:

(inmiddels wel die hippe nachtpon aan, maar geen schoenen en jas in de buurt…)

:lol: ja daar maak me nu druk om!

Geloof niet dat ik me bij Nancy tijdens of na het bevallen er druk om heb gemaakt hoor…zo erg is het ook weer niet :wink:

Ohja je zal maar ff snel wat uit de kast moeten trekken op zo’n moment mayo… daar had ik nog even niet bij stil gestaan dat dat ook kan!

Hmm heb je een foto? :mrgreen:

Ikke ben bevallen in een shirt met lange mouwen… terwijl ik zo een leuke pyama had!

Naar het ziekenhuis gegaan in ondergoed n daarover een joggingbroek die veel te groot was, en schoenen…

Ik spreek (nog) niet uit ervaring. Maar ik zorg voor een schone pyjama en kleren voor na de bevalling. En ik heb 1 tip van mijn moeder (4 kinderen) onthouden: Doe sokken aan! Anders lijkt het of je voeten eraf vriezen. Toevallig zijn mijn vader het laatst ook dat mijn moeder dat had.

Nee, er zijn geen foto’s van :angel:

Wel van een heel charmant operatiepakje, Isa is uiteindelijk met een KS geboren 8)

naakt. ik had het bloedje heet van alle inspanning, en kon helemaal geen kleren verdragen.

Vond het nog uiterst belachelijk dat een verpleegkundige opmerkte dat het maar goed was dat we met vrouwen onder elkaar waren :roll: :wall: Alsof ik wel iets had aangedaan als er een mannelijke gyn bij had gezeten…die vervolgens wel gewoon vrolijk vanalles in mijn vagina mag steken en mag voelen en zo…dan moet ie toch ook maar tegen een naakt lichaam kunnen…

ik heb geen idee wat ik dit keer klaarleg, ik denk een jurkje of zo, bedekt wel, maar rok-gedeelte omhoog en ze zijn meteen waar ze moeten zijn. Maar het zal me niks verbazen als ik weer naakt eindig.

Ik heb twee zomerkindjes…

Bij de eerste was het zo benauwd in het ziekenhuis… dat ik niets aan had. Was me veel te warm! :smiley:

Bij de tweede ben ik thuis bevalling ('s avonds) en daar had ik enkel een spaghetti topje aan, omdat de foto’s van de eerste bevalling wel erg bloot waren en ik aan niemand wilde laten zien.

Maar nu is het hartje winter als we moeten bevallen… dus denk de kachel hoog en weer een spaghetti topje, zat wel comfortabel, (.) is er zo uit als het moet :wink: het voelt alsof je niets aan hebt, maar toch is het bedekt.

Verder kan het me weinig schelen hoe ik eruit zie :smiley:

nou fiep, dat zou mij ook niet boeien hoor. Als je het warm hebt, dan heb je het warm. Zo’n man heeft wel vaker een naakte vrouw gezien denk ik dan.

Ik ga dus voor naakt, maar puur omdat ik in de maand Juli ga bevallen. Ik heb het anders al zo warm, ik slaap nu bv ook vast nog niet in pyama.

Maar goed, misschien een hempje ofzo.

Ligt dus ook wel aan de maand waarin je gaat bevallen of bevallen bent.

Ik ben bevallen met de zwangerschapsjurk… Ze zaten heerlijk wijd en had zwarte sokken aan… Het boeide me vrij weinig hoe het stond… Dat k mocht bevallen van mn meisje vond ik het allermooist! :inlove:

In een prachtig geel operatie hemd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bij mijn dochter had ik eerst een t-shirt aan en daarna een blauw operatie-hemd (inleiding die eindigde in een keizersnede). De dagen erna had ik gewoon een t-shirt van mijn vriend aan en een badjas daaroverheen als ik moest plassen.

Bij mijn zoon ging ik met een joggingbroek en een shirt en schoenen naar het ziekenhuis. De broek zat lekker en ik had al ruim 16 uur behoorlijk pittige ontsluitingsweeen dus het boeide me ook echt niet. Broek ging uit in het wachtkamertje waar ik aan de ctg werd gelegd maar moest weer aan toen ik naar de bevallingskamer mochtaan de andere kant. van de gang. Tijdens het bevallen had ik alleen een t-shirt aan. Toen hij geboren werd, shirt omhoog en kind op mijn buik. Sokken heb ik beide keren meegenomen maar nooit aangehad want ik had het altijd hartstikke warm. Bij mijn zoon ging ik met joggingbroek aan en schoon tshirt aan weer naar huis, want ik had geen broek meegenomen. Dacht dat ik ivm met mijn bloeddruk na de bevalling nog een dagje in het ziekenhuis moest blijven. We hadden de maxicosi ook niet meegenomen die heeft mijn vriend later opgehaald. Thuis had ik gewoon een t-shirt aan.

Bij mijn oudste weet ik het totaal niet meer, in elk geval een ziekenhuisgeval op het laatst (noodkeizersnee). Bij mijn jongste had ik het allemaal perfect geplanned, maar eindigde gewoon in mijn zwarte shirtje dat ik toevallig die dag aan had. Geen moment meer aan gedacht om me te gaan verkleden. Of uitkleden…

Groetjes,

LaBruja

niet gaan lachen :mrgreen:

Ik had alleen een nachtpon, kort jurkje, aan tijdens de bevalling van Sarah. Toen moest ik dus naar het zh met persweeën want de bevalling vorderde niet. VK zei: je hoeft niet met de ambu want dan lig je vastgesnoerd, das niks om je weeën op te vangen, en de baby komt er écht niet uit. Je mag met je eigen auto als je dat prettiger vind. natuurlijk ik wel.

dus een netbroekje aan gedaan met verbanden. Komt de kraamverzorgster met schoenen aan. ik nee hoor dat hebik gen tijd voor. geen jas aan, niks, februari, koud koud koud ik op mn sokken en met een vestje over mn jurkje met blote benen en netbroekje langs de buren gelopen naar de auto.

In het zh moest ik op een rolstoel maar ik kon niet normaal zitten dus ik zat op mn knieën met mn billen naar voren (met dat korte jurkje en een net broekje en héél veel verbanden ertussen) achterstevoren in die rolstoel (vk stiekem lachen) en sokken aan. Hard doorgelopen naar de verloskamers, Daar sokken aangehouden maar broekje uiteraard uit en bevallen maar :mrgreen:

Bij eef ben ik gewoon in een groot shirt bevallen, zonder sokken :lol:

Achteraf hebben we om dat gebeuren naar het zh echt hard moeten lachen… vooral een oude man die op zo’n wachtbankje zat die keek echt zo :shock: :shock: :shock: :lol:

bij alle 3 had ik een t-shirt aan tijdens de bevalling in het ziekenhuis

en voor na de bevalling had ik kleding ingepakt en een big shirt nachthemd voor het geval ik moest blijven en bij alle 3 de meiden moest ik 1 a 2 nachten blijven.

Oooow Emma, ik moet stiekem toch wel lachen hoor :lol:

bij de oudste 2 in een bigshirt.

Toen kwam ik in beide gevallen redelijk net onder de douche vandaan, dus nog ‘tijd’ om na te denken wat comfortabel zat. Bij de oudste had ik zeker sokken aan… bij de 2e weet ik eigenlijk niet meer. Geloof van niet en dat ik daar na de bevalling heel snel om gevraagd heb, want ik had het zooooooo koud.

Bij de jongste waren we net in het zhuis, ik in mijn ‘gewone’ kleren en mijn vliezen braken, direct persdrang.

Ik weet dat de VK nog gevraagd heeft of ik een ander shirt aan wou, maar dat ik echt had: laat maar, kind komt NU!

Was een effen zwart positie shirt wat ook gewoon weer goed schoon werd.

Bij hem had ik ook geen sokken meer aan, daar stond ik namelijk even te voren in te soppen van het vruchtwater :wink:

ik heb bij beide kinderen hetzelfde aangehad :inlove: … Een roze t-shirt… (slaap er nu nog vaak in)…

Ik ben ook twee keer met hetzelfde dekbedovertrek bevallen :inlove: …

Die gaan dus ook nooit meer weg…

Dekbedovertrek was wel bewust voor de tweede keer, shirt niet aangezien ik een half uur voor de geboorte niet eens door had dat ik aan het bevallen was…

grts patricia

Ik heb alleen maar t-shirts en gewone joggingbroeken, dun en dik, in mn vluchtkoffer zitten dus in 1 van die dingen ga ik bevallen.

Ben geen pyama of nachtpon type… :mrgreen:

En lekkere dikke sokken heb ik bij me, wamnt vorige keer had ik een paar ijsvoeten.