ik had het er vorige week nog over met een collega:
waar ik echt echt echt geïrriteert van kan raken: als de wekker 5 keer wordt uitgeklikt.
ik weet dat ik een avondmens ben
ik weet dat ik er 's morgens niet uit kan komen
ik weet dat ik de wekker niet hoor (ik lig met oordoppen te slapen vanwege het gezaag van mijn vriend)
en ik weet dat ik niet zomaar meer wakker wordt als ik eenmaal slaap
maar als ik dan gisteravond vraag: hoe laat staat de wekker?
“half 7”
en ik zeg dan: okee, mooie tijd
wat doe ik dan verkeerd als ik vanmorgen wakker gepord word en het is kwart over 7?
meeeen wat was ik kwaad zeg… en ik was nog niet eens mijn bed uitgestapt.
ik vroeg: waarom is het nu kwart over 7 als de wekker om half 7 gezet is?
“ja, JIJ werd niet wakker”
:o
Ik: nee jij blijkbaar ook niet, want je ligt er ook nog in
maar daar wordt voor het gemak maar even niet op gereageerd
ik nog bozer.
na de zesde keer (we waren inmiddels al uit bed en brood aan het klaar maken samen) vragen, kwam er uit: “ja, ik was nog moe”
ja duh… anders ga je niet verder slapen he
ligt dat nou aan mij? :think:
:lol: :lol: mannen :roll:
Hier is de wekker-irritatie dat zijn wekker (we hebben allebei een eigen wekker, ook triest eigenlijk) echt 10 x uitgemept wordt…maar het duurt zo lang voor hij uitgemept wordt :wall:
Lig ik ervan wakker, meneer snurkt door…val ik bijna weer in slaap begint het weer opnieuw :evil:
:lol: hier zet pat zijn wekker waar ik dan wakker van word waarna ik hem dus moet wakker porren omdat hij niet wakker word van zijn wekker
patrick hoord het ook niet wanneer tygo huilt
ik sta altijd op of ik geef pat een por dat ie ff moet gaan kijken
tygo is overgens net zijn vader hoor
met oud en nieuw werden er voor (waar tygo slaapt) widow makers afgestoken
pat en ik stonden boven aan de achterkant naar siervuurwerk te kijken
voelen gewoon onder onze voeten de grond trillen zo’n klap was het
en wie slaapt er doorheen?
juist … TYGO :lol:
zit hem in de naam dan denk ik :mrgreen:
vanmorgen (tijdens de zo gezellige morgen)
ging ik tyg wakker maken
en die kijkt me aan
kreunt ff
en draait zich nog een keertje om :wall:
Denk niet dat het man-eigen is… ik doe het namelijk zelf ook :oops: Nu is het zo dat ik weet dat ik het doe, en dus mijn wekker echt een uur te vroeg zet… niets zo heerlijk als het idee hebben dat je je nog ff om kunt draaien… Gaat ook wel eens mis hoor, maar over het geheel gezien niet… ( ik hoor ook vaak de wekker niet(althans niet bewust)… en schrik dan (te) laat wakker door Daan die het zat is in bed )
ja kijk, ik kan het me dus voorstellen als iemand dat lekker vindt he,
dat ding nog lekker 6 keer laten snoozen
maar waar het mij om ging:
als ik 's avonds check wanneer de wekker gezet is
dan moet het bij hem toch duidelijk zijn dat ik er echt uit moet dan
en niet 3 kwartier later…?
en een eigen wekker, leuk,
maar daar zou ik me dus ook zwaar aan gaan ergeren he, als die ander maar blijft af gaan…
maargoed, ik hoop dat mijn gezeik vanmorgen effect heeft gehad
die oordoppen kan ik niet missen,
ik word echt gek van dat gesnurk.
tygo zijn babyfoon staat naast mijn oor, dus die hoor ik wel als er wat mee is
maar die wekker hoor ik gewoon niet.
Ja…je zou denken dat het hem dan duidelijk moet zijn! Maarrrrr we hebben het hier over mannen en (als ik de mijne als voorbeeld neem) moet je daar dus niet tegen zeggen “ok, mooie tijd” maar “ok, half zeven…dan moet ik er ook echt uit! Wil je me dan wakker maken als ik de wekker niet hoor?”. :mrgreen:
Heel vaak reageer ik niet op de “anti” mannen dingen maar deze snap ik ondanks mijn jarenlange aanwezigheid oprecht niet.
Waar is hij verantwoordelijk voor jouw opstaan? Je kan toch zelf een wekker zetten als je weet dat hij blijft liggen? Neem een telefoon met trilstand die hoor je niet en je wordt er echt wel wakker van.
Als hij zich vervolgend verslaapt is het zijn probleem toch?
@Debke wrote:
Ja…je zou denken dat het hem dan duidelijk moet zijn! Maarrrrr we hebben het hier over mannen en (als ik de mijne als voorbeeld neem) moet je daar dus niet tegen zeggen “ok, mooie tijd” maar “ok, half zeven…dan moet ik er ook echt uit! Wil je me dan wakker maken als ik de wekker niet hoor?”. :mrgreen:
Klopt als een bus!!! :mrgreen:
Die van mij is gelukkig net als ik een ochtendmens. Om 4 uur gaat de wekker, die wordt netjes gelijk uitgezet en hij staat gelijk op (= klimt over mij heen).
Ik slaap weer in.
Maar dan iets wat ik niet zo goed snap. Het is wel heel lief.
Als hij weggaat, om half 5, komt hij mij een zoen geven! Waarvan ik dus weer wakker word! Daarna hoor ik hem stamp stamp in het portiek de trap afstampen, en de deur dichtslaan. Soms hoor ik hem zelfs fluiten! Volgens hem doet hij dit allemaal heel zachtjes, maar ik verdenk hem ervan dat hij het soms gewoon helemaal vergeet dat niet alle buren op dat tijdstip ook wakker zijn of willen worden!
Ik slaap gelukkig daarna nog weer verder.

@Ziet wrote:
ik had het er vorige week nog over met een collega:
waar ik echt echt echt geïrriteert van kan raken: als de wekker 5 keer wordt uitgeklikt.
dan is het maar goed dat je niet met mij samenwoont hahahahah
toen ik nog geen kids had, werkte ik in de nachtdienst, om half 4 beginnen....5 keer een wekker uitzetten is nog niks bij mij :oops: nee die ging bij mij wel een uur lang :mrgreen:
heb me zelfs 16 keer verslapen in een maand...gek hé kreeg er zelfs een officiele waarschuwing voor van me baas :silenced:
mijn man staat na 1 keer piepen van de wekker al naasst zijn bed :o :shock:
Ik zet nooit een wekker, ook niet als ik moet werken…wij hebben 2 natuurlijke wekkers (Sam en Julia :mrgreen: )
Uhm Ziet, maar hebben jullie de afspraak dat je man jouw wakker maakt?? Ik vind het eigenlijk n.l. wel eigen verantwoording!
@Jolanda24 wrote:
Ik zet nooit een wekker, ook niet als ik moet werken…wij hebben 2 natuurlijke wekkers (Sam en Julia :mrgreen: )
Dit roep ik ook altijd, tot dat ik dus echt op tijd uit mijn bed moet en meneer dus ineens besluit om uit te slapen :wall:
Natuurlijke wekkers vertrouw ik ook niet op hoor, die doen het altijd verkeerd om :roll:
En hier ga ik ook echt niet vragen of hij me wakker maakt hoor, dat gaat echt niet goed komen!
( Ziet, gaat het andere keren wel goed dan???)
Wat Ruud schrijft was het eerste wat ik dacht…
Hier ook maar 1 wekker, meestal ga ik mijn bed uit als Ruud weg gaat naar zijn werk en mijn nog gedag komt zeggen. Dat is half zeven.
Maar als ik niks hoef en me omdraai en dan dus te laat wakker word om Aniek naar de psz te brengen dan is dat dus echt mijn eigen verantwoording.
Net als dat het mijn keuze is om geen eigen wekker te hebben, geen alternatief te zoeken enz.
Als je door de wekker slaapt en je vent maakt je niet wakker, dan zul je moeten nadenken over een alternatief, het is niet zijn verantwoording.
Daarbij, mannen “weten” alleen iets als je het heel direct verteld.
Als jij de avond ervoor vroeg “op hoelaat staat de wekker? Oh half zeven, ah mooi zo” Hoe moet hij dan zeker weten dat je er dan echt uit moet?
Bij mijn vent komt dat niet over hoor.
Ik heb het wel eens gehad maar dan zei ik… lief, ik moet om half zeven de bus halen om de trein te halen naar Groningen, de wekker staat op 6 uur wil je me even helpen om wakker te worden want ik moet er dan echt uit.
Volgende morgen om 6 uur was het “Cell, cell, celllleekkeee!”
Maar zo een vaag zinnetje waarin je alleen vroeg hoelaat de wekker stond… nee dat is echt niet duidelijk hoor voor een man, die van mij zou echt mijn zulke :shock: ogen kijken en het het niet snappen dat ik boos werd. En terecht
Wij hebben allebei een eigen wekker , werkt prima!
Dat fenomeen kennen we hier niet!
Mn hubbie staat 9 van de 10 eerder naast zn bed dan dat zn wekker afgaat!(hoe bedoel je ochtendmens? :wall: )
Hij staat voor 5 uur smorgens op en gaat voor 6 uur naar zn werk.
In het weekend is hij vaak al om 8 uur beneden,dat noemt hij dan “uitslapen”… :roll:
Dus ik heb een eigen wekker,die gaat om 7 uur af! Tegenwoordig ben ik al eerder wakker,maar het komt toch wel 2x per maand voor dat ik dus wakker schrik van dat p*kkeding! :wall:
wat ik wel vervelend vind,is dat dochterlief moeillijk uit dr bed kan komen.Maak haar nu ook een kwartier eerder wakker.
Zit met smart te wachten op de lente,dan is ze lekker vroeg wakker! 8)
…
Tuurlijk Sneeze tis mij helemaal duidelijk.
en de verantwoording voor een eigen wekker dan?
:mrgreen:
Als hij de wekker naast zijn bed heeft, mag hij hem toch wel uitzetten?
vrouwen… nu snap ik zelf niks meer van ze en ik ben toch echt wel erg momenteel… zwanger en zo :mrgreen:
maar nee, vind dit echt krom…