Wat doe ik met die haartjes??

Ik ben een nieuwe meisjesmama en ik vrees ook nog eens een zonder meisjesmama-gen.



Mijn dochter van 18 maanden heeft al aardig lang haar en ik weet niet wat ik ermee aan moet! We willen geen pony in het haar en werken nu vaak met een knipje om het haar uit het gezichtje te houden. Mijn dochter laat dit meestal maar kort zitten. Ook staartjes trekt ze er vaak uit, kan ik tenminste veel oefenen…



F vindt het niet fijn als ik haar haren doe en dat begrijp ik wel, want ik ben niet zo handig en trek er vaak net te hard aan. Daar zal ze mee moeten leren leven; bij mijn moeder is het nooit over gegaan…



Maar nu mijn vraag; wat doe je nu met die lange, fijne haartjes? En ook belangrijk; hoe doe je dat?







ik heb ook zon meisje met van die spriet haren



zij laat de elastiekjes wel zitten, maar ik koop van die soort beugelelastiekjes (kruidvat) die blijven erg goed zitten.



misschien een keer een flink stuk eraf en een modelletje erin laten knippen.

Dat werkte hier ook.

Nou hier is het gewoon zestig keer op een dag de haarspeldjes goed doen :smiley: en hopen dat ze af en toe een staartje in wil. Dus helaas geen tips maar wel herkenning :wink:

Wij hebben het op die leeftijd nog 1 x flink kort geknipt. Ook Noortje trok alle speldjes eruit en het was ook nog best een dun vlasje. Na deze knipbeurt hebben we het weer laten groeien. Het werd nu dikker, waardoor speldjes beter bleven zitten en er ook een elastiekje in kon om de pony weg te pakken. Dit ging veel beter.

ik zou het eens laten knippen. Bij onze dochter scheelt dat echt enorm met steken en pieken. Het is ook meer een geheel geworden en niet meer allemaal losse plukken. En zij heeft veel minder haar dan jullie meisje.

Een goede knipbeurt kan wonderen doen voor het haar.

Is helemaal niet zo verkeerd, het groeit toch weer aan en dan kun je er lekker een leuk modelletje in doen en ziet het er al sneller verzorgd eruit.

Onze uk nu vijf, heeft ook lang zo kort koppie.gehad, ala de derde foto van meisje1974.



Beviel prima! Klein knipje erin… Klaaaar! Ideaal! En je wilt niet weten hoe.veel positieve reacties ik heb gehad!

Had gewild dat mijn meisje zulk haar had!! :lol:

Die is inmiddels 2 en word nog gevraagd of het geen jongetje is (als ze in de wagen zit.)

Afknippen idd. Dan lijkt het meteen wat voller.

Onze jongste heeft mijn soort haar geerfd helaas, prachtig houdkleurig met krullen als het nat is, maar zo dun en weinig. Toch heb ik het pas express laten knippen, want die lange pieken vond ik echt niet mooi, dus gewoon nog korter dan het was, maar het leek gelijk wat dikker, speldjes bleven beter zitten.

Al haalt ze die er ook altijd weer uit. Ze wil ze 's morgens perse in, half uur later komt ze er weer mee aanlopen. Gelukkig levert ze ze wel altijd in, zodat ik niet elke dag nieuwe speldjes hoef te kopen :wink:

bij Katie liet ik het om de half jaar bijknippen. Maar de scheiding bepaald ook hoe d’r haar komt te zitten. Nu laat ik het maar groeien zodat ze het eventueel achter dr oren kan doen.



Ik koop ook scheel aan speldjes want die vallen of eraf of ze raakt het kwijt.

Ik geloof dat ik toch maar op zoek ga naar een goede kinderkapper. Het zal niet meevallen want het is een pittig dametje die het de kapper vast en zeker heel moeilijk gaat maken.



Ik vind dat korte haar trouwens prachtig, maar mijn man vindt het maar niets.

Hier is het haar van mijn dochter een keer gepunt. Verder laat ik haar knippen als haar ligplek ver over de schouders valt. En dat zal over een paar maanden zijn. De rest hangt nu op haar rug. Gelukkig vraagt ze zelf om speldjes. Maar meestal twee staartjes een grote staart of ik vlecht het in in twee vlechten… Los eigenlijk zelden. Qua speldjes heb je ook veel maten trouwens…

Bij C&A hebben ze heel fijne elastiekjes (soort beugelelastiekjes maar dan veeeeel elastischer, beter dan van kruidvat e.d. die zijn dacht ik van het merk Zenner)

Die zijn makkelijker in te doen doordat ze zo elastisch zijn en toch moeilijk uit te krijgen door een kindje.

@Dame wrote:

Ik geloof dat ik toch maar op zoek ga naar een goede kinderkapper. Het zal niet meevallen want het is een pittig dametje die het de kapper vast en zeker heel moeilijk gaat maken.



Ik vind dat korte haar trouwens prachtig, maar mijn man vindt het maar niets.






HIer ook een pittige tante, maar de kapper vond ze geweldig. Ze voelde zich echt heel groot met die cape om zich en dat gefriemel aan haar hoofd :mrgreen:



Hier heeft overigens de “gewone” kapper haar geknipt.

Ik kan me haast niet voorstellen dat F het gaat pikken. Zij zet het zo hard op een gillen dat je trommelvliezen resoneren.



Ik twijfel nog even verder. Vandaag lukte de staartjes aardig en dan vind ik het toch wel weer leuk.

aaaaah prachtig, zonde om af te knippen!

En? bleef het ook wat langer goed zitten of had ze het er zo uit?

Ze liet het vandaag aardig zitten. Ik heb het maar drie keer hoeven doen, dus dat schept hoop. Daarnaast heb ik een kennis met twee meiden bereid gekregen om me een praktijkles te geven. Wie weet wordt het nog wat…

Dan zou ik het een beetje bij laten punten zodat de ergste pieken er uit zijn en toch ff van die "beugelelastiekjes"kopen (ik heb ze van de h&m, gebruik ze bij mijn dochter van 4 nog steeds als ik vlechten maak). Die kreeg ze hier met geen mogelijkheid uit, en als je er dan een leuk elastiekje over doet hoef je iig het staartje niet meer opnieuw te doen als ze het elastiekje eruit trekt!

Zo lief die staartjes!



Zou ook de puntjes zeker doen, klit het vaak ook minder.

@meisje1974 wrote:

Wij hebben het op die leeftijd nog 1 x flink kort geknipt. Ook Noortje trok alle speldjes eruit en het was ook nog best een dun vlasje. Na deze knipbeurt hebben we het weer laten groeien. Het werd nu dikker, waardoor speldjes beter bleven zitten en er ook een elastiekje in kon om de pony weg te pakken. Dit ging veel beter.




Met lang haar is ze prachtig! Maar ik vind die korte coupe ook nog steeds zoooooo schetig! Kan me je topic nog herinneren :slight_smile: Wat een mooie meid!



Ikzelf ben meisjesmama, gelukkig mét gen :wink: Om rustig de haartjes te doen zat ik haar in de kinderstoel leid ik haar af met iets wat ze normaal niet mag (filmpje kijken op ipad oid) en wat goed helpt om te voorkomen dat ze het meteen uittrekt is haar meteen iets te doen geven, bijv koekje en drinken geven. Ik doe het ook vaak met jas al aan, vlak voordat we gaan. Daarna raakt ze afgeleid en vergeet ze het speldje/elastiekje. Een klein beetje nat maken helpt om het goed glad te krijgen en dan is het ook wat stroever.



Momenteel trekt ze hier overigens het ook eruit hoor, maar ik blijf het idd hardnekkig terug doen, zeggen dat ze moooooi is en dat ze het moet laten zitten. Achja, ze leert het vanzelf :wink:



Ik wil het bij mijn dochter lang laten groeien (het is nu ong op lengte bobje met lok) en heb het nog nooit laten knippen, alleen een paar maanden geleden het ‘matje’ er onderuit. Dat scheelt zó veel in hoe het eruit ziet, dus toch één keertje naar de kapper vind ik ook een goede tip (ik heb het overigens zelf gedaan, ging ook prima).