Wat denken jullie dat dit is?? update 7 aug.

Mijn schildklier is er ‘toevallig’ afgelopen jaar ook mee opgehouden :think: :shock:



Ik las op internet dat er vaker mensen zijn met lyme die schildklier problemen krijgen. Ze noemen de lyme bacterie ook wel de grote imitator.

@Danielle77 wrote:

Mijn schildklier is er ‘toevallig’ afgelopen jaar ook mee opgehouden :think: :shock:


Daar kan je ook (heel veel) klachten van krijgen, he? Wordt je daarvoor wel behandeld? Want dat maakt vaak ook echt heel veel verschil (al kan het wel maanden, soms zelfs jaren duren voor je goed bent ingesteld).



Lyme kan veel kapot maken, kan me dus goed voorstellen dat je er bv. schildklierproblemen door kunt krijgen.

@Nienke123 wrote:

@Danielle77 wrote:
Mijn schildklier is er ‘toevallig’ afgelopen jaar ook mee opgehouden :think: :shock:


Daar kan je ook (heel veel) klachten van krijgen, he? Wordt je daarvoor wel behandeld? Want dat maakt vaak ook echt heel veel verschil (al kan het wel maanden, soms zelfs jaren duren voor je goed bent ingesteld).



Lyme kan veel kapot maken, kan me dus goed voorstellen dat je er bv. schildklierproblemen door kunt krijgen.




Ja ik slik nu een jaar medicijnen en mijn waardes zijn goed. Maar de huisarts vondt het destijds wel erg toevallig dat én mijn schildklier er mee ophield én ik longemboliën kreeg. Dat was wel heel veel pech tegelijk.

Maar wie heeft het toch iets minder met pech te maken :think: .



Maar goed ik ga er ook niet helemaal van uit dat ik het heb hoor maar ik denk wel dat het een logische stap zou zijn om het even te onderzoeken. Gezien de foto en mijn ziektegeschiedenis van de afgeloen jaren…

Gister ben ik bij de huisarts geweest. Ik heb haar eerst de foto laten zien en zij zei meteen dat het een tekenbeet is met daarbij dus de uitslag die je krijgt als de teek met lyme besmet was.



Ben meteen doorgestuurd voor een bloedtest maar ze zei wel meteen dat de bloedtesten heel onbetrouwbaar zijn. Het is echt een onwijze kl.ote bacterie die zich kan verstoppen.



Ze acht de kans groot dat ik al langdurig de ziekte van Lyme heb gezien de foto en de klachten die ik heb. Probleem is dat bijna alle klachten die ik heb ook ergens anders van kunnen komen.



We wachten nu eerst op de uitslag van de bloedtest (die is naar het LUMC verstuurd) en dan praten we volgende week over wat te doen. Als de bloedtest positief is dan is het natuurlijk duidelijk. Als de test negatief is kijken of we nog andere specifiekere tests gaan doen of niet. En ook staat zij open voor toch behandelen omdat de foto zo overduidelijk een tekenbeet laat zien.



Behandeling zal waarschijnlijk beginnen met een zware ab-kuur van ten minste 3 maanden :shock: .



Ik hoop zo ontzettend dat ik positief getest wordt omdat dit dan een heleboel dingen duidelijk maakt voor mij :pray: :pray:

Stom, ik had gister nog willen vragen hoe het was gegaan… :silenced:



De bloedtesten zijn inderdaad vrij onbetrouwbaar en inderdaad, het kan zich verstoppen…stom dat ik dat vergeten ben te zeggen (ben echt nog een vergiet…). Er zijn volgens mij ook wel testen die betrouwbaarder zijn…maar ik weet even niet meer precies hoe, wie en wat…



En anders inderdaad maar gewoon behandelen en kijken of je klachten minder worden. Super dat je huisarts daar voor open staat! En niet je van te voren al zorgen maken; wellicht heb je helemaal geen last van die ab-kuur. :slight_smile: (Ik heb bv. nergens last van gehad, behalve dan erge overgevoeligheid voor zonlicht en daardoor flinke uitslag, maar daar is overheen te komen.)



Ik ben benieuwd naar de uitkomst van het bloedonderzoek!



(En mocht je niet positief testen; een trage schildklier kan ook een heleboel verklaren. :wink: Zelfs als je goed bent ingesteld. (Worden je waarden nog regelmatig gecontroleerd?))

Jeetje Danielle ik lees het nu pas. Ik dacht ook meteen aan een tekenbeet, mijn zusje had het onlangs ook (dezelfde plek toevallig!) en zag er precies hetzelfde uit!

Ben benieuwd wat de bloeduitslagen zeggen… Lyme is niet niks als je het al lang met je mee draagt :hug:

Daan… :shifty: :shifty: :shifty: ik schrik ervan… dit zou idd een boel verklaren… en hoewel het klote is, ‘hoop’ ik dus ook met je mee dat het dit is… jeetje… :hug:

Zo jeetje schrikken meid :hug:

Jeetje Daantj!!



Komt dit er nog even bovenop… (of ligt t eronder?? :think: :mrgreen: )

Ik hoop eigenlijk nergens op, behalve dan dat je gauw echt helemaal beter bent

:-*

jeetje, heel veel sterkte :hug:

@famkegb wrote:

Jeetje Daantj!!



Komt dit er nog even bovenop… (of ligt t eronder?? :think: :mrgreen: )

Ik hoop eigenlijk nergens op, behalve dan dat je gauw echt helemaal beter bent

:-




:lol: :lol: :-



Wat ik dan ook wel weer vervelend vind is dat als ik dit inderdaad heb, dan had ik dit ook toen ik zwanger was van Ruben :shifty: :shifty: .

Wat ik lees is daar niet zo veel over bekend :? . Maar goed eerst maar eens de bloedtest afwachten en het volgende gesprek.

Spannend zeg…



Jouw leven bestaat de laatste tijd wel vaak uit ‘wachten’… :thumbdown:

@famkegb wrote:

Spannend zeg…



Jouw leven bestaat de laatste tijd wel vaak uit ‘wachten’… :thumbdown:




I know :roll: :cry: