Wat denken jullie dat dit is?? update 7 aug.

Absoluut naar je dokter gaan! foto idd meenemen.



je kunt hier hele ernstige klachten aan overhouden! Dit moet echt serieus genomen worden!

Misschien ben je al heel vaak bij je huisarts geweest en wist hij niet wat hij met je aan moest, maar door deze foto’s én je klachten is het een kleine moeite voor hem om je even door te laten sturen naar het lab voor verder bloedonderzoek! Laat je dus niet afschepen!



denk zomaar dat het nog wel eens los kan lopen met je psychische klachten!

Ehm… is het geen netelroos? :think:

@Becca wrote:

Ehm… is het geen netelroos? :think:




dat precies het zelfde zat ik ook aan te denken…ik heb dit ook gehad en het zag er precies zo uit…

Ik ben net van netelroos af, maar dat ziet er heel ander uit (pukkeltjes die lijken op blaasjes). Ik zou dan eerder aan ringworm denken.



Maarrr, de foto lijkt verdacht veel op die je van Google hebt. Gewoon naar de huisarts gaan en een bloedonderzoek vragen!

Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik heb inmiddels besloten dat ik zeker langs de huisarts ga met dit verhaal en deze foto’s. Misschien is het niks maar misschien wel. Ik wil het gewoon graag weten want als ik inderdaad iets van lyme heb dan had ik dat dus ook toen ik zwanger was van de jongste. Alleen daarom al wil ik eigenlijk weten hoe of wat.



Helaas lees ik op internet dat de diagnose erg lastig is en ook de behandeling zeer lastig is bij langdurige besmetting. Ook is er veel oneenigheid en onwetendheid over de ziekte en de behandeling.



Dus ik hoop eigenlijk vooral dat dit niks is en dat al mijn andere klachten op zichzelfstaan :pray:

@Nienke123 wrote:

Lyme is inderdaad vast te stellen via bloedonderzoek. En als jij veel van de symptomen herkent, zo ik inderdaad naar de huisarts gaan en dan zou ik gewoon eisen dat hij dat laat onderzoeken.



Bij mij is een jaar of twee geleden Lyme vastgesteld. Waarschijnlijk heb ik er ook jaren mee rond gelopen en ik had dus ook veel klachten. Ik heb maanden antibiotica geslikt en nog steeds heb ik klachten, maar het is wel minder geworden.



Ik zou er zeker achteraan gaan!




Wat voor klachten had jij als ik vragen mag? En was je echt heel ziek of gewoon allemaal van die vage dingen? Hoe ben je er achter gekomen dat dit het zou kunnen zijn?



Boel vragen, ben nieuwsgierig :oops:

Toevallig vertelde een collega van me dat haar broer de ziekte van lyme heeft opgelopen. Een jaar of 5 geleden is hij door een teek gebeten en heeft er verder geen aandacht aan geschonken. Het laatste jaar kwakkelde hij verschrikkelijk! Veel “griepjes” zere spieren, slechter zien, minder kracht, minder goed kunnen lopen.

Hij is toen door de arts doorverwezen en na bloedonderzoek kwam eruit dat hij de ziekte van lyme onder de leden heeft en niet zo mild ook. Hij is al bij eind stadium 3 :shock: organen zijn al aangetast,ogen al… nu krijgt hij antibiotica kuren en kijken of er wat verbetering komt. Echt naar de HA gaan hoor!!!

wil je niet bang maken hoor :-*

@chris1981v wrote:

Toevallig vertelde een collega van me dat haar broer de ziekte van lyme heeft opgelopen. Een jaar of 5 geleden is hij door een teek gebeten en heeft er verder geen aandacht aan geschonken. Het laatste jaar kwakkelde hij verschrikkelijk! Veel “griepjes” zere spieren, slechter zien, minder kracht, minder goed kunnen lopen.

Hij is toen door de arts doorverwezen en na bloedonderzoek kwam eruit dat hij de ziekte van lyme onder de leden heeft en niet zo mild ook. Hij is al bij eind stadium 3 :shock: organen zijn al aangetast,ogen al… nu krijgt hij antibiotica kuren en kijken of er wat verbetering komt. Echt naar de HA gaan hoor!!!




Ik ken eenzelfde verhaal, zus van onze oppas. Jaren geleden gebeten, nu enorme klachten, kan bijna niets meer.

Fijne verhalen :shifty: :shifty: :shifty: Ik ga morgen bellen naar de huisarts…

Tja het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, en ik hoop het ook niet voor je. maar als het wel zo is kan je er maar beter vroeg genoeg bij zijn!

Nou vroeg genoeg, kan dat nog als je 4 jaar geleden een tekenbeet had? Mijn vriend heeft vandaag de foto laten zien aan een collega die onlangs een tekenbeet had en daar nu anti-biotica voor heeft. Die zei dat er geen twijfel was dat dit een tekenbeet was, hij had precies hetzelfde :shifty: :shifty:



Ik heb een afspraak bij de huisarts op 6 augustus dus ik ben zeer benieuwd wat zij er van zegt.

Ja maar als je nog langer wacht duurt het langer!

Tuurlijk kan je hier 1000 meningen opwachten, maar de enige die uitsluitsel kan geven is je huisarts, die heeft er voor geleerd.

Tuurlijk en ik ga ook 6 augustus :thumbup: niet zo boos doen hoor :naughty: :mrgreen: :-*

6 augustus pas? Heeft jouw huisarts geen inloopspreekuur? :think: (wel goed dat je de afspraak gemaakt hebt hoor! :thumbup: )

Nee je moet altijd een afspraak maken. En ze werkt 4 dagen en ik zit ook niet altijd makkelijk met werk dus vandaar 6 augustus. Tja het duurt nog wel even maar eerder lukt gewoon niet. Ik heb nu wel een dubbele afspraak, dan kan ik wat rustiger erover praten :thumbup:



Ik zal hier zeker nog even laten weten hoe het ging.

@Danielle77 wrote:

Tuurlijk en ik ga ook 6 augustus :thumbup: niet zo boos doen hoor :naughty: :mrgreen: :-*




Oh, was niet boos bedoeld hoor. :oops:

:mrgreen: boos is niet het goede woord hoor :-* maar het klonk wel heel streng :mrgreen:

Tja, ben af en toe misschien en strenge zuster… :mrgreen:

@Danielle77 wrote:

Wat voor klachten had jij als ik vragen mag? En was je echt heel ziek of gewoon allemaal van die vage dingen? Hoe ben je er achter gekomen dat dit het zou kunnen zijn?



Boel vragen, ben nieuwsgierig :oops:




Geeft niet, ik zal proberen antwoord te geven. :slight_smile:



Ik had vooral last van vage dingen, dingen als spier- en gewrichtsklachten, hoofdpijn, heel erg moe, veel slapen, concentratieproblemen, enz. Vroeger had ik ook heel vaak keelontsteking en griep en dat soort dingen. Op een gegeven moment was ik vooral heel heel heel erg moe en ik sliep enorm veel (20 uur per etmaal en de vier uur dat ik ‘wakker’ was, hing ik alleen maar op bed/op de bank). Dat was voor mij reden om weer naar de (inmiddels nieuwe - omdat ik was verhuisd) huisarts te gaan. Hij heeft toen bloed laten prikken op van alles en nog wat. Toen bleek dus dat ik Lyme had, maar ook een schildklierafwijking, waar dit soort klachten ook bij kunnen horen.



Plekken zoals op jouw foto, krijg ik als ik door een mug geprikt ben…tenminste, ik dacht altijd dat het een allergische reactie op een muggenbeet was…maar misschien is het bij mij ooit ook wel een tekenbeet geweest, geen idee…



Goed dat je een afspraak hebt gemaakt! :thumbup: