De titel zegt het, wat betalen jullie de oppas?
Ik ben al die tijd gezegend geweest met mijn mams die heel flexibel was en ook heel veel kon oppassen. Maar nu zij ongeneeslijk ziek is kan ze dus niet meer oppassen.
Nu wil mijn achternichtje wel oppassen maar wat geef ik haar daarvoor?
Zal vaak in de avonduren zijn maar nu mijn mams achteruit gaat misschien ook overdag.
Wie kan me helpen? Alvast bedankt!
Wij betalen 5 euro per uur… als ze slapen en als ze nog wakker zijn en er moet ook gekookt worden 7 euro per uur voor 4 kinderen samen…
Oh ook niet onbelangrijk, ze is 22 jaar.
Wat wil ze er zelf voor hebben?
Onze oppas is 16 en vraagt 2,50 per uur. Meestal rond ik het bedrag naar boven af
Wij betalen voor 1 kind overdag (voor-, tussen- en naschoolse opvang) 3 euro per uur. Moet ik er wel bij zeggen dat het vriendinnen / buurvrouwen zijn. Voor 's avonds hebben we eigenlijk nog nooit betaalde oppas gehad, dus ben ook wel benieuwd wat dan een gangbaar tarief is.
Onze oppas is bijna 18 past al vanaf haar 15e op
Eerst alleen als ze al in bed lagen nu brengt ze ze ook weleens naar bed of eet zelfs met hun.
Ze krijgt 4 euro per uur en als ze dus veel heeft moeten doen eten en naar bed brengen dan ronden we het naar boven af.
Overdag heeft ze eigenlijk nog nooit gedaan.
Als het 2 uur of langer is 10 euro, bij minder 5 euro. De kinderen liggen al op bed, als de oppas van 16 oppast. De andere oppassers zijn mijn broertje en zusje van 23 en 19, die leggen meestal zelf de kids op bed. Als we beiden weg zijn voor vrijwilligerswerk willen ze er niks voor hebben.
We zijn eigen zeer zelden langer dan een uurtje of 3 tegelijk weg. Naar verjaardagen van familie nemen we de kinderen meestal mee. Naar verjaardagen van vrienden gaat vaak 1 van ons.
Wij hebben oppas via Lets, kost ons geen euro’s.
Maar je kan idd. ook aan haar zelf vragen.
Heb haar net even gemaild en op een ander oppasadres krijgt ze voor een avond €10,00
Dus zal dan bij ons ook zo rond die prijs worden.
wij hebben om de week 1 avond oppas nodig voor mijn studie. onze oppas is ook rond die leeftijd en komt van half zeven tot kwart over tien. ze vraagt 15 euro. en dat vind ik al niet veel, 10 euro zou ik niet durven te geven…
@Kwakje wrote:
Wij hebben oppas via Lets, kost ons geen euro’s.
Maar je kan idd. ook aan haar zelf vragen.
wat is dat? nooit van gehoord…
Google maar eens.
@lonneke1980 wrote:
wij hebben om de week 1 avond oppas nodig voor mijn studie. onze oppas is ook rond die leeftijd en komt van half zeven tot kwart over tien. ze vraagt 15 euro. en dat vind ik al niet veel, 10 euro zou ik niet durven te geven…
Idd… Hier past ook iemand uit de familie op, 16jr, voor een avond krijgt hij altijd 25 euro. Zit wel iets van zes euro ovkosten bij die wij natuurlijk vergoeden. Wij gaan dan weg als de jongste op bed ligt, hij komt meestal wel wat vroeger, eet gezellig mee.
Manlief en ik hebben het er over gehad en we vinden zelf allebei €10 voor een avond vrij weinig. We willen haar dan €15 doen.
Als ze dan komt dan zal prinsje wel al in bed liggen dus ze hoeft weinig te doen…
Ik weet niet of dat weinig is hoor!!
Als gastouder vraag ik overdag 4.50 (woon in het noorden dus zijn nog lage bedragen), maar in de avond is dat altijd minder omdat je dan ook minder te doen hebt.
Ik pas niet op in de avond omdat ik natuurlijk thuis gastouder ben, maar er zijn ook gastouders die ook avonden en nachten doen en die krijgen daar minder voor dan voor overdag.
Stel het is overdag 3 uren en ze krijgt daar 5 euro per uur voor, dan is dat 15 euro, als ze s`avonds komt en je prinsje ligt al op bed zit zij voor de tv en dan vind ik 10 euro voor een avond meer dan genoeg.
Maar als je het kwijt kan en wil dan moet je dat gewoon doen hoor!!
16jaar en we betalen €3,50.
Na 00.00 u dubbel tarief.
Ik kijk voor dit soort vragen altijd even op Nibud, daar kun je een beetje lezen wat er normaal gesproken ongeveer gegeven wordt.
Hier komen ivm autisme Peet 2 meiden die beide pedagogie studeren, ze komen bewust samen. Heeft best wat moeite gekost om geschikte oppas te vinden. Als ze komen is dat meestal omdat wij uit eten gaan en naar de film. Dus dan passen ze van 17.00 tot gemiddeld 00.00 op… soms iets eerder… 23.00 uur zeg maar. Maar van 5 tot 11 is toch 6 uur, op 4 kinderen passen, de hond uitlaten (2x) en vaak ook eten koken… (nasi of pannenkoeken) en dan krijgen ze op een avond ongeveer 35 euro… niet goedkoop misschien, maar wij vinden het een goed bedrag voor alles wat ze doen… Gebaseerd op 5 euro per uur gemiddeld en iets meer als ze dus koken…
@Cell wrote:
Hier komen ivm autisme Peet 2 meiden die beide pedagogie studeren, ze komen bewust samen. Heeft best wat moeite gekost om geschikte oppas te vinden. Als ze komen is dat meestal omdat wij uit eten gaan en naar de film. Dus dan passen ze van 17.00 tot gemiddeld 00.00 op… soms iets eerder… 23.00 uur zeg maar. Maar van 5 tot 11 is toch 6 uur, op 4 kinderen passen, de hond uitlaten (2x) en vaak ook eten koken… (nasi of pannenkoeken) en dan krijgen ze op een avond ongeveer 35 euro… niet goedkoop misschien, maar wij vinden het een goed bedrag voor alles wat ze doen… Gebaseerd op 5 euro per uur gemiddeld en iets meer als ze dus koken…
Jij vind het niet goedkoop. Ik vind het spotgoedkoop.
Bij jou passen ze op 4 kinderen á €5,00 per uur. DAs €1,25 per kind per uur…
Wij willen haar €15,00 betalen voor een avond van 8 tot 12. Das dus dan €3,75 per uur en dat voor 1 kind. En hier hoeft ze niks te doen…
Tja… spotgoedkoop misschien… maar als je het extra kwijt bent aan een verder normaal uitje… dan is dat nog best wat… overigens ronden we vaak af en maken er rustig 40 van… als de kids eenmaal slapen, dan hoeven ze ook niks meer te doen, dus van 8 tot 12 zijn ze alleen maar aanwezig.
We zijn er in overleg toe gekomen, dus ik neem aan dat het goed is zo.