hier betalen we onze oppas 7 euro per uur ongeveer (spw’er van 30)
als ik dat zo omreken kom ik per kind ook op 2,33 :lol: Het is meestal ook dat een 2e kind minder kost dan een 1e he Een soort basistarief zeg maar
Ik merk wel dat je in de randstad wat meer betaald voor een oppas dan in het noorden/oosten. Tenzij we dus een 15-16 jarig meisje nemen, maar daar voelt m’n man zich niet zo prettig bij en eerlijk gezegd ben ik ook wel blij met onze oppas nu. Of we zouden 2 15-16 jarigen moeten nemen maar dan hadden we denk ik ook op die 7,00 per uur gezeten.
Ik vind Cell d’r bedrag ook niet duur, maar 35 euro even voor een avondje uit extra is wel een flink bedrag. Ik denk dat het ook uitmaakt voor hoe lang de oppas komt.
Onze oppas komt voor 2 a 3 uur en dan 1x in de 2 weken ongeveer en ze moet wel d’r avond vrij houden voor die 2 a 3 uur natuurlijk
Onze oppas is ook spw4 en ik vind het belangrijk dat ik een vertrouwde oppas in huis heb en hoop dat ze dit nog wil doen tot ik mijn studie heb afgerond. En de kindjes lopen ermee weg!
Wij betalen onze oppas (17 jaar) 3,50 per uur. Of ze nu overdag er is of 's avonds. 's Avonds ligt de directeur al op bed dus heeft ze Geen spul aan hem. Overdag des te meer :mrgreen:
Wij betalen onze oppas 8 euro per uur voor 3 kinderen.
De momenten dat de oudste naar school is krijgt ze gewoon 8 euro doorbetaald.
Het bedrag hebben we niet zelf bedacht.
Op de site van het nibud kan je precies zien wat “normale” bedragen zijn.
vandaag komt ze voor het eerst oppassen. Spannend.
Maandag is ze al even geweest om kennis te maken met Tycho. Die vond het wel leuk.
We hebben met haar afgesproken dat ze voor een avond (4 uurtjes) €15 krijgt. Ze hoeft in principe niets anders te doen als er zijn. Naar bed brengen ook niet dus, misschien alleen later op de avond hem een keer te laten plassen.
Vanavond een heel kort avondje, van 9 tot 11.
Is €7,50 dan genoeg om te geven?
Ik zou dat toch afronden naar 10 euro… Ze heeft toch een avond vrij gehouden.
Ik zou het mooi op 7,50 houden. Jullie hadden voor 4 uur 15 euro afgesproken. Dus dat is prima dan. Als je nu al ophoogt, verwacht ze dat misschien de volgende keer ook weer
Als het zo afgesproken is is het zo afgesproken…
ik doe zelf 5euro per uur (meestal kids al gegeten, gewassen en pyama aan, allee nog in bed leggen)
Maar als het op 15euro komt, geef ik 20… het moet de moeite zijn om een avond vrij te houden…
Elk begonnen uur reken ik 5 euro bij…
Ik wil dat de meisjes graag komen
En dan voorzie ik nog hun lievelingsdrankjes en chips zodat ze zich echt thuisvoelen.
Ze zorgen ten slotte voor je grootste schatten…
Meisjes onder 18 vraag ik niet.
Meer geld geven omdat ze toch een avond vrij heeft gehouden vind ik zo’n kul. Zij wil toch wat extra verdienen? Tja dan moet je keuzes maken, of wat geld verdienen of uit gaan. En anders zijn er nog wel andere meisjes die graag willen oppassen.
Ik had dus gewoon 7,50 betaald voor 2 uurtjes.
Ik heb niet zoveel keuze… en ik ben zelf heel selectief
Maar dat hoeven zij niet te weten dat je geen vat vol oppassers hebt
Ik ben zelf ook heel selectief en had heel wat vragen tijdens het kennismakingsgesprek :oops:
@Mutsie86 wrote:
Meer geld geven omdat ze toch een avond vrij heeft gehouden vind ik zo’n kul. Zij wil toch wat extra verdienen? Tja dan moet je keuzes maken, of wat geld verdienen of uit gaan. En anders zijn er nog wel andere meisjes die graag willen oppassen.
Ik had dus gewoon 7,50 betaald voor 2 uurtjes.
Oké, dit sloeg dus op mij. Zelf vragen wij vrijwel nooit oppas, maar als hier iemand komt, geef ik minimaal 10 euro. Dan is ze er idd ruim 2 uur. Of het nou voor 1 kind of 3 zijn, dat maakt mij dan weer niet uit. Ze liggen dan in bed, en zijn er nog nooit uit gekomen.
Maar ik begrijp echt wel dat iemand niet wil komen om 7.50 te verdienen. Zou ik zelf ook niet doen. Hoewel, ik pas heel soms ook op, bij mijn vriendin. Daar krijg ik niks voor, wil ik ook niet. Maar zij past dus ook weleens bij ons op.
Ik denk ook dat de kans dat ze “kunnen” minder groot is als het voor even is en dan nog maar voor weinig geld… een jongere blijft een jongere
en idd, ze hoeven dat niet te weten dat ze schaars zijn maar als ze niet “kunnen” heb ik niemand
bwa, ik verwen ze ook graag :thumbup:
Even voor de duidelijkheid.
De oppas kwam pas om 9 uur. Tycho sliep al twee uur.
Wij waren precies om 11 uur weer thuis. En ze heeft dus niks hoeven doen, ze is wel even wezen kijkenmaar hij sliep lekker.
Ze heeft meerdere bijbaantjes. Voor ze bij ons kwam had ze ook al een paar uur ergens anders gewerkt.
Haar andere oppasadres krijgt ze voor 4 uur oppassen €10. Bij ons voor 4 uur €15. Nu heeft ze maar 2 uurtjes opgepast en heeft ze dus €7,50 gekregen.
En daarbij, dit was de eerste keer dat ze kwam. Wou het ook voor mijn eigen gevoel maar een kort avondje van maken. En dit was de perfecte gelegenheid om te kijken hoe het ging
wij hebben sinds kort een oppasmeisje. ze is 15 jaar en vraagt 3 euro per uur.
nu hebben we haar nog niet nodig gehad, maar ik vond het zelf toch wel weinig, helemaal als straks de baby er ook is. Denk dan dat ik het zelf ga afronden naar een mooi rond bedrag.
@Krabje wrote:
Wij waren precies om 11 uur weer thuis. En ze heeft dus niks hoeven doen, ze is wel even wezen kijkenmaar hij sliep lekker.
Ze heeft meerdere bijbaantjes. Voor ze bij ons kwam had ze ook al een paar uur ergens anders gewerkt.
Haar andere oppasadres krijgt ze voor 4 uur oppassen €10. Bij ons voor 4 uur €15. Nu heeft ze maar 2 uurtjes opgepast en heeft ze dus €7,50 gekregen.
En daarbij, dit was de eerste keer dat ze kwam. Wou het ook voor mijn eigen gevoel maar een kort avondje van maken. En dit was de perfecte gelegenheid om te kijken hoe het ging
Prima toch! Precies zoals afgesproken, niks mis mee
@Krabje wrote:
Helemaal gelijk hoor. Achteraf gezien vind ik het ook wel een mooi bedrag. Maar had ff de reactie in mijn hoofd dat €35.- euro weinig zou zijn voor een avond oppassen (4 kids.)… Zelf vind ik dat dus veel, en zou dan al niet meer een avond weg gaan. En om dan te gaan rekenen per kind klopt ook niet. Eerste kind is altijd duurder, en dat je wat meer geeft omdat je meer kids hebt vind ik niet gek, maar dat het dan 4 keer zo veel zou zijn? Dat klopt niet in mijn ogen…
Vergeet ook niet dat 7,50 euro voor ons misschien niet veel geld is, maar voor “de jeugd” is het een heel bedrag.
Ik weet nog goed dat ik bij mijn eerste baantje bijna 5 gulden per uur verdiende.
Dat vond ik toen heel veel.
Nu kom ik er mijn bed niet meer voor uit :mrgreen:
Ik wou dat ik ik nu oppas was zeg :shock: wat n bedragen…
Ik kreeg vroeger 3gulden per uur!! Voor 3 kids…
Ik ook hoor, bijna: 3 gulden voor 2 kids…