wat betaal jij je schoonmaakster?

Ik vind dat een meisje van 16 echt geen 10 per uur hoeft te verdienen hoor, zou ook kijken naar minimumloon en dergelijke. Ik zou het teveel vinden denk ik. Maar anderzijds als ze goed poetst…het is toch wel ander werk dan leuk kinderen entertainen bijvoorbeeld. Maar ik zou ook niet zelf ervoor kiezen om iemand van 16 te komen laten poetsen, maar das ook maar een gevoel, weet eigenlijk niet waarom.

@merel33 wrote:

ik persoonlijk zou nooit een meisje van 16 aannemen voor schoonmaakwerk die weten en kunnen nog niks dus je gaat je hoogstwaarschijnlijk kapot ergeren aan haar schoonmaakwerk.

5 euro zou wel mijn top zijn…




als iemand niets weet, niets kan en ik erger me aan iemand dan is zelfs 5 euro teveel…

jee, hoe waren jullie toen je 16 was ?

Je mag toch wel verwachten dat een 16 jarige wel een keukenkastje kan uitsoppen en een vloer kan dweilen? :think:

Ik had toen ik 16 was al 3 jaar werkervaring hoor. Ik had ook allerlei baantjes. Heb jaren overhemden gestreken. Kan ik als de beste. Mijn moeder heeft jaren lang schoongemaakt en heeft het mij geleerd.



Thuis doe ik het niet 8) heb er een hekel aan. Maar ik wist toen ik 16 was echt wel hoe het moest.

Vind dat ze hier een beetje te laag worden ingeschat.



Mijn punt is meer het betalen. Betaal je voor het werk of ook deels voor de leeftijd. Ik blijf het moeilijk vinden. Ben het met Preggie eens, maar iets zegt mij gewoon ook dat het te veel is voor een 16 jarige…Afgezien of ze haar werk goed doet… :think:

Ik denk dat als je als volwassene een meisje van 16 laat komen en die hetzelfde zou laten doen als iemand van 30, dus zware schoonmaakklussen, dat je dan een kind/puber aan het uitmelken bent en er zelf beter van word. Vind het een beetje raar om dan 5 euro of minder te geven. als je iemand anders het dubbele zou moeten betalen.

Het is toch wel even wat anders als vakken vullen bij de ah. Dus met jeugdlonen kun je het niet vergelijken.

via mijn werk krijg ik 12.20 per uur (alphahulp)



en maak ook 1 keer in de week bij de buren schoon, daar krijg ik 10 euro voor

@stillewater wrote:

Ik denk dat als je als volwassene een meisje van 16 laat komen en die hetzelfde zou laten doen als iemand van 30, dus zware schoonmaakklussen, dat je dan een kind/puber aan het uitmelken bent en er zelf beter van word. Vind het een beetje raar om dan 5 euro of minder te geven. als je iemand anders het dubbele zou moeten betalen.

Het is toch wel even wat anders als vakken vullen bij de ah. Dus met jeugdlonen kun je het niet vergelijken.




Dat je het niet met jeugdlonen kunt vergelijken ben ik het niet mee eens. Bijna alle ‘ongeschoolde’ baantjes die je als jongere kunt krigen waarbij onervaren volwassenen minimum loon zou krijgen, krijg je als jongere minimum jeugdloon. Dat heeft verder niets te maken met hoe ‘zwaar’ het werk is of zelf hoe zelfstandig je moet werken.

Ik zou haar ook op 5/uur laten beginnen en als je tevreden bent kun je dan best elk half jaar met 1 euro/uur omhoog gaan tot je op 10 euro zit. Dat heeft als bijkomend voordeel dat ze zich dan extra gewaardeerd voelt.



Succes met beslissen :thumbup:

Ik vind het een beetje dubbel.



Enerzijds vind ik dat je een jongere zeker de waarde van geld moet leren, juist vanwege het feit dat veel jongeren nu met schulden zitten, mensen makkelijker lenen vanuit de gedachte dat je alles zo maar zou moeten kunnen kopen omdat je er ‘recht’ op hebt enz.



Anderzijds vind ik een meisje van 16 die vrijwillig wil gaan schoonmaken te prijzen. Daar vinden een hoop mensen zich te min voor. En daar mag best een beloning tegenover staan.



Wetende dat een schoonmaakster een paar jaar geleden (via horeca cao en daarvoor 14 min per hotelkamer kreeg) 8.53 bruto per uur verdiende (vanaf 23 jarige!) zou ik zeker niet meer betalen dan 7.50 uur.



Ten eerste had ik alleen vakantie baantjes tot mijn zeg zo 17/18 e, maar
Zal niet veel meer geweest zijn, maar Ik vindt het niet nodig, voor die paar rot centen te gaan werken, werken zal ze haar hele leven kunnen doen,(dat doe je dus al het grootste deel van je leven!!!!) studie vindt ik belangrijker
Maar meningen mogen en kunnen verschillen


Ik ben het hier niet mee eens. Juist de waarde van die rotcenten leren ze als ze er moeite voor moeten doen. Geld komt toch niet aanwaaien of bij jou wel (geef me dan even je woonplaats door, dan gaan wij er ook wonen :wink: :mrgreen: )
Wat Anne-Marie zegt is gewoon waar. In zoveel huishoudens leren ouders hun kinderen de waarde van geld niet aan. In mijn ouderlijk huis was er altijd een tekort en dat hebben we maar al te vaak gehoord, maar verder werd er ons weinig bijgebracht van geldelijke zaken. Dat moest ik allemaal zelf maar uitzoeken. Gelukkig was ik een kind van het krenterige soort en kon ik heel goed sparen en doelen bepalen.

Ik geef mijn kinderen al zo klein als ze zijn mee dat geld niet vanzelfsprekend is en dat we keuzes moeten maken hoe we geld uitgeven (ondanks dat we een bovenmodaal inkomen hebben) en dat bijv. van een dag efteling voor een week boodschappen gedaan kan worden. En als ze de leeftijd hebben mogen ze lekker aan de slag voor de dingen die ze willen kopen; met een krantenwijk, vakkenvullen oid. Juist door te ervaren dat je geld verdient door er moeite voor te doen, zullen de waarde ervan leren te waarderen en weten in te schatten.

@merel33 wrote:

ik persoonlijk zou nooit een meisje van 16 aannemen voor schoonmaakwerk die weten en kunnen nog niks dus je gaat je hoogstwaarschijnlijk kapot ergeren aan haar schoonmaakwerk.

5 euro zou wel mijn top zijn…




ik vind dit wel erg zwart/wit, op mijn 16de kon ik echt al wel schoonmaken, was 18 toen ik een eigen huis kocht… Er is wel een verschil tussen 16 en 16, sommige van 30 kunnen nog niet eens schoonmaken en iemand van 16 kan het misschien wel spic en span…



ik zou 7,50 geven, beetje er tussenin.