wat betaal jij je schoonmaakster?

Ok ik weet dat het niet mag… maar vroegah was Æ’ 7,- erg schappelijk voor een 16 jarige!

Ik heb toen ik 16 was (is wel 20 jaar geleden :oops: ) ook voor minder dan 3 gulden per uur in de supermarkt gewerkt.



5 euro netto per uur is toch bestwel een goed loon als bijbaantje.

@melanie wrote:

@HeidY wrote:
sorry… maar een meisje van 16 eerste baantje… maximaal 5 euro per uur…



bij de mc donalds verdienen ze 3,20… BRUTO…



dus…




Echt 3,50 :shock: o, nee, dan zou mijn dochter niet mogen werken hoor :hand: 5,- vindt ik wel schappelijk :thumbup:



gr melanie




Uhh… En waarom niet :think: Denk je dat ze met vakkenvullen bij de appie meer zal verdienen??

Of liever thuis laten, niet werken en geld vangen van pa en ma…



Ik wil niet lullig doen hoor, maar waar ben jij dan mee begonnen met werken? Ik begon op die leeftijd voor hetzelfde bedrag in guldens (overigens ook bij de mac)



Die 3,50 is gewoon een wettelijk minimum. 10 euro per uur aan een 16 jarige zwart geven vind ik echt te belachelijk voor woorden :hand:

@crazymom wrote:

@melanie wrote:
@HeidY wrote:
sorry… maar een meisje van 16 eerste baantje… maximaal 5 euro per uur…



bij de mc donalds verdienen ze 3,20… BRUTO…



dus…




Echt 3,50 :shock: o, nee, dan zou mijn dochter niet mogen werken hoor :hand: 5,- vindt ik wel schappelijk :thumbup:



gr melanie




Uhh… En waarom niet :think: Denk je dat ze met vakkenvullen bij de appie meer zal verdienen??

Of liever thuis laten, niet werken en geld vangen van pa en ma…



Ik wil niet lullig doen hoor, maar waar ben jij dan mee begonnen met werken? Ik begon op die leeftijd voor hetzelfde bedrag in guldens (overigens ook bij de mac)



Die 3,50 is gewoon een wettelijk minimum. 10 euro per uur aan een 16 jarige zwart geven vind ik echt te belachelijk voor woorden :hand:[/quote



Hoi,

Ten eerste had ik alleen vakantie baantjes tot mijn zeg zo 17/18 e, maar

Zal niet veel meer geweest zijn, maar Ik vindt het niet nodig, voor die paar rot centen te gaan werken, werken zal ze haar hele leven kunnen doen,(dat doe je dus al het grootste deel van je leven!!!) studie vindt ik belangrijker :thumbup:

Maar meningen mogen en kunnen verschillen :wink:



Gr melanie.

Het is mijn inziens juist goed om niet meteen teveel te verdienen.

Zo leer je tenminste met geld omgaan.



Het nadeel van de meeste jeugd tegenwoordig is dat pa en ma ze gewoonweg dit niet leren :think:



Dit zal bij ons toch echt niet gaan gebeuren, ze gaan als ze 16 (of nog wat eerder) zijn maar mooi een baantje zoeken, is niks mis mee en gewoon goed voor hun algemene ontwikkeling :thumbup:

ik zou ietsje meer betalen dan het minimumjeugdloon. Als dat voor een 16-jarig 3,20 bruto wit is, dan is 5 euro zwart per uur heel netjes.

Je kunt haar altijd nog meer belonen als ze blijkt dat ze het heel goed doet.

Ik zou ook voor 5 euro gaan.

En een proeftijd geven van 2 maanden ofzo.

En dan na die 2 maanden bekijken of ze meer verdiend of niet.

als iemand van 25 wel 12 euro krijgt, waarom krijgt een 16-jarige die hetzelfde werk doet geen 12 euro.



Sorry maar ik vind leeftijd niets te maken hebben met wat je verdiend als de werkzaamheden er ook niet toe doen.

Vakkenvullen bij de AH of Mc.Donald zijn (bij voorkeur van deze organisaties) zeeeeeeeer jonge mensen omdat ze die nog het lage loon kunnen betalen voor deze simpele werkzaamheden (niet denigrerend bedoeld maar het is wel zo).



Ik betaal 12 euro per uur. Als 1 van de dochters een keer waarneemt omdat moeders op vakantie zou ik dan minder gaan betalen? Nee hoor…

en vroeger… kom op zeg…

Ik werkte vroeger een heel weekend, pastte kinderen op, stond in de cafetaria en verzorgde een komplete hondenkennel als 13 jarige. En dit voor het astronomische bedrag van 30 gulden.

En toen vond ik 30 gulden heel wat. Maar hallllloooooo… het is nu 2008 en volgens mij moet je de werkzaamheden betalen in relatie tot wat het je waard is, niet de leeftijd.



Oh sorry… was een vraag… geen discussie…



nou… 12 euro per uur dus.

Ik heb iemand van 22 gehad en die kreeg 10 euro per uur maar was daar niet te vreden over met wat ze deed. En heb nu iemand van 35 jaar gevonden dat moet ik nog onder vinden hoe die werkt maar ik denk dat 5 euro netjes is hoor en als ze heel erg goed werkt kun je altijd nog zeggen van je krijgt 10 euro omdat je dan goed te vreden bent. Succes!

Ik heb als 16-jarige ook schoongemaakt en ik kreeg (en wilde!) gewoon hetzelfde uurloon als de dame waar ik het baantje van overnam.

Ik vind het ook een beetje flauw om nu te zeggen: ze (de jongeren) moeten leren met geld om te gaan dus doe maar gewoon het minimum of iets daarboven, terwijl het je in feit natuurlijk niet om de jongere gaat en hoe die leert omgaan met geld… Het gaat er natuurlijk gewoon om, met welke legitieme reden je een zo laag mogelijk uurloon kunt uitbetalen…



Ik vind een tientje per uur heel normaal, voor zowel een 16-jarige als een 60-jarige.

ik persoonlijk zou nooit een meisje van 16 aannemen voor schoonmaakwerk die weten en kunnen nog niks dus je gaat je hoogstwaarschijnlijk kapot ergeren aan haar schoonmaakwerk.

5 euro zou wel mijn top zijn…

ik heb naast mijn eigen winkel ook een schonmaakbaantje en heb 10 in het uur gevraagd, vind het een primabedrag want het is hard werken , ongeschoold of niet

ps ik doe GEEN strijkwerk :sick: je bent daar meestal langer mee bezig waardoor de rest van het huis vergeten of vluchtig gedaan word ivm de tijd, dus dat is iets wat ik pertinent weiger

Ik betaalde mijn schoonmaakster 12 euro per uur, zij was wel een volwassen vrouw. Maar ik vond dat ze erg langzaam werkte en de extra dingen oversloeg, dus heb nu geen schoonmaakster meer, dan doe ik het zelf wel!



Maar ik zou gewoon iets boven het minimumloon gaan zitten voor de leeftijd. Salaris is overal leeftijdsgebonden, en 10 of zelfs 15 euro per uur voor een meisje van 16 is wel ERRUG veel hoor!



Je kan eventueel wat indicaties van loon voor die leeftijd opzoeken en uitprinten zodat je haar kan laten zien hoe je aan jouw bedrag komt.

Het is zwart geld dus ze hoeft ook niks af te staan, ik zou het niet te gek maken.

Mijn dochter heeft ook een bijbaantje, schoonmaken bij een bedrijf.

Ze doet het samen met een wat oudere collega en die verdient veel meer, voor hetzelfde werk.

Mijn dochter werkt zelfs wat harder, maar dat maakt niet uit, ze is nog jong en ze leert er idd van.

Haar loon is een stuk lager, (7.50 u dus best goed voor een 18 jarige, dat houd ze ook bijna netto over) maar ik heb haar ook uitgelegd, dat zij nog geen pensioen en dat soort dingen hoeft af te dragen, dus uiteindelijk is het netto bedrag wat ze overhoud evenveel.

Dus het lijkt bruto vaak weinig wat ze verdienen, maar netto is het toch best leuk.



Ik zou dus bij een zwart baantje ook kijken naar hoe ze werkt en haar belonen naar wat ze doet, dus misschien wel bijna net zoveel als ik aan iemand anders zou geven.

Het is dan ook zwart dus het mag dan ook best meer zijn als wat ze in een supermarkt zou verdienen.

Ik vind 5 euro erg weinig, zeker als ze haar werk erg goed kan doen.

En hier wordt al paar x gezegd, wat heeft leeftijd nou met geld te maken ? Schoonmaken bij iemand is best pittig werk, je moet het goed doen en het is zweten. En om haar dan 5 euro te geven omdat ze pas 16 jaar is vind ik eerlijk gezegd toch een beetje ‘gemeen’.



Als ze kan laten zien dat ze het kan en ook nog eens goed doen (dus zeker ervaring heeft en een meisje van 16 kan best veel schoonmaakervaring hebben, al zeker als haar familie ook daarin goed is), dan vind ik 10 euro per uur zeker waard. Leeftijd moet daar gewoon echter los van staan, maar gewoon 50 - 50 houden.



Ik ben zelfs schoonmaakster dus weet hoe het is.

Ik zou als ik andersom iemand zocht, gewoon degene 't zelfde behandelen, ongeacht haar leeftijd.

Ik vind het wél normaal om te betalen naar leeftijd.

Bij een schoonmaakbedrijf krijg je ook gewoon naar leeftijd betaald.

En oppassen idem.

@irry-me wrote:

Denk dat voor een 16 jarige een bedrag van hooguit 5 euro per uur genoeg is.




vind ik ook hoor

Ik betaal 10 euro per uur voor een meisje van begin 20.

ik betaal ook 10 euro per uur, en mijn hulp krijgt niet meer als ze ouder wordt ofzo, dus waarom iemand van 16 anders betalen als ze het gewoon goed doet?



Vind ik onzin voor zoiets hoor!

En ik kon vroeger op mijn 16e ook echt al prima schoonmaken, heeft niks te maken met leeftijd maar met inzicht en instelling.



gr

muts