Wat betaal jij de kapper?

Ik vind; een goeie kapper is goud waard! Als ik zie hoe ze de tijd ervoor neemt, dat ik nooit hoef te zeggen wat ik precies wil, maar dat ze het altijd precies zo knipt zoals ik het in gedachten had, etc dan vind ik de prijs/kwaliteitverhouding prima.

Volgens mij is het iets van 55/60 euro voor knippen en kleuren. Ik vind dat netjes. Een uurprijs van 50 euro vraagt de schilder ook en bij de kapper zit ik met gemak 1 tot 1,5 uur. Of als ik meerdere kleuren wil (kost dan ook meer) nog langer.

Natuurlijk kun je het el cheapo bij de thuiskapper doen en zelf een kleurtje uit een pakje halen. Maar mijn ervaring is dat een kapper echt een beroep is en dat je voor kwaliteit gewoon betaald.

Ik zou het idioter vinden om een tweederangs kapper te betalen voor prutswerk. Dat vind ik pas geld weggooierij!

Wij hebben een thuiskapster, wij betalen €8,- voor een knipbeurt. Met verven erbij zit je rond de €20-30.

Ze is officieel kapster, werkt alleen niet in een kapperszaak maar voor zichzelf. Waarom zou dat prutswerk zijn?! :roll:

Maar een goedkope thuiskapper levert toch niet per definitie prutswerk…?

Zo ben ik een tijdje geknipt en verft door een kennis van een zus, die niet meer werkte ivm de komst van kindjes, maar wel zo af en toe een avondje knipte bij bekenden en zo een leuk extraatje verdiende. Zij was gewoon een echte kapster die prima kon knippen.

Ik vind het een beetje overdreven eerlijk gezegd om te denken dat je er met een extreem duur kappersbezoek aan prijzen winnende kappers te denken dat je er dan maar meteen goed uit ziet.

Maar goed, ik ben niet zo van het uiterlijk enzo. Ik vind vrouwen die er naturel en niet zo opgedirkt uitzien en wel gewoon verzorgd, zelfvertrouwen uitstralen 9 van de 10 keer veel mooier.

@blue_fairy wrote:

Natuurlijk kun je het el cheapo bij de thuiskapper doen en zelf een kleurtje uit een pakje halen. Maar mijn ervaring is dat een kapper echt een beroep is en dat je voor kwaliteit gewoon betaald.

Ik zou het idioter vinden om een tweederangs kapper te betalen voor prutswerk. Dat vind ik pas geld weggooierij!

Ik heb bijna de neiging om een foto van mijn haar te plaatsen, je kan veel van me zeggen maar ‘el cheapo’ ziet het er niet uit hoor, ook al komt de kleur uit een pakje.

Een tweederangs kapper betalen voor prutswerk is ook idioot. Maar een goede kapper is een goede kapper, waar er ook wordt geknipt. De thuiskappers die ik ken, werken ook allemaal in een prima salon. :slight_smile:

Wij hebben al 8 jaar bijna 9 jaar dezelfde kapster, ze had eerst geen eigen salon, maar werkte altijd bij mensen thuis.

Sinds 3 jaar heeft ze een kapsalon bij haar thuis, en dat bevalt prima. (hoef ik niet steeds zelf die haren op te ruimen.

Ik betaal voor de kids 8 euro en voor mezelf 11 euro, met high lights is het 25 euro, met kleuren erbij is het 35.

Ook al is het misschien goedkoper, het is echt niet El cheapo!

Ze krijgt alle bijscholingen, heeft de nieuwste technieken (ook voor verven) en voor dat geld kan ik niet zelf aan de slag met verf of high lights.

Een dure kapper is ook niet alles volgens mij, je betaald dan toch voor de dure salon, de personeelskosten (hebben vaak meerdere kapsters in dienst) en de acties die ze vaak hebben.

Ik betaal voor verven, knippen en fohnen/stylen 54 euro. Ik vind het wel meevallen.

@hanneke wrote:

Altijd ruim 100 euro voor wassen, knippen en kleuren.

Mijn mening is: je kunt je heel mooi aankleden, maar wanneer je haar niet zit zie je er alsnog niet uit. En andersom ook: wanneer je haar goed zit, dan maakt je kleding niet alles meer uit. Je haar is echt bepalend voor hoe je er uit ziet is mijn mening.

Dus ik heb dat er wel voor over. En ik rij er ook een half uur voor in de auto, maar dan heb ik ook een kapper die jaarlijks de coiffure award wint, of genomineerd is :thumbup:

Die van mij heeft ook een rij awards staan, maar wassen, knippen en kleuren kost me toch echt geen 100 euro

Mijn schoonzusje is kapster en die knipt ons in haar vrije tijd. We betalen E8,- gemakkelijk en ook nog eens een koopje! Ze is overigens een erg goede kapster, veel gevraagd in de kapsalon waar ze werkt. Ze levert echt geen prutswerk! Wij zijn zeer tevreden.

Ik vind de normale prijs die je betaald in een kasalon echt bizar :shock:

Manlief gaat ook nog wel eens naar een kasalon met ‘buitenlanders’ daar betaald hij E 11,- geloof ik. Dit alleen als mijn schoonzusje niet op korte termijn kan. Ik ben er meestal veel minder tevreden over.

Ik wordt geknipt door mijn moeder (ex-kapster) en als het me te lang duurt voor ze er zin in heeft dan bind ik mijn haar heel strak in een paardenstaart recht bovenop mijn hoofd en knip ik het bot af… :o … ja echt! En dan heb je dus laagjes :lol:

Ik krijg de meest geweldige reacties elke keer weer als ik het doe :mrgreen:

ik betaal de thuiskapster voor knippen 8,- en als ik naar de kapper ga betaal ik voor knippen en verven 28 ,-

maar meestal komt de thuiskapster voor 8,- en haal ik haarverf voor 5,-

ben ik voor 13,- klaar.

Ik betaal 12 euro voor thuiskapper. Ik ken meerdere thuiskappers en kan zeggen dat die daarnaast ook vaak in een kapsalon nog werken, dus zeker bijblijven van nieuwe ontwikkelingen enzo. Hoewel, dat kan je buiten een kapsalon natuurlijk ook.

Vroeger ging ik ook wel eens naar een dure kapper,die ook allemaal meedeed aan van alles. Daar was alleen knippen 45 euro, dit was een paar jaar geleden. Ik doe t echt niet meer, ik vind dat echt zonde. Als je haar goed zit is zeker leuk, maar of je haar leuk zit, hangt niet af van de prijs die ervoor betaald maar van de kwaliteit die de kapper levert en niet te vergeten hoe je zelf je haar verzorgd.

@natasja wrote:

Ik betaal 12 euro voor thuiskapper. Ik ken meerdere thuiskappers en kan zeggen dat die daarnaast ook vaak in een kapsalon nog werken, dus zeker bijblijven van nieuwe ontwikkelingen enzo. Hoewel, dat kan je buiten een kapsalon natuurlijk ook.

Vroeger ging ik ook wel eens naar een dure kapper,die ook allemaal meedeed aan van alles. Daar was alleen knippen 45 euro, dit was een paar jaar geleden. Ik doe t echt niet meer, ik vind dat echt zonde. Als je haar goed zit is zeker leuk, maar of je haar leuk zit, hangt niet af van de prijs die ervoor betaald maar van de kwaliteit die de kapper levert en niet te vergeten hoe je zelf je haar verzorgd.

helemaal mee eens en daarnaast hangt het er ook nog vanaf wat voor haar je hebt.

@natasja wrote:

Dat klopt :thumbup:

Ik zou dan ook nooit veel geld uitgeven aan een kapper die geen kwaliteit levert. Trouwens, aan zo’n kapper zou ik helemaal geen geld uitgeven :lol:

Verzorgingsproducten zijn inderdaad ook heel belangrijk voor de kwaliteit van je haar.

@hanneke wrote:

@natasja wrote:

Dat klopt :thumbup:

Ik zou dan ook nooit veel geld uitgeven aan een kapper die geen kwaliteit levert. Trouwens, aan zo’n kapper zou ik helemaal geen geld uitgeven :lol:

Verzorgingsproducten zijn inderdaad ook heel belangrijk voor de kwaliteit van je haar.

ik besteed wel geld aan duurdere verzorgingsproducten. Meestal in zo’n kapperswinkeltje waar ze kapperproducten verkopen. Een bus hairspray of stylingspray kost daar bijv iets van 12 euro. Maar omdat het goed spul is, doe ik er ook heel lang mee. Ik doe meestal wel een half jaar met zo’n bus. Een goedkopere spray werkt bij mij helaas net zoals water. Dan ben ik uiteindelijk meer geld kwijt. Qua haarproducten heb ik tot nu toe de ervaring gehad dat goedkoop meestal duurkoop was.

ik ben kapster en bij ons in de kapsalon betaal voor je voor knippen 19.80

Kleuren knippen en wassen voor een kort koppie betaal je 50 euro

Awards zeggen me niks de ene kapsalon schrijft zich daar voor in en wint dan , maar niet alle kapsalons schrijven zich daar voor in , maar zijn zeker niet minder goed

Wij hebben vroeger ook wel mee gedaan met wedstrijden maar awards en wedstrijden is echt heel ander werk dan het werk in de kapsalon.

Belangrijker is het om 1 keer in de zoveel tijd een cursus te krijgen

Wij krijgen dus elke 2 mnd een cursus over nieuwe technieken nieuwe haarlijnen enz

Ook ik knip mijn fam thuis, maar maakt mij geen slechte huiskapper

@miqui wrote:

ik ben kapster en bij ons in de kapsalon betaal voor je voor knippen 19.80

Kleuren knippen en wassen voor een kort koppie betaal je 50 euro

Awards zeggen me niks de ene kapsalon schrijft zich daar voor in en wint dan , maar niet alle kapsalons schrijven zich daar voor in , maar zijn zeker niet minder goed

Wij hebben vroeger ook wel mee gedaan met wedstrijden maar awards en wedstrijden is echt heel ander werk dan het werk in de kapsalon.

Belangrijker is het om 1 keer in de zoveel tijd een cursus te krijgen

Wij krijgen dus elke 2 mnd een cursus over nieuwe technieken nieuwe haarlijnen enz

Ook ik knip mijn fam thuis, maar maakt mij geen slechte huiskapper

Awards zeggen wellicht niks over kniptechniek, maar wel over stijlgevoel.

Maar het klopt wel wat je zegt, ik kwam eerst bij een salon die ook wel awards won, en toch ruk knipte. Een beetje een alto-zaakje, maar kwalitatief zeer slecht.

ik vind het belangrijk dat een kapper ziet wat bij je past, en dat hij dat ook kan knippen. Ik kom in een salon waar van alles mogelijk is, massages, make-up, enz. enz. Ik hou daarvan en heb er ook wat voor over. Wellicht betaal je dan ook wel voor de hele entourage, maar dat maakt mij dus niks uit. Een ander geeft het uit aan een dagje beautyfarm. :smiley:

't Is ook maar net wat je eist natuurlijk.

hier betaal ik voor knippen en wassen 15 euro brain wash.

aangezien ik alleen maar recht haar heb en alleen maar punten knip vind ik een dure kapper onzin.

Het eerste wat ze leren is volgens mij punten knippen haha.

voor een model zou ik er niet heen gaan denk ik aangezien het allemaal jonge meiden zijn.

Permanent laat ik door iemand zetten die niet eens kapper is kan niet knippen maar wel permanenten haha heeft ze al 3x gedaan bij mij en bevalt me prima.

1x bij een dure kapper geweest en was het voor de helft niet gepakt hebben ze het nog een keer gedaan voor de helft nou dat isdus echt slecht achteraf voor je haren 2x in 2 weken tijd die vloeistof.

@hanneke wrote:

ik vind het belangrijk dat een kapper ziet wat bij je past, en dat hij dat ook kan knippen. Ik kom in een salon waar van alles mogelijk is, massages, make-up, enz. enz. Ik hou daarvan en heb er ook wat voor over. Wellicht betaal je dan ook wel voor de hele entourage, maar dat maakt mij dus niks uit. Een ander geeft het uit aan een dagje beautyfarm. :smiley:

't Is ook maar net wat je eist natuurlijk.

mee eens, een kapper moet wel gevoel hebben voor wat bij je past. En als dit voor jou prima is, dan is het helemaal goed toch. Lekker van genieten zou ik zeggen. :thumbup:

Ik geef bijv voor hobby’s veel geld uit, en dat heeft een ander er ook niet voor over, dat snap ik ook. Ieder zijn ding.

Ik ga elke 6-8 weken naar de kapper.

Ik laat het wassen, knippen en kleuren (omdat ik een ijswitte kleur heb moet ik zeker 1,5 - 2 uur in de kleur zitten. Eerst een verf, daarna nog een oplichtende spoeling). Daarna moet het in model worden gefohnt en gemodeleerd. Het kost me meestal rond de 80 euro. Een hoop geld, maar het zit ook zo’n 8 weken perfect! De kleur houdt goed (en kan ik met pakjes van de drogist ook niet deze tint krijgen) en het model blijft ook mooi als het haar langer wordt. Ik heb het geld ervoor over!