Wat besteden jullie aan de verjaardag van je kind?

Het is maar net wat voor cadeau we voor de kids willen kopen… We zien het wel maar het zal geen honderden euro’s worden! Het is al december, dure maand met sinterklaas en kerst en oudjaar…

MamavanAnne, wat ik schrijf heeft met mijn zienswijze en levensvisie te maken en is geen reactie op wat jij vind of doet. Mocht er iets in mijn tekst zijn waarin jij je voelt aangesproken dan is dat dus een stukje wat bij jou ligt. Niet alle berichten in dit topic die haaks staan op jou mening hoe jij de dingen doet, hebben ook direct met jou of jou dochter te maken. :wink:

Het was mijn vraag als topic starter inderdaad hoe anderen het doen, en dat je zegt hoe het bij jullie zit is wat mij betreft helemaal prima!

Ik vind het ook geen punt hoor wat een ander wenst uit te geven.

600 euro… prima. Als je dat geen punt vind, moet je dat lekker doen en ik vind zelf idd als je een nieuwe fiets doet van ruim 300 euro… dan word dat bedrag alweer aardig gerelativeerd.



Hier zou dat best kunnen als ik er van te voren wat rekening mee houd. Maar ik wil dat gewoon niet.



Hoewel de verjaardag van Aniek wel duurder was dan die van Peet puur omdat we op haar verjaardag de hele familie te eten hadden gevraagd en we dus voor 10 volwassenen en 13 kinderen chinees hadden gemaakt en met vlees en ei en sate enzo mee was dat echt wel duurder dan 50 euro… hadden we nog geen drankjes enzo. Verjaardagstaart als toetje met ijs en dan nog haar cadeau, trakteren op school en kinderfeestje.

Denk dat het meer rond de 230 euro zat dan 150.



Het is meer dat we wel plannen met budget in ons hoofd. Dat we erover gaan vind ik dan niet zo’n ramp, mits we het gevoel hebben dat het welbesteed is.



Verder doe ik echt niet mee aan allerlei hypes op school… 15 kinderen uitnodigen… ja daaaag… dat vind ik gewoon als ouder niet leuk om te begeleiden dus daar waag ik me niet aan.

Ergens heen doen we ook niet, ik kan maar hooguit 4 kinderen vervoeren en dan moet je dus toch alweer met meer volwassenen zijn en genoeg vervoer hebben.



Uitdeelzakjes voor de familie… de ene keer doe ik t wel, andere keer niet.

Vind het in elk geval geen noodzaak en eigelijk een beetje zot.

Juist als die verwachting er op den duur is omdat " het altijd zo is" word ik altijd wat dwars van conventies en doe ik t n keer niet.



Dit jaar hadden we bij Mies dan ook geen uitdeelzakjes, maar gewoon een verpakte dora vanillekoekje met een door Mies zelfgemaakt kaartje eraan.

De reactie van 1 " alleen maar een koek?" bevestigde voor mij dat we er juist aan hadden gedaan… leer ze maar dat het niet altijd luxe en uitgebreid is en dat het een " bedankje" van de jarige is voor het meevieren van zijn of haar feestje.



Ik denk dat Marda meer eigelijk naar wat bevestiging zocht dat haar budget zo gek nog niet is en zeker niet veel te veel… :wink:

wij vieren hier alle verjaardagen in een keer

omdat mijn man en onze 3 kinderen heel dicht bij elkaar jarig zijn en ik plak er mijn verjaardag altijd bij aan



wij doen een keer per jaar een bbq voor de hele familie

dan zijn we aan lekkers en drinken zo’n 75 euro kwijt

bbq zelf 400 euro



kado voor ieder 50 euro dus per jaar 250 euro



op de verjaardag zelf nog wel een taart nou zeg 50 euro



totaal van 775 euro

delen door 5 komt op 155 per persoon



kimberly geeft al kinderfeestjes meestal kost dat rond de 50 euro in totaal

hier onlangs zo’n 160 (?) uitgegeven voor 2e verjaardag van zoontje.



hadden wel aardig wat mensen uitgenodigd (zo’n 30)

idd voor: taart (dure vd bakker :thumbdown: , doen we niet meer, volgend jaar lekker zelf maken!) koffie/thee, wat sapjes en hapjes (kaas, worst, toastjes, nootjes, spekkies, paar biertjes, uitnodigingen, slingers).



kadootje hebben we zelf niet gegeven, krijgt genoeg van de visite :smiley: , toen hij 1 werd kreeg hij een 2e hands houten treintje van 1,50 euro :smiley: .



dat zal/gaat vast wel anders naarmate hij ouder wordt en meer beseft, maar voor nu komen we er nog prima mee weg :smiley:



Op zich krijgt hij de rest van het jaar van ons ook (nog) weinig speelgoed en ik “reken” dus ook zo, dat de kosten voor de verjaardag een beetje terug verdient worden door de kadootjes die hij dan krijgt; zou je anders ook deels kwijt zijn aan aanschaf speelgoed.



heb nu natuurlijk ook nog het voordeel van zelf beetje gericht te kunnen vragen/ sturen ivm zijn leeftijd.

Hier weet ik niet preccies wat we uitgeven maar ook wel boven de 150 euro.

Wij hebben gewoon te veel familie en vrienden om het in huis te houden en huren altyd een zaaltje of iets. Dit jaar de kinderboerderij…

Dus daar ben je meestal al wel wat aan kwijt.

Kado verschilt heel erg is maar net wat hij wil nu wilde hij een boekje dus ja dan ben ik niet meer dan bv 10 euro kwijt :mrgreen:

Wel is de gewoonte bij mijn man zijn familie om ook te eten en wij hebben 58 personen dus ja dan ben je ook wel wat kwijt. Zij koken dan wel maar toch.

Snoepzakje doe ik altyd wel maar dat kan je zo duur maken als je zelf wil natuurlijk :wink:



Ik denk dat wij dit jaar rond de 250 a 300 kwijt zijn. Nu moet ik wel zeggen dat wij onze eigen verjaardagen niet vieren.

Hier hebben we dat er voor over en het duurdere komt natuurlijk ook door de huur van een lokatie .



Ik denk dat het voor een kind niet uit maakt wat het kost. Als ze jarig zijn en ze een kadootje krijgen en wat lekkers dan is hun feestje al goed. Het is meer wat volwassenen er van willen maken na mijn idee. :wink:

Hier ook altijd weinig. Heb al weinig budget, dus verjaardagen moeten we er altijd inpassen.



Taart maak ik altijd zelf, zakjes aan het eind doe ik niet aan… bier haal ik zeer beperkt, het is immers een kinderfeestje.

Denk ik met Benthe haar verjaardag, incl cadeautje op ongeveer 75 euro zat, en dan schat ik het hoog in, was waarschijnlijk minder…



Toen B’Elanna een nieuwe fiets moest, heb ik van de visite gevraagd een kleinigheidje mee te nemen en een bijdrage voor de fiets…



Hoeft niet een bedrag aan te hangen, als het maar met liefde gegeven en gedaan wordt!!!

Nou ik heb er net een gehad in oktober dus ik heb eens teruggerekend :smiley:

Cadeaus € 200,–

Taart € 40,–

Versiering € 30,–

Traktatie schat ik op zo’n € 30,–

Kinderfeestje € 110,–



Dat is dus zo’n € 410,–. Het is best veel maar ik vind dat wel prima.