Wat besteden jullie aan de verjaardag van je kind?

De vraag zegt het al: Wat geven jullie uit aan een kinderverjaardag en wat doen jullie eventueel om de kosten te beperken? Ik vind elke verjaardag een behoorlijke kosten post en ben al gauw 150 Euro per kind per verjaardag kwijt, ik wil dit wat gaan inperken maar weet niet zo goed hoe :think:



Zo is er de verjaardag thuis, met al het bezoek enzovoort, dit is voor alle gebak, drankjes en hapjes al snel 40 Euro en dan probeer ik de kosten meestal al te beperken. Het niet vieren is geen optie.

Dan nog een traktatie op school, die is gelukkig niet zo duur omdat de school het zelf regelt. Dan komen er nog cadeautjes, daarvoor hebben we een bedrag afgesproken van 50 Euro per kind, en dan is er nog een kinderfeestje, meestal ook niet goedkoop en daarbij gaan we geen extreme dingen doen ofzo.



Ik vraag me af wat jullie uitgeven aan al deze losse onderdelen en wat totaal? Wat jullie normaal vinden en hoe jullie eventueel de kosten inperken. Ik ben benieuwd!

Ik heb eigenlijk niet het idee dat het heel veel kost allemaal.

Ja, de boodschappen voor de dag zelf geef ik toch al gauw 60/70 euro uit, dat probeer ik vaak wel wat te beperken door bijv soep te maken ofzo.

Kado wisselt heel erg, maar net wat ze graag willen. Voor mijn dochter heb ik bijv een pop gemaakt; kosten ong een tientje, maar mijn zoon kreeg een grote doos lego a 80 euro…



Uitdelen en feestje misschien een paar tientjes, wat lekkers, materiaal om iets te knutselen en dan ben je er wel.



En nu ik dit zo optel zit ik ook wel aan de 150 euro :shifty:

Ik weet niet zo goed hoe je dit kunt beperken. Boodschappen voor veel mensen zijn gewoon duur, kado geef je graag, feestje is een must en zolang je het zelf regelt kost het niet zoveel.

Ik bespaar wel op milieu en portemonnee door niet van die plastic tafelkleedjes, bordjes, bekertjes enz in thema te kopen. Zie dat heel veel en vind dat eigenlijk vrij onzinnig. Ik heb een paar mooie tafelkleden in de kast waarvan er een op tafel gaat en verder gewoon servies. Oh en een stoffen slinger, scheelt op de lange termijn toch ook!

Hihi, je zit er al ruim overheen zelfs :wink:

Zo gemakkelijk gaat dat dus ook. Ik schrik er elke keer weer van als ik alles bij elkaar optel (niet te vergeten ook met uitnodigingen, versiering, snoepzak enz)

Maar daarin kun je dus wel makkelijk bezuinigen. Ik heb dus een gekke verjaardag het idee gehad dat ik ook aan de bob de bouwer versiering mocht en rekende even 20 euro aan wegwerpartikelen af… Dat doe ik dus niet meer. Zelfde met slingers, ik heb ze en hoef ze de komende vijftien jaar niet meer te kopen. Snoepzak vind ik onzin…doe ik ook gewoon niet aan mee :wink:

Uitnodigingen, koop een groot vel karton van 1 euro en hou zelfs over… Scheelt ook weer een hoop.

ik denk dat 150 euro niet eens zo;n hoog bedrag is voor alles wat je op noemt

feestje thuis, partijtje, uitdelen op school, kadootje van 50 euro

denk dat ik er ook wel ruimschoots aan kom en dan haal ik frisdrank etc allemaal bij de lidl en let ik erop zoveel mogelijk huismerk te kopen

dus denk dat je het al heel goed doet hoor

ow waar ik trouwens wel op let is wat de visite nou eigenlijk wel en niet eet

had op een gegeven moment een patroon van dingen die gewoon niet op tafel kwamen omdat we er gewoon niet aan toe kwamen of dat het bleef staan omdat het niet lekker was ofzo

dus die dingen haal ik gewoon niet meer in huis

verjaardag thuis met familie haal ik geen alcoholische dranken in huis

men moet toch allemaal weer terug naar huis rijden

en in mijn fam. word amper gedronken eigenlijk… pat zijn kant van de familie drinkt wel vaker wijn of bier maar vind dat meer iets voor in de avond

soms haal ik een paar maltjes voor mijn schoonvader… maar ook niet altijd sap of fris drinkt hij net zo lief

Het ligt ook aan waarvoor je kiest, vind ik. Wij vieren het de hele dag door; 's ochtends familie, 's middags met onze vrienden. Maar dat hoeft niet natuurlijk. Ik maak de taart zelf, ben er uren mee bezig, maar de kostprijs voor de taart is zo’n 15 euro. (ik maak er 2, want mijn meiden zijn tegelijk jarig) Qua boodschappen haal ik 2 kratten bier, wat wijn en fris. Dan een fles aanmaaklimo. Ik doe niet te gek met hapjes; nootjes, kaas/worst/hamrolletje. Uitdeelzakjes chippies voor de kinderen. Dan maak ik 2 pannen verse soep en ik koop afbakstokbroodjes. Een doos met zakjes pannenkoekenmix (Aldi) voor de kids en klaar ben ik.



Je kunt het inperken door de verjaardag van 2 tot 5 te vieren bijvoorbeeld. Dan heb je geen eters. Of geen alcohol te serveren. Ik lees her en der dat veel mensen dat ook doen. Scheelt ook weer flink in de kosten.

OW ja, een kinderfeestje kost bij mij echt geen drol hoor. Ik laat ze een eierkoek versieren en we doen spelletjes. Zakkie reut voor mee naar huis en dan ben ik voor nog geen 3 euro per kind klaar (Kan nu nog natuurlijk, als ze ouder zijn zullen de wensen wel veranderen) Ik doe niet aan het warme eten met de kinderen op een kinderfeestje. Die is gewoon van 2 tot 5 uur, thuis eten. Als het warm is klap ik het zwembad in de tuin, hoef ik er niks meer aan te doen

misschien minder mensen uitnodigen, ipv gebak halen zelf een taart bakken of gewoon een koek bij de koffie. inkopen doen bij een goedkopere supermarkt. aanmaak limonade ipv frisdrank.

Ik bezuining op de kadootjes voor de kinderen :oops: . Ik heb vijf kinderen, waarvan er 3 rond Sinterklaas jarig zijn.

Er komt dan in een keer zo’n bulk kadootjes het huis in, daar wordt je niet goed van. Opa en oma geven voor 50 euro per kind per gelegenheid(dus daar vraag ik de duurdere dingen aan), anderen voor 20 euro per kind.

Ik wil natuurlijk niet teveel achterblijven, maar verzamel het hele jaar door kado’s. Zo heb ik lego gekocht toen het meer dan de helft was afgeprijsd (lego boerderij voor 25 euro :dance: ), fisher price kassa voor 7,50 euro… Ik heb nu al een kast vol klaar liggen.

Wel nieuw speelgoed, maar voor veel minder. Dus ben ik max. 25 euro aan kwijt.

Taart maken we zelf, meeste visite drinkt koffie en thee en op kinderverjaardagen haal ik weinig alcohol in huis.

Kinderfeestje is OF thuis met veel vriendjes, OF weg met maar twee of drie vriendjes.

Mijn ervaring is dat hoe meer je geeft, hoe meer ze willen en dan hebben ze hier de pech dat niet alles kan.

ipv gebak, slagroomsoesje en minitoupouchen.’



ik weet niet of je handig bent met bakken?



(recept van een mede mama)



bladerdeeg in 4e snijden en dan klein plakje ham, klein plakje kaas, dichtvouwen, met ei besmeren en geraspte kaas erover heen.



kaas en plakjes wordt, evt komkommer, bloemkool en wortel met een dipsausje



evt nootjes en chips op tafel zetten en wat stokjes.



Dan ben je al een heel eind.



gebak zou je ook evt. zelf kunnen maken.

doe dit ook en scheelt heel veel in de kosten.

Afgelopen verjaardag van onze zoon zaten we zo rond de €250 a €300,- (als het niet meer was)en dan viert hij nog niet eens een kinderfeestje…

Daar zit dan wel een BBQ bij voor alle gasten die mee bleven eten (een stuk of 20) en dat was zo gezellig dat we dat er in blijven houden :thumbup:

Voor onze eigen verjaardagen zitten we denk ik ook rond de €200,- minimaal.



Hier haal ik wel alles in huis, taarten, frisdranken,minimaal 4 kraten bier, wijnen, sterke alchohol,sapjes, chips/nootjes, lekker buffet voor de avond, lekkere kaasjes en salades voor op stukbrood/toast etc.



Persoonlijk let ik er bij zo’n dag niet op wat ik uitgeef.

Dat doen we bij onze verjaardagen ook niet, het is zijn dag en je bent maar 1 keer in het jaar jarig denk ik dan.

Op zo’n dag wil ik dan niet bezuinigen, dat doe ik dan liever op de doordeweekse dagen met de algemene boodschappen.

Ik vind het niet kunnen om op een kinderverjaardag geen taart te hebben eigenlijk.

Maar een appeltaart is ook taart en zo gemaakt met een lage kostprijs.



En je bent maar een keer per jaar jarig… Tja, ik vind dat ook wel, maar ik wil het ook niet te gek maken. Ik ga echt niet hetzelfde uitgeven als wat ik in een maand aan boodschappen doe voor 1 verjaardag. Maar dat zal ook heel persoonlijk zijn, voor ons, met drie kinderen en 1 salaris, kan dat ook gewoon niet.

Ik heb er eigenlijk nog nooit opgelet. Ze zijn maar 1 keer per jaar jarig tenslotte. En het jaar verder door geef ik eigenlijk geen cadeaus. Hooguit wat kleine dingen van 5 euro. Wij zijn veel meer kwijt dan 150 euro.



Voor de verjaardag zelf ben ik denk zo al 70 euro kwijt aan hapjes (chips, toast, worst en kaas) en drankjes (koffie, fris, wijn, bier en sterke drank) en taart (slagroom hema toch ook al 25 euro). Overigens zijn dit inkoop kosten. In de praktijk blijft er altijd over :wink: Dus de echte prijs ligt lager :smiley:



Het cadeau is niet een vast bedrag maar dit jaar was dat 90 euro. Een grote doos lego.

En dan krijgen ze ook nog nieuwe kleren :oops: Ook zo 50 euro.

En dit jaar voor het eerst een partijtje, 50 euro totaal. Traktatie op school zijn de kosten niet (cakejes met versiering).



Dusss dat maakt iets van 260 euro. :shifty:

Wij geven ook niet standaard een bedrag uit aan een kado, het gaat erom wat ze graag willen hebben. Heb een keer voor de 1e verjaardag van de oudste een kraamkado weer ingepakt (duplo dierentuin).

Ook een keer een poppencommode van mp gehaald voor € 25,00.

Afgelopen jaar wilde de oudste graag rolschaatsen, ik was € 25,00 kwijt.

Ik ga het echt niet aanvullen dan tot € 50,00.

hier geen standaard bedrag voor het kado, met de 1e verjaardag van de oudste zaten we aan 70 euro :shock: met zijn 2e verjaardag aan 50 euro en met zijn 3e verjaardag hadden we een dekbedovertrek van de zeeman voor 10 euro en een quad via MP voor 25…de quad moest opgeknapt worden, maar daar hadden we bijna geen kosten aan.]

Het is echt verschillend, maar ik zou denk ik niet hoger gaan voor het kado dan 75 euro. Tja daar komen dan de boodschappen nog bij en daar zijn we rond de 100 euro voor kwijt denk, we hebben dan ook wel een grote familie en veel vrienden die komen (meestal zijn we ong. met 45 mensen door de dag heen)

Ons laatste feestje voor Anne heeft meer dan 600 euro gekost :oops:

(alles incl, dus kado, kinderfeest, volwassenen feest, en traktaties)



Oke, dit jaar heeft ze wel een nieuwe fiets gekregen voor haar verjaardag, maar we kijken nooit zo nauw (dat hoeft dan gelukkig ook niet)



Vorig jaar zaten we rond de 300-400euro, maar toen kreeg ze geen fiets.

Voorgaande jaren hebben we een bbq feest gehouden en dit jaar hadden we voor het kinderfeest pannenkoeken en voor het ‘grote mensen’ feest chinees voor iedereen laten komen…tja dan wordt het al snel duur.



Anne s verjaardag is dan ook wel de enige verjaardag die we echt vieren, die van mn partner en mij stellen niks voor.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik precies uitgeef, maar in ieder geval nooit zoveel dat ik er problemen door krijg de rest van de maand.



Moet er wel bij zeggen dat ik de uitgaven door het hele jaar verspreid. Sara is vlak na Sinterklaas en vlak voor kerst jarig. Dan is in november de vriend van mijn moeder jarig, en in januari mijn moeder en ikzelf. Ik koop dus het hele jaar door dingetjes. In juli had ik sinterklaaskadootjes in huis :mrgreen: Daardoor heb ik er minder last van. Sara haar verjaardagskado heb ik al bijna een jaar in huis. Ik kreeg een gratis DS bij het verlengen van mijn telefoon-en internetabonnement :mrgreen: Verder maak ik meestal zelf een taart of ik haal een lekkere. Vorig jaar kreeg Sara een prachtige taart van Dora van mijn moeder. Drinken heb ik altijd wel in huis, ik haal een paar pakken/flessen extra. Bier enzo vind ik niet nodig op een kinderverjaardag dus dat haal ik gewoon niet. Op mijn verjaardag komen mensen meestal s avonds en dan haal ik wel wat wijn en bier.



Verder een paar zakken chips en wat nootjes enzo. De meesten gaan voor het eten weg en als ze blijven maak ik pasta oid. Zomaar klaar.

hier ook geen idee wat het in totaal is… maar ik spreid waar mogelijk de kosten ook, zodat we er geen ‘last’ van hebben.



Zie ik in juni al iets leuks voor een verjaardag voor november… dan neem ik het dan vast mee :thumbup: Hier ook geen bepaald bedrag voor de verjaardag voor ogen. Het moet wel leuk blijven, dus achterlijk grote cadeau’s niet.

De jongste is over 2 week jarig en krijgt de Little Tikes Transporter (is met 2 auto’s erbij die erop kunnen), in de winkel van 40-50 euro, wij hebben hem echt zo goed als nieuw van MP gehaald voor 15 :thumbup: (ipv verkleurd/beschadigd zat er stof op van het stilstaan :o ). Daar komt dan ook niks meer bij. Ja zijn broertjes kopen allebei nog wat voor hem (kwamen ze dit jaar zelf mee en ook dat ze dat zelf wilden betalen).



Hij geeft verder nog geen kinderfeestje en taart maak ik altijd al zelf. Omdat ik het leuk vind en dat het dan goedkoper is is mooi meegenomen, maar dat is niet de reden. Ik bak altijd zelf een cijfertaart van hun leeftijd, soms nog een kwarktaart erbij (zeker bij de oudste, die is in de zomer jarig, lekker met vers fruit erop) of een appeltaart ofzo.



Voor de kinderfeestjes hier ook geen heel thema ofzo… soms wel de bekertjes of leuke rietjes van hun favo figuur. En nog gewoon thuis, dus geen hoge kosten.



Bij de jongste komen stel vriendinnen met kindjes in de ochtend en dan is veel meer als taart bij het drinken ook niet echt nodig en drinken is dan koffie/thee en roosvicee/ limo voor de kindjes.

In de middag na werktijd komen dan nog mijn ouders + broer & schoonzusje. Zij blijven wel eten, maar maak dan een grote pan nasi. Veel meer dan een extra kipfilet, zak kroepoek etc is dat ook niet.

Pff, wat een bedragen :shock: Wij gaven vorig jaar 30 euro uit aan zijn cadeau (we hebben nu afgesproken dat 50 euro maximaal is voor een cadeau, voor onze zoon, welke leeftijd hij ook krijgt, maar als hij bijv echt een nieuwe fiets nodig heeft, dan gaan we eroverheen, anders niet). Voor gebak en snoep enzo waren we denk ik 40 euro kwijt, maar een taart zelf bakken is al stukken goedkoper. Traktatie op het kdv waren kleine bolletjes en krentenbolletjes, die kosten erg weinig. Met een stel balonnen aan een mandje zag het er al snel leuk uit. Kinderfeestjes hebben we nog niet, gelukkig, dat zal ook wel kosten schelen. Wij blijven dus prima onder de 100 euro, en proberen dat ook zeker zo te houden.