Wat besteden jullie aan de verjaardag van je kind?

@littlewonder wrote:

Wij blijven dus prima onder de 100 euro, en proberen dat ook zeker zo te houden.




Denk dat wij dat idd ook redden hoor, incl. kinderfeestje.

En ik vind 50 euro voor een cadeau ook wel genoeg. Behalve idd eventuele fietsen ed daargelaten.

Ik denk, de reacties te zien dat het ook een beetje afhankelijk is van de leeftijd en het aantal kinderen binnen het gezin, zo geven kinderen onder de 4 doorgaans geen kinderfeestjes en schooltractaties en hebben ook geen flauw benul van wat iets kost, misschien ook niet een verlangijst e.d. en kunnen ook tevreden zijn met een eenvoudig cadeautje (niet dat oudere kinderen dat per definitie niet kunnen, of dat alle kleine kinderen er tevreden mee zijn). Ook kinderfeestjes worden denk ik hoe ouder de kinderen zijn over het algemeen duurder. Met kleuters kun je gezellig spelletjes thuis spelen, maar met een groep van 8 jarigen doe je geen ‘zakdoekje leggen’ meer, en moet er wellicht iets uitbundigers uit de kast getrokken worden, al hoeft dat natuurlijk ook niet persé heel duur te zijn, een slaapfeestje of thuisbioscoop ofzo zijn dan ook wel weer leuk.



Ook het aantal kinderen per gezin speelt misschien een rol. Ik kan me zo voorstellen als je er 3 of 4 hebt dat er over het algemeen geen 600 Euro per kind wordt uitgegeven, maar goed, ook daar zullen vast uitzonderingen bij zijn.



Echt goedkoper denk ik dat me niet lukt, ik vind gebak, slingers, cadeautjes een kinderfeestje en een traktatie er nu eenmaal bij horen. Daarbinnen kan ik natuurlijk wel kijken naar goedkopere oplossingen.



Wat ik wel heb zitten bedenken is dat wanneer de kinderen ouder worden ik ze een bedrag kan aanbieden en dat ze zelf een invulling geven wat daarvan ze voor een cadeautje willen gebruiken en wat voor een kinderfeestje, bijvoorbeeld 100 Euro. Ik denk dat minder dan 150 Euro mij niet gaat lukken. Het is ook niet dat ik het geld er niet voor heb, maar ik vind het nogal enorme bedragen voor een verjaardag.



Leuk om al die verschillen te lezen, reacties blijven dan ook welkom :slight_smile:

Tja het is net wat je budget is denk ik… die breed heeft laat breed hangen :lol:



Tenminste ik geef niet meer uit dan ik te besteden heb.



Vorig jaar was ik net gescheiden, geen werk, dus het was echt een low budget feestje.

Slingers van de action

Tafelkeed van de action

zak chips

een worst

wat blokjes kaas

blik tomatensoep met broodjes

en een hema taart

Uitnodigingen, foto afgedrukt en op de achterkant de uitnodiging geplakt.

10 cent per stuk

Kado: een leuke pop

Traktatie: samson en gert koekjes met een vingerpopje van de action



Dit jaar daarintegen, ik werk keihard voor mn geld en heb de boel goed voor elkaar… al zeg ik het zelf :lol:

Dus pak dit jaar uit, volgend jaar zal ik iets “normaler” gaan doen.



Heb dit jaar:

Bumba slingers, balonnen, deurbord

(Al heb ik dan wel weer een deel 2e hands gekocht)

Bumba taart laat ik maken door iemand van Kok

Kado: een loopfietsje

Hapjes: niet te duur maar ga ze zelf maken

Bumba uitnodigingen, op een ansichtkaart laten maken

Een knutsel zelf gemaakt



De dingen die ik kan halen bij de Aldi worden daar gehaald en de rest bij de normale super



Op het moment dat Lianne verjaardagsfeestjes gaat geven gaat de voorkeur van mij uit naar: doe normaal dan doe je al gek genoeg.

Beschuit versieren is voor mij jeugdsentiment dus waarschijnlijk wordt het iets in die trend :inlove:

Wij geven ongeveer rond de €75,-, denk ik. De ene keer krijgt ze iets duurders, de andere keer wat minder dure cadeautjes. Ik denk dat ze een keukentje krijgt als ze drie wordt, dus dan ben je al snel wat meer geld kwijt als je ook nog wat spulletjes voor erbij koopt.



Qua hapjes en drankjes doen we het niet zo duur. Hier geen lopend buffet of bbq. Wel een taart, maar dat kan net zo goed een taart van de supermarkt of eigen gebakken taart zijn, die we versieren. Verder wat worst, kaas, toastjes en nootjes. Dus dan ben je niet extreem veel geld kwijt.

@Jippie wrote:

Wij geven ongeveer rond de €75,-, denk ik. De ene keer krijgt ze iets duurders, de andere keer wat minder dure cadeautjes. Ik denk dat ze een keukentje krijgt als ze drie wordt, dus dan ben je al snel wat meer geld kwijt als je ook nog wat spulletjes voor erbij koopt.



Qua hapjes en drankjes doen we het niet zo duur. Hier geen lopend buffet of bbq. Wel een taart, maar dat kan net zo goed een taart van de supermarkt of eigen gebakken taart zijn, die we versieren. Verder wat worst, kaas, toastjes en nootjes. Dus dan ben je niet extreem veel geld kwijt.




Dat is bijv. ook leuk om te vragen aan de visite.

Hebben wij tenminste wel gedaan toen de oudste het keukentje kreeg op zijn 3e verjaardag. Je weet iets te vragen waar direct mee gespeeld kan worden en je maakt het je zelf ook niet al te duur.



(overigens weet ik niet precies wat ons keukentje ons gekost heeft aangezien ik hem zelf gemaakt heb met deels MDF wat we nog hadden liggen aan restanten, verf had ik nog, maar wel knopjes en haakjes etc allemaal gekocht om het af te maken en schroeven etc voor het in elkaar zetten).

Wij zijn voor onze verjaardagen rond de 400 euro kwijt (waarvan 100 euro voor het kado). Geen verschil hier tussen de kinderen en wijzelf.

@juulke wrote:

Wij zijn voor onze verjaardagen rond de 400 euro kwijt (waarvan 100 euro voor het kado). Geen verschil hier tussen de kinderen en wijzelf.




hier wel … aangezien we onze verjaardagen niet vieren :lol:

Ja thuis met de kinderen eten we een stukje (zelfgemaakte) taart en omdat de kinderen het leuk vinden hangt er ook een slinger en een paar ballonnen.

Manlief wil zijn 40e verjaardag wel vieren… hebben we nog dik 3 jaar om over na te denken hoe we dat gaan doen :wink:

Mamamarije Dat hadden we zelf inderdaad ook al bedacht. Dat we zelf het keukentje geven en vrienden en familie spulletjes voor erbij. Anders ben je wel heel veel geld kwijt en een ander vind het vaak moeilijk om iets leuks te bedenken. Maar in elk geval bedankt voor de tip!

@Jippie wrote:

Mamamarije Dat hadden we zelf inderdaad ook al bedacht. Dat we zelf het keukentje geven en vrienden en familie spulletjes voor erbij. Anders ben je wel heel veel geld kwijt en een ander vind het vaak moeilijk om iets leuks te bedenken. Maar in elk geval bedankt voor de tip!




Vond het zelf ook wel makkelijk hoor :lol:

Want vond het zeker toen nog afentoe best moeilijk om iets te verzinnen en nu kon je redelijk gericht iets vragen. Nu hij 6 is vind ik het een stuk makkelijker… (alleen is het voor nummer 2 en 3 soms wat lastig, maar dat is een ander verhaal :wink: ).



De oudste (en de middelste was er toen ook al) vond het ook heel leuk, in de loop van de dag kwamen er allemaal dingetjes bij die keuken en aan het eind van de dag had hij een keukentje, pannetjes, groente/fruit etc en kon er gekookt worden :thumbup:

Ik denk dat ik met alles ook rond de 100-150 euro heb. Maar eerlijk gezegd vind ik dat ook niet heel erg veel ofzo…



Ja het is een hoop geld, maar vind het niet over the top, zoals ik 600 euro wel vind voor een kinderfeestje. 8)



Voor 150 alles doen, kado, feestje kids, feestje met familie en traktatie op school.



Lijkt mij een prima bedrag toch?



Natuurlijk kan je overal wel een beetje op bezuinigen, maar ik denk niet heel veel.

Ik denk dat het mij niet eens zou lukken om 600 euro op te maken, zelfs met fiets er bij. Of 400 euro standaard voor iedere verjaardag…

Wij krijgen toch bestwel wat bezoek en ik hou van koken dus maak altijd allerlei lekkere hapjes en ga dan ook gerust bij italiaans zaakje goeie mozzarella enzo halen, gevulde pepertjes enz. Maar dan zit ik dus zo aan de 70 euro…

Wij houden van feestjes vieren. Maar dan maak ik de taarten liefst zelf. net als de hapjes, en dan ook wat chips enzo erbij.

Als ik dan het schoolfeest (traktaties) en het kinderfeest(activiteit), grote mensenfeest (versnaperingen en cadeau) bij elkaar optellen, komen wij makkelijk over de 200 euro.

Ik maak daar graag extra werk van (mooie kasteeltaart voor in de klas, speciale taart voor thuis), kinderfeest gaan we naar een klimwand, midgetgolven of geven we een schminkworkshop. Cadeau van onszelf is meestal rond 50 euro, maar als het bezoek komt, zijn dat 40 personen in totaal(met ons viertjes erbij) en dan ben je wel een paar sloten koffie en zakken chips verder. En dat telt dan op, ook al is de chips huismerk en de koffie snelfiltermaling.

Dit jaar zal het voor oudste een zwemfeestje worden, en dan voor jongste misschien een voetbalfeestje. Oudste wil haar grote mensenfeest al samen met mijn verjaardag vieren, dat zou al wat schelen, dan ben je in 1 keer ermee klaar (we schelen 2 1/2 week)

Ik zie grote bedragen, hoeveel mensen komen er dan? Ik bedoel, zóveel…



Riley werd 1 jaar, heb een goedkope taart gekocht en die versierd Was een tientje totaal kwijt, frisdrank, limonade, denk dat ik totaal aan etenswaar/drinken (en dus ook de taart) 30euro kwijt was, zijn kado was 45euro. (3wieler + megablocks) en gekocht ergens in januari al.

@Sweet-Love wrote:

Ik zie grote bedragen, hoeveel mensen komen er dan? Ik bedoel, zóveel…



Riley werd 1 jaar, heb een goedkope taart gekocht en die versierd Was een tientje totaal kwijt, frisdrank, limonade, denk dat ik totaal aan etenswaar/drinken (en dus ook de taart) 30euro kwijt was, zijn kado was 45euro. (3wieler + megablocks) en gekocht ergens in januari al.




Laatste verjaardag van mijn oudste:



-kado 100 euro

-kinderfeestje: 13 volwassenen en 7 kids aan de taart (35 euro), daarna alleen met kids nog ca. 65 euro. Dus 100 euro in totaal.

-feestje voor familie, vrienden en buurtjes: 24 volwassenen en 9 kinderen. Taart (35 euro), broodjes met schalen van visboer ( 35 personen aten mee voor 75 euro), wat zoutjes en snoepjes (15 euro), drinken en avondeten (75 euro). Totaal 200 euro.



Totaal dus 400 euro. Ik haal de taarten bij de bakker (twee stuks) en de salades bij de visboer en bolletjes bij de bakker.



Voor ons feestje zijn we zo 300 euro kwijt voor een middag en avond. Er gaan dan aardig wat flessen wijn op en de wijn die we meestal hebben kost rond de 15 euro per fles en dan gaat het best hard met de euro’s na 8 flessen. Dan nog taart voor 50 euro en ook hier hapjes van de visboer of slager en zitten we zo aan de 300 euro. En dan nog een kado van rond de 100 euro en zo komen we ook aan de 400 euro.



Het is ook wat je er aan wil en kan uitgeven denk ik. Ik ken zat mensen die dit te veel geld vinden, maar ook genoeg die met gemak het dubbele uitgeven.

Traktatie voor Peter was 30 cakejes van muffinmix… denk een euro of 7 aan kosten. Geduldspelletje erop a 15 ct per stuk, kosten 4,50 dus.

Dus de traktatie was net iets meer als 10 euro zo.



Kinderfeestje was bowlen in huis, schatzoeken (muntjes en bellenblaas waren 10 euro) film kijken en pannenkoeken eten (bloem, melk, ei, kost wellicht 2,50)



Feestje was op die manier vrij goedkoop.

bellenblaas en gouden muntjes mochten ze houden en zaten in uitdeelzakjes die per 10 op 1 euro komen… dus 13,50…



Visite kwam en we hadden kaas, worst, nootjes, wijn, cola en jus d’orange…chipjes voor de kids en bij t weggaan kregen de kids een uitdeelzakje met spekkies, snoepies en een windmolentje van 30 ct per stuk… extra kosten op de normale boodschappen waren denk ik 40 euro.



Oke… staat de teller op 65 euro dus zeg maar.



taart met marsepein en thema en een appeltaart (oma gemaakt) 30 euro.

en dan nog de vaste bijdrage in een verjaardagscadeau… we doen altijd 50 euro. Hij wou een Nintendo Ds en had zelf 88 euro gespaard… de rest hebben wij bijgelegd en een spel erbij.



Dus tja… ook hier toch wel 150 euro per kind en ik heb niet echt het idee dat het veel goedkoper kan.

Nou heb ik ook die wens niet. Verjaardagen zijn er om gevierd te worden en ik wil visite ook niet op droog brood zetten.

Ik let wel op dat het geen dikke 200 euro word ofzo. Maar met cadeau mee zit ik echt wel op 150 euro… en dat dan in juli, in augustus, in september en oktober… goed getimed he :lol:

Maar ik spaar daar het eerste halfjaar al wel extra voor zeg maar…

wat ik dan overhoud gaat op de verjaardagsrekening ( is een aparte rekening waar ik zo bij kan en waar we eigelijk ook op sparen voor kerst, sint en oud en nieuw en voor cadeautjes die ze mee moeten nemen naar feestjes van vrienden. Ook kopen we daar de cadeautjes van voor alle verjaardagen binnen onze familie en vriendenkring.

Wij hebben net Jasmijn haar verjaardag gevierd, tja wat zal ik kwijt zijn geweest…



ik denk zo ongeveer 70 euro aan kado’s.



Versieringen, snoepzakjes en eten en drinken denk ik zo ongeveer 50 euro…groot gedeelte hebben we samen met mijn zusje gevierd dus gedeelde kosten.



Oeps daar kwam nog 30 euro aan taart bij…en 15 euro aan traktaties op kinderdagverblijf.



Dat is dan 165 euro ongeveer.



Maar als ik dan naar Roos kijk…die krijgt dit jaar een kado van boven de 100 euro, uitnodigingen al gekocht 2 euro :slight_smile:

Dan het vieren voor familie red ik wel met 50 euro denk ik.

Dan haar verjaardagsfeestje, is in een speelfestijn inclusief taart en patat, voor 6 kindjes en ons zelf zal op 75 euro komen.



Dan nog traktaties op school, zal wel rond de 25 euro zijn denk ik.



Dan zit ik bij Roos al op 250 euro…en dat is dan ook nog eens de dag na sint haha.



Ow daar komt nog bij dat ik met haar nichtje en haar de woensdag na haar verjaardag ook als kado naar mega mindy gaan…heb de kaartjes al in huis, geen idee meer wat me dat precies gekost heeft. Zal ook wel 30+ euro geweest zijn…



Hmmm dure verjaardag zo een dag na sint. :o

denk dat 150 euro wel realistisch is hoor



Even afgelopen verjaardag bedenken:



Cadeau Elise 50,00 ( keukentje van MP )

drinken 40 euro

taart & hapjes 40,00

uitdelen KDV 15,00



dan is het afgerond, maar zeker geen overdreven bedragen. ZOu alleen kunnen bezuinigen op cadeautje, maar het keukentje was een bewuste keuze aangezien ze al zoveel klein spul heeft… En volgend jaar denk ik dat het een fiets word, dus nog duurder. Ik ga niet voor een bepaald bedrag, wat ik geschikt vind word gekocht of later wat ze leuk vind.

Zo word Jesse 1 in Januari en krijgt hij een handdoekset ( 1 handdoek met naam en 2 washandjes ) dat heeft denk ik 15,00 gekost dan ofzo, maar hij heeft gewoon niet echt iets nodig nog en speelgoed krijgt hij genoeg, dus dan van ons niet zoveel. Maar voor zijn 2e verjaardag denk ik aan een groot duplo cadeau, dus dan zit ik wel weer op de 50 of meer…

Hier weet ik ook niet echt wat het kost…



gewoon de standaard dingen fris wijn en bier maar niet extreem veel of zo…



verder wat nootjes chips kaas en worst maar dat is ook het duurste niet…



ik denk hapjes en drankjes eens 100/125 euro



taart maak ik zelf



trakteren max 1 euro per kind (uit de klas)



feestje gewoon lekker thuis, toen dtje 6 werd (in mei) eenn feestje in de tuin… papa is brandweerman en dtje vind dat ook geweldig dus een speurtocht door de buurt met 6 kindjes (inclusief dtje) en wat spelletjes 2 pakken pannenkoekenmeel en veel fantasie… (wat snoepjes ranja en cake)



en kado meeste krijgt hij van familie dus van ons gewoon wat hij graag zou willen hebben… en dat was een traptrekker zoon grote voor buiten samen met opa en oma en tante en oom gedaan want dat was wel even 150 euro maar delen met zijn allen kom je op zoon 50 euro wat wij er zelf bij hebben gedaan…



nu met m zal het het zelfde zijn hij krijgt alleen little people van mp wat bij iemand stof heeft gevangen waar bijna nooit mee gespeelt is en dat is ongeveer 25 euro want ik had een budget voor allebei 75 euro voor dec…



m voor sint verjaardag en kerst (veel little people van mp) en nog een paar kleine schoen kados

d voor sint en kerst ( sint een fiets van mp voor 30 en kolonisten van catan junior 20 en kerst heb ik nog 25 euro voor) en nog ene paar kleine schoen kados



schoen kados (sokken stiften beker oid en pepernoten)



edit versieringen voor verjaardag hebben we van mijn ouders gekregen en als die stuk gaan mogen de jongens vlak voor ze jarig zijn nieuwe uitzoeken





Dus ik denk max 200 euro ongeveer voor een verjaardag van de kids met kado



en voor ons is dit meestal veel mider…



(ik werd 24 en we zouden een hond kopen dus we hebben tegen de jongens gezegd ook een beetje mamas verjaardags kado)



volgend jaar 25 en dan wel iets meer vieren

wij hebben een grote familie, en vriendengroep… dus al snel veel visite.



totaal volwassenen en kids zit wel rond de 60 ofzo.



maar boodschappen doe ik heel makkelijk,



frisdrank is ongeveer 30 euro

bier is ongeveer 50 euro (statiegeld niet meegeteld)

overige boodschappen 45 euro (hapjes chips traktaties)

cadeau is 75 euro

gebak (voor de kinderen soesjes) 40 euro

uitnodigingen 10/20 euro (ook voor familie en vrienden ivm verdeling van 3 dagen)



(dit is nagerekend van de bon af :wink: )



totaal: rond de 250 euro dus kwijt voor de verjaardagen.



eerlijk gezegd valt het mij mee, maar ik ben ook niet uitbundig met dingen op tafel zetten zoals hapjes en lekkernijen.



vaak is het hapjes: droge worst, kaas, paprika en komkommer.

en lekkernijen: 2 soorten chips, borrelnootjes en Chinese mix.

en bij vertrek voor de kids nog een snoepzakje…

Alles bij elkaar mag je denk ik ook wel blij zijn als het voor 150 euro lukt. Zo even gezegd lijkt het heel veel en begint het mij nu al pijn te doen voor eind nov :shifty:



Maar ja - kado meestal 50 euro, middagje visite met veelal eigen taarten (en een kindertaart) en meestal iets makkelijks om te blijven eten en nu dan traktaties en feestje. Zal wel eerder richting de 200 gaan vrees ik.