Wat ben ik een SLECHTE moeder! :(

Ik voel mij zo ontzettend slecht! :cry:

Mats is een uurtje geleden gevallen. Hij zat in zijn wipper, ik was zijn fruit aan het klaarmaken. Ineens hoor ik een harde klap en daarna hoor ik Mats huilen. Hij heeft zich blijkbaar zo hard naar voren gegooid (ik wist niet eens dat hij dat kon :shock: ) dat hij met wipper en al naar voren is gevallen en met zijn hoofd tegen de tafel is gekomen.

Resultaat: een grote blauwe plek op zijn voorhoofd. Inclusief bult.

Ik heb er meteen ijs tegenaan gehouden en de HA gebeld. We kunnen straks even langskomen maar zolang Mats geen afwijkend gedrag vertoont, hoef ik mij geen zorgen te maken.

Mats was na 10 minuutjes wel getroost. Hij vond alleen het ijs vervelend. Hij lacht weer, gilt weer naar de poes, speelt weer en rolt weer. Met hem gaat het volgens mij welā€¦

ā€¦ maar met zijn moederā€¦

ik blijf janken. Wat voel ik mij slecht!

:cry: :cry: :cry:

en dan heb jij het goed gedaan dus niks slechts aan hoor :naughty:

Lev is gisteren van een stenen trappetje gevallen op een stenen grond.

Waar ik bij stond zeg maar.

Dan voel je je zo stom en fout bezig en zo, maar je kunt er niks aan doen hoorā€¦

Daarvoor heten het ook ongelukjes.

Maar snap je wel :hug:

Bedankt, dat heb ik even zo hard nodig! :-*

Och meidā€¦ik weet zooo goed hoe je voelt!!!

RhodƃĀ© is vorige week achterover van haar tafelstoel gevallen nadat we gespeeld hadden dat ze jarig wasā€¦ik feliciteerde haar, en ze trok haar hand nogal hard terug met als gevolg dat ze zo achterover van haar stoel (waarop ze stond) kukelde :cry:

Gevolgā€¦lichte hersenschudding waar ik pas 's avonds na een dag een hangend kind te hebben gehad achter kwam :shifty:

Ik dacht dat ze gewoon een hang dag had, maar toen ze een lange middag slaap had gedaan dat ze anders niet meer doet en om half 5 huilend zei dat ze zo moe was en hoofdpijn had viel het kwartje en moesten we meteen langs de hap komen.

En echtā€¦je voelt je zooooo slecht!!!

Dus ik weet hoe je je voel, maar johā€¦het gebeurd iedere moeder eens! :hug:

ik denk dat iedereen wel eens iets over het hoofd ziet waardoor de kleine een flinke smak maakt. echt, heel menselijk hoor :-*

er zijn zelfs hele topics geschreven over het ā€˜slechte moederschapā€™; heel geruststellend om te lezen hoe andere moeders zo nu en dan blunderen! ik zal eens kijken of ik um kan vidnen voor je, misshcien kikkert het je wat op!

Ik voel me ook af en toe ontzettend schuldigā€¦

Laatst kreeg ik de kastdeur met geen mogelijkheid dicht, en als mij iets niet lukt dan word ik giftig en begin dus extra hard tegen die deur te duwen. Opeens begint Juul ontzettend hard te krijsenā€¦ Zaten zijn vingers ertussenā€¦ :shock: :? Ze werden meteen dik en blauw en waren een beetje ontveld, maar gelukkig viel het achteraf wel meeā€¦ Maar wat heb ik mij slecht gevoeld.

Zulke dingen gebeurt iedereen een keer denk ikā€¦

In elk geval even een hele dikke :hug: :-* en het komt vast goed.

ons donny is toen hij 2jr was 2x van de trap gevallen binnen 1 mnd

omdat mama t traphekje beneden niet dichtdeed ( k ging toch ff snel wat pakken en was zo terug dacht ik)

de ambulance heeft hem zelfs opgehaalt de 2e keerā€¦

dr was uiteindelijk niets aan de handā€¦

maar ik denk dat we allemaal weleens zoiets meemakenā€¦

je bent niet de enige :wink:

@Moosje wrote:

Ik voel me ook af en toe ontzettend schuldigā€¦

Laatst kreeg ik de kastdeur met geen mogelijkheid dicht, en als mij iets niet lukt dan word ik giftig en begin dus extra hard tegen die deur te duwen. Opeens begint Juul ontzettend hard te krijsenā€¦ Zaten zijn vingers ertussenā€¦ :shock: :? Ze werden meteen dik en blauw en waren een beetje ontveld, maar gelukkig viel het achteraf wel meeā€¦ Maar wat heb ik mij slecht gevoeld.

Zo schoof ik laatst wat geirriteerd de triptrap aan nadat Lev zich al 10 keer had afgezet.

Ook zo brullen a la Juul.

Hand tussen de beugel en de tafel :oops:

Lieve, lieve, lieve meiden!

Bedankt voor jullie berichtjes. Het klinkt echt stom maar ergens is het ā€œfijnā€ om te lezen dat het jullie ook eens is gebeurd. De ergste schrik is wel over nu maar ik voel me nog steeds heel schuldig. Mats slaapt nu, ik kan het niet laten om elke 10 minuten te kijken hoe het met hem gaat.

:-*

:-* :-*

niet schuldig voelen al herken ik het wel, laatst kwam Ivan zijn hoofdje tegen het licht knopje (ik liep met hem naar het kamertje) van zijn kamertje hij heel hard brullen en ik voelde me zo schuldig

Gister wou ik aan het touwtje trekken van een muziek doosje alleen mijn hand glipte los dus boing tegen zijn oogje brullen :frowning:

:hug: :hug: je hebt goed gehandeld hoor

Dankje :-*

het is ergens heel slecht van mij, maar moest toch even inwendig een beetje lachen om sommigen verhalen, zo herkenbaar, ik heb vier dochters en bij allemaal ook wel eens zulke situaties gehad, het gebeurt soms gewoon, bij mijn derde dochter die had ik op mijn arm en ik draai me te snel om, boem met haar koppie tegen de deurpost aan, mijn tweede dochter die zat in de buggy en ik dacht dat ik haar had vast gemaakt dus ik wil een hoge stoeprand op wordt mijn dochter gelanceerd midden op straat, kon wel door de grond zakken, mijn eerste dochter die leg ik even op bed neer en ze rolt er zo van af, ook zoiets stoms, elke moeder overkomt zulke dingen wel eens.

ook hier bij beide jongens als de nodige blunders hoor, waarvan de meest klassieke, de oudste van de commode omdat ik me even omdraaide :oops: :wall: En de jongste een paar weken terug uit de kinderstoel recht op zijn koppie geland :oops: :wall: Hij zat wel vast, maar had zich uit het riempje weten te wurmen terwijl ik met mij rug naar hem toe de vaatwasser aan het inruimen was :doh: En ook te snel omdraaien en dan een koppie hier en daar tegen deur, deurpost, muur en ga zo maar door :oops:

Ik begrijp je schuldgevoel, maar het hoeft echt niet, je hebt juist gehandeld en zolang je kindje gelijk huilt is het 9 van de 10 keer wel gewoon goed :-* Maar ik heb ook bij de grote klappers, steeds ff goed aan de babyfoon geluisterd of aan het bedje gekeken om de zoveel tijd om te luisteren of ze nog wel goed ademden en niet gek deden hoor :wink: Hele logische reaktie :lol: :-* :-

Geef Mats maar een extra dikke :-
en :hug: en ook voor jezelf :-* :hug: En een slechte moeder ben je ECHT NIET!!!

Mijn moeder heeft een keer, toen mijn broer een paar weken oud was, de hondenlijn vast gemaakt aan de kinderwagen. Hond zag iets en de kinderwagen met mijn broer erin lag op de grond. Na die val lag mijn broer naast de kinderwagenā€¦

Mijn vader heeft ooit tijdens het spelen met mijn broertje (van toen een paar maanden oud), mijn broertje uit zā€™n handen laten vallen, hij viel met zā€™n hoofd eerst op de tafel, daarna op de zitting van de stoel en vervolgens op de grondā€¦ Het is allemaal goed afgelopenā€¦

Juul is ook een keer uit mijn handen geglibberd in de tummytub, daar kon hij ook niet mee lachenā€¦

De wandelwagen is ooit blijven steken achter een boomstronk in het bos, toen lag de wandelwagen voorover op de grond en mama erover heenā€¦ :oops: ā€¦

Ik kan eigenlijk nog wel even door gaan, wat erg zegā€¦ :oops:

:lol: :lol: Sorry hoor :silenced: Op het moment zelf kan je wel janken, maar achteraf zijn sommige dingen gewoon best wel hilarisch, maar alleen als je kind er natuurlijk niks aan heeft overgehouden :hand:

oooh vreselijk he dat soort ongelukjesā€¦ik ben ook een brokkenpiloot hoor :oops:

• mijn dochter had koorts en ik liep de hele nacht al met haar rondā€¦zoooo moe dat ik mijn evenwicht verloor en ze met haar hoofdje tegen de deurpost kwamā€¦BRULLEN natuurlijk :oops:

• Nageltjes knippenā€¦zij huilen en ik nog 'nou komop niet zo aanstellen zeg!". En dan een half uur later zien dat haar handje helemaal bebloed isā€¦oeps velletje eraf geknipt. :oops:

Ohhhh, jullie lachen mij gewoon uit!! :x :wink:

Hopelijk kan ik er ook snel om lachen, het huilen staat mij nu nog naderbij. Dat neemt niet weg dat ik wel moet lachen om jullie ongelukjesā€¦ :lol: Ben zo blij dat ik niet de enige ben!

:oops: sorry :oops:

Thijmen was een week oud toen ik hem in de box wilde leggen.

Ik had de afstand van de rand en zijn hoofdje verkeerd ingeschat en ik bonkte zijn hoofjde zo tegen de rand van de box.

Ik ben ook weleens samen met Thijmen van de trap af gekletterd.

Was toen 6 weken zwanger van Mirthe.

Wat voelde ik me toen schuldig zeg.

matsjo, hoe is het nu met hem?