Wat at jij op je bruiloft??

De titel zegt het al he :wink:





Wij aten dus pannenkoeken. Mijn man studeerde nog, en in zijn familie is het wel gebruikelijk om lang en hevig te feesten (joods), maar om priveredenen wilden wij dat toen niet doen.



Ik had op dat moment onvrede met mijn eigen familie (lees: ik schopte tegen alle ingeroeste gewoontes daar aan :oops: ), dus besloten wij voor alternatief te gaan. In de VW kever van mijn zwager naar het gemeentehuis, gewoon in een alledaags kloffie, nog net geen wildvreemde getuigen, en daarna een heel intiem feestje , met pannenkoeken dus.





En het was heel gezellig, ondanks de stress en het gezeur van de familie vooraf :smiley:



Nu zou ik het trouwens wel anders doen, maar wel op een manier hoe wij het leuk vinden, en niet volgens de regels en de tradities van familie.



Hoe ging dat bij jullie?

Wat aten jullie?

Heb je alles zelf bedacht, of zat je ook aan gewoontes/verplichtingen vast?



Ben benieuwd…

Wij hadden geregeld dat er een bbq zou zijn.

UIteraard was het de hele week mooi week, behalve toen wij gingen trouwen (dag later scheen het zonnetje weer)



Maar goed de mensen van het restaurant hebben er daarom een overheerlijk lopend buffet van gemaakt.



We hadden verschillende soorten vlees en vis.

Salades, sausjes, verschillende soorten brood.

Eigenlijk alles wat je bij een bbq kan verwachten.





We hadden zelf bedacht dat we een ontspannend etentje wilden.

Mensen moesten lekker rond kunnen lopen en zelf kunnen pakken wat ze lekker vonden.

Vandaar het idee van een bqq.

Samen met het restaurant hebben we toen geschikte dingetjes bedacht.

We zaten nergens aan vast qua gewoontes.

Maar omdat mijn man zijn kant van de vis is, was dat voor hun geregeld.

Mijn kant daarentegen houd van vlees en dan vooral van dat vlees waar je handen niet schoon bij blijven.

Wij hadden een warm en koud buffet voor familie en vrienden waarmee we gingen eten. Voor iedereen wel wat wils en ook de aanwezige kinderen konden iets lekkers uitkiezen. En oowwww, de wijn bij het eten was zalig! :drool:



Het feest hebben we niet ‘traditioneel’ geopend met koffie met gebak, maar met een cocktail en petit four. Om 20.30 begon de band te spelen en we hebben het grootste deel van de avond op de (gezellig volle) dansvloer doorgebracht. Oja, we zijn de avond geëindigd met broodjes warme beenham, jummmm…



Het was heerlijk, óns feest! De hele dag was superrelaxt en zoals wij het graag wilden, heerlijk! We hebben genoten! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :inlove:

Wij zijn getrouwd met alleen de ouders en broers en zussen erbij.

We hebben 's avonds heerlijk gegeten in een Balkanrestaurant :drool:

ook bbq, voor elk wat wils, en lekker vrij van tafel, met alle gasten kunnen kletsen.



wel in een serre, met bbq buiten onder een grote overkapping, 't was tussen de buien door mooi weer.

Wij zijn op een dinsdag morgen getrouwd (dan is het gratis). We zijn 's avonds gaan uiteten met mijn ouders, schoonouders, broers en zussen met aanhang en opa en oma. Het was gewoon gezellig en knus.



De vrijdag was het echte feest voor familie en vrienden…

hihi soep en broodjes :mrgreen:



en als taart verschillende soorten vlaai!

Ook pannenkoeken. We hadden alles zelf geregeld of laten regelen; mensen hebben pannenkoeken gebakken, we hebben zelf de inkopen voor het feest gedaan (taarten van de Hema, wijn etc. van een groothandel, snacks laten bezorgen etc. etc.)



Het was heel relaxed en gezellig.

Wij hadden eerst een uitgebreide lunch met ca. 35 personen (waarbij ik te zenuwachtig was om zelf iets te eten en tussendoor waren we foto’s aan het maken), toen zijn we daar getrouwd, 's middags een bruidstaart met champagne en 's avonds een koud, warm en toetjes buffet met ca. 150 personen, waar ik zelf weinig van gezien heb.



In het hotel hebben we 's nachts de minibar geplunderd. Dus eigenlijk hebben we zelf op onze trouwdag pinda’s, chips en chocola gegeten met een fles champagne.

Weet je dat ik het niet eens meer precies weet??? :oops: :oops: En het is nog niet eens zo lang geleden, 5 jaar in mei.

Volgens mij voor iets met gerookte zalm, hoofd kon je kiezen tussen ossenhaas of vis (weet niet meer wat voor vis) en als nagerecht iets met witte chocolade wat iets te zoet was (de helft had het laten staan geloof ik)

Wij hadden een vroege receptie en de gasten voor het feest werden ook vroeg verwacht. We zijn met de daggasten en de feestgangers om 19.30 aan tafel gegaan. De borden waren gebakken platte broden. De servetten rode boeren zakdoeken. De tafels waren schragen. (bourgondisch idee). Op tafel stonden schalen met garnalen, gerookte paling, hele stokbroden, echte boter en gedroogde worst en ham. De garnalen moesten nog gepelt worden en de paling zat in nog in het vel. Iedereen ging gezellig aan de slag, heel gemoedelijk, de band ging alvast spelen. Grote pullen bier en wijn. Heerlijk.

Daarna het warme buffet, vis en vlees salades enzo, maar niet te veel: tongrolletjes, zalm, sate en kippepootjes. Allemaal zonder sausjes, die waren apart. Wij houden van puur eten dus het mocht niet teveel overgoten zijn met toestanden.

Om een uur of 11/12 kreeg iedereen een nagerechtenbord(ijs en bavarois en chocomouse) op zijn schoot en tussen het dansen door van de band, zaten de meeste mensen nog een toetje op te peuzelen. Het was heel leuk en ik zou het morgen weer zo doen.



natas

zucht

ik wil ook trouwen…



Dan wil ik een rit maken met een huifkar en dan ergens in het veld picknicken…

hoi,



wij hebben niets traditioneel gedaan, trouwen taart eten :mrgreen: eten diverse gerechten dus er was voor iedereen wat wils, en als toetje verschillende smaken ijs.

daarna gelijk de feest avondt omdat we geen receptie wilde, je bent uitgenodigt of niet , ik ga me zelf ook niet helemaal op doffen voor een uurtje, dan ga ik gewoon niet :snooty:

daarna feestavondt tot 01;00 , maar gedurende de feestavondt werden er hapjes rond gebracht en hadden we ook nog een kaas plateau met diverse soorten kaasjes etc we waren zo aan het feesten, dat we helemaal vergeten waren dat dat er ook nog bij zat :oops:

en i.p.v gebak voor de avondt gasten hebben we voor champagne gekozen, vaak hebben de mensen net gegeten en laten ze het staan en blijf je met heel veel taart zitten, en i.p.v broodjes met koffie hebben we voor doorschenken tot 01;00 gekozen en dat beviel goed :thumbup:

de mensen hadden hun buik toch al vol van of de drank :wink: of hapjes etc.





het is zo voorbij en voor je het weet ben je enkele duizende euro,s lichter :shifty: :doh:

maar het was een grandioos feest.





gr mel,

Een broodje haring/makreel op de markt en een gebakje…

's avonds zijn we samen naar de pizzeria geweest…

oooohja de bruiloft, deze aankomende dinsdag alweer 3 jaar geleden :inlove: Nog steeds in Luv. Het was op de 60e verjaardag van mijn pa dus een dubbel feest.



We hadden een bruiloft om 16 uur en daarna met alle gasten (geen onderscheid, iedereen was voor alles uitgenodigd) taart en koffie (mulitvlaai!)

en daarna een Brabantse Koffietafel als eten, dus broodjes, beleg, kroketten, balletjes, huzarensalade, zoete koeken, soepje erbij etc.



daarna avondfeest ook nog met hapjes e.d.

Het was echt GEWELDIG

zucht ik wil nog een keer trouwen (wel met erik dan he)



Als het me ooit lukt om een bepaald gewicht te halen met afvallen dan heeft hij beloofd me mee te nemen op een cruise en dan gaan we daar onze geloften opnieuw uitspreken. 8)

Wij hadden warm en koud buffet voor familie en vrienden (daggasten). Geserveerd toen we gingen varen! Wij hadden een schip gehuurd. En tijdens het varen hebben we dus gegeten. GEWELDIG!



's Avonds kregen de gasten bij binnenkomst een champagnecocktail en petitfours. Om 22.00 uur ging de boot weer varen (stond op de kaart) en toen kregen we een warm en koud hapjesbuffet.



Het was een geweldige dag, ondanks de stortregens (29 augustus 2003 getrouwd)!

Wij zijn alleen in het gezelschap van onze getuigen (mijn zusje en haar vriendin) getrouwd aan het eind van de woensdagmiddag. Binnen een kwartier stonden we weer buiten (nooit een rekening van gehad, overigens… :think: ). Daarna door de regen en de storm naar de Popocatepetl gerend hier op het Buitenhof. Was errug gezellig en lekker!

Kleding? Gewoon mijn zwangerschapskloffie. Ik had zelfs 's morgens nog gewerkt, stel je voor! :mrgreen:

Het was op zaterdag 8-6-2002…

's Ochtends iedereen ontvangen met koffie en koekjes. Daarna met de daggasten de Cypriotische bus in en op weg naar het burgerlijk huwelijk. Aansluitend het kerkelijk huwelijk en daarna koffie en soep met broodjes op een kasteel, waar later ook de receptie was. Tijdens de receptie koffie met allerlei soorten vlaai en de nodige andere hapjes en drankjes!



Tijdens de receptie gingen we nog gauw even een paar foto’s maken met de fotograaf. En toen we daar weer wegliepen kwam er met een hoop geraas een boom naar beneden! Die viel precies op de plek waar we net gestaan hadden! :shock: De Oranjerie die er vlakbij stond kapot en mijn boeket… Had ik per ongeluk laten liggen… Een paar losse roosjes waren er nog van over :? De brandweer kwam ze nog brengen! :lol:



Na de receptie met de daggasten weer de bus in; voor het avondvertier. Een avond in bourgondische stijl met entertainment en buffet. (voor de Oost-Brabanders onder ons: 't Tunneke :wink: )

Het laatste uurtje werd er ook disco gedraaid :dance:



Een heerlijke dag en precies zoals wij wilden :smiley: (andere hebben toch commentaar, wat je ook doet :? ) Ik zou het zo weer doen! als het niet zo gruwelijk duur was

@crien wrote:





Na de receptie met de daggasten weer de bus in; voor het avondvertier. Een avond in bourgondische stijl met entertainment en buffet. (voor de Oost-Brabanders onder ons: 't Tunneke :wink: )

Het laatste uurtje werd er ook disco gedraaid :dance:



Een heerlijke dag en precies zoals wij wilden :smiley: (andere hebben toch commentaar, wat je ook doet :? ) Ik zou het zo weer doen! als het niet zo gruwelijk duur was






WIJ OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK!!! :dance: :dance: :inlove: :thumbup: :dance:

wij hadden s’middags met de daggasten een ijstaart.





en s’avonds hadden we geen feest maar een hele avond eten :drool:



eerst een groente soepje aantafel geserveerd.

daarna een buffet met allemaal voorgerechten.

toen een vlees gerecht met wat frites gebakken aardappelen en groente. daarna een dessert buffet met de lekerste chocolade mouse ooit en nog veel meer zoet.



en de hele avond speelde er een trio muziek dat was zeg maar ons feest en eten ineen zou het weer zo doen ik hou nu eenmaal van eten en niet van een feest met band.