Wat at jij op je bruiloft??

@Kaar wrote:

Een broodje haring/makreel op de markt en een gebakje…

's avonds zijn we samen naar de pizzeria geweest…




ik…

wist helemaal niet dat jullie getrouwd zijn! :mrgreen: 8)

Wij aten met alle daggasten casselerib op een bedje van salade overgoten met honing-mosterddressing, tonijnbiefstuk met mierikswortelsaus met groenten op pasta (of steak met aard) en dessertbuffet na!

Ik was alleen zwanger en kon niet eens alles opeten :(!

En het was zooooooo lekker!



Is al weer bijna 9 jaar geleden… Wat vliegt de tijd!

Leuk om te lezen allemaal!!! :inlove:

Wij trouwden al vroeg, tussen het burgerlijk en kerkelijk huwelijk aten we taart in dekoffieruimte van de kerk. Na het kerkelijk huwelijk hadden we een uitbebreid lunchbuffet bij mijn ouders in de tuin. Heeeeeel familiar een hele lange tafel in hun tuin, heerlijk weer, alles tot in de puntjes verzord! Ik wil ook weer!!!

Na het trouwen zijn we foto’s gaan maken met de familie, toen dat gebeurd was ging de familie naar de Sprookjeshof en konden zich daar vermaken in de speeltuin, wat drinken, enz. Wij gingen nog verder met foto’s maken. Daarna koffie met gebak (assorti). Toen een Drentse koffietafel (soep, div. soorten brood, salades, kroketten/frikandellen, koffie in kraantjespotten, enz.). Om 20.30u. begon het feest, bij binnenkomst kreeg iedereen “champagne”. We hebben de opening van de dans niet met stijldansen of slowen gedaan, maar lekker gedanst op “als de nacht verdwijnt” van Jan Smit. Aan het eind geen koffie met broodjes ham/kaas, maar broodjes kroket :drool: Achteraf hadden we ook wel een ijsbuffet kunnen doen want het was bijna 30 graden die dag ( 9 september 2005).



En ik zou het ook graaaaaaaaaag nog een keer over doen :mrgreen: Heb echt genoten van die dag :inlove:

Wij trouwden om 11.10 uur op 11 juni 2004. ( 11 november gingen we in ondertrouw :mrgreen: )



Na het stadhuis gingen wij voor de fotoreportage naar de Efteling. Alleen mn schoonvader ging mee om te filmen en uiteraard de fotograaf. De eigenaar van onze limousine wilde daar ergens een kopje koffie gaan drinken, maar hij mocht ook met ons mee.

Als lunch hebben we daar frikandellen en andere lekkere hapjes op. Om16.30 uur zaten we weer in de limo op weg naar het (tafel-bbq) restaurant waar onze ouders, broer en zussen ons al op stonden te wachten. Om 19.00 uur zaten we weer in de limo richting feestzaal, waar iedereen vanaf 20.00 uur welkom was.



Ook wij hadden geen receptie, we hebben namelijk allebei vervelende ervaringen met recepties.

Zie spoiler. :wink:





Ons gezin ( mijn ouders, broer, zus en ik dus) waren uitgenodigd en hebben toen 3 kwartier gezocht naar de locatie.

We zijn dus in totaal anderhalf uur onderweg geweest. :shock:



Toen we het kado hadden gegeven (!!) en gingen zitten kwam de ober zeggen dat een kwartier voor het einde van de receptie niks meer geserveerd mocht worden van het bruidspaar…



Mijn vader is daar toen even op af gegaan!

We kregen toen vlug een lauw kopje koffie want ze gingen geen theewater meer opzetten. De ober bleef bij ons tafeltje staan tot we het bijna op hadden en trok toen de kopjes onder onze neus vandaan. En er zat nieteens een koekje bij de koffie :wink: .



En hubbie heeft zo’n zelfde ervaring gehad met 2 andere recepties dus


vandaar dat wij gewoon 1 groot feest hebben gegeven en alleen de gezinsleden met aanhang hebben mee gegeten.

Wij hebben groente soep

Gebakken aardappelen

Snitsel

rauwkorst

ijs met warme kersen

Wij vierden ons feest in de zaal van een vriend…en die wou helaas niet dat wij zijn ex uitnodigden…

had hij dat maar eerder gezegd dan hadden we die zaal nooit geboekt…want zij is een heel goede vriendin van ons…

Nu konden we niet meer veranderen…



verder hebben wij een perfecte dag gehad,een heerlijk koud buffet…zalig…

Ik ben vorig jaar 8 juni getrouwd.



het was een hele warme dag dus we hebben vooral veel water gedronken. We hadden rond 6 uur een koud en warm buffet met onze daggasten. Als ik de foto’s terugzie krijg ik meteen honger haha. Zelf ben ik al vaak daggast geweest en elke keer stond het eten me niet aan. Ben je de hele dag in sjouw krijg je alleen bolletjes, brood, kroketje en instantsoep. Daarom hebben wij gekozen voor een buffet. ( Tussen de middag hadden wij ook al brood en soep gegeven aan de daggasten)



Wat ik verschrikkelijk vind is een feest 's avonds waarbij ze maar 3 x met worst langs komen en 3 x met bitterballen oid. Als je even plast ben je een ronde kwijt. Daarom hebben wij de hele avond door een buffet gehad. Begon met koffie en vlaaien, appeltaart, soesjes, petit foir etc. Iedereen kon zelf pakken en kiezen.

Daarna kwam er een tafel te staan met satestokjes en sate, bitterballen, andere warme hapjes, koude hapjes en stokbrood en kruidenboter. De mensen hebben heerlijk gegeten en we kregen alleen maar goede complimentjes.



Maar nu de clou: we hebben er zelf niets van gehad. Geen taart (toen waren wij aan het feliciteren) en alleen wat bitterballen. Eigenlijk zonde, zag er zo lekker uit haha.

@nomi wrote:

Wij vierden ons feest in de zaal van een vriend…en die wou helaas niet dat wij zijn ex uitnodigden…

had hij dat maar eerder gezegd dan hadden we die zaal nooit geboekt…want zij is een heel goede vriendin van ons…

Nu konden we niet meer veranderen…



verder hebben wij een perfecte dag gehad,een heerlijk koud buffet…zalig…




Dat vind ik ook raar. Je gaat toch niet iemand verbieden op andermans bruiloft :think:

@Mutsie86 wrote:

Ik ben vorig jaar 8 juni getrouwd.



het was een hele warme dag dus we hebben vooral veel water gedronken. .




:lol: :lol: :lol: ja dat weet ik nog 8 juni, was net een paar uur bevallen van Nicolai :lol: jeetje wat was het warm!!





Hier worden noorse eetgewoontes en Belgiese eetgewoontes doorlekaar gegooit en word dat het eten :lol: we zijn er nog lang niet uit wat het word :lol:

@Bagheera wrote:



Ook wij hadden geen receptie, we hebben namelijk allebei vervelende ervaringen met recepties.

Zie spoiler. :wink:





Ons gezin ( mijn ouders, broer, zus en ik dus) waren uitgenodigd en hebben toen 3 kwartier gezocht naar de locatie.

We zijn dus in totaal anderhalf uur onderweg geweest. :shock:



Toen we het kado hadden gegeven (!!) en gingen zitten kwam de ober zeggen dat een kwartier voor het einde van de receptie niks meer geserveerd mocht worden van het bruidspaar…



Mijn vader is daar toen even op af gegaan!

We kregen toen vlug een lauw kopje koffie want ze gingen geen theewater meer opzetten. De ober bleef bij ons tafeltje staan tot we het bijna op hadden en trok toen de kopjes onder onze neus vandaan. En er zat nieteens een koekje bij de koffie :wink: .



En hubbie heeft zo’n zelfde ervaring gehad met 2 andere recepties dus


vandaar dat wij gewoon 1 groot feest hebben gegeven en alleen de gezinsleden met aanhang hebben mee gegeten.




Wij wilden idd ook geen receptie. Ik had nl. een keer een bruiloft en de receptie was tot 20.30u. ofzo (wij kwamen voor het feest). Toen ging de ceremoniemeester omroepen: wil een ieder die uitgenodigd is voor de receptie afscheid nemen van het bruidspaar, want wij willen graag beginnen met het feest. Ik vond dit zo raar. Dus wij vonden gewoon dat iedereen op het feest moest zijn, want wie doe je voor de receptie en wie voor het feest?

wij hebben ook geen receptie gehad… vond het ook zo raar om dan op een bepaald tijdstip mensen naar huis te sturen… bij ons mochten ze gewoon allemaal blijven!

Wij hadden ook geen zin in een receptie. Getrouwd aan het einde van de middag (ha lekker een beetje uitslapen…alsof dat gelukt is :angel: ) na het trouwen iedereen mee naar een indoorBBQ restaurant waar voor ons geBBQ’t werd. Iedereen kon langslopen en vlees uitzoeken. Saladebar, frietjes etc ook voor kids fijn. Vooraf een soepje om de honger op te wekken en heeeerlijk gegeten! Een spetterend dessertbuffet na.

Het enige wat ik achteraf mss toch iets miste was de bruidstaart maar dat mocht die dag de pret niet drukken want ikzelf zat iig stampvol en dat was niet alleen van het zwanger zijn maar ook van het heerlijke eten :mrgreen:

Ik ben vorig jaar getrouwd (september). Een warme dag wat goed uitkwam want we hadden een tuinfeest. Het diner was een tapasbuffet!! Heeeeeeeerlijk!