Wat als afscheidskado voor juffen???

Lotte neemt vrijdag afscheid van haar juffen in groep 1/2, want ze gaat naar groep 3 na de zomervakantie. Wat is een leuk afscheidskado? Juf A had ze meestal 4 dagen in de week en juf B 1 dag en heel soms 2 dagen. Het kan geen uitgebreid knutselwerkje worden, want het moet vandaag af. Ik wil eigenlijk iets kopen en daar nog een klein persoonlijk tintje aan geven. Ik weet dat juf A van tuinieren houdt. Ik dacht zelf aan iets met vergeet-me-nietjes, maar die zitten in zo’n klein potje… Wat geven of hebben jullie gegeven???



Alvast bedankt voor de ideeën!!!



Viratine

Een tijdschrift over tuinen?

als juf zijnde zeg ik eeerlijk. Een leuke kleurplaat of tekening is genoeg! al die cadeautjes, het is lief, maar het hoeft gewoon niet.

iig geen chocolade of douchespul :lol:



Een blad over tuinieren is leuk! Of, ik weet niet hoe handig en hoeveel tijd je nog hebt, maar bij action of xenos kun je een 6 vaks theedoos kopen. (als action ze nog heeft) Laat je je dochter beschilderen. Je bakt 4 cupcakes en die versier je ook. In de overe vakken doe je wat suiker en theezakjes. Of een koffievariant met senseopads.

of een fles lekkere wijn!! en daar een mooie etiket omheen maken!!

Als Ava van Playschool naar Nursery gaat, denk ik erover om 4 kunst-zonnebloemen te halen bij Ikea, en een fotootje van Ava in het midden van de bloem te plakken.

@konijn wrote:

als juf zijnde zeg ik eeerlijk. Een leuke kleurplaat of tekening is genoeg! al die cadeautjes, het is lief, maar het hoeft gewoon niet.




:thumbup:



Zelf doe ik dus ook niet mee aan de cadeautjes die steeds groter en duurder lijken te worden… vorig jaar wou onze 2e zoon graag een bloemetje geven… dat is een viooltje geworden door hem zelf uitgezocht in een terra cotta potje dat door hem geverfd was.

Dat is de enige keer dat er daadwerkelijk toch iets gekocht is, maar wel opgepimpt en dan vond ik die hele euro ook niet zo erg :wink: helemaal niet toen de plant is blijven staan en er dit jaar in datzelfde potje weer een plantje in de klas bleek te staan.



Dit jaar gaat onze 2e naar groep 2 toe en de kindjes die weg gaan naar groep 2 gaan met z’n allen een vriendenboekje voor juf invullen. Elk kind een a 4’tje en daarop dus vragen beantwoorden over/voor juf, leuke foto dan wel tekening erbij op en dat wordt dan samengevoegd tot een boekje voor juf.



Kwam 1 van de moeders mee en dat vond ik wel erg leuk bedacht, dus dat gaan ze met vertrekkende groep dan aan juf geven.

Ik koop een bosje bloemen :slight_smile:

Mayra en Ian hebben pas dit gegeven:



Kunnen de juffen in de vakantie zelf een keer koekjes bakken (met hun eigen kindjes) :smiley:



De 3 potten zijn gekocht en opgevuld met folie. De andere is een lege appelmoes pot van de Aldi.



Voor beide heb ik hoeveelheden voor ingrediënten.



Werd erg leuk gevonden en gewaardeerd.

ik vind dat altijd een beetje overdreven :oops: als ik eerlijk ben…

wij maakte altijd een tekening, en pas toen we in groep 8 van school gingen, kochten we een kleinigheidje voor alle juffen en meesters…



Ik heb ook op de psz/kdv nooit een andere traktatie gedaan voor de juf als wat de kindjes kregen… vind dat niet nodig :oops:

Hier ook een juf. En ik vind het vooral fijn dat ouders op enige manier laten blijken dat ze blij zijn met je inspanningen voor hun kind. Op welke manier dat gebeurt maakt me niets uit. Een persoonlijk bedankje en een hand doen het wat dat betreft net zo goed (of misschien wel beter) als een gekocht kleinigheidje :wink:

Onze oudste dochter gaat ook naar groep 3 en ze heeft 2 juffen en die krijgen een beide een “theeboeket” met als tekst op enkele zakjes “Je bent een kei!”



Als je een link wil PB mij maar even :wink:

Wij halen wat geld op en kopen een bon die we opleuken…



Vaak maken de kids er nog wel een tekening bij…

hier kreeg ik vandaag te horen dat dit morgen ook is…



vorig jaar deden wel met zijn allen (alle ouders) een douchegel.



maar nu mogen/moeten de ouders zelf iets verzinnen…



en dit is zelfs nog psz…

maar moet nog bedenken wat we doen… wil een kleinigheidje doen.



zal zelf aan cakes bakken te denken dit omdat onze dochter dit leuk vind en dan folie erom heen…



maar is dit iets?

Voor één juf wordt geld ingezameld (kleinigheidje) en wordt een boek gekocht die de juf in de klas gebruikt.



Voor de meester van mijn dochter wordt een vriendenboekje gemaakt waar alle kindjes instaan en van groep 2 is een foto gemaakt en deze wordt gegeven en ieder kind heeft een handje (daááág) gemaakt van papier en deze wordt als bos bloemen gegeven.

Heb dus toch geen bloemen gekocht, wel een chocoladen visje, zo wou M.ea het :slight_smile:



zelf werk ik in een creche en vond sommige cadeautjes ook overdreven (bon van 25euro vb) maar ik kan het toch apprecieren, een kaartje was ook goed hoor :smiley:

In Ians klas hebben een paar ouders een mailtje gestuurd met een blaadje om in te vullen. Dit wordt een soort vriendenboekje voor de juf. Er is ook geld ingezameld; daar wordt een cadeautje voor gekocht voor haar nieuwe klas (ze gaat groep3 doen) En een ouder maakt een klassenfoto deze week waar alle kindjes opstaan (dus ook de laatst ingestroomde w.o. Ian)



Bij Mayra hebben we op woe 6 juli een afscheidslunch met alle kinderen, de beide juffen en ouders (en evt broertjes en zusjes). Er is een intekenlijst met wat mee te brengen. Geheel georganiseerd door ouders.

Cadeautje is aan jezelf (ik doe doosje merci met een voorkant door Mayra zelf gemaakt)

Dat idee van het vriendenboekje is erg leuk en ga ik zeker onthouden.



Ik ga ook geen kadootjes kopen.

Heb vorig jaar een leuke foto van kate gegeven.



En dat wil ik dus dit jaar weer doen. Ben er nu mee bezig want in Belgie is morgen al de laaste schooldag.



groeten

Isle

Sem gaat komend jaar ook naar groep 3 en heeft zijn juffen 2 jaar gehad.

Voor mij staat appeltaart symbool voor gezelligheid, dus ik koop twee kleine springvormpjes en bak daar samen met Sem kleine appeltaartjes in als bedankje voor alle gezellige momenten van de afgelopen 2 jaar.

En een klein kaartje erbij waar ik dat ook op schrijf met een tekeningetje van Sem erop.

@Mammasandra wrote:

Sem gaat komend jaar ook naar groep 3 en heeft zijn juffen 2 jaar gehad.

Voor mij staat appeltaart symbool voor gezelligheid, dus ik koop twee kleine springvormpjes en bak daar samen met Sem kleine appeltaartjes in als bedankje voor alle gezellige momenten van de afgelopen 2 jaar.

En een klein kaartje erbij waar ik dat ook op schrijf met een tekeningetje van Sem erop.




O dat is ook wel een heel leuk idee! Die ga ik onthouden :thumbup: