wasmachine boven of beneden

wij zijn de zolder aan het verbouwen.

nu wil ik heel graag de wasmachine en droger naar boven (staan nu in de berging)



maar is dit handig, wie heeft dit en kan me de voor en nadelen geven

Hier staat de wasmachine op de badkamer. Vind ik wel handig hoef ik geen kleding/wasmanden meer te sjouwen. Gewoon hup zo in de wasmachine ofzo.

Vorige huis stond ie beneden in de gang, begin even iritant.

ja in de badkamer past hier niet :wink:



nu heb ik altijd alle strijkgoed op de keukentafel liggen en daar vouw ik de was dat maakt zo rommelig vind ik

zometeen kan ik alles boven doen

hier staat die op zolder… in de winter vind ik dat fijn… in de zomer niet.



Als die in de berging zou staan zou ik het andersom hebben…



Wij hebben namelijk geen droger en in de zomer (als het echt zomer is :evil: ) droog ik buiten en sleep ik dus van boven naar beneden en later de gevouwen was weer naar boven. In de winter kan alles op zolder.



En zou die in de berging staan, dan zou ik in de winter met de natte was naar zolder moeten om daar te kunnen hangen en in de zomer gewoon zo de tuin in sjouwen…



Dus tja… het is mij in dat opzicht om het even :lol: .

ik gebruik de droger niet voor alles, dus in dat opzicht zou ik ook moeten sjouwen met de was

maar denk dat ik dan ook veel boven op hang.

daar komt een waslijn

wij hebben ze op de voorzolder staan en ik vind het ideaal. Lekker uit het zicht, strijkplank kan er blijven staan en we hebben er draden gemaakt, zodat ik er ook was te drogen kan hangen.

Wij hebben de wasmachine en droger in de berging staan. Droger gebruiken we alleen in de winter voor het beddengoed.

De rest hangen we in de lente en zomer buiten en in de herfst en winter op een rekje binnen. Het rekje zetten we op de logeerkamer neer dus dat is 1 trap omhoog.



Ik zou de wasmachine niet op zolder doen, mij veel te veel een gesjouw. Onze zoldertrap is heel smal dus zou dat doodeng vinden met een volle wasmand.

was en droogmachine in de garage, naast elkaar.

ideaal, hoef niet te zeulen en geen lawaai 's nachts. Wij slapen op zolder en Niek ook. Ik maak gebruik van nachttarief en zet hem dus met de uitgestelde timer 's nachts aan.

Dat is niet echt lekker als dat ding gaat centrifugeren.



Strijken doe ik ivm kou, saaiheid en gewoon toezicht op de kinderen ook beneden, maar dan wel altijd op vaste dagen (zondagmiddag, maandagavond)

vouwen doe ik zittend op de bank en zomers hang ik de was buiten op en de maanden dat ik buiten kan drogen zijn in de meerderheid ten op zichte van binnen.

Je kan vanaf midden maart vaak al wel buiten gaan drogen (mijn man is 18 jarig en we hebben al wel eens buiten gezeten) en dan tot ver in oktober nog.

Dat is 7 a 8 maanden buiten ten opzichte van 4 a 5 binnen… nou dan wist ik het wel…

Beneden laten dus…

Hier staan wasmachine en droger op de voorzolder. We hebben daar ook een groot rek gebouwd om de was aan te drogen. Soms is het wel vervelend dat je altijd voor alles naar zolder moet, maar ik vind het ook wel weer fijn, dan heb ik die troep beneden niet.



Ik heb wel eens een wasmachine in een keuken gezien, tussen de keukenkastjes. Dat lijkt me nou echt niks. Ik heb nu lekker een voorzolder waar een zooi manden staan met alle soorten was en niemand die t ziet.



In ons nieuwe huis straks staan ze ook op de voorzolder en dan gebruiken we daar 1 slaapkamer voor de vuile was en om de schone was te drogen.

Hier staan wasmachine en droger op de voorzolder. We hebben daar ook een groot rek gebouwd om de was aan te drogen. Soms is het wel vervelend dat je altijd voor alles naar zolder moet, maar ik vind het ook wel weer fijn, dan heb ik die troep beneden niet.



Ik heb wel eens een wasmachine in een keuken gezien, tussen de keukenkastjes. Dat lijkt me nou echt niks. Ik heb nu lekker een voorzolder waar een zooi manden staan met alle soorten was en niemand die t ziet.



In ons nieuwe huis straks staan ze ook op de voorzolder en dan gebruiken we daar 1 slaapkamer voor de vuile was en om de schone was te drogen.

@Cell wrote:

was en droogmachine in de garage, naast elkaar.

ideaal, hoef niet te zeulen en geen lawaai 's nachts. Wij slapen op zolder en Niek ook. Ik maak gebruik van nachttarief en zet hem dus met de uitgestelde timer 's nachts aan.

Dat is niet echt lekker als dat ding gaat centrifugeren.



Strijken doe ik ivm kou, saaiheid en gewoon toezicht op de kinderen ook beneden, maar dan wel altijd op vaste dagen (zondagmiddag, maandagavond)

vouwen doe ik zittend op de bank en zomers hang ik de was buiten op en de maanden dat ik buiten kan drogen zijn in de meerderheid ten op zichte van binnen.

Je kan vanaf midden maart vaak al wel buiten gaan drogen (mijn man is 18 jarig en we hebben al wel eens buiten gezeten) en dan tot ver in oktober nog.

Dat is 7 a 8 maanden buiten ten opzichte van 4 a 5 binnen… nou dan wist ik het wel…

Beneden laten dus…






Idem… ook spul in de garage en slapen op zolder…

Ook wat drogen betreft, idem…

Tja die van mij staat naast een keukenkastje, verre van praktisch .

En bij ons staat ook alles of op het balkon, of in de douche… (woon in een flat dus keuze waar de wasmachine staat heb ik niet.)



Vroeger hadden wij de wasmachine in de bijkeuken. Zoals Cell zegt… je kan de meeste tijd van het jaar buiten drogen.

En als je een x binnen droogt is het zo boven opgehangen…

Hier staan ze op zolder, er is nergens anders plek. Vind het niet onhandig, maar hang de was wel ook op zolder op…als ik dat in de tuin zou doen oid, dan zou ik het wel enorm onhandig vinden. Daarom dus wasrekken op zolder, dan gaat het prima. Onze slaapkamers zijn op de eerste verdieping, alleen de babykamer is straks op zolder (maar aan de voorkant, wasmachine aan de achterkant), dus de was hoeft geen of één trap omhoog en naar beneden.



In ons vorige huis (flat), hadden we de wasmachine van de keuken verplaatst naar de berging, omdat ik een wasmachine in de keuken ook raar vind… :oops: Was hingen we toen ook op in de berging. In het begin heel soms buiten, maar dan zat er iedere keer enorme nachtvlinders in…vond ik niet zo fijn…

In onze vorige woning stond de wasmachine in de keuken… ik vond dat ZOOOO gezellig… :shifty: :inlove: Zit je op de bank, kopje T… hoor je dat ding gaan… rommeldebommel… en dan als t klaar is, had ik in het halletje (soort van speelhal tussen de slaapkamers) een wasrek… ideaal, alles op 1 verdieping… Nu een woning ipv flat… dus in de garage… fijn omdat het weggewerkt is… maar vooral s’winters verrekte koud… :?

hier staat hij in de gang, daar hebben we een ‘loze’ kast waar de wasmachine en droger precies in passen. Dit was door de vorige bewoners zo gemaakt.



Ik droog op het balkon op de eerste verdieping als het niet regent en anders op de kamer. maar sinds dat slaapkamer is geworden hang ik het liever inet trapgat van de zolder.



Ik was dus ook snachts dus hier ook blij dat hij beneden staat want boven mn hoofd hoef ik snachts geen rommelende wasmachine :slight_smile:

Wij hebben de wm en droger (en extra vriezer) onder een werkbank in de bijkeuken, afgesloten van het halletje met een schuifdeur. Manden op de werkbank. Er hangt ook een klein wasrekje en ik wil eigenlijk ook nog een paar lijnen daar. Ideaal!

Ik was alles in het weekend en moet dan elk uur een machine aanzetten. Ben blij dat ik dan niet steeds 2 trappen op moet (haha, wij hebben niet eens 2 trappen :wink: ). Heb de was ook zo vaak mogelijk buiten hangen en anders op een rekje in de studeerkamer (naast de bijkeuken). De was mee naar beneden en boven nemen doe ik meestal gewoon in een loopje, als ik toch moet.

Hier staat de wasmachine op de voorzolder met de droger erboven op.

Bevalt prima. Heb een was rek ervoor staan en hang daar de was op die niet in de droger kan of mag.

De wasmachine staat in een lekbak.



Ik zou ook nergens anders in huis plek ervoor hebben eigenlijk :think:

Hier wasmachine en droger en droogrek op de zolder.

Was vouw ik zowiezo altijd beneden.

Bij mooi weer droog ik buiten.

Vind het wel goed nu. Maar als ik de plek had, zou alles in de berging staan.

Hier ook de wasmachine en droogtrommel in de bijkeuken, uittrekbaar wasrek hangt erboven aan de muur (leifheit, kan veel aan). Strijkplank en ijzer in de kast in de bijkeuken. In de zomer strijk ik in de bijkeuken met de deur naar de tuin olekker open. In de winter in de kamer, want dan is de bijkeuken koud. Ik vind het ideaal. In het vorige huis stond de wasmachine in de badkamer en de droogtrommel in de schuur. Niet echt handig, maar kon niet anders. We hebben hier ook een aansluiting voor de wasmachine en droger op zolder, maar ik vind beneden veel handiger.

Hier staan de wasmachine en de droger boven opelkaar op zolder. Eerst stonden ze in de badkamer maar omdat we een hele kleine badkamer hebben en toch een bad en een douche en een wc en een wasbak wilden, hebben we tijdens de verbouwing van de badkamer de waterleiding naar boven door laten trekken en de boel op zolder gezet. Wij gooien altijd bijna alles in de droger, zomer of winter. Die paar dingen die we niet in de droger doen, hangen we op een waslijn op zolder. Na het drogen zet ik de wasmand met schone was in onze slaapkamer. Onze kleding ruim ik vaak meteen op maar die van de kinderen niet omdat ik de was meestal uit de droger haal als de kinderen net slapen/in bed liggen. In de tussentijd haal ik de schone spullen die ik nodig heb uit de mand zelf.