Was/droogmachine tegelijk laten draaien.

Onze huidige situatie is:

Beneden de wasmachine en boven de droger.

Binnenkort gaat de wasmachine ook naar boven.

Kunnen die tegelijk draaien boven? (in de huidige situatie kan het wel).

Ik zie misschien beren op de weg… maar ik ben altijd bang voor brand/kortsluiting. Manlief is daar echt het uiterste in (enorm nuchter).

Kan iemand mij helpen?

Ik heb ze bovenop elkaar staan en regelmatig tegelijk aan! Laatst een keer de stop gesprongen maar toen waren ze ws beide op een piek, wasmachine stond op 60 graden te draaien en droger was ook z’n best aan het doen.

Maar over het algemeen niks aan het handje.

Ik heb ze ook bovenop zolder staan en ze staan bij mij eigenlijk altijd tegelijk aan. Nog nooit geen problemen mee gehad!

Ligt aan de (ampere?) in je stoppenkast…

Bij een oud huis, heb je kans dat de stoppen eruit vliegen :wink:

in nieuwe huizen gaat het vaak wel…

hier ook soms tergelijk! Nooit problemen gehad

Hier zitten ze op dezelfde groep, dus gaan ze nooit tegelijk aan. Gewoon omdat ik geen zin heb om het ‘uit te proberen’ totdat de stoppen eruit slaan.

Als ze op aparte groepen zitten is er volgens mij geen probleem.

Heb je zelfs een speciale ‘stopcontactdoos’ voor die ervoor zorgt dat ze nooit tegelijk draaien op die pieken. Beschermd ook meer tegen brand door overbelasting. Al ben ik ook altijd thuis wanneer de vooral de droger draait dat is toch je grootste brandrisico van de twee. Maar hier kunnen ze beide zonder zo’n apparaat ertussen tegelijk draaien al weet ik dat er op die groep (badkamer) weinig meer zit dan deze twee apparaten en wat verlichting.

Bij ons staan ze eigenlijk altijd tegelijk aan. Maar met de bouw van ons huis is daar rekening mee gehouden. Ze hebben een aparte groep waar alleen de bijkeuken aparatuur op zit. Dus wasmachine, droger, vrieskast en koelkast. en een magnetron.

Dat gaat goed. Nooit problemen.

Wij wonen in een redelijk oud huis met de wasmachine en de droger op dezelfde groep. Die staan regelmatig tegelijkertijd aan en dat heeft nog nooit voor problemen gezorgd.

Wij hebben een speciale contactdoos.

Die schakelt zelf tussen de machines.

Als ze beide op hun piek zitten, schakelt hij de droger even uit.

Gekocht bij de bouwmarkt, 32 euro.

Hier staan de wasmachine en de droger in de badkamer en heel soms staan ze beide aan,dat kan ook gewoon want de badkamer heeft een hogere ampere stop en als er maar een klein piekje is,dan slaat die stop uit.

Dit zijn de enige 2 apparaten in de badkamer die veel ampere trekken,verder alleen 2 lampen(spaarlampen).

Hier gaat het niet, beide staan op zolder zelfde groep oud huis (1965)

Ik heb ook al een paar keer gehad dat alles eruit sloeg echt de hoofd stop als ik boven de wasmachine of droger aan had, en beneden de afwasmachine.

Maar ik ben er nu achter dat het door de oven komt die ik dan ook toevallig heb aanstaan.

Ik heb nog niet zo lang een nieuw fornuis met elektrische oven, voorheen had ik er eentje met gasoven, dus ik had er niet zo rekning mee gehouden dat 3 grote apparaten echt teveel is :oops:

Maar gewoon een keer uitproberen, wel zorgen dat je nieuwe stoppen in huis heb :stuck_out_tongue:

Wij hebben ook een huis uit 1965.

Hier zitten ze op een andere groep, terwijl ze wel in dezelfde ruimte staan. Dus ik laat ze prima tegelijk draaien. In mijn vorige woning kon het niet, daar zat nl ook nog alle keukenapparatuur en een deel van het makelaarskantoor onder ons op. Toen gingen de zekeringen er in rap tempo door.

Wj hebben ook wasmachine en droger opelkaar staan en ze staan regelmatig samen te draaien, geen probleem. Maar dat kan op onze groep.

Met een droger moet je wel opletten voor brandgevaar, nooit laten draaien als je niet thuis bent en altijd goed zorgen dat achtergebleven stofjes eruit gehaald worden.

Wasmachine laat ik trouwens ook niet draaien als ik niet thuis ben, slechte ervaringen mee.

Maar als het gaat om het stroomgebruik, daar heb je een aardlek voor, hooguit springt de stop eruit of de aardlek en is er geen nood aan de man.

Aardlek die hebben wij ook in de badkamer,kwam er even niet op. :wink:

@irry-me wrote:

Aardlek die hebben wij ook in de badkamer,kwam er even niet op. :wink:

Ik hoop dat je 'm ook in je stoppenkast hebt :?

Ja daar zit ie ook,foutje haha

Heb manlief nog een keer gevraagd… we hebben wel een aardlekschakelaar in de meterkast dus er komt ook nog een aardlekschakelaar boven.

Het komt zelden voor dat ze tegelijk draaien maar zoals nu met een zieke zoon is gaat het sneller als het beddengoed in de droger gaat.

Bedankt meiden. :thumbup: